Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 492 991
  • 5 198

Sörkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täällä ollaan. Eihän nyt vielä sentään nukuta vaikka vaimoke kovin pyysi nukkumaan kanssaan. Koska heräilin tuossa klo 15 aikoihin (yövuoro takana) niin nyt jaksaa painaa kalsarikänniduunia pitkälle tähän päivään.
 

Aksu

Jäsen
Pistetääs tännekin tiedustelu asiasta mikä selvästi vaivaa mieltäni. En ole nähny koskaan Aromipesää livenä ja tuon legendaarisen tuotteen haluaisin viel kohdata silmästä silmään. Tuntisko joku henkilön, jolla olis tuo aikansa klassikko omistuksessa?
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Aksu kirjoitti:
Pistetääs tännekin tiedustelu asiasta mikä selvästi vaivaa mieltäni. En ole nähny koskaan Aromipesää livenä ja tuon legendaarisen tuotteen haluaisin viel kohdata silmästä silmään. Tuntisko joku henkilön, jolla olis tuo aikansa klassikko omistuksessa?

Pyydä ettei vaimosi/tyttöystäväsi pese pimperoaan viikkoon, siinä sulle aromipesä.

Oikeasti, hauskaa että jollekin tulee tämä klassikko mieleen. Mietin pari päivää sitten, mikä se ihmepata olikaan nimeltään. Itse en ole livenä koskaan ko. ihmettä nähnyt.
 

Aksu

Jäsen
Alamummo kirjoitti:
Pyydä ettei vaimosi/tyttöystäväsi pese pimperoaan viikkoon, siinä sulle aromipesä.

Oikeasti, hauskaa että jollekin tulee tämä klassikko mieleen. Mietin pari päivää sitten, mikä se ihmepata olikaan nimeltään. Itse en ole livenä koskaan ko. ihmettä nähnyt.

Puuttuu vaimo, tyttöystävä ja salarakkaat, joten tuota peseytymättömyyttä pitää vähän kehitellä.

http://www.ostoslinja.fi/

Tälläsen isot pojat löys. Aivan huikeeta.

Edit: En myöskään koskaan unohda kuinka sain aikoinaan yläasteella kahden tunnin jälki-istunnon siitä kun piti analysoida luokkatovereiden kanssa kesken fysiikan tunnin Flying Luren mainoskampanjaa. Kaikkea se ostos-TV nuorukaisen päähän toi.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täälläkin valvotaan, vaikka ei enää pitkään. Pienoisen tovin jälkeen taas Lappeenrannassa vanhempien luona oleillaan. Piti ihan tulla yöketjuun kertomaan tuo.

Ei aromipesää täälläkään, mutta mennään katsomaan, jos unista löytyisi yksi sellainen. Tai jopa kaksi, jos oikein hurjiksi heittäydytään!
 

zore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Minä olen potenut koko aikuisikäni omituista ongelmaa. Kyse ei ole unihäiriöistä eikä unensaantivaikeuksistakaan vaan siitä, että ei yksinkertaisesti huvita mennä nukkumaan. Jotenkin sitä keksii jotain tekemistä jotta nukkumaanmenoa voisi viivyttää mahdollisimman pitkään, niin kauan, että lopulta ei enää pysy hereillä.

Unen olen aina saanut helposti vaikka ei kauheasti ole väsyttänytkään. Jotenkin vain päivän pidentäminen tuntuu "omalta jutulta". Kyse ei siis ole siitä, että ei väsytä, vaan siitä, että väsyneenäkin pitää sinnitellä koska sänkyynmeno ei kertakaikkiaan kiinnosta.

Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ja mistähän tuo mahtaa juontaa juurensa? Lapsuudesta?
 

Hack

Jäsen
zore kirjoitti:
Minä olen potenut koko aikuisikäni omituista ongelmaa. Kyse ei ole unihäiriöistä eikä unensaantivaikeuksistakaan vaan siitä, että ei yksinkertaisesti huvita mennä nukkumaan. Jotenkin sitä keksii jotain tekemistä jotta nukkumaanmenoa voisi viivyttää mahdollisimman pitkään, niin kauan, että lopulta ei enää pysy hereillä.

Unen olen aina saanut helposti vaikka ei kauheasti ole väsyttänytkään. Jotenkin vain päivän pidentäminen tuntuu "omalta jutulta". Kyse ei siis ole siitä, että ei väsytä, vaan siitä, että väsyneenäkin pitää sinnitellä koska sänkyynmeno ei kertakaikkiaan kiinnosta.

Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ja mistähän tuo mahtaa juontaa juurensa? Lapsuudesta?

Aivan sama ongelma. Toisaalta en tietoisesti yritä viivyttää nukkumaanmenoani, ja useasti päätänkin meneväni aikaisin nukkumaan, mutta jotenkin se pääsee venymään. Minäkin saan myös nopeasti unta. Siitä en tiedä, mistä se johtuu, minulla syynä saattaa olla vain laiskuus.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
zorelle:

Aiemmin jo kerroin, että tulen vähällä unella toimeen. Osaksi myöskin olen sellainen, että puuhailen kaikennäköistä illalla, kun ei huvita mennä goisaamaan. Siksi saatan lukea kirjaakin niin kauan, että se ns. putoaa käsistä. Ei minullakaan ole vaikeuksia saada unta, tosin jos yöllä jos herään on mun vähän vaikea saada unenpäästä kiinni. Olo on herätessä aina turhan virkeä. Olen tässä tullut äitiini ja äidinäitiin; mutsi nukkuu nykyään about 4 tuntia yössä.

Lapsena pelkäsin pimeää, joten ehkä tämä nukkumaanmenon vetkuttelu juontaa siitä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
zore kirjoitti:
Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ja mistähän tuo mahtaa juontaa juurensa? Lapsuudesta?
Samanlainen "ongelma" minullakin. Ongelma ei siis tosiaankaan siitä, etteikö saisi unta, mutta ei vaan huvittaisi mennä nukkumaan. Syytä en tiedä, mutta uskoisin olevan vaikutusta sillä, että yöaikaan mieleni liikkuu villimpänä ja saan kaikenlaisia ihme oivalluksia. Monesti luovinta aikaa minulle. Sekin voi vaikuttaa, että tuntuu, jos nukun, niin menetän elämästäni jotain tärkeää. Ikään kuin se seuraava päivä lähempänä kuolemaa tjsp. Hankala selittää, mutta toisaalta se on niin, että vähän nukkuvan elämä se vasta lyheneekin.

Mutta sanon pah sille, nimittäin elämä ei ole ollut elämisen arvoinen, ellei siitä ole nauttinut ja jos ei toteuttanut itseään (vedetään nyt silti raja, että kaikki toteuttamistavat ei ole suotavia, mutta valvominen tuskin ketään muuta haittaa, ellei sitten mahdollista elämänkumppania, mutta itselläni ei sellaista ole, joten asialla ei ole väliä).

Valvoja siis olen ja sellaisena pysyn.
 

Aksu

Jäsen
Mie olen tänä syksynä nukkunu paremmin kuin ikinä. Enkä toisaalta ole väsynyt kuin harvoin. Miulla sävelet on ollu ihan selkeitä. Uniongelmia on ollu aina, mutta eniten se on ollu kiinni elämäntavoista. Viinan ja tupakan lähes täydellinen heivaaminen ja päivittäinen liikunta yhdistettynä töillä tekee sen et voin hyvin fyysisesti ja se on heijastunu suoraan uniinkin. Nukun nykyisin milloin tahdon.

Kun univaikeuksia tulee niin vittumaisinta on ehdottomasti se, että asian tiedostaa. Silloin nukkumisesta tai nukkumattomuudestakin alkaa tulla paineita ja mitä enemmän asiaa pyörittelee sen kauempana ollaan hyvistä yöunista.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Taitaa olla pakko lopettaa täällä roikkuminen ja mennä nukkumaan, kun huomenna olisi vähän pakko mennä lahjaostoksille. Arvatkaa vaan kaksi kertaa, kiinnostaako. Mutta ensin vien koirat ulos, etteivät herätä mua liian aikaisin. Tosin eivät taida olla järin innostuneita asiasta, kun menen nyt kaivamaan heidät ulos peiton alta. Ovat nukkuneet tuntikausia, niin että kuorsaus vaan käy.

Eli öitä vaan kaikille ja kiitos seurasta!
 

zore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Ted Raikas kirjoitti:
Sekin voi vaikuttaa, että tuntuu, jos nukun, niin menetän elämästäni jotain tärkeää. Ikään kuin se seuraava päivä lähempänä kuolemaa tjsp.
Tuo kuulostaa uskomattoman typerältä, mutta juuri noin ajattelen itsekin - etenkin tjsp, eli tiedän miltä tuntuu! Hyvä, että joku ymmärsi mitä ajoin takaa enkä ole yksin tässä maailmassa :)

Jostain kumman syystä olen valinnut harrastuksetkin tämän valvomisen myötä - tai ne ovat todennäköisesti valiutuneet. NHL sopii minun kaltaiselleni kuin nenä päähän. Siihen kun liittää kaiken maailman NHL-fantasypelit ja jenkkien foorumit niin siinähän se yö menee mukavasti kun "maailma" vasta heräilee iltaa myöten.

Toivottavasti löydän pian töitä jotta voin taas palata "yhteiskuntakelpoiseksi". Toisaalta nyt on hyvä tehdä typeriäkin asioita pitkälti vain senkin vuoksi "koska pystyn". Kuten lähteä klo 2.00 käymään huoltoasemalla kahvilla kun ei jaksa kotona keittää. Ehkä tuo haluttomuus mennä nukkumaan on myös tietynlaista elämisestä/olemisesta nauttimista, ei halua keskeyttää sitä uneen vaipumalla, vaikka unissahan sitä vasta maailma aukeaakin.

Hmm... saikohan tähän ketjuun kirjoittaa näin päiväsaikaan
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Sellasta. Meni saman tien yöunirytmit heittämällä lomavaihteelle, kun loma kerran torstaina alkoi. Oikeasti, tänään sai jo miettiä, että niin mikä päivä nyt olikaan. Eikä edes alkoholilla ollut osuutta asiaan, sillä en käytä.

Ostin vähän paremman tietokoneen, ja ai naama, kun on kiva pelata uudempia pelejäkin, ja katsella leffaa, kun ei nyi ja raasta joka ilmansuuntaan. IHQA!! Äänikortin kanssa oli perinteisiä ongelmia, mutta ne johtuivat minun tyhmyydestäni, eikä laitevioista. Onneksi niin, ja nyt jo pääsin ymmärtämään, mitä tein väärinkin.

Tuli katsottua vihreästä Kummeli-boksista Kummelin Joulu, ja putoilin tuolilta, kun poliisiveijarit lauloivat rauhaisasta joulusta Sorilla.
 

siesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Ted Raikas kirjoitti:
Samanlainen "ongelma" minullakin. Ongelma ei siis tosiaankaan siitä, etteikö saisi unta, mutta ei vaan huvittaisi mennä nukkumaan.
...
Valvoja siis olen ja sellaisena pysyn.
Täsmälleen sama tilanne minullakin. Jos ei aamulla oo aikaista herätystä, niin sitä tulee valvottua ihan huomaamattakin. Onhan tuo tavallaan paha tapa, mutta onpa niitä paljon pahempiakin. Illan virkku, aamun torkku.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täällä taas valvotaan.

Aika hyvät fiilikset oikeastaan. Aikaisemmin illalla katseltiin hieman Pink Floydia DVD:lta ja nyt ollaan vietelty tässä pari tuntia kuunnellen rentouttavaa ambientia. Kohta tosin nukkumaan, taas. Pitäisi pari lahjaakin vielä ostaa aamusella.
 

Kgz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia
Pakko valvoa kun on selkä niin kipee että ei saa untakaan että ei voi muutakaan tehdä. Yrittää etsiä erillaisia hauskoja sivuja että yö kuluisi paremmin eikä tarvisi miettiä selkäkipuja.
 

Sörkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Taas valvotaan. Tosin tällä kertaa ihan selvinpäin. Aamupala on jo syöty joten päivä on jo hyvässä vauhdissa.

Tuo la-su:n kalsarikännäys teki sen, että uni maittoi sunnuntaina hieman normaalia pidempään. Ja melkein koko hereillä oloaika meni makuuhuoneessa maaten ja telkkaria töllöttäen. En edes muista koska olisin noin aktiivisesti seurannut televisio-ohjelmia (tähän ei siis lasketa mukaan dvd-levyjen tsiikailua). Tuo olikin ainoa jota pystyi aluksi tekemään. Veto oli aivan poissa. Päänsärkyä tai muuta mukavaa ei onneksi ilmaantunut, vain sellainen "ei jaksa, ei jaksa sitten millään..." fiilinki. Illalla jaksoin jo sentään lukea Jatkoaikaakin.

Eilen menin sitten siinä klo 23 nukkumaan ja heräilin pitkin yötä. Klo 3 jälkeen en enää saanut unta, joten nousin ylös tuossa hieman klo 4 jälkeen. Kello olisi kuitenkin herättänyt klo 6.40, joten nyt on voinut startata päivän mukavan rauhallisesti ilman kiireitä.

Ja onneksi ei sentään tarvitse töihin lähteä. Vasta keskiviikkona sinne joutuu raahautumaan.
 

Vagabond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors Idrottsförening Kamraterna, Penguins
Täällä sitten ollaan. Luen taloustiedettä, tentti huomenna klo 9. Minulla on "vaan" 300 sivua jäljellä. En oikein jaksaisi. No toivottavasti pääsen ainakin läpi, tulisi taas muutama opiskeluviikko plakkariin.
 

scholl

Jäsen
Aika kornia jos joku väittää, että klo 0 olisi jo yö. Ketju on määritelty jossain määrin väärin. Aamu ei kyllä ala kuudelta, vaikka mikä olisi.

Just tulin himaan. Nyt in 80% joululahjoista ostettu. Sen jälkeen kävin tossa salilla, parilla Weissbierillä ja pikaisesti duunissa. Huomenna kun herään käyn viimeisillä joululahjaostoksilla, vien kaikki ostetut lahjat paketoitaviksi ja ostan niitä tarroja, mistä näkee kenelle lahja osoitetaan.

Huomasin sellaisen detaljinkin tossa, ettei tänä vuonna tule jouluksi siivottuakaan lainkaan. To aamuna pitäisi lähteä reissuun ja täysi työ tulee olemaan siinä, että pakkaa kamat.

Nyt ruokaa koneeseen ja vaikka television ääreen.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Puuh, vielä 40min lähetyksen alkuun...noh, joululoma vielä menossa, joten ei huoleta huominen...

Tässä on kerennyt jo häviämään Paffin pokeritilin rahat yhdellä all-innillä, luotsata Valenciaa La Ligassa ja katsella samalla Eagle has landedia alkuyön aikana. Tupakkaakin tekee mieli ehkäpä eniten, kun lakossa on oltu nyt huimat 50 tuntia...nälkäkin ois...ja tod.näk kerkeän jollain konstilla koheltaa ekan erän tuloksen näkyville, ennen lähetyksen alkua...
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt! Nyt!

Ensimmäinen viesti tähän ketjuun. Ennen en ole ollut jatkoajan ääressä näihin aikoihin.

No eipä muuta sanottavaa kuin huomenna äänestämään ja Sauli se nimi taitaa olla... Moro...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Enpä minäkään kovinkaan montaa viestiä tähän ketjuun ole kirjoittanut, jokusen kuitenkin. Tätänykyä voisin kyllä kirjoitella jok'ikinen yö tähän ketjuun viestin tai vaikkapa kaksi - en edes muista milloinko olisin viimeksi käynyt nukkumeen ennen puoltayötä. Siitä on aikaa ja paljon.

Meneehän se elämä näinkin yöt valvotaan ja päivät valvotaan - välissä sitten nukutaan katkonaisia pätkiä milloin missäkin raossa. Ei vaan mahda mitään eikä viitsisi jokainen yö kemiallista untakaan ottaa.

Hyvää yötä vaan kaikille...

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös