Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 477 394
  • 5 190

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Niin söpöä, kun Suomi voitti. On se Suomi vaan joukkue eikä läjä yksilöitä.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Tällä kertaa ei buuattu Suomen kansallislaululle, kun Suomi voitti. Toisin kuin silloin, kun USA voitti Venäjän ;)

Tuon Komarovin vihellyksen jälkeen tuli mieleen viime kevään finaali. Toivottavasti sama farssi ei toistuisi tänäkin vuonna. Ei tainnut IIHF tehdä tuolloin mitään, vaikka Venäjän joukkue rikkoi sääntöjä suht. räikeästi.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Huhhuh mikä matsi - vai mitä sanoo yöketjun viralliset kisastudiovalvojat @SeQuins ja @Jaws ? Niin ja hyvää huomenta taas kerran, rakkain terkuin Hidas Kapteeni.

Huomenta vaan! Viime öinen keskustelu jäikin väliin, kun ajattelin, että pitää nukkua vähän enemmän. No, nukahdin sit joskus puoli kakstoista. Ja onnistuin tietysti viimeisenä työpäivänä nukkumaan pari tuntia pommiin.

Siis oikeesti, mulla on kaksi herätystä soittamassa viiden minuutin välein, ihan pään vieressä, ja soivat niin kovaa, että koko kämppä raikaa. No, en muista kumpaakaan kellonsoittoa kuulleeni. 5.40 soi ensimmäinen, ja muistan silloin heränneeni ja sählänneeni jotain puhelimen kanssa. Sitten ajattelin ottaa viiden minuutin torkut, mutta ei sitten kuulunutkaan enää hälytyksiä. Olisi pitänyt.

Se on erikoista, miten joskus pää on niin koomassa, ettei ihan oikeasti tajua yhtään mitä tapahtuu. Siis välillä aamulla herätessä olo on kuin jossain kolmen promillen kännissä... Välillä taas voi mennä vaikka kuinka lyhyillä unilla ja olla ihan särmänä heti silmät avattuaan. Kai se on sitä REM-unta.

Sitä en kyllä tajua, miksi tässä meidän kulttuurissa on tehty pommiinnukkumisesta joku murhasta seuraava moraalinen rikos. En se ole mä, joka pommiin nukkuu. Se on mun pää, joka ei varmaan tietäisi edes omaa nimeään, kun pitäisi herätä. Miten v**ussa pommiinnukkuminen yhdistetään johonkin laiskuuteen? Pane vaikka miljoona kelloa päälle, mutta kun ei herää niin ei herää. En tiiä, tänään ajattelin nukkua johonkin 10-11 välille...
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Menisi oikeastaan paremmin "Asia, joka avautui minulle" -ketjuun, mutta FIN-RUS -matsi sekoitti sen verran iltaohjelmaa, että menköön tänne.

Turussa ripottelee hiljalleen vettä. Tästä huolimatta lähdin matsin jälkeen pikaiselle iltalenkille, kun aivot huusivat raitista ilmaa ja kroppa jotain liikuntaa. Juuri tällaisella sateella/sadevihmalla silmälasien läpi ei normaalisti näe korttelin jälkeen yhtään mitään. Tänä iltana mulle oikeasti avautui lippalakin syvällisempi merkitys. Rillithän pysyi kertaakaan pyyhkimättä läpinäkyvinä reilun kolmen kilometrin matkan.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
@Captain Slow jeejee! Henkinen kisastudio ei petä kera @Jaws in, joka kyllä meni jo nukkumaan. Huomenna palaan Poriin, niin torstaille sitten kovempaa kannustusta.
Njaa, nyt toisinpäin verrattuna viimeviikkoiseen jolloin sinä et ollut paikalla ja Jaws taas oli.

Joo, voisi itsekin mennä nukkumaan. Väsyttää kivasti. Hyviä öitä vaan sinullekin.

@Virveliä kainaloon, sekin on kumma että joskus herää noinvaan 1h ennen herätystä ja välillä on unessa vielä 1.5h kuluttua herätyksestä, vaikka kuinka oisi piristeitä nauttinut. Mutta, se on semmosta.

Mutta, näihin kuvaelmiin ja tunnelmiin.
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Tänä iltana mulle oikeasti avautui lippalakin syvällisempi merkitys. Rillithän pysyi kertaakaan pyyhkimättä läpinäkyvinä reilun kolmen kilometrin matkan.
Jumalauta, en oo itekään moista älynnyt! Ei sillä, että mulla yhtään lippalakkia täällä Turunkodissa oliskaan.

Ja sateesta päästäänkin siihen, että kuka saatanan apina on suunnitellut Turun Yo-kylän? "Laitetaan ulkoseinään aaltopeltiä niin tulee komeeta" Koita tässä sitten nukkua kun aina sateella kuulostaa siltä, kun joku viskois pikkukiviä seinään.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Varsin turkulaista on myös se, että jos aninkaistenkadulla, siinä keskustan kohdalla valitsee kaistan, jonka yläpuolella lukee "Tampere" niin päätyy Poriin. Tän huomasin, kun ensimmäisiä kertoja ajelin kyseistä tietä ruuka-aikaan ja tarkoitus oli Tampereelle mennä. Olisi pitänyt tietää, että pitääkin valita se viereinen kaista, jotta ei tarvitse tehdä myöhemmin ylimääräistä kaistanvaihtoa. Turku...
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tämä lähti nyt sitten ihan lapasesta, kun ketjun selkäranka ja tukipilarit karkasivat unille. Kaipa minäkin häivyn ketjua pilaamasta.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Koin päivän "turhaa paskaa" -ajatuksen, kun näin Tarasenkon vetämässä rankkaria ja mieleni syövereistä nousi muisto siitä, että olen nähnyt saman miehen samoissa puuhissa Valkeakosken jäähallissa joskus vuosia sitten. Paljon on tultu siitäkin eteenpäin, mutta yksi asia pysyi samana: ei tehnyt silloinkaan.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Justiinsa! Huomenta vaan tähänkin ketjuun jo toistamiseen tänä yönä. Nukahdin sitten autuaasti sohvalle suihkunraikkaana kylpytakki päällä. Siinä mä sitten olen selälläni kuorsannut suu auki varmaan pari tuntia. Kurkku on kanssa sen oloinen, että tietää varmasti kuolanneensa ja kuorsanneensa. Tällä hetkellä sitten muu olo on tietysti pirteä kuin peipposella.

Vittu, mä teen itselleni just nyt vodkapaukun! Olutta ei viitsi enää ottaa, kun se pakkaa kuitenkin kropasta ulos tasan viisi minuuttia nukahtamisen jälkeen.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
No mutta morjesta taas. Vettä sataa ja taas vaihteeksi pyhäpäivä keskellä viikkoa.

Mieleen juolahti tuossa alkuillasta kysymys. Mistä lähtien liekkikuviot, tribaalit, maltanristit ja suomileijonat rupesivat olemaan niinkuin juntihkoja ja juntihtavaksi tuomittavia kuvioita?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
No mutta morjesta taas. Vettä sataa ja taas vaihteeksi pyhäpäivä keskellä viikkoa.

Mieleen juolahti tuossa alkuillasta kysymys. Mistä lähtien liekkikuviot, tribaalit, maltanristit ja suomileijonat rupesivat olemaan niinkuin juntihkoja ja juntihtavaksi tuomittavia kuvioita?

Veikkaukset pöytään:

Liekkikuvio - 2000-luvun alkupuolella
Tribaalit - pitkälti siitä lähtien, kun niitä on länsimaissa otettu
Maltanristit - eos
Suomileijonat - 90-luvulla

Vai puhuttiinko nyt niin kuin totaalijuntista?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
@Captain Slow jeejee! Henkinen kisastudio ei petä kera @Jaws in, joka kyllä meni jo nukkumaan. Huomenna palaan Poriin, niin torstaille sitten kovempaa kannustusta.

Näin kävi, nukkumaan piti mennä aikaisen herätyksen takia. Tänään oli Tampereella ensimmäinen pääsykoe - kovin oli sateinen ja synkkä virvelipojan asuinkaupunki. Henkinen kisastudio oli ultimaattisen söpö, joten oli ilman muuta selvää, että voitto oli tulossa ja tulikin! Sanoin Venäjän toisen maalin jälkeen, että kyllä Suomi vielä nousee voittoon - luottaen tietysti kisastudion voimaan. Voittoprosentti on yhä 100! Huomenna jatkuu ehkä entistäkin söpömmällä kisastudiolla, joten Suomi porhaltanee välieriin. Nyt @SeQuins on kuitenkin taas Porissa, joten saapa nähdä millainen vaikutus Turku-Turku-välimatkan muuttumisella Turku-Pori-välimatkaksi sitten on. :)

Tämä lähti nyt sitten ihan lapasesta, kun ketjun selkäranka ja tukipilarit karkasivat unille. Kaipa minäkin häivyn ketjua pilaamasta.

Näin pääsi näköjään käymään, mutta minä olen täällä taasen. Viime yönä sain ehkä neljä tuntia nukuttua, mutta kummasti nyt ei teekään mieli nukkua, vaikka aamulla silmät tahtoivat väkisin painua kiinni.

Ja huomenta taas @Captain Slow sinullekin. Sinä se jaksat huomenia toivotella!
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Popeda - Yö

Popeda ja Yö samassa paketissa. Mamba vielä läjään, niin hyperdimensionaalinen fuusioräjähdemuotoinen likainen pommi on valmis.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tänään tuli kesäfiilis. Mistä se tulee? No, kaikki on vihreää, sataa vettä ja on kylmä. Todellista kesän tuntua sain, kun ajelin tuossa tuulen tyynnyttyä pohjoisesta tuodulla viisiheppaisella perämoottorilla vähän virvelöimään. Suurin osa ajasta meni ajamiseen, en muistanut tuon olevan niiin hidas.

Kesän tuntu tuli, kun vaatteet kastuivat (päältä, koska erittäin laadukas gore tex-ratkaisu), kädet "jäätyivät" ja siihen tuo perämoottorin pärinä ja puksutus. Polvet melkein suussa, vasen käsi tärinästä tunnoton. Kalaa ei tietenkään tullut, mutta en mä mitään ajatellut saavanikaan. Jatkossa taidan kuitenkin kulkea tuollaiset matkat isommalla veneellä, tai sitten soutaa... ei tuossa nyt paljon järkeä ollut. Ihan kivaa kuitenkin.

Pikkupoikana ((3)4-10) mä luin paljon lintukirjoja. Oli jotenkin tosi kiinnostavia linnut, erityisesti petolinnut ja vielä erikoisemmin pöllöt. Edelleen pystyisin luettelemaan kaikki Suomen pöllöt, ja aika monta muuta lintua, vaikken ole sillä lailla moneen vuoteen ollut noista kiinnostunut. Tänä keväänä olen kuitenkin puolihuolimattomasti huomannut bonganneeni ihan pirusti erilaisia lintuja, mitä en ennen ole luonnossa nähnyt tai tajunnut nähneeni. Sepelkyyhky, töyhtöhyyppä, pyy(toki yhden kuolleen ja sittemmin täytetyn olen nähnyt), palokärki, urpiainen, kuovi nyt äkkiseltään tuli mieleen. Niiden päälle ainakin varis, korppi, harakka, kuukkeli, pähkinähakki, naakka, kalalokki, harmaalokki, selkälokki, kalatiira, kurki, laulujoutsen, sinisorsa, telkkä, tukkakoskelo, silkki-uikku, härkälintu, räkättirastas, varpunen, pulu, fasaani, punatulkku, kirjosieppo, tali-, sini-, hömötiainen, västäräkki, koskikara, kirjosieppo, hiirihaukka, käpytikka, teeri ja riekko on tullut nähtyä. Noin äkkiseltään. Tossa on joku tollainen lintukaukoputki, pitäisi varmaan sillä alkaa skouttaamaan. Käki olisi jees nähdä, jossain tässä lähellä se kukkuu. Kaulushaikarakin kuultu, mutta sen näkemisestä turha haaveilla, ja miksipä haaveilisin, en mä silleen niin innostunut noista ole, vaikka niitä tunnistan kun näen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tänään oli Tampereella ensimmäinen pääsykoe - kovin oli sateinen ja synkkä virvelipojan asuinkaupunki.

Aivan tosiaan. Siksi olikin niin harmaa keli - toit Turun mukanasi ;)

Sateinen ja synkkä voi tosin olla ihan jees, kunhan se ei omaa ukkostamisen suorittamista eikä tuule toimestaan.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Aivan tosiaan. Siksi olikin niin harmaa keli - toit Turun mukanasi ;)

Se on aina doomsday kun tappajahai tulee mestoille. Silloin ei ole väliä onko Kanariansaaret vai Maarianhamina, niin rannikkoseutu pitää joka tapauksessa sulkea. Tampere ei välttynyt tänään ja tunnelma oli sen myötä varsin melankolinen. Tai johtuiko melankolia sitten pelkästä kokeesta, sitä en osaa sanoa.

Odotin muuten rautatieasemalle entranssini kunniaksi Tappajahai-elokuvan tunnaria soittavaa orkesteria, muttet ollut moista syystä tai toisesta järjestänyt. Lievä pettymys, mutta ei voi mitään. Punainen mattokin loisti poissaolollaan.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Se on aina doomsday kun tappajahai tulee mestoille. Silloin ei ole väliä onko Kanariansaaret vai Maarianhamina, niin rannikkoseutu pitää joka tapauksessa sulkea. Tampere ei välttynyt tänään ja tunnelma oli sen myötä varsin melankolinen. Tai johtuiko melankolia sitten pelkästä kokeesta, sitä en osaa sanoa.

Odotin muuten rautatieasemalle entranssini kunniaksi Tappajahai-elokuvan tunnaria soittavaa orkesteria, muttet ollut moista syystä tai toisesta järjestänyt. Lievä pettymys, mutta ei voi mitään. Punainen mattokin loisti poissaolollaan.

Monen aikoihin muuten lähdit, ajattelin vaan, että osuisiko yksiin ilman lievän seestymisen kanssa? Vai vieläkö vaikutat Suomen parhaassa kaupungissa? Kokeessa tuli ilmeisesti lapasyöttö takatolpalle, mutta vetohetkellä maila sananmukaisesti hajosi sahajauhoksi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös