Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 493 010
  • 5 198

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Jaa mitenhän mahtoi yllä oleva jatkolainen kestää viimeiset hetkensä... Mutta kun eipä tullut yöllä nukuttua kuin 0.43 tunnin edestä nokosia... Täälläkin ramaisee kukonlaulun aikaan alkaneessa aamuvuorossa.

Yö on parasta aikaa keskittyä jatkoajan keskustelupalstojen syviin syövereihin.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
And the oscar goes to...

Kai sitä voisi mennä nukkumaankin, kun Salma Hayek antoi juuri pystin pois jossain ihme kategoriassa ja tuskin enää esiintyy toista kertaa lavalla.

*drools*
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Viestin lähetti rinkeli22
Muutamat tunnit puolenyön jälkeen ovat todellakin ihmisen parasta aikaa. Pimeys, rauha, hiljaisuus.. .... on aikaa vajota ajatuksiinsa miettimään elämää..
Yöaika on itsellenikin todellakin parasta aikaa silloin kun siitä pystyy nauttimaan. Taisin vaan miettiä elämää vähän turhankin paljon, kun eräänä marraskuun yönä tuli ahdistus, joka tuli ja meni, mutta mielialat on siitä lähtien vaihdellut ärsyttävästi aina tähän päivään saakka. Aikamoista vuoristorataa. Äsken kävin tunnin verran ulkoilemassa vain todetakseni, että siellä on helvetin kylmä. Pitänee valvoa tämä yö kokonaan, että pääsee koululle aamulla...
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kerrankin yöketju

En tarkalleen tiedä mikä on ketjun pointti, mutta luulisin sen olevan ainakin se että sitä kirjoitellaan öisin. Aina olen tänne haaveillut jotain jälkiä jättäväni, valitettavan harvoin vain olen öisin hereillä. Mutta nyt, talvilomalla kukun kuin käki vähän liian aikaisin 01:32 useiden Lapin Kulta IV voimin. Lukko voitti ja Seppä on tyytyväinen. Täällä ollaan maailma!!

Ällös huoli poikas valvoo!!
 
Viimeksi muokattu:

rinkeli22

Jäsen
Viestin lähetti Rattlehead
Yöaika on itsellenikin todellakin parasta aikaa silloin kun siitä pystyy nauttimaan. Taisin vaan miettiä elämää vähän turhankin paljon, kun eräänä marraskuun yönä tuli ahdistus, joka tuli ja meni, mutta mielialat on siitä lähtien vaihdellut ärsyttävästi aina tähän päivään saakka.

Minä kutsuisin tuota ihmisenä kasvamisen prosessiksi. Ihminen joka ei ajattele, ei elä täysillä.. Ahdistus ja mielialanvaihtelut on toki ajattelevan ihmisen seuralainen, mutta lopulta se palkitsee, kun ymmärtää ettei ahdistus ole maineensa veroinen olotila, vaan nautinnollinen elämäntapa..

4.06 ja kahdeksaksi töihin.. Kai sitä vois hetkeks mennä nukkuun..
 

super

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvissä kyttäysasemissa
Sitä tulee intoa puhkuen yövuoroon, että saa lukea otteluraporttia Ässien kunniakkaasta tappiosta mutta mitä vielä. Muutama rivi pelistä, ei haastatteluja ei mitään.

Pilasitte yövuoroni!

On muuten saatanan kylmä tuolla ulkona, ei kannata mennä ilman vaatteita sinne.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Yövuoron pari viimestä tuntia ois vielä jälellä. Onneks ei nukuta kun hemmetin paljon. No onneks pääsee nukkumaan jo vähän jälkeen 10:45. Työvuoron päätteks ois kotona pakattava kamat ja suunnattava kohti juna-asemaa ja toivottavasti osaa vielä suunnistaa oikeaan junaan näin väsyneenä. Eipä sikäli kun näkee tuttuja naamoja illasta, niin ei haittaa pieni väsymys yhtään.

PS: Nämä 16 tunnin yövuorot on tosi fantsuja.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas mä oon yövuorossa, siis kotona lukemassa jatkoaikaa keskellä yötä. Nyt ei oikein nukuta. Tossa pari tuntia sitten tulin John Fogertyn keikalta. Olipa mahtava keikka. Kaverille jo selittelinkin että mulle se keikka, tai siis nähdä ja kuulla Fogerty livenä, oli kuin orgasmi. Tosin sen noin 5 sekunnin sijasta se kesti kaksi tuntia. Täytyy vielä vähän fiilistellä ja kuunnella musaa. "Wonder if my rope´s still hangin´ to the tree..."

Mä oon samaa mieltä kuin monet muutkin tähän ketjuun kirjoittaneista. Yö on ihmisen parasta, ja luovinta aikaa. Varsinkin nämä pari kolme ensimmäistä tuntia kahdentoista jälkeen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No mä taas jatkan avautumista.

Reilun viikon verran mulla oli unirytmi suhtkoht normaali. Menin nukkumaan suunnilleen samaan aikaan joka ilta ja heräsin suunnilleen samaan aikaan joka aamu. Oli tosi ihana tunne aamuisin herätessä ettei nukutakkaan enää melkeimpä ollenkaan. Aamupäivisin, siis herätyksen jälkeiset 6-8 tuntia, olin virkeä, eikä vituttanut kokoaikaa. En ollu tuollaista tunnetta tuntenut ainakaan pariin vuoteen. Tuosta syystä mä en koskaan ota päiväunia, vaikka nukuttaisikin tosi paljon. Siis koska päiväunilta herätessä mua nukuttaa kymmenen kertaa enemmän kuin nukkumaan mennessä. Mulla on yleensä ihan suorastaan tuskaa päästä sängystä ylös aamulla kun kello soi. Nyt taas tuntuu että unirytmi on sekaisin. Yleensä pari kertaa viikossa mä herään aamulla noin klo 7-9, pari kertaa viikossa nukun noin kahteentoista, ja pari kertaa viikossa nukun pitkälle päivään, esim. noin kolmeen tai neljään asti. Ja sit noin kerran viikossa mä nukun iltaan asti, yleensä viikonloppuna kauheessa krapulassa. Joillekkin tuollainen uniajan vaihtelu varmaan sopii mutta ei oikein minulle, vaikkakin omasta "tyhmyydestä" valvon yötä.

Öisin on aikaa ajatuksille, hiljentyä ja rauhoittua vähäsen. Monesti tulee mietittyä vaikka mitä, kelailtua paivän tapahtumia, ja vanhojakin asioita. Joskus jopa mietin jääkiekko juttuja, siis esim. hyökkäyskuvioita, tai harhautuksia esim. yksin läpi tilanteessa. Oonkohan mä jotenkin outo...

PS. your friends at jack daniel´s remind you to drink responsibly.
 

ehcszteiN

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, TPS, sympatiat HIFK ja Ässät
Vaimo nukkuu. 10 -v nukkuu. 5 -v nukkuu. 2,5 -v nukkuu.

Kuinka ihanalta kuulostaa hiljaisuus.

Taidan nauttia siitä aamuun asti.

Toisin sanoen: Punkkupullo auki ja NHL 2K5 hurisemaan XBOX:iin !!! Lock-out, MY ASS !!!
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Tjaa-a, pari erää intterwebbi-pelejä, ryyditettynä noin about mäyräkoiralla + Smirnoffilla. Vaimoke tuolla katsoo TV:tä, odottaa miestä, joskos se jo kohta tuosta toisesta naisesta luopuisi... Turha toivo.

Miten muilla? Raskas viikko ja raskaat huvit? Vaiko sivistyneesti pikkurilli pystyssä, sofistikoituneessa seurassa? ;)
 
Nukuttaa? Ei.

Olin baarissa, mutta eipä jaksanut tappiin asti olla, nyt ihmettelen kotona ja juon kaljaa, taustalla pauhaa Depeche Moden It's no good, joten tunnelma on katossa, eli ei.
 

Spectre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Luistelevat ja taistelevat
Työviikko toisella paikkakunnalla on ohi ja olen takaisin perheen luona. Vaimo oli taas hoitanut pikku poikaamme koko viikon, joten tänään oli minun vuoro syöttää ja hoitaa pienokaistamme. Nyt sekä vaimo että poika nukkuvat ja hiljaisuus vallitsee.

Olut maistuu vielä hyvin mutta pelit ei kiinnosta tänä iltana jostain kumman syystä. Ja pieni tupakkiaskikin tuli ostettua täksi illaksi.

Sunnuntaina olisi sitten tiedossa poikamme ristiäiset.

Oloni on ihanan rauhallinen.

Jatkan surffailua... en ehkä kuitenkaan Melbournen aika-ajoihin saakka vaan lusikaksi vaimon viereen.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Matsin jälkeen vähän olutta, ja nyt musiikkia ja pokeria netissä. Ärsyttää että ylipäätään pitää joskus nukkua, menee hyvää aikaa hukkaan.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kirjoitetaan ensimmäistä kertaa sitten tähänkin ketjuun. Tuli oltua illalla ns juoppokuskina ja kotiuduin äsken. Ei oikein väsytä, ihme kyllä. Kohta alkaakin jo kauden ensimmäinen F1-osakilpailu. Jos valvoskelisi vielä niin kauan, että näkisi Räikkösen keskeytyksen..
 
Viimeksi muokattu:

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Piti mennä nukkumaan tuossa vähän aikaa sitten, kun sunnuntaisin joutuu sählyvuoron takia heräämään jo "ihmisten aikaan" eli ennen puoltapäivää (eli pikkasen jopa väsyttää tällä hetkellä), mutta eihän sitä millään maltakaan, kun Maikkarilla on näköjään vieraana aikuisviihdetähtiä. Ei tällaista "huippushow`ta" nauhalle viitsi panna, vaan suorana se on katottava. Tunnin päästä sitten sängyn puolelle...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas hereillä, tosin kohta nukkumaan menossa. Huomenna olis koulussa yks koe. Vähän jännittää miten käy kun kurssin tunneilla oon käynyt noin joka toisella, ja silloinkaan en oo oikeestaan seurannut paljoa opetusta, puhumattakaan että olisin läksyjä jaksanut tehdä. Kokeisiinkin lukeminen jäi taas viime tinkaan. Aloittelin lukemisen tossa vähän puolenyön jälkeen.

Mun mielestä yö, varsinkin noin klo. 24-03, on parasta aikaa lukea kokeisiin, tai keskittyä muuhunkaan. Mä en oikein ymmärrä mikä saa ihmisen, siis opiskelijan, lukemaan kokeeseen päivällä, puhumattakaan jos kykenee aloittamaan lukemisen jo päiviä ennen koetta.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Pete2004
Mun mielestä yö, varsinkin noin klo. 24-03, on parasta aikaa lukea kokeisiin, tai keskittyä muuhunkaan. Mä en oikein ymmärrä mikä saa ihmisen, siis opiskelijan, lukemaan kokeeseen päivällä

Minä taas en ymmärrä, mikä saa ihmisen lukemaan kokeeseen edes yöllä. :) Ainakin itse olen käyttänyt nekin pimeät tunnit johonkin muuhun kuin tuohon mielestäni maailman vastenmielisimmältä tuntuvaan asiaan. Lienee kuitenkin hyvä, etteivät kaikki ajattele tällä tavalla, niin tämäkin yhteiskunta pysyy vielä hyvissä kantimissa...

Mutta juu, opiskelu tuli keskeytettyä kuukausi sitten eikä töitäkään ole, joten mikäs tässä taas valvoessa. Tosin eipä kouluun todellakaan ole ikävä, ja töitäkin tekisin mieluusti KORKEINTAAN sellaisella alalla, jossa todella viihdyn. Minusta kun tällainen joutenolo on todella hienoa - ainakin kaikessa muussa paitsi taloudellisessa mielessä...
 

scholl

Jäsen
Miksi yöketju on 0-6?
Harvoin kukaan menee kuitenkaan nukkumaan ennen 24:ää, joten voidaan hyvällä syyllä puhua vielä illasta ja jos ei ole armeijassa niin tuskin yö loppuu kuuten mennessä. Mielestäni 8 asti, jolloin työt ensimmäisillä alkaa, voisi olla aamun alkamisaika. Siis jos heräät seitsemältä, käyt suihkussa ja vedät väsyneenä aamupalaa niin kyllä se loppuyöhön voitaisiin vielä hyväksyä. Varsinkin, kun aika moni nukkuu vielä silloin.

Jos yön on pakko kestää vain kuusi tuntia niin silloin joku 1-7 olisi parempi, mutta itse ehdottaisin kyllä yöksi 24-8. Näin se voisi mennä vaikka vähän päällekäin aamun kanssa, joka voisi olla vaikkapa 7-11, tämän jälkeen olisi päivä johonkin 18 asti, jonka jälkeen olisi ilta.

Herregud jos yö tosiaan loppuu klo 6. Silloin äärimmäisen harvoin, jos on aamulento, herään noin aikaisin, mutta on se tuskaa, eikä se vielä mitään aamua ole. Se on aivan fakta.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen ihmetellyt myös sitä, miksi vuorokauden ensimmäisestä tunnista käytetään nimitystä klo 24.00-. Mielestäni klo 00.00- on paljon oikeampi vaihtoehto eikä klo 24-:ää ole edes olemassa. Tosin ei olisi ensimmäinen kerta, kun olisin väärässä, mutta näin minä asian olen käsittänyt.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Jee jee viikon toinen yövuoro kääntymässä loppusuoralle ja 2 yövuoroa olisi vielä jäljellä. Aamulla pääsekin sitten masentamaan kotiin dvd laitteen kanssa, kun ennen töihin lähtöä ei oikein kerenny kunnolla siihen tutustua.

Hitto kohta pitää ruveta henkisesti valmistautumaan ensi viikon loppupuolen 54 työtuntiin 4 päivän sisällä *puistatus*.

Radio on muuten yöllä minun paras kaveri. Siis heti netin jälkeen.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Väsyttää, mutta ei osaa nukkua. Tulin just Juvalta Peer Guntin keikalta jossa tuli oltua selvinpäin ja kahvia kului( no, myös muutama tuoppi). Vaimoke pääsee 05 töistä jos vaikka sitä odottelelisi kun kuitenkin sitten herää kun hän tulee kotio..

Pitää tuo koiran retale käyttää pihalla ja kattella mitä sitten, Peer Gunt pauhaa nyt soi mie en taho olla rokkistara..

Mutta, nyt koira pihalle..
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikä tän ketjun funktio on? Kertoa, miksi olet hereillä silloin kun olet?

Noh, nyt valvon, vaikka pitäs olla nukkumassa. Kaikkia varmaan niin VITUSTI tämä homma kiinnostaakin...
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Ja baarista kotiin. Piti kännipäissään suomentaa HIFK-Lukko ketjuunkin, niille reppanoille joilta todellisuudentaju on karannut.

Ja sitten nukkumaan.

Humala on hyvä olotila, suosittelen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös