Koska olen aika kyllästynyt nykypäivän leffatarjontaan, päätin tuossa tammi-helmikuussa alkaa vihdoin kaivamaan kirjastojen dvd-hyllyistä erinäisiä klassikoita, joita olen katsellut, kun siihen on ollut mahdollisuus. Tähän mennessä olen ehättänyt nähdä seuraavat filmit:
Serpico, Rear Window, North by Northwest, Citizen Kane, Vertigo, Gone with the Wind, The Man Who Knew Too Much, The Great Escape, Butch Cassidy and The Sundance Kid, Searchers, Bullitt, The Graduate, Casablanca, The Treasure of the Sierra Madre, The Count of Monte Cristo (1934), Dr Strangelove, Dial M for Murder, Cool Hand Luke, Mr Smith goes to Washington, Doctor Zhivago, The Wizard of Oz, The Maltese Falcon, Rebecca, Rope, Breakfast at Tiffany's, The Philadelphia Story, The Grapes of Wrath, On the Waterfront, Spartacus, 12 Angry Men, Metropolis, The 39 Steps ja Frankenstein (1931).
Teattereissa pyörii vain muutama kiinnostava leffa, mutta ei minulla mikään kiire niiden katsomiseen ole, joten saattaa olla, että aika moni tänä vuonna teattereihin ehättävistä filmeistä jää minulta näkemättä.
P.S. Olisinhan toki voinut kirjoittaa tämän viestin tuonne Leffa-ketjuun, mutta koska olen nähnyt aika merkittävän osan noista leffoista näin yöaikaan, niin tämä on ihan ok paikka tällaiselle avautumiselle.