Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 483 118
  • 5 194

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mr Uffi kirjoitti:
Täälläpäin myös unirytmi aivan sekaisin, tavallisesti uni tulee siinä 6 aikaan aamusta. Yhessä vaiheessa oli niin pahasti, että menin tavallisesti siinä viiden aikaan iltapäivällä nukkumaan, ja heräsin siinä 1-2 aikaan yöstä. On siinä mukavaa yksinään hengailla siihen 12 asti odottaen, että kaverit heräilee. Ois pitäny mennä kesätöihin, oon vaa lihonnut.

Heh, auttaiskohan se nukkuminen, kun mäkin olen lihonut viime vuosina? Parissa vuodessa on tullut 20 kiloa ýlimääräistä mulle. Sitä vain tässä mietiskelee omaa elämäänsä ja tulee aivan varmasti huolehdittua aivan turhaan monia asioita. Nyt en tosin huolehdi ollenkaan siitä, että klo 07 pitäisi olla taas hereillä.

Mua ainakin valvottaa, noiden teinien elämä, josta olen vastuussa. Välillä vituttaa lujasti olla se aikuinen, jonka pitää olla se luotettava ja turvallinen. En mä ole sellainen. Ei musta ole sellaiseen. Silti musta on siihen. En tiedä, nämä on yöjuttuja. Tässä yön pimeinä tunteina sitä omaa riittävyyttään vaan kelailen.

-duud-
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vaihteeksi hereillä - tai miten niin vaihteeksi kun tapahan tämä on valvoa pitkälle yömyöhään mutta nyt olen kyllä poikkeuksellisen myöhään hereillä. Kävin tuossa kyllä tunnin verran makailemassa vuoteessa mutta kun uni ei vaan tullut niin pakkohan sitä oli ylös nousta kun ei sitä viitsinyt väkisinkään vuoteessa makoilla.

Kirjoitellaan sitten vaikkapa Jatkoaikaan sitä mitä sylki suuhun tuo - olkoot tämä epämääräistä tajunnanvirtaa tahi muuten hapuilevia ajatuksia yömyöhällä tai aamun varhaisina hetkinä - kummin vaan.

Huomenna eli tänään voi siis väsyttää jossain vaiheessa päivää mutta se on sitten sen ajan murhe - nyt valvotaan kun uni ei meinaa tulla silmään. Onneksi huomennakaan ei ole minnekään kiire joten sitä univajetta voi sitten korjailla ottamalla kunnon nokoset jossain vaiheessa iltapäivää - jos vaan nukuttaa.

Musiikki soi taustalla hilajisena, enhän suinkaan halua herätellä naapureita meluamalla liikoja - muutoinkin kun tuntuu siltä, että tässä rapussa asuu jokunen herkkäkorvainen, tosin eivät ole minulle tulleet valittamaan kohtuuttomasta melusta mutta yhdessä vaiheessa naapurin ovella käytiin yhtenään valittamassa ties mistä. Nyt onneksi meluavat naapuritkin ovat muuttaneet muille maille vierahille joten josko tästä tämä rappu edes hitusen rauhoittuisi.

Hyvää huomenta teille jotka tässä piakkoin heräilette uuteen aamuun.

vlad.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
tere vlad!

vlad kirjoitti:
Kirjoitellaan sitten vaikkapa Jatkoaikaan sitä mitä sylki suuhun tuo - olkoot tämä epämääräistä tajunnanvirtaa tahi muuten hapuilevia ajatuksia yömyöhällä tai aamun varhaisina hetkinä - kummin vaan.

Hyvää huomenta teille jotka tässä piakkoin heräilette uuteen aamuun.

vlad.

Itsekin tässä olen koko yön taas kerran valvonut ja kelaillut elämää. Mut jotankin tuntuu, ettei se funtsimalla kuitenkaan aukea sen kummemmin. Varsinkin tajunnanvirtaa ainakin minulta tulee näin yöaikaan. Arkena töissä pitää olla olevinaan niin perhanan fiksu ja hillitty. Se on jotain ihan muuta mitä mä kuitenkin olen sisälläni. Minussa yö ja päivä, ovat kuin musta ja valkoinen. Älä tajua sitä, en itsekään tajua.

-duud-
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tämä on nykyään tapa valvoa pitkälle yöhön, tänään toivon mukaan pääsen matkaamaan höyhensaarille ennen kolmea koskapa huomenna olisin mielusti pirteä kun on asioita siellä sun täällä hoidettavana - ei viitsi mennä leukaperiä repimään sinne sun tänne.

Taustalla Metallicaa - naapureita ei kuitenkaan viitsi häiritä vaikka mieli tekisin nyt luukuttaa vähän kovemmalla asenteella, nappulat kaakkoon siis!

Tästä yövalvomisesta tulee mieleen kaikella tapaa ne lukuisat vuodet jolloin tein vuorotyötä, joka toinen viikko oli yötyötä kymmenestä kuuteen - sen jälkeen oli mitä mukavinta käydä nukkumaan kun sai koisia niin pitkälle päivään kuin unta vaan riitti. Kaikki muu soveltuu minulle mutta ei aamuisin herääminen, kello kahdeksaksi töihin ja neljältä kotiin on sellainen vuoro mitä en tekisi vaikka maksettaisi (tai jos riittävästi maksetaan niin ehkäpä sitten joustaisin periaatteistani mutta ihan pikkusummalla en persettäni vuoteesta aamulla nosta).

Mikäpä todella sen parempaa kuin nauttia elosta yön hiljaisuudessa, välillä voi piipahtaa parvekkeella hengittämässä raikasta yöilmaa ja ihastelemassa kuutamoa - tänäänkin kuu katsoa mollottaa kirkkaana taivaankannella. Tunnen henkistä yhteyttä kuuhun - tai oikeammin avaruuden äärettömyyteen, Alfa Centauri täältä tullaan.

vlad.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitä pidemmälle loppukesä etenee ja alkusyksy alkaa, sitä vähemmän tulee riitaa. Vaimo kävi äsken vessassa, mutta ei sen kummemmin ihmetellyt miksi en ole nukkumassa.

Vaikka aurinko nouseekin kohta, niin ei ole läheskään yhtä valoisaa kuin vaikka kuukausi sitten. Tytöt ei huomaa riidellä.
 

Mr Uffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huhhuh, nyt alkaa unirytmi jälleen karata käsistä. Kohta taas pitää valvoa se koko yö iltaan asti, (ties monennenko kerran). Kai se pitää tänään kaljotella että pysyy hereillä. Ei kyllä innostais, mutta siitä on alkanut tulla tän kesän perinne. Jos valvot koko yön ni juot kanssa.

Nyt kattomaan toi Huuliharppukostaja -->
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Kello on ties mitä. Silti ei väsytä, ehkäpä siksi, että viime vieteltiin serkupoijaan polttareiden jatkoja. Kännissä oltiin. Ja huppelissa ollaan nytkin. Illan aikana on katseltu Komisaario Palmuja pitkät pätkät ja siinä samassa juotu olutta ja irkkukahveita. Kuten arvata saattaa, ei väsytä tippaakaan, mutta miksi pitäisi, minähän olen lomalla. Nakit ja muusit voidaan hoidella vaikka joka ilta. Ainoa asia, mikä minut sitoo lomallani, on Tampere Cup keskiviikosta lauantaihin - niin ja lauantainen jumbofinaali, jossa Ilves pelaa, aikana nukutaan perjantain suojia pois.

Pitäisikö mennä herra komisaarion tähden mennä parvekkeelle vilvoittelemaan ja imaisemaan sikari.
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Ja vieläkin ollaan hereillä. Viimeinen Palmu on menossa, ja itselläni ilman vodkaa. Sikarit ei sittenkään tuprunneet. Eivät vaan maistuneet. Noh, Megadethin sanoin, Still a live...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kello on jo aavistuksen verran yli neljän.

Täällä valvotaan edelleen. Kävin tuossa tosin kokeilemassa tuota nukkumista mutta aikani vuoteessä pyörittyäni päätin luovuttaa ja nousta takaisin jalkeille - tiedä sitten onko tämäkään järkevää touhua kirjoitella yösydännä tänne Jatkoaikaan vai pitäisikö sittenkin kokeilla vaikkapa "väkisinnukkumista", tuntuisikohan se hyvältä?

Taitaa olla vaihteeksi se aika jolloin unirytmit ovat mitä ovat, toisinaan homma karkaa hallinnasta ja sitä tulee valvottua likimain aamuun saakka - sitten on aikoja jolloin uni tulee aivan "normaaliin" aikaan eli viimeistään kahdelta. Se nyt on minulle normaali aika vaikka taitaakin olla suurimmalle osalle jatkoaikalaisista jo varsin epänormaali aika käydä nukkumaan.

Nenä tuhisee ja pientä flunssanpoikasta tuntuu olevan ilmassa - toivottavasti nyt välttyisin tältä nuhakierteeltä koska se tarkoittaa yleensä sitä, että syksyllä iskenyt nuha on sitten yhtämittaisesti riesana niin kauan kunnes ilmat lämpenevät keväällä. Ei nyt oikein jaksaisi reilun ½ vuoden nuhakierrettä joten parempi toivoa parasta ja pelätä pahinta.

vlad.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Itsellä taas on kuukauden verran pakkovalvomista yövuorojen merkeissä. 2 viikkoa kesti kropan tottua tähän, ja sen 2 viikkoa sen kestää taas tottua kun saa vaihtaa takaisin oikeaan rytmiin. Onhan nämä yöt omalla tavallaan kiehtovia, varsinkin nyt kun kesähäslinki loppui Turengin reissuun, ja ei ole oikeastaan mitään suunnitelmia ihan heti tiedossa. Ihanan rauhallista on, työt tehty jo ajat sitten. Ei edes tunnu kauhean tylsältä.

Rankka putki on kyllä: ensin pe-yö, sitten suoraan junalla Turenkiin, Turengin reissulla tuli valvottua 40h valveilla (suoraan töistä sinne), sieltä suoraan 6 yön putkeen, 2 vapaata ja sit viimeiset 3 yötä. Saas nähdä kuinka puhki silloin on. Onneksi on viikon vapaa vaihtaa rytmiä ja toipua.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Yöllä on kiva valvoa. Ikkunoista näkyy ankeaan maanantaihin kohta heräävä lähiö. Perkules, vaikka ympärillä on jokapuolla kerrostaloja niin vain muutamassa näkyy valo.

Kolmas Nainen soi taustalla, pitääkin skippailla se Maanantai kappale. Vaikka en ole menossa kepua litkimään, vaikka kaverit töissä onkin. Kohta vielä koiran kanssa heittämään puolen tunnin lenkki raikkaaseen syysilmaan. Hiljaista lähiötä on hauska kierrellä.

Nyt pitänee tuo koira käyttää kusella/paskalla. Sitten sänkyyn lukemaan Diego Maradonan kirjaa El Diego. Kaverina dekkarina menee Michael Connellyn Kuilun Partaalla. Siinä on semmoinen paha sarjamurhaaja-setä joka ei olekkaan kuollut vaikka niin luultiinkin, höh pitäisi ottaa selvää asioista.

Nyt ei enää jaksa kuunnella Kolmatta Naista. Pesään odottamaan vanha kunnon Flotsam&Jetsam ja When The Storm Come Down levy. Speedmetallia perkeleen kimeällä laululla.

Nyt poistun hiljaiseen yöhön.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Kyllä yöt on valvomista varten. Unirytmi on aika pahasti hanurillaan, mutta väliäkös tuolla. Duunissa tottunu yövuoroihin, eli oikeestaan helpompaa jatkaa samaan malliin siviilissäkin.

Mikäs sen hienompaa kun istua pimeessä ulkona tupakalla ja kuunnella hiljaisuutta. Siinä rauhottuu kummasti, jos on jokin asia vituttanut päivän mittaan, ja vaikka ei olisikaan. Tosin se se hiljaisuus ei kovin pitkään yleensä kestä kun kissalla tuntuu olevan jotakin asiaa koko ajan.

Sauna päälle ja rentoutumaan.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Tekisi mieli katsella klo 3 Suomen aikaa alkava Ducks - Stars matsi, mutta en taida jaksaa. Onneksi sentään ensi viikko lomaa.

Yö on kyllä helvetin mukavaa aikaa, itsekin voin sanoa olevani mielummin yöihminen.
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Tekipähän vaan mieli sanoa, että J.Karjalaisen Merenneito.. tai mikä lie rillutus on aivan kamala! J.Karjalaisen ääni on kuin pullasorsalla, joka saa veisun kuulostamaan moninkertaisesti pahemmalta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Menin nukkumaan päivällä kello 16:n aikaan ja heräsin tuossa yhdeltä. Nyt kuuntelen Bob Dylania ja paukutan nettipoksua. Yksin, niin ihanan yksin.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Saatanan saatana.

EDIT: Nukkumaan piti mennä ajoissa, mutta vituiksihan se meni. Huomenna sitten pitää piirrellä parit kuvat hyllystä ja that's it. Ei vaan jaksais ja viitsisi näin lomalla. PRKL!
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Just kömmin kotio. Olipa taas kuningasidea äijien kaa. Alastomien Olympialaiset, neljä lajia ja oliko hauskaa? Lajeina oli 100m, pituus, korkeus ja 400m.

No, perkele mulla se satane alko jalkojen lipsumisella ja keräsin voimia pituuteen..hirmusesti kipitin ja perkele liukastuin leuka edellä
tartaaniin ja oliko jossain lankku? Korkeus alkoi 140 ja kaksi ekaa hyppyä vanhalla kunnon "tiikeriloikalla" sattui sen verran että aloin miettiä ottelun tarkoitusta..minä puin päälleni jä KÄVELIN taksikopille ja tulin kotio..

HI'ienoa idea se ALASTOMIEN OLYMPIALAISET
 
Viimeksi muokattu:

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
jesse72 kirjoitti:
Just kömmin kotio. Olipa taas kuningasidea äijien kaa. Alastomien Olympialaiset, neljä lajia ja oliko hauskaa? Lajeina oli 100m, pituus, korkeus ja 400m.

No, perkele mulla se satane alko jalkojen lipsumisella ja keräsin voimia pituuteen..hirmusesti kipitin ja perkele liukastuin leuka edellä
tartaaniin ja oliko jossain lankku? Korkeus alkoi 140 ja kaksi ekaa hyppyä vanhalla kunnon "tiikeriloikalla" sattui sen verran että aloin miettiä ottelun tarkoitusta..minä puin päälleni jä KÄVELIN taksikopille ja tulin kotio..

HI'ienoa idea se ALASTOMIEN OLYMPIALAISET

Ihmeellinen on humalaisen ihmisen mieli. Baarissa ennen pilkkua kuningasidea, ALASTOMIEN OLYMPIALAISET..Nyt on kroppa hellänä ja kyllähän se sattuu kun rima paukahtaa kelleille aatamin asussa.

Nyt muutaman kaljan ottanut ja kohta Poets Of The Fallin keikalle. Katotaan jos taas keksisi jotain älykästä toimintaa..Edelleen aivan loistava MJE!!
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Huhhuh.. Mukava olis ku nukuttais, mut ei... Muilla samoja ongelmia?? kohta täytyy varmaan lähteä ajelemaan autolla pitkin hiekkateitä, niin tylsää on :)
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
MaZaa kirjoitti:
Huhhuh.. Mukava olis ku nukuttais, mut ei... Muilla samoja ongelmia?? kohta täytyy varmaan lähteä ajelemaan autolla pitkin hiekkateitä, niin tylsää on :)

Ei nukuta ei vaikka kuinka yrittäisi - eli kaipa tässä on sitten valvottava niinkauan kuin hereillä pysyy.

vlad.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
MaZaa kirjoitti:
Huhhuh.. Mukava olis ku nukuttais, mut ei... Muilla samoja ongelmia?? kohta täytyy varmaan lähteä ajelemaan autolla pitkin hiekkateitä, niin tylsää on :)

Hae kyytiin ni mennään Åbo Diskoteekkiin.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Torontolla 3-1 hyökkäys... tyhjä maali ja ohi kiekosta!

Jotta Krusovicen tummaa, änäriä ja mesoamista netin keskustelupalstoilta on tämän yön ohjelmassa. Parempi puolisko nukkuu jo.

Siirrän lähetyksen takaisin ihan minne vaan.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
mtmela kirjoitti:

Hae kyytiin ni mennään Åbo Diskoteekkiin.

Ei mikään huono idea, mut taitaapi tulla hivenen liikaa kilometrejä.. :) Kohta on kyl pakko lähtee vaikka pihalle. Ei olis kannattanut nukahtaa päivällä, nyt se kostautu.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
MaZaa kirjoitti:
Ei mikään huono idea, mut taitaapi tulla hivenen liikaa kilometrejä.. :) Kohta on kyl pakko lähtee vaikka pihalle. Ei olis kannattanut nukahtaa päivällä, nyt se kostautu.

Aah, perkele. En hoksannut että asut Tampereella. No ryypin Karhua yksin täällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös