Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 492 994
  • 5 198

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Täällä sitä palloillaan Yöketjussa ja Jatkoajassa muutenkin näin Suomen 88. itsenäisyyspäivän alkuhetkinä.

Itsenäisyys ainakin minulle kyllä merkitsee aika paljon. Olisi kaameaa kuvitella puhuvansa "äidinkielenään" Venäjää armaassa Suomen maassa, tai Stalinin suunnitelmien mukaan Siperian aroilla jossain Ingusetian perämetsissä. Tuntematonta sotilasta en aio katsoa, olen nähnyt sen jo kenties riittävän usein (nimenomaan vanhemman version). Mollbergin tekelettä en ole nähnyt ollenkaan, pitänee joskus katsoa ja kriittisesti verrata.

En ole kova sotahullu -vaan rauhan lapsi-, sotahistoriasta kiinnostunut kylläkin. Kunnioitan syvästi sotiemme veteraaneja. Itse en vakaumukseni vuoksi voisi asetta kantaa, mutta ei vakaumukseni estäisi minua tekemästä aseettoman miehen hommia rintamaolosuhteissa ja näin palvelemasta isänmaata. No, ei kai näitä nyt tarvi tässä sen enempää pohtia.

Olen ehkä hieman jäänyt koukkuun tähän Jatkoaikaan. Oireet: pakko avata aina, kun tulee kotiin, pakko avata aamulla, jos koulu ei ala heti kahdeksalta, pakko pidemmillä tauoilla käydä vilkaisemassa, mitä uutta on kirjoiteltu palstalle, pakkomielle lukea ennakot ja raportit .... , ..... , ......

Hyvä fiilis tuli Ässien voitosta. Mieti, 9 peliä, joista 1 tappio, 7 voittoa varsinaisella peliajalla sekä 1 voitto rl-kisasta. Milloin viimeksi? No, rankut on ollut vasta hetken käytössä, mutta kuitenkin. Milloin viimeksi ollaan paineltu samanlaisessa myötätuulessa marraskuussa? Marraskuun kaamos on yleensä viimeistään laukaissut katastrofaalisen tappiokierteen.

Mikähän mahtaa muuten olla vähiten mediassa näkyvä liigajoukkue? Tänäänkään ei mitään missään. Hei, Isomäessä on sähköt, sinne saa tuotua kyllä kameratkin. Täytyy oikein kahlata tuo uuden Veikkaajan Ässä-dissaus. Onko se niin kauheaa, jos ennakkoveikkaus sijasta 11 ei osunutkaan kohdilleen? Kun ei päästä lyömään rämpimisestä, huomataan, että onhan niillä talousvaikeuksia. Eikö kukaan muistanut kertoa sitä Veikkauksen toimitukselle? Minä en ole talousnero, näissä asioissa tärkein lähde Jatkoaika, mutta ymmärtääkseni mitään tarvetta paniikkinappulan painamiselle ei ole. Mutta ketä luuli, että voidaan rinta rottingilla pullistella joka ilmansuuntaan ja ketä ei tiennyt, että talous ei ihan ole tasapainossa? Veikkaajan toimitus _o/. J.Tamminenkin meni silti samaan miinaan.

Tällä viikolla vain kaikki "asiantuntijat" saavat vain aiheen väittää niin olevan, eihän Veikkaajan otsikko voi olla harhaanjohtava, eihän? Kysy vaikka 7 päivää-lehdeltä. Eikö pienet saa pärjätä? Onko liian ilkeää kurittää kömpivää mahtiseuraa? Pitäisikö sanoa pelin jälkeen, että anteeksi, se oli vahinko?

Turhaa lässytystä tämä kai on, mutta käsitin tämän ketjun luonteen sellaiseksi, että täällä saa vähän pohdiskella aikansa kuluksi unta odotellessa. Ehkä se menee osastolle: karavaani kulkee, koirat haukkua räksöttävät. Ei tässä silti missään pilvilinnoissa tarvitse menestyksen suhteen elellä, mutta surkuhupaisaa on ollut tämä dissauksen tarve, kun kaikki suunniteltu ei pidäkään paikkaansa.

Paremmat kettutytöt antamaan isompia sakkoja, ellei muuten hommaa saada toimimaan.
 
Viimeksi muokattu:

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Tässähän tuli yövuorossa vanhoja kummeleita katsoessa hokattua, että itse Raimo Summanenhan se oli päässyt yhteen jaksoon mukaan! Ei mennyt tämäkään yövuoro hukkaan.

Onko muuten klamydialta vai miltä pumpulta tullut uusi mahtava hitti, joka soi solkenaan ainakin Suomi-popilla..? Kipaleen nimestä ei ole harmainta hajua, kön ei sitä ole kerrottu.
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuli torkahdettua päivällä ja nyt vaikeuksia saada unta.
Nyt kun tämä "vopat-hurlumhey" on päättynyt niin voi todeta että aika paljon melua tyhjästä. Oli se aika hurjaa aikaa kun tänään joskus päivällä jatkoajan keskustelupalstat täyttyivät katkerista ifk-faneista ja tyytyväisistä narri-faneista. Ja tulee varmaan jatkumaan pari päivää.
Itseäni ei enään ärsytä tuo siirto. Kun syvemmälle katsoo niin ei se nyt niin suuri asia ole.Saas nähä kuinka monta oikeasti tyylii menettää unet sen vuoksi =D
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Arttu#29 kirjoitti:
Nyt kun tämä "vopat-hurlumhey" on päättynyt niin voi todeta että aika paljon melua tyhjästä. Oli se aika hurjaa aikaa kun tänään joskus päivällä jatkoajan keskustelupalstat täyttyivät katkerista ifk-faneista ja tyytyväisistä narri-faneista.
Itseäni ei enään ärsytä tuo siirto.
Itsekin vähän ihmettelin tuota. Ok, paikallisvastustajalle ei pelaajia luovuteta vaikka olisi kuinka paska, mutta viime vuonna muistan hyvin kun Jokerifanit kävivät IFK-puolella kertomassa etteivät ikinä huolisi Vopatia Jokereihin ja IFK-fanit puolestaan sovittelivat Vopatia milloin penkinpäähän, milloin johonkin kolmosketjuun, koska peli ei aina maistunut halutulla tavalla.
Nyt kuitenkin olisi pirun tarve ollut vaikka peli kulkee joukkueella paremmin.
Mutta kai tämä on tällaista naapurille vittuilua vaan, mitä se oli jo siinä vaiheessa kun Virmanen Vopatin heille hankki. Tarve tosiaankin varmasti olisi ollut jotain muuta.
Itselleni on vähän "aivan sama" mieliala, vaikka en kyllä halua ex-IFK-pelaajia nähdä Jokereissa.
Keitäs muita meillä pelasikaan viime vuosina, jotka kohta nähdään Ilmalassa... Selänne NHL:n jälkeen IFK:hon jäähdyttelemään?
 
Noh, mitäs tänne?

Pakkohan täällä olla muitakin nörttejä hereillä kuin allekirjoittanut...

Tulee muten Canalilta hyvä matsi Dallas-Toronto.

Ja kyllähän sitä taas kaljan voimalla liikutaan eteenpäin.
 

Juulia

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa. Sympatioita ei muille heru...
Onhan täällä. Mä pelailen eri pelejä netissä. Kun ei meidän tv;stä tule mitään järkevää, ei tuo c+ näy.

Oon tässä pohtinut, että pitäiskö kirjoittaa kirja.Oon omasta mielestä ihan kohtalainen äidinkielessä, ja äikän ope oli samaa mieltä joskus aikanaan. Hyviä aineita kirjoittelin. Mutta aiheet on kadoksissa. Ja juonen väsääminen on vaikeaa.

Jaa, elämä on hankalaa. Mutta jos silti yrittäis. Edes jotain...
 
Juulia kirjoitti:
Oon tässä pohtinut, että pitäiskö kirjoittaa kirja.Oon omasta mielestä ihan kohtalainen äidinkielessä, ja äikän ope oli samaa mieltä joskus aikanaan. Hyviä aineita kirjoittelin. Mutta aiheet on kadoksissa. Ja juonen väsääminen on vaikeaa.

Heh, mäkin luulin olevani hyvä äikässä ja mietin oikeasti itsekin, notta jos pientä novellia väsäis, mutta kun aineet tuli aina takasin I:nä, niin aattelin, että ehkä tää ei oo mun juttu.
Jääkiekkojuttuja tulee silti kirjoteltua yllätävän hyvinkin sanakääntein, mutta ei se paljon koulussa lohduta.

Mutta eipä se näin La-Su yönä haittaa, mitä ne mun tuotoksista miettii, koska nyt ajatellaan jotain ihan muuta, kuten esimerkiksi sitä, että koskakohan mun Lapin Kullat loppuu.
 

Juulia

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa. Sympatioita ei muille heru...
Lakaisija kirjoitti:
Heh, mäkin luulin olevani hyvä äikässä ja mietin oikeasti itsekin, notta jos pientä novellia väsäis, mutta kun aineet tuli aina takasin I:nä, niin aattelin, että ehkä tää ei oo mun juttu.
Jääkiekkojuttuja tulee silti kirjoteltua yllätävän hyvinkin sanakääntein, mutta ei se paljon koulussa lohduta.

Mutta eipä se näin La-Su yönä haittaa, mitä ne mun tuotoksista miettii, koska nyt ajatellaan jotain ihan muuta, kuten esimerkiksi sitä, että koskakohan mun Lapin Kullat loppuu.

No mä olin oikeasti hyvä silloin joskus yksjakaksjälkeenkäpysodan... Enää en ole niin varma... Mutta ainahan sitä voi haaveilla. Että jos tässä alkuun kirjottais kirjan, jolla voittais Finlandian... Ehkä sitten muutaman vuoden kuluttua Nobelin.... Joo, parempi keskittyä vain juomiseen... Saakohan siitä muuta palkintoa kuin hirveen darran?!?
 

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Juulia kirjoitti:
Oon tässä pohtinut, että pitäiskö kirjoittaa kirja.Oon omasta mielestä ihan kohtalainen äidinkielessä, ja äikän ope oli samaa mieltä joskus aikanaan. Hyviä aineita kirjoittelin. Mutta aiheet on kadoksissa. Ja juonen väsääminen on vaikeaa.

Kannattaa aloittaa sieltä, mistä aita on tavallaan matalin. Kirjoittaa lyhyt novelli, kertomus tai miksi sitä sitten kutsuukin. Sitten luetuttaa se mahdollisimman puolueettomalla lukijalla (paras kaveri tai avo/aviopuoliso ei siis tässä tapauksessa kelpaa). Jos tuossa onnistuu ja saa positiivista tai rohkaisevaa palautetta, on se tunnetila jo sen arvoinen, että siksi kannattaa yrittää.
 
Juulia kirjoitti:
Joo, parempi keskittyä vain juomiseen... Saakohan siitä muuta palkintoa kuin hirveen darran?!?

Mäkin oon lähes Jari Tervon veroinen veijari.

Mutta kyllähän juomisesta saa palkinnon, ainakin mulla tulee darran jälkeen aina käsittämätön halu vetää itsensä uudestaan nk. koomaan, olen pitänyt sitä palkintona. :)
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo-o, mukava näin sunnuntain ratoksi herätä huonosti nukutun yön jäljultä 5.30 ja lähteä töihin.
 

koohela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mukava olla ilman töitä ja mennä nukkumaan koska haluaa. Jos vaikka valvois tämän päivän ja ottais rytmistä kiinni, elokuusta saakka ollu rytmit vähän sinne sun tänne :)
 

Vertical

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin, mikäpä tässä. Koko vk-loppu ollut unirytmi aivan miten sattuu. Fiksuna miehenä join vielä pari kuppia kahvia tuossa illasta niin pomminvarma homma ettei nukuta! Tässä Texas Holdemiä pelaillessa menee aika ihan kivasti, mutta oishan se kiva nukkuakin.....
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
irGGu kirjoitti:
Minä osoitan taas tottumusta omiin vanhoihin tapoihin.
Mulla taas on monesti vaikea saada illalla unta. En mä ees muista milloin mä olisin herännyt niin etten saisi heti uudestaan unta, tai esim minuutin sisällä. Jos mä esim aamulla herään ja nousen kouluun, niin kyllä mä pystyisin herätyksen jälkeen nukkumaan vielä esim 5-6 tuntia, jos vaan pysyisin tai menisin takaisin sänkyyn. No siis, herääminen ei oo ongelma, vaan enemmänkin nukahtaminen. Ei vaan uni tuu, paitsi jos en oo todella väsynyt. Tietenkin siihen on montakin syytä, esim että mun unirytmi vaihtelee tosi paljon jne. Tai hmm, kyl mua nytkin tässä vähän nukuttaa, mut en vaan viitsis tuhlata yötä nukkumiseen. Tuntuu että tää aika on jotenkin tosi erikoista, ja luovaa ainakin mulle. Yöllä on ihan eri fiilis. Tai sitten se johtuu vaan humalatilasta. Aamulla ja päivällä on aikaa nukkua. Ehkä mä taidan olla vaan laiska tai tyhmä.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Noniin pojat, olkaa kalsarikännissä tai selvinpäin, nyt on aika siirtyä yövuoroketjuun. Minä 31v kolmivuorotyötä tehneenä voin kertoa, että yövuoro selvinpäin tai humalassa on aina yhtä perseestä. Nyt vielä täällä humalassa riekun kirjoittelemassa ja murheitani kertoilemassa, olisikohan aihetta vitutusketjuun.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Poiketaan nyt täälläkin kun ei nukuta pätkän vertaa. Yleensäkin olen vähäuninen ja nukun max kuusi tuntia yössä. Saatan lojua bunkassa pari-kolme tuntia lueskelemassa ennekuin alan goisata. Nyt vedän pikku kalsareita, mutta tarkoitus ei ole kuitenkaan hommata mitään kokovartalopuudutusta.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Kaljaa juon ja canalin matsia katselen, kaikinpuolin ollut mukavin ilta/yö pitkiin aikoihin, kerrassaan hieno olo. Toivottavasti en ole ainoa, jolla on mahtava fiilis juuri nyt.
 

Aksu

Jäsen
Mie olen hämmästyttävän hyvässä hapessa. Laskin illalla et tällä viikolla tullu viiteen päivään noin 65 tuntia töitä (plus luottamustehtävät päälle) ja alkoi patterit eilen pahasti hyytyä. Tänään on taas menny ihan hyvin ja muutaman tunnin kävin töissäkin puurtamassa.

Muuten kuuluu ihan kivaa. Pitkästä aikaa lauantai-iltana kotona ja rauhoittumassa. Tuli tänään kirjoiteltua yhdelle ihmisille ajatuksia ja sekin jotenkin puhdisti mieltä, tuli parempi olo. Huomenna sit taas töiden pariin joskus iltapäivällä. Nyt ei jaksa miettiä niitä.
 

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
Mielikuvitushahmo kirjoitti:
Kaljaa juon ja canalin matsia katselen, kaikinpuolin ollut mukavin ilta/yö pitkiin aikoihin, kerrassaan hieno olo. Toivottavasti en ole ainoa, jolla on mahtava fiilis juuri nyt.
Hooo. Piitkä syksyinen työrupeama päättyi n. 6 tuntia pitkän budjetti/talouskokouksen jälkeen torstaina klo 21.05. Nyt on olo kuin kevätlaitumelle päästetyllä pikkusonnilla. Töitä on ennen joulua kursorinen määrä ja viinaa kaapissa tätä yötä (pällin resetointi) varten riittävästi. Seilaan siis erinomaisen hyvällä mielellä kalsarikänniketjun, canal plussan ja tämän ketjun välillä niin pitkään kuin akilles nykii.
Hops!
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Hyvät fiilarit täälläkin. Erinomaisen onnistunut reissu Tampereelle viikolla ja eilen oikein mukavat pikkujoulut. Viikon päästä on sitten joulu, tulis vaan vähän luntakin.

Edit: Kohtuu sentään kaikessa. Poikkesin Iltiksen saitilla ja siellä uutisoitiin: "Ennätysmäinen lumisade sekoitti Montrealin kaupungin Kanadassa perjantaina. Päivän ja illan aikana satoi yli 41 senttimetriä lunta, kertovat meteorologit. Se on suurin määrä, joka alueella on satanut lunta yhden päivän aikana." Mulle riittäisi kyllä vähän vähempikin.
 

Aksu

Jäsen
Alamummo kirjoitti:
Edit: Kohtuu sentään kaikessa. Poikkesin Iltiksen saitilla ja siellä uutisoitiin: "Ennätysmäinen lumisade sekoitti Montrealin kaupungin Kanadassa perjantaina. Päivän ja illan aikana satoi yli 41 senttimetriä lunta, kertovat meteorologit. Se on suurin määrä, joka alueella on satanut lunta yhden päivän aikana." Mulle riittäisi kyllä vähän vähempikin.

Turhaan me suomalaiset aina nöyristellään. Pistetään vaan joulun alla paremmaksi, mieluusti menoliikenteen pahimman ruuhkan keskellä.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Alamummo kirjoitti:
Edit: Kohtuu sentään kaikessa. Poikkesin Iltiksen saitilla ja siellä uutisoitiin: "Ennätysmäinen lumisade sekoitti Montrealin kaupungin Kanadassa perjantaina. Päivän ja illan aikana satoi yli 41 senttimetriä lunta, kertovat meteorologit. Se on suurin määrä, joka alueella on satanut lunta yhden päivän aikana." Mulle riittäisi kyllä vähän vähempikin.

Siinä on sellanen määrä lunta, että huhhuh...paikalliset kolamiehet ovat varmaan kironneet sitä päivää, jolloin kolamiehiksi rupesivat.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On tullut tänään katsottua kaksi Rosno Cupin ottelua, mäkihyppykisa, yhdistetyn tynkäkisa...

Ja seuraava Rosno-peli on vasta huomenna klo 12 SVT Europalta.

Mitä mun pitäis tässä välissä muka tehdä? Vähänkö perseestä tää yhteiskunta...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No No, miksi en ole nukkumassa? No, miksi en ole? Koska katson trailereita imdb:n sivuilta. Kehittävää. Ja aamulla kasilta ylös, yy-ee-aa-hoo yeah.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös