Mainos

Yöketju (klo 24:00–06:00)

• 495 483
  • 5 199

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
4 tunnin päikkärit

Hieman kyllä häiritsee kun vetää 7 sta 11sta unta palloon ja sitten terävänä kuin tikka täällä lueskelee eri sepustuksia:)

Kaapissa olis kaljaa ja muutakin... Töihin vasta huomenna 21.00... pitäsköhän ottaa? jos vaan pari...

Hack

Jäsen
masaman kirjoitti:
Hieman kyllä häiritsee kun vetää 7 sta 11sta unta palloon ja sitten terävänä kuin tikka täällä lueskelee eri sepustuksia:)

Kaapissa olis kaljaa ja muutakin... Töihin vasta huomenna 21.00... pitäsköhän ottaa? jos vaan pari...

Ota ihmeessä, äläkä tyydy vain pariin, krapula hellittää kyllä jo viimeistään klo21.

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Jalkapallon MM-kisojen jäljiltä futiskiintiö on sopivaksi aikaa täynnä, ja Tampereen Ilveksellä on, etten sanoisi, lupaavan oloinen materiaali.

Aivaälytö - vaikkakin yliarvostettu - vuodenaika nimeltä kesä, ei nukuta yhtään, tylsää. Alkaisi nyt jo se SM-liiga.

Ranger

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Oho !

Ted Raikas kirjoitti:
Mnja olenn knäisisä.

Taitaa olla Lappeenrannan murretta tämä :) Mukavan kuuloista varmaan puhuttuna !

veini

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Hereillä edelleen, tosin tämä nyt ei ole mikään ihme koska tätänykyä likimain jokaisena yönä tulee valvottua vähintäänkin kahteen joskus jopa kolmeen ja tänä yönä tuntuu siltä, että tulee valvottua ennätyksellisen myöhään - josko pääsen nukkumaan laisinkaan tämän yön kuluessa. Saas nähdä...

Eniten tässä harmittaa se kun keskustelu alkaa hiipua täällä Jatkoajassa. Mikä ihme se oikein vetää ihmiset nukkumaan tähän aikaan vuorokaudesta? Eikö sitä nyt voisi valvoa vähän myöhempään ja ajatella niitä valvovia palsta veljiä ja sisaria - pitääkö sitä olla niin tavattoman itsekäs ja käydä nukkumaan ihmisten aikoihin, kysyn ma.

Nukkukaatten te niin minä jatkan valvomista..

vlad.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
vlad kirjoitti:
Mikä ihme se oikein vetää ihmiset nukkumaan tähän aikaan vuorokaudesta?

Vaimo käskee. Tutkimattomat ovat tyttöjen tiet. Sen ymmärrän, että tytöt ovat huolissaan, jos ukkoa ei näy kotiin ollenkaan. Mutta, minkä ihmeen takia pitää huudella silloinkin, kun tämä samainen ukko on muutaman metrin päässä vaikkakin eri huoneessa (ja usein varmaan myös kuulokkeet päässä)?

Mitä lisäarvoa "vieressä nukkuminen" tuo?

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Nythän se on ihan yöketjun paikka. Baari-ilta takana ja nukkumaankaan ei osaa mennä. Kupu täynnä hetki sitten tankattua Hesen mättöä. Taisin tehdä virheen lähtiessäni naispuolisten tuttujeni kanssa baariin, jouduin kuuntelemaan monenlaisia tilityksiä ja sydänsuruja... Kaksi ensimmäistä tuntia baarissa sujui joutuisasti happy hourin takia, lopun ajan odottelin enemmän tai vähemmän kyytiä kotiin. Loppusaldo plus miinus nolla. Aipi daipi, palaan vielä.

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Taksilla justiin tulin baarista kotio ja ei tässä nyt vielä nukkumaan olla menossa. Ehtiihän sitä myöhemminkin, ei kiirettä.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Ei se balttiasta varmaan johdu !

Yöllä on mukava välillä puntaroida eri asioita, miksiköhän sitä ei sitten tuo kielioppi oikein luonnistu veini pojalta ? Ehkä se johtunee aikanaan kansalaiskoulupohjasta ja siitä ettei ole tarvinnut oikestaan kirjoittaa niin kovasti, ruokalistat aina oikoluetaan ja katselaan moneen kertaaan. Toisaalta jos kieliopilliset jutut on päin persettä. niin näen annokset ja maut silmissäni, vaikka en tietäisikään mitä pitäisi tehdä kun aloitan niin keksin jotakin uutta, siis näin yleensä. Joskus tietenkin menee päin persettä nekin, mutta aika harvoin. Onhan sitä tietysti tullut oltua jo paljon kauemmin ulkomailla kun kymmenen vuotta, ja kaksoissanat ovatkin perkeelen vaikeita, usein kyllä tosissani mietin miten ne kirjoitetaan, ja yleensä valitsen aina väärin :) Harmittaa välillä ettei ole ketään keltä kysyä, ei sitä viitsi soitella suomeenkaan yhtenään, ja kuitenkin haluaa kirjoittaa.

Pilkut ja pisteet taas ovat sellaisa pieniä juttuja jotka tietenkin väärässä paikassa saattavat olla melkoisen vittumaisia. Onneksi minulla ei kuitenkaan ole mahdollista sytyttää sotia niiden takia, ainakaan suurempia. Oikeastaan olen aika tottunut että minulle hymyillään tai naureskellaan tämä ihmisten vittuuntuminen onkin enemmän suomalaisten juttu ja uusi ulottovuus. Lontoossa pois lähtiessäni sain tosin kiitosta, minulle sanottiin, että "veini nyt meillä menee tosi hyvin, kun olemme oppineet suomen kielen" ruotsissa taas en niinkään välittänyt mitä haastelin, olin sitä mieltä että mikäli eivät opi suomea niin muuttakoon maasta helvettiin.

Laivoilla seilatessani ympäri maailmaa taas oli melko huvittavaa että mikäli yhteistä kieltä ei löytynyt, niin veini kutsuttiin paikalle, yleensä selvitin asian jollakin tavalla. Eesti taasen on sellainen kieli etten edes yritä oppia kielioppia, miten sen oppisin kun en osaa suomeakaan, hyvin olen silti puhumalla pärjännyt, koskaan en ole lukenut, enpä silti paljon suomenkaan kielioppia. Joku hullu on kuitenkin minut aina palkannut, ja jopa maksanut aika mukavaa palkkaa. Kummallista porukkaa, en voi muuta sanoa. Tälläisiä me keittiöiden kummajaiset olemme, nuorempi polvi tietenkin joilla on lentokonenäppyläuunit on eri juttu, me vanhemmat painellemme vielä sormella, ja kokeilemme onko medium miinus vai plus, pakko kunnei osaa noita elektronisia huippuvehkeitä.

Kiitoksia vaan veinin puolustajille ja kannustan kovasti suomenkielen esitaistelijoita jatkamaan uraansa, teette tärkeää työtä maamme äidinkielen hyväksi, veini taitaa kuitenkin olla sen verran toivoton tapaus, ettei kannata ! :) Niin ettei se taida kuitenkaan balttiasta johtua. Tälläisiä yö mietteitä tänään, aamulla sitten taas lähdetään sorvin ääreen perunoita lykkäämään kattilaan, ja opettamaan nuoria lupauksia ja eestin lentokonenäppylä miehiä miten töitä tehdään.

veini ja anteeksi.

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Naputellaan sitten tännekin muutama rivinen.

Yöketju tosin sopii mulle erittäinkin hyvin, koska valvon aina todella paljon. En oikeastaan nuku koskaan yli 6 tuntia yössä. Tuo tosin vähän näin pidemmän päälle huolestuttaa, kun en ihan teini ole kuitenkaan. Öisin saan ajateltua ajatukseni selviksi jollakin tasolla ja öisin teen monesti isojakin päätöksiä elämässäni. Öisin on aikaa omille jutuille, noin näen tuon asian.

yö on parasta aikaa mulle.

-duud-

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Kun ei unta saa, niin pitää täydentää kiekkotappelukokoelmaansa kovalevyllä ja fiilistellä kiekkokenttien kovimpien karjujen taidonnäytteillä.

Unirytmi on todella pahasti sekaisin tällä hetkellä. Aina nukkumaan 3-4 aikaan ja ylös turhan myöhään. Toisaalta, olisi se perseestä mennä joka ilta klo 22.00 nukkumaan ja herätä 5.45, mut joo... Plääh.

Mr Uffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täälläpäin myös unirytmi aivan sekaisin, tavallisesti uni tulee siinä 6 aikaan aamusta. Yhessä vaiheessa oli niin pahasti, että menin tavallisesti siinä viiden aikaan iltapäivällä nukkumaan, ja heräsin siinä 1-2 aikaan yöstä. On siinä mukavaa yksinään hengailla siihen 12 asti odottaen, että kaverit heräilee. Ois pitäny mennä kesätöihin, oon vaa lihonnut.

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ikijokeri kirjoitti:
Kun ei unta saa, niin pitää täydentää kiekkotappelukokoelmaansa kovalevyllä ja fiilistellä kiekkokenttien kovimpien karjujen taidonnäytteillä.

Unirytmi on todella pahasti sekaisin tällä hetkellä. Aina nukkumaan 3-4 aikaan ja ylös turhan myöhään. Toisaalta, olisi se perseestä mennä joka ilta klo 22.00 nukkumaan ja herätä 5.45, mut joo... Plääh.

Mulla menee musiikkia kuunnellessa varmaan tämä yö. Eilen erehdyin nukantamaan joskus klo 23 ja heräsin kuuden aikaan. Eikä olisi ollut mikään pakko edes herätä! Aloitin silti duunit jo puoli seitsemältä, kun kerran heräsin. Vituttaa tämmöinen valvominen. Huomenna ehkä sitten voisi väsyttää. Jotenkin tuntuu omituiselta, kun 18 ikäisenä saatoin nukkua vaikka 20 tuntia yhteen menoon kusematta. Miksi ei nyt. Aina ei edes kuseta.

Jotenkin harmittaa kuitenkin aina tämä valvominen. Kuitenkin tiedän, ettei huomen iltana kuitenkaan nukuta taaskaan.

-duud-

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mr Uffi kirjoitti:
Täälläpäin myös unirytmi aivan sekaisin, tavallisesti uni tulee siinä 6 aikaan aamusta. Yhessä vaiheessa oli niin pahasti, että menin tavallisesti siinä viiden aikaan iltapäivällä nukkumaan, ja heräsin siinä 1-2 aikaan yöstä. On siinä mukavaa yksinään hengailla siihen 12 asti odottaen, että kaverit heräilee. Ois pitäny mennä kesätöihin, oon vaa lihonnut.

Heh, auttaiskohan se nukkuminen, kun mäkin olen lihonut viime vuosina? Parissa vuodessa on tullut 20 kiloa ýlimääräistä mulle. Sitä vain tässä mietiskelee omaa elämäänsä ja tulee aivan varmasti huolehdittua aivan turhaan monia asioita. Nyt en tosin huolehdi ollenkaan siitä, että klo 07 pitäisi olla taas hereillä.

Mua ainakin valvottaa, noiden teinien elämä, josta olen vastuussa. Välillä vituttaa lujasti olla se aikuinen, jonka pitää olla se luotettava ja turvallinen. En mä ole sellainen. Ei musta ole sellaiseen. Silti musta on siihen. En tiedä, nämä on yöjuttuja. Tässä yön pimeinä tunteina sitä omaa riittävyyttään vaan kelailen.

-duud-

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaihteeksi hereillä - tai miten niin vaihteeksi kun tapahan tämä on valvoa pitkälle yömyöhään mutta nyt olen kyllä poikkeuksellisen myöhään hereillä. Kävin tuossa kyllä tunnin verran makailemassa vuoteessa mutta kun uni ei vaan tullut niin pakkohan sitä oli ylös nousta kun ei sitä viitsinyt väkisinkään vuoteessa makoilla.

Kirjoitellaan sitten vaikkapa Jatkoaikaan sitä mitä sylki suuhun tuo - olkoot tämä epämääräistä tajunnanvirtaa tahi muuten hapuilevia ajatuksia yömyöhällä tai aamun varhaisina hetkinä - kummin vaan.

Huomenna eli tänään voi siis väsyttää jossain vaiheessa päivää mutta se on sitten sen ajan murhe - nyt valvotaan kun uni ei meinaa tulla silmään. Onneksi huomennakaan ei ole minnekään kiire joten sitä univajetta voi sitten korjailla ottamalla kunnon nokoset jossain vaiheessa iltapäivää - jos vaan nukuttaa.

Musiikki soi taustalla hilajisena, enhän suinkaan halua herätellä naapureita meluamalla liikoja - muutoinkin kun tuntuu siltä, että tässä rapussa asuu jokunen herkkäkorvainen, tosin eivät ole minulle tulleet valittamaan kohtuuttomasta melusta mutta yhdessä vaiheessa naapurin ovella käytiin yhtenään valittamassa ties mistä. Nyt onneksi meluavat naapuritkin ovat muuttaneet muille maille vierahille joten josko tästä tämä rappu edes hitusen rauhoittuisi.

Hyvää huomenta teille jotka tässä piakkoin heräilette uuteen aamuun.

vlad.

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
tere vlad!

vlad kirjoitti:
Kirjoitellaan sitten vaikkapa Jatkoaikaan sitä mitä sylki suuhun tuo - olkoot tämä epämääräistä tajunnanvirtaa tahi muuten hapuilevia ajatuksia yömyöhällä tai aamun varhaisina hetkinä - kummin vaan.

Hyvää huomenta teille jotka tässä piakkoin heräilette uuteen aamuun.

vlad.

Itsekin tässä olen koko yön taas kerran valvonut ja kelaillut elämää. Mut jotankin tuntuu, ettei se funtsimalla kuitenkaan aukea sen kummemmin. Varsinkin tajunnanvirtaa ainakin minulta tulee näin yöaikaan. Arkena töissä pitää olla olevinaan niin perhanan fiksu ja hillitty. Se on jotain ihan muuta mitä mä kuitenkin olen sisälläni. Minussa yö ja päivä, ovat kuin musta ja valkoinen. Älä tajua sitä, en itsekään tajua.

-duud-

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tämä on nykyään tapa valvoa pitkälle yöhön, tänään toivon mukaan pääsen matkaamaan höyhensaarille ennen kolmea koskapa huomenna olisin mielusti pirteä kun on asioita siellä sun täällä hoidettavana - ei viitsi mennä leukaperiä repimään sinne sun tänne.

Taustalla Metallicaa - naapureita ei kuitenkaan viitsi häiritä vaikka mieli tekisin nyt luukuttaa vähän kovemmalla asenteella, nappulat kaakkoon siis!

Tästä yövalvomisesta tulee mieleen kaikella tapaa ne lukuisat vuodet jolloin tein vuorotyötä, joka toinen viikko oli yötyötä kymmenestä kuuteen - sen jälkeen oli mitä mukavinta käydä nukkumaan kun sai koisia niin pitkälle päivään kuin unta vaan riitti. Kaikki muu soveltuu minulle mutta ei aamuisin herääminen, kello kahdeksaksi töihin ja neljältä kotiin on sellainen vuoro mitä en tekisi vaikka maksettaisi (tai jos riittävästi maksetaan niin ehkäpä sitten joustaisin periaatteistani mutta ihan pikkusummalla en persettäni vuoteesta aamulla nosta).

Mikäpä todella sen parempaa kuin nauttia elosta yön hiljaisuudessa, välillä voi piipahtaa parvekkeella hengittämässä raikasta yöilmaa ja ihastelemassa kuutamoa - tänäänkin kuu katsoa mollottaa kirkkaana taivaankannella. Tunnen henkistä yhteyttä kuuhun - tai oikeammin avaruuden äärettömyyteen, Alfa Centauri täältä tullaan.

vlad.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitä pidemmälle loppukesä etenee ja alkusyksy alkaa, sitä vähemmän tulee riitaa. Vaimo kävi äsken vessassa, mutta ei sen kummemmin ihmetellyt miksi en ole nukkumassa.

Vaikka aurinko nouseekin kohta, niin ei ole läheskään yhtä valoisaa kuin vaikka kuukausi sitten. Tytöt ei huomaa riidellä.

Mr Uffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huhhuh, nyt alkaa unirytmi jälleen karata käsistä. Kohta taas pitää valvoa se koko yö iltaan asti, (ties monennenko kerran). Kai se pitää tänään kaljotella että pysyy hereillä. Ei kyllä innostais, mutta siitä on alkanut tulla tän kesän perinne. Jos valvot koko yön ni juot kanssa.

Nyt kattomaan toi Huuliharppukostaja -->

Suosikkijoukkue
ILVES
Kello on ties mitä. Silti ei väsytä, ehkäpä siksi, että viime vieteltiin serkupoijaan polttareiden jatkoja. Kännissä oltiin. Ja huppelissa ollaan nytkin. Illan aikana on katseltu Komisaario Palmuja pitkät pätkät ja siinä samassa juotu olutta ja irkkukahveita. Kuten arvata saattaa, ei väsytä tippaakaan, mutta miksi pitäisi, minähän olen lomalla. Nakit ja muusit voidaan hoidella vaikka joka ilta. Ainoa asia, mikä minut sitoo lomallani, on Tampere Cup keskiviikosta lauantaihin - niin ja lauantainen jumbofinaali, jossa Ilves pelaa, aikana nukutaan perjantain suojia pois.

Pitäisikö mennä herra komisaarion tähden mennä parvekkeelle vilvoittelemaan ja imaisemaan sikari.

Suosikkijoukkue
ILVES
Ja vieläkin ollaan hereillä. Viimeinen Palmu on menossa, ja itselläni ilman vodkaa. Sikarit ei sittenkään tuprunneet. Eivät vaan maistuneet. Noh, Megadethin sanoin, Still a live...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy