Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 483 287
  • 5 194

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Jälleen yöaikaan hereillä - oikeastaan tuiki tavallistahan tämä minulle on mutta harvemmin vaan tulee avauduttua tähän ketjuun.

Tuossa reilun tunnin tulin pyörineeksi sängyssä, totesin yritykseni käydä nukkumaan tuhoon tuomituksi joten ylös "ulos" ja koneen äärelle - mikäs sen parempaa kuin viettää yö valveilla seuraten ilmeisen tapahtumaköyhää Jatkoaikaa.

Ei muuta kuin terveisiä vaan teille muillekin jotka vietätte yönne muuten kuin vällyjen alla.

vlad.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässähän tää menee. Hyvä musa soi ja netissä tulee pyörittyä. Aattelin olla pari päivää ihan selvinpäin, kun viime aikoina on tullut viinaa nautittua ja ens viikoloppunakin on parin päivän putki tiedossa. Mitenhän tän nuhan ja flunssan vaan saisi sitä ennen pois? Kaikenmaailman yrtti- ja rooboisteetä on tullut juotua sellaiset 10-15 isoa kuppia päivässä jne, mut noi taitaa olla naisten juttuja.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meinasin jo kaivaa esiin jonkin ikivanhan uni- tai nukkumisketjun, mutta kirjoitanpa tähän yöketjuun.

Aikaisemmin mun unirytmi vaihteli tosi paljon, ja monesti menin nukkumaan vasta aamuyöllä. Silloin mua ei oikeastaan ollenkaan nukuttanut iltaisin, tai siis mun unirytmillä "öisin". Herätessä sitten mä olin ihan pihalla ensimmäiset 3-4 tuntia. Yöaika oli silloin mulle kaikkein luovinta aikaa, ja usein jätin kouluhommat yöhön, jolloin pystyin rauhassa niihin keskittymään.

Viime aikoina, noin kuukauden ajan, mun unirytmi on ollut suht koht tasainen. Oon mennyt nukkumaan yöllä noin kolmen tai neljän aikoihin, ja heräillyt siinä yhden maissa. Vaikkakin tää unirytmi on myöhäinen ja hassu, niin kuitenkin olin jo pitkään toivonut että unirytmi tasaantuisi. No nyt sitten se toive on käynyt toteen, mutta on tässä huonotkin puolet. Nykyään mua väsyttää iltaisin tosi paljon, ja jo pari kolme tuntia ennen nukkumaanmenoa mua alkaa väsyttämään. Aamuisin taas mä olen suht koht pirteä. Mutta eihän aamuisin ole mitään tekemistä. Ehkä se ajatus tulee vanhasta tottumuksesta. Mä kun en ole tottunut tekemään aamuisin mitään.

Nyt kaipaa takaisin siihen vanhaan "sekavaan" unirytmiin, siis että illalla/yöllä ei väsytä. Se aika vuorokaudesta oli mulle ennen todella tärkeä, eikä sitä voi näköjään korvata. Ehkä se johtuu siitä että yöllä ympärillä on hiljaista, eikä ole mitään häiritseviä tekijöitä, tai en mä osaa sanoa. Jotenkin tuntuu etten mä enää tunne niin "luovaa" tunnetta kuin ennen, tai sitten se johtuu mun laiskasta luonteestani, kun en päivisin saa tehtyä jotain tiettyä hommaa. Tai en mä tiedä. Tää yö tekee poikkeuksen mun unirytmiin, kun mä näköjään kapinoin itseäni ja unirytmiäni vastaan.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Tällaista tämä löysä opiskelija/urbaanielämä teettää, taas hereillä tähän aikaan ja NHL:ää ruudussa. Keväisin jäävät yöt usein nukkumatta. Hauskaa aikansa, mutta itse odotan jo innolla, kun pääsen kesäksi maalle ja töihin. Aamulla kahdeksaksi työpaikalle, iltapäivällä töistä navettaan, illasta lenkille ja lenkiltä suihkuun ja nukkumaan. Tuo kertaa x 100. Puhdistaa sielun. Jaksaa sitten taas syksyllä helppoa elämää.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Käsittämätön yö takana. Taksilla Shell Veturille noin klo 6.30. Ja pelkkää kaljaa ja viinaa. Töihin klo 14.30.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Diipaadaapadaa. Täällä sitä ollaan yövuorossa töissä. Pimeys on jäänyt jo taaksepäin ja jälleen uusi päivä koittamassa nousuaan. Koko yön ainakin Porin seudulla tuli jonkinlaista tihkua alas. Toivon mukaan tulee kaunis päivä silti!
 

Banhammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Mystinen mies
Jeps, yksi työn täyteinen yö duunia lähestyy taas loppua. Päivä on jo valjennut ja mukavan raikas aamuilma ulkona. Pari tuntia vielä niin pääsee nukkumaan!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällähän sitä taas näppäillään. Viinaa tekis mieli, mutta aattelin pitää tänään selvän päivän. Tosin kauhee krapula oli aamulla kahden päivän tissuttelun jäljiltä. Yrttiteetä tai jotain täytyy vetää kokoajan.

Yöllä on kiva istuskella ja mietiskellä. Musaa tulee usein kans kuunneltua. On se kumma miten musiikki kuulostaa yöllä paremmalta kuin päivällä. Ehkä sitä hiljaisuuden ansiosta voi keskittyä paremmin ja muutenkin on enemmän fiilistelytilassa. Mua on joskus kummastuttanut miten jotkut kuuntelevat musaa korvakuuloskkeista (esim busseissa tai metroissa) naama peruslukemilla. Tykkääkö ne ees siitä musasta, kun heistä ei näy se yhtään. Tosin usein niistä kuulokkeista kuuluukin vaan että pumpumpumpum.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Edelleen valveilla, tämä nyt ei ole nykyään mikään ihmekään koska likimain jokainen yö tulee valvottua vähintään kahteen, usein jopa kolmeenkin. Se on vaan jotenkin vaikeaa käydä nukkumaan, ajatukset vellovat pääkopassa - toisinaan tuntuu siltä etteivät ne sinne meinaa edes mahtuakaan. Tällaista se pienen ihmisen elämä on (liiankin usein).

Valvotaan, nautitaan yöstä ja sen hiljaisista hetkistä...

vlad.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
24 - Season 5, odotin kiltisti kauden loppumista ennen kuin katsoin ainuttakaan jaksoa, nyt se ruljanssi sitten alkoi. Ainakin yksi episodi pitää vielä katsoa tänä yönä, vaikka herätyskello soi kohta.

Jack Bauer ei petä koskaan, mutta ei tätä oikein mihinkään kohtaan voi jättääkään.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Allekirjoittaneen hullunkurinen työviikko jatkuu tämän yön jälkeen iltavuorolla. Joten neljä yötä tuli tehtyä hommia, ja loppuviikoksi paluu "omaan" vuoroon.

Hemmetin komeannäköinen taivas. Tullee hieno päivä, jos vain taivaanmerkit pitää paikkaansa.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Lähes kaksi viikkoa siihen näemmä koulun päättymisen jälkeen meni ennen kuin päivärytmi palasi normaaliksi. Toisin sanoen kahden jälkeen nukkumaan, ylös puolilta päivin. Toinen pääsykoekirjoista on juuri sulkeutunut ja huomenna saakin sitten jatkaa taas tuota toista, joka samaa pääsykoetta varten pitäisi päntätä läpi. Kun nyt vielä kerran pääsisi molemmat ajatuksen kanssa läpi, niin hyvä olisi.
 

J.Petke

Jäsen
Huomenna vapaapäivä ja tässä hieman hönötellessä odotellaan Stanley Cupin finaalin alkua. Olutta ja viiniä mennyt ja Fm2006 Feyenoordilla yritetään Eurooppaa valloittaa. Jotenkin yöllä on vaan paljon tunnellmallisempi fiilis ja mieluummin valvon myöhään kun herään aikaisin. Pmmp pauhaa soittimessa ja josko sitä vaikka seuraavallisen lasillisen valkkaria hakisi. Hep!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heh. Kaljaa on tullut otettua pitkin iltaa. Äsken sattui aika hassu tapaus. Etuhammas lähti suusta irti. Tai siis se vaan jotenkin lohkesi siitä ja mureni. Täytyy ottaa lisää kaljaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi olla että loppuviikosta pitää aloittaa työt, ja siten herätä sitten lähes joka aamu melko aikaisin. Se tarkoittaa ettei oikein voi valvoa illalla pitkään. Harmi, kun ei sitä kuitenkaan íllalla ennen kahtatoista saa sellaista fiilistä mitä myöhemmin yöllä saisi.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aurinkoa odotellessa

Jeps, terveisiä yöketjuun. Olin kuppilassa mutta totesin että taitaa olla parempi että lähden kotiin roikkumaan. Nyt istuskelen parvekkeella ja katselen maailmaa, kaljaa on kaapissa ja lasissa Vana Tallinnaa... kiskalta hakemia tupakkejakin on vielä jäljellä. Lokit kirkuvat täällä Raumanmerellä ja tunnelma on leppoisa, ajattelin odotella kunnes auringon valo kajastaa naapuritalon seinästä tähän ja mennä sitten vasta nukkumaan, auringon kanssa niin sanotusti. Äsken soitti yksi Ässäkannattaja yllättäen Porin torilta, pitänee mennä sitä moikkaamaan viikolla. Enemmän mieltä kaivertaa entisen, kuinka sen nyt sanoisi, hyvinkin läheisen ihmisen ongelmat joista en tiedä mitään muuta kuin että niitä on. Ihminen jota haluaisin auttaa kaikin keinoin... joskus yritin jopa vihata unohtaakseni, mutta se ei onnistunut. Jälkeenpäin ajatellen hän opetti minulle juuri minusta itsestänikin aika monta asiaa joita en tiennyt olevan edes olemassakaan, aitoutta, tunnustaa olevansa juuri sellainen kuin on. Toisinaan se on minulle ongelma. Mutta eiköhän se tästä, kesäyönä ei nukuta!

Cheers!
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Eihän sitä saa unta millään, kun heräilee päivällä kahdelta, tai myöhemmin. Mutta kuluuhan se aika rattoisasti mm. Jatkoaikaa selatessa. :)
 

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
Ei nukkumisesta tuu mitään tällaisessa kanuunassa. Äsken yritin nukkua mutta alkoi kuulua jotain laulua ties mistä. Pihallekin katoin mutta eihän siellä mitään näkynyt. Eli ehkä on parasta viettää tämä yö valveilla. Ja kun tästä konkurssista edes vähän pääsee jaloilleen, joutuukin jo lähtemään kohti Turkua...
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minäkin valvon täällä ja selailel jatkoaikaa. Unirytmi sen verran vitukallaan että viimeisenä kolmena päivänä en ole kertaakaan mennyt nukkumaan ennne aamu kuutta ja en kertaakaan ole herännyt ennen 15:30. Nyt päätin että pitää korjata unirytmi valvomalla koko huominen (eli siis tämä päivä).
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Decimal kirjoitti:
Minäkin valvon täällä ja selailel jatkoaikaa. Unirytmi sen verran vitukallaan että viimeisenä kolmena päivänä en ole kertaakaan mennyt nukkumaan ennne aamu kuutta ja en kertaakaan ole herännyt ennen 15:30. Nyt päätin että pitää korjata unirytmi valvomalla koko huominen (eli siis tämä päivä).

Kuulostaa kovin tutulta. Itse nukuin tuossa eilisen päivän (9.30-17.30) ja nyt taas valvotaan. Missä meni pieleen? Valvomiskikka vituttaa aina yhtä paljon mutta se on ainoa keino palauttaa rytmi.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
HOPS! Synttäreitä tässä vielä juhlitaan. Rupesin tässä pienissä kaljoissa miettimään sellaista hommaa, että kyllä se loppujen lopuksi olisi kiva seurustella. Toisaalta silti ei. Aika kakspiippunen haarukka kaiken kaikkiaan. Olis joku josta pitää kiinni ja joku josta ei pääse eroon. Vittu kun olen sekaisin...
 

Vincent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern München,Ottawa Senators, HIFK
tilliliha kirjoitti:
Kuulostaa kovin tutulta. Itse nukuin tuossa eilisen päivän (9.30-17.30) ja nyt taas valvotaan. Missä meni pieleen? Valvomiskikka vituttaa aina yhtä paljon mutta se on ainoa keino palauttaa rytmi.


sitä se jetlag teettää... jouduin tuossa hetki sitten matkustamaan pariin otteeseen "uudelle" mantereelle atlantin yli ja takaisin työasioiden merkeissä ja päästessäni takaisin Suomeen ja kotiin (jonne on muuten uskomattoman hyvä fiilis tulla takaisin mistä tahansa), normaaliin unirytmiin palaaminen kesti noin viikon.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onpas tyhjä olo. Guns N' Roses nähty kahdesti. Kerran selvinpäin, kerran tuhdissa kuosissa eli äsken.

9.30 on aamulla velvotteita. Pitää lähteä Savon sydämeen olutjuhliin. Ei, en aja, pitää ainoastaan käydä postissa hakemassa liput ja sitten ilmoittautua kyytiin.

Nyt Metallica - Live in Tallinn tämän kaiken huikeuden vastapainoksi. Tai en tiedä onko tämä nyt "vastapaino", mutta kuitenkin. Aivan uskomattomat keikat Guns N' Roses veti, sitä pureskellessa on hyvä kuunnella jotain muuta.

Kylläpäs harmittaa lähteä reissuun, tyhjyys on ihan pian pois, nyt on vaan niin outo olo kahden superkeikan jälkeen. Jännittää miten ne pukeutuu siellä, tyhmästi ne kai ainakin puhuu?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös