Täällä sitä palloillaan Yöketjussa ja Jatkoajassa muutenkin näin Suomen 88. itsenäisyyspäivän alkuhetkinä.
Itsenäisyys ainakin minulle kyllä merkitsee aika paljon. Olisi kaameaa kuvitella puhuvansa "äidinkielenään" Venäjää armaassa Suomen maassa, tai Stalinin suunnitelmien mukaan Siperian aroilla jossain Ingusetian perämetsissä. Tuntematonta sotilasta en aio katsoa, olen nähnyt sen jo kenties riittävän usein (nimenomaan vanhemman version). Mollbergin tekelettä en ole nähnyt ollenkaan, pitänee joskus katsoa ja kriittisesti verrata.
En ole kova sotahullu -vaan rauhan lapsi-, sotahistoriasta kiinnostunut kylläkin. Kunnioitan syvästi sotiemme veteraaneja. Itse en vakaumukseni vuoksi voisi asetta kantaa, mutta ei vakaumukseni estäisi minua tekemästä aseettoman miehen hommia rintamaolosuhteissa ja näin palvelemasta isänmaata. No, ei kai näitä nyt tarvi tässä sen enempää pohtia.
Olen ehkä hieman jäänyt koukkuun tähän Jatkoaikaan. Oireet: pakko avata aina, kun tulee kotiin, pakko avata aamulla, jos koulu ei ala heti kahdeksalta, pakko pidemmillä tauoilla käydä vilkaisemassa, mitä uutta on kirjoiteltu palstalle, pakkomielle lukea ennakot ja raportit .... , ..... , ......
Hyvä fiilis tuli Ässien voitosta. Mieti, 9 peliä, joista 1 tappio, 7 voittoa varsinaisella peliajalla sekä 1 voitto rl-kisasta. Milloin viimeksi? No, rankut on ollut vasta hetken käytössä, mutta kuitenkin. Milloin viimeksi ollaan paineltu samanlaisessa myötätuulessa marraskuussa? Marraskuun kaamos on yleensä viimeistään laukaissut katastrofaalisen tappiokierteen.
Mikähän mahtaa muuten olla vähiten mediassa näkyvä liigajoukkue? Tänäänkään ei mitään missään. Hei, Isomäessä on sähköt, sinne saa tuotua kyllä kameratkin. Täytyy oikein kahlata tuo uuden Veikkaajan Ässä-dissaus. Onko se niin kauheaa, jos ennakkoveikkaus sijasta 11 ei osunutkaan kohdilleen? Kun ei päästä lyömään rämpimisestä, huomataan, että onhan niillä talousvaikeuksia. Eikö kukaan muistanut kertoa sitä Veikkauksen toimitukselle? Minä en ole talousnero, näissä asioissa tärkein lähde Jatkoaika, mutta ymmärtääkseni mitään tarvetta paniikkinappulan painamiselle ei ole. Mutta ketä luuli, että voidaan rinta rottingilla pullistella joka ilmansuuntaan ja ketä ei tiennyt, että talous ei ihan ole tasapainossa? Veikkaajan toimitus _o/. J.Tamminenkin meni silti samaan miinaan.
Tällä viikolla vain kaikki "asiantuntijat" saavat vain aiheen väittää niin olevan, eihän Veikkaajan otsikko voi olla harhaanjohtava, eihän? Kysy vaikka 7 päivää-lehdeltä. Eikö pienet saa pärjätä? Onko liian ilkeää kurittää kömpivää mahtiseuraa? Pitäisikö sanoa pelin jälkeen, että anteeksi, se oli vahinko?
Turhaa lässytystä tämä kai on, mutta käsitin tämän ketjun luonteen sellaiseksi, että täällä saa vähän pohdiskella aikansa kuluksi unta odotellessa. Ehkä se menee osastolle: karavaani kulkee, koirat haukkua räksöttävät. Ei tässä silti missään pilvilinnoissa tarvitse menestyksen suhteen elellä, mutta surkuhupaisaa on ollut tämä dissauksen tarve, kun kaikki suunniteltu ei pidäkään paikkaansa.
Paremmat kettutytöt antamaan isompia sakkoja, ellei muuten hommaa saada toimimaan.