Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 482 891
  • 5 194

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Mä en oo tainnut olla taksissa kun pari kertaa nyt opiskeluaikana, toisella kertaa siks kun oli pakko, päädyttiin jatkoille niin hevon perseeseen että kun alkoi koti-ikävä painaa oli vähän pakko ottaa taksi. Noihin hätätilanteisiin noi on kyllä ihan käteviä. Sen verran pienessä kaupungissa asun että yleensä selviää kävelemällä vähän kaukaisemmastakin asuinalueesta ja ei tosissaan ole mitenkään varaa alvariinsa huristella taksilla.

Täällä Irlannissa taksit on kyllä mukavan halpoja. Julkinen liikenne sitten muuten on aika perseestä, varsinkin pitemmän matkan. Suomen liikenneverkkoa on oppinut arvostamaan kyllä aika hyvin vaikka tuo VR nyt vituttaakin abaut joka kerta.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tästä tuli mieleen, että minkälaisia kavereita oikein arkiöisin takseilla kuskaillaan? Opiskelijoita?
Riippuu varmaan vähän paikkakunnasta. Näin suht pienellä paikkakunnalla tolppahomon keikkaa heittävänä voin sanoa, että ei minkäänlaisia kavereita. Kärjistäen. Harvoin tulee keskiyön ja aamukuuden välillä yli kolmea keikkaa ajettua. Arkiyönä siis. Ja tämä ei koske kesälomakautta.
 

Eskelarit

Jäsen
Ylempänä aika hyvä kuvaus keskiviikon asiakkaista. Työssäkäyviä opiskelijoita riittää, eipä tänäänkään mitään pariskuntia ole näkynyt.. Muuten viikolla löytty näitä rahassa rypeviä viinaan meneviä, satunnaisia kavereita kun putki jatkuu viikonlopun yli. Sunnuntaina enemmän kyytiä kun keskiviikkona. Ainakin viime päivien otannalla..
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ylempänä aika hyvä kuvaus keskiviikon asiakkaista..

Itsekin olen miettiny, että mistä ihmeestä taksikuskeilla riittää asiakkaita muulloin kuin viikonloppuisin. Oman kouluni ja bussiaseman välissä on taksikoppi, jossa istuskelee arkipäivisin usea taksikuski. Aina ohi mennessäni käy mielessä, että tostako heille maksetaan.
Kuinka useasti sieltä taksikopista tarvitsee poistua esim maanantai päivänä, saatikka maanantai yöllä? Ei varmaan kovin useasti. Ja todella maksetaanko taksikuskeille siitä, että he oleilevat(ei hajuakaan, että mitä tekevät) päivät pitkät taksikopeissansa vailla asiakkaita jopa moneen tuntiin? Vaikuttaako sitten asiakkaiden määrä palkkaan?
Ei tietenkään mitään taksikuskeja vastaan/en halua heitä arvostella, mutta kelpaisi itsellekkin maanatai yövuoro muutamalla asiakkaalla muuten omissa oloissa oleillen. Tosin tuskin sillä kovin leveiden ruokapöytien ääreen pääsee.
Tosin kolikon kääntöpuoli on varmasti viikonloput jolloin ymmärrän taksikuskien tuskan, etenkin yöllä. Hyi! Ainakin töitä riittää, mutta asiakaskunta voi olla aika rasittavaa.

Itse olen hereillä siksi, että nukahdin valot päälle sänkyyn ja heräsin n. tunti sitten pesemään hampaat ja painumaan takaisin nukkumaan. Nyt nukkuminen ei enää onnistukaan, vaan olen pirteä kuin peipponen. Nyt tiedän ainakin miltä tuntuu n. puolenvuoden päästä intissä, kun ei oikein nukuta. Aamulla klo 7 herätys ja matka kohti maantiedon abitreeniä olisi tarjolla. Pakko sinne ei toki ole mennä, mutta kyllä aattelin mennä kuuntelemaan, kun tuo lukeminen on jäänyt vähemmälle.

Kylläpäs oli paska päivä. Tietokone vetää viimeisiään, Jokerit hävisi, sekä tuntuu aivan siltä kuin kuume olisi tulossa. Ehkä sitä voisi käydä hakemassa mehua ja yrittää nukkua jälleen.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Sellainen päivä. Synkkää, TPS hävisi, kirjoitukset lähestyvät päivä päivältä.

Mieltä ei kuitenkaan rassaa varsinaisesti. Olen tyytyväinen moniin eri asioihin ja kevät hiljalleen orastaa. Yön pimeydessä valvon, tyytyväisenä musiikkia kuunnellen ja nautiskellen. Palstakuomia on takuulla lukuisasti linjoilla, joten tilanneraportteja lueskellaan mielellään. Allekirjoitusta vaihdoin muuten taas, taitaa olla palstan vaihtuvin signeeraus.

Musta Nuoli, sinua kiinnostaa: "Et kai sä oo siellä pelissä jonkun toisen tytön kanssa?"

Hyvä mieli minulla sittenkin on. Kun on hän.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
No, tässä vaiheessa kautta tuskin TPS:n voitto olisi erityisiä riemunkiljahduksia tuottanut? Vai?

No, eipä juurikaan, sikäli hyvä pointti. Ne on ihan paskoja, se vain pännii. Miksi helvetissä ostin kausikortin ja uskoin parempaan huomiseen?
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Parillisen viikon torstait on minun viikonloppuja. Onkohan meitä muita juuri samassa tilanteessa olevia täällä ueampikin?
 

Nick Neim

Jäsen
Parillisen viikon torstait on minun viikonloppuja. Onkohan meitä muita juuri samassa tilanteessa olevia täällä ueampikin?

Miltäs saarelta sitä nyt kirjoitellaan?

Leikki leikkinä. Yörytmi alkuviikosta on jäänyt pahasti päälle, ei väsytä sitten yhtään. Eilen menin nukkumaan siinä 5.30 tienoilla. Heräsin 12.45, eli ihan hyvin tuli kyllä nukuttua. Klo 14 töihin, ja kohta muutaman tunnin ollut taas vapaalla. Huomenna pitäisi heräillä jo 10.30, joten suotavaa olisi nukahtaa edes hieman eilistä aikaisemmin. Saas nähdä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Täähän on melkeen alkuiltaa, koskaan en ole "aamuihminen" ollut. Vituttaa porukkaa joka sanoo, että se on totuttelukysymys - ei muuten ole!

Illalla/yöllä googlaillessa löytyy kaikkea jännää. Mikael Granlundista on tehty Lego-ukko! Amazon.com: NHL Minnesota Wild Mikael Granlund Generation 1 OYO: Sports Outdoors

EDIT: Missä on Mikaelin kieli? Pitäisi ehdottomasti olla näkyvillä tolla Legoukkelilla!
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Miltäs saarelta sitä nyt kirjoitellaan?
Kun olisikin jollain lämpimällä saarella, mutta ei. Nämä viestit lähtee ihan täältä 0-alueen ytimestä.

Tuosta unirytmistä. Työkseni valvon keskimäärin joka toisen viikon yöt ja joka toinen viikko pitäis elellä aamurytmiä. No, jos rahasta ei olisi kiinni, niin en valvoisi. Olen huomannut, että juuri täällä paljon parjattu aamurytmi olisi minulle ehkä se kaikkein parhain, mutta kun on rahasta kiinni. Ja rytmin muuttelu tekee tuskaa, joka kerta enemmän ja enemmän.

Olutkin loppu ja viskiäkään ei ole kuin yhteen napsuun, no oluisiakaan ei ollut kuin 4.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kuuntelin ja katselin tuossa Alter Bridgen Amsterdamin-konsertin YouTubesta. Pimeys on laskeutunut ja kello on kohta kaksi, täällä silti istun KUBE-paitoineni. Ajattelin taas syödä jugurttia, uni ei vielä tule silmään. Viime yönä nukahdin vasta reilusti neljän jälkeen, sitä kummastelen. Nyt olisi kyllä hieno sauma tehdä pieni yökävely. Tuskinpa silti taidan.

Miten muilla perjantain ja lauantain välinen yö sujuu?
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Aamulla ois omiin salibandypeleihin lähtö, mutta täällä sitä vaan istutaan koneella ja latkitaan kaljaa. Vielä vois nopeesti syödä jotain ja sen jälkeen sänkyyn pyörimään. On tääki, sen jälkeen ku muijan kanssa meni poikki, menee kaikki kotona vietetyt vapaaillat tissutellessa kaljaa.
 

Bacon

Jäsen
Miten muilla perjantain ja lauantain välinen yö sujuu?

Tässähän tämä. Kolapullo pöydällä ja napit korvilla musiikkia kuunnellen. Nyt soi niinkin mainio bändi kuin Five Finger Death Punch, kappale The Bleeding. Loistava bändi ja pirun hyvä livenäkin.

Minun unirytmille kello ei ole vielä mitään, enkä olekaan vähään aikaan nukkumaan menossa. Kunhan huomenna ennen 14 herää niin ei hätää. Jatketaan harjoituksia.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Miten muilla perjantain ja lauantain välinen yö sujuu?

Vähän saamattomissa merkeissä, olen kas kummaa taas koneen äärellä Jatkoajassa ja peräti Yöketjussa. Piti katsoa joku leffa tuossa pari kolme tuntia sitten, mutta en saanut valituksi sopivaa elokuvaa notkuvista hyllyistäni ja paremman puutteessa jumahdin taas koneelle.

Olen tässä muutakin tehnyt, tosin liian vähän kuin mitä ehkä pitäisi. Jokunen ns. kirjoitushomma minullakin olisi tarkoitus saada aikaiseksi, mutta ei vain ole sopivaa virettä. Eikä ole niin pakottavaa deadlinea, että viitsisin itseäni kiusata henkisellä rasituksella.

Saatan mennä pikapuoliin petiin, siellä on kirja kesken kuitenkin. Milja Kauniston Kalmantanssi, kiinnostava jatko kirjailijan edelliselle teokselle, joka tämän tavoin sijoittuu 1420-1430-lukujen keskiaikaiseen Turkuun ja Eurooppaan, ensisijaisesti Ranskaan ja Pariisiin. Munkkeja yliopistossa sekä synnin poluilla sekä Olavi Maununpoika, tuleva Suomen piispa ja yksi tärkeimmistä oppineistamme keskiajalla, joka toimi myöhemmin Pariisin yliopiston rehtorinakin. Kiehtova sekoitus historiallista faktaa sekä kirjailijan sepitystä.

Nyt toinen kissa nuolee jalkapöytääni ja sääreni alaosaa. Onko aika mennä täyttämään pyhä velvollisuus ja ruokkia herra talossa? Latz vai Whiskas? Kumpi kelpaa?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Saatan mennä pikapuoliin petiin, siellä on kirja kesken kuitenkin. Milja Kauniston Kalmantanssi, kiinnostava jatko kirjailijan edelliselle teokselle, joka tämän tavoin sijoittuu 1420-1430-lukujen keskiaikaiseen Turkuun ja Eurooppaan, ensisijaisesti Ranskaan ja Pariisiin.


Ota käteesi Kalle Päätalon Huonemiehen poika, ja vapaa-ajan ongelmasi ovat ohi. Vaikka oletkin toimittanut Päätalon kirjat jätteenpolttolaitokseen, niin divarista saa uusia. Kirjastosta ihan varmasti saa. En tiedä kyllä noista Iijoki-sarjan alkupään mölläreistä, ne ovat aika haluttua tavaraa.
 
Viimeksi muokattu:

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Nyt soi niinkin mainio bändi kuin Five Finger Death Punch, kappale The Bleeding. Loistava bändi ja pirun hyvä livenäkin.

Piti tähän yöhön asti odottaa, että pääsisi tätä kommentoimaan.

Selvästi asiallinen kirjoittaja tämä Bacon, musiikkimakua löytyy. 5FDP sattuu olemaan suosikkibändini, hyvä, että palstalla on muitakin oikean polun löytäneitä.

Ei muuta tähän hätään. Yö on taas ja se on hyvä se.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei muuta tähän hätään. Yö on taas ja se on hyvä se.

Moro Jaws!

Yksi asia tuli mieleen, kun kerran samassa ketjussa satutaan olemaan, että Venäjän päävalmentaja herra B sai sitten lopulta kenkää.

Jotkut meistä pelkäsivät tätä jo ennen Sotshia, suothan minulle hienon hetkeni ja itserakkaan rinnanröyhistyksen.

Ärsyttää muuten, kun huvittaisi kattoa änäriä vlc:n kautta (mimmi juhlimassa kaverinsa synttäreitä, enkä jaksanut lähteä mukaan), mutta en tiedä miten homma skulaa..

Lisäksi änäri ei kuitenkaan kiinnosta mua niin paljoa, että jaksaisin ruveta säätämään.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens

Moro vaan sinullekin, MustatKortit!

Yksi asia tuli mieleen, kun kerran samassa ketjussa satutaan olemaan, että Venäjän päävalmentaja herra B sai sitten lopulta kenkää.

Viestini Muiden maiden maajoukkueet -ketjusta

Kyllä, kyllä, tämän tiesinkin. Näin kävi, ei siinä muuta vaihtoehtoakaan ollut.

Jalkapallon MM-kisat alkoivat muuten kihelmöidä. Toukokuun lätkän MM on myös pian. Toukokuun lopulla tapahtuu jotain näitäkin jännempää. En puhu lakkiaisjuhlista.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Jalkapallon MM-kisat alkoivat muuten kihelmöidä. Toukokuun lätkän MM on myös pian. Toukokuun lopulla tapahtuu jotain näitäkin jännempää. En puhu lakkiaisjuhlista.

Näihin kaikkiin voisin sanoa, että ei nuolaista ennenkuin tipahtaa...

vlad (hereillä).
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Näihin kaikkiin voisin sanoa, että ei nuolaista ennenkuin tipahtaa...

Hitto, totta puhut. Perun jinxaukseni! Heti. Edit: Ellet tarkoittanut tuota taas jollain häröllä tavalla, siten, että lapsenmielisenä en tätä havainnut.

Tämä on mainio ketju kyllä. Vihdoinkin kaltaisiani, jotka ovat hereillä näihin aikoihin. Aamulla sitten taas koitetaan nukkua pidempään, mutta onhan se mahdotonta, koska kaikilla muilla kämpässä on ärsyttävää aamuvirkeyttä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös