Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 475 319
  • 5 186

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuusnepalla oli aikoinaan monta kovaa peliä. Tosin myös basiljoona sysipaskaa peliä.

Minulla oli tosin ensisijaisesti aikoinaan Amstrad-tietokone vihermustalla näytöllä. Sillä kelpasi pelata Last Ninja kakkosta. Helvetillisen vaikea peli, pienikin virhe vei ninja-paran tuonelaan.
Joo, aivan totta. Päivitän tänne risut ja ruusut, kunhan pääsen loppuun asti kokoelmassa, ne pirut kun on vielä kahdella puolella. Jynkkykuvia jo tulikin, eli kestää hieman kauemmin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kuuntelen taas SuomiPoppia radiosta mutta eiköhän se ole aika käydä nukkumaan. Huomenna ajattelin leipoa pullaa. Ehkä siivota vähän kaappeja (aloitin jo tänään) ja käydä avaamassa latuja lähipellolle lumisateen jälkeen. Hiihtäminen on mukavaa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kuuntelen taas SuomiPoppia radiosta mutta eiköhän se ole aika käydä nukkumaan. Huomenna ajattelin leipoa pullaa. Ehkä siivota vähän kaappeja (aloitin jo tänään) ja käydä avaamassa latuja lähipellolle lumisateen jälkeen. Hiihtäminen on mukavaa.

Kuulostaa veriseltä hommalta. Mitä Latun suvun jäsenet sanovat siihen, että avaat heidät lähipellolle? Ari-Pekka, Iisakki, Matti, Pete sekä Satu Lattu (nykyisin Linnapuomi) lienevät pian vain muistoissamme.

Myös Pullan suku saattaa pahastua jos sitä leivotaan oikein kunnolla. Armas J. on onneksi jo kuollut.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mä aina mietin että mitä nimimerkki @Musta Nuoli puuhailee kun se on niin usein yöllä hereillä?

Kärsii ainakin unettomuudesta varsin usein. Unirytmini ovat luontaisestikin iltavirkkupainotteisia eli on vaikea saada unta iltaisin. Jos saan, niin välillä heräilen keskellä yötä enkä saa enää nukuttua ainakaan toviin (jos aina ollenkaan). Sitten ei ole aina muuta vaihtoehtoa kuin Jatkoaika ja/tai Yöketju. Toisinaan menen myös keittiöön lukemaan aikakauslehtiä tai esim. Tex Willeriä siinä toivossa, että jossain vaiheessa voisi taas kokeilla nukkumista. Viimeksi meni tarina "Flagstaffin suuri vehkeily", jossa oli yli 500 sivua lännenseikkailuja.

Tämä siitä huolimatta, olenko menossa töihin aamuvuoroon vai iltavuoroon (eri työvuorot eivät mitenkään parannakaan unensaantia).

Jaa niin, olen minä aina silloin tällöin sairauslomilla tai osapäiväsairauslomilla erinäisten ikävien pitkäaikaissairauksien takia. Osaan niistä liittyy myös erilaisia kipuja ja/tai häiriötekijöitä joiden takia ei uni tule silmään ja on helpompi kirjoitella sekavia Kierrätyskeskukseen. Ja sairauslomapäivinä en edes yritä herätä väkisin aamuvarhain vaan nukun silloin kun saan luontaisesti parhaiten nukuttua eli yleensä aamulla pitkään ja/tai päivisin ja valvon sitten pidempään.

Minä olen luontaisesti yöeläin, tai ainakin aamuyöeläin. Harvemmin kumminkaan valvon mihinkään neljään-viiteen, mutta saatan toisaalta herätä siihen aikaan kesken unien.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kärsii ainakin unettomuudesta varsin usein...
Tämä ja muut selvensi paljon, eipä tuo niin ihmetytä enää. Itsekin ajoittain kärsin unettomuudesta, toki harvoin käy niin että unet jäisi ihan kokonaan väliin mutta melkein kerran kuussa kyllä käy sitä että unet jää ihan muutamaan tuntiin kun ei vaan yksinkertaisesti tule uni.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Ei nukuta ei. Influenssaa takana kohta viisi päivää ja arvatenkin kun on 20 h vuorokaudesta sängyssä taju kankaalla, niin jossain vaiheessa se uni loppuu. Tämä voi olla myös positiivinen varovainen signaali siitä, että tauti alkaisi helpottamaan...
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Pojat ei ole änäriketjua availlu. Jetsin hutsissoni ei saanu rantapallojakaan kiinni ja vaihtoon til. 0-3 Nasuille. Oikea veska tuli maalille.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Enpä ole silmänräpäystäkään nukkunut yöllä, joutavaa pyöriskelyä sängyssä kestänyt liian kauan. Nousin sitten toistaiseksi ylös ja raahustin koneelle. Saa nähdä jos täällä on niin tylsää aamuyön hiljaisina tunteina, että alkaisi nukuttamaan.

Olisinpa edes rahtusen kiinnostunut NHL-kiekosta, unettomat yöt olisivat hyvää aikaa seurata sitä. Tai ehkä siinä olisikin ratkaisu? Tylsää NHL-kiekkoilua merkityksettömien joukkueiden kesken niin kohta jo uni maittaisi?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olisiko taas aika panna maata. Ehkä nukahdan kun annan sille mahdollisuuden. Yhtään ei nukuta mutta ehkä siihen vaikuttaa tämän valaistun ruudun tuijotus. Hyvää musaa kuunnellaan... Enigmaa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Jaahas, palkkapäivä ja laskuröykkiö, takuu unentappaja. Puoli viideltä säpsähtävä herääminen ja ei muuta kuin verkkopankki laulamaan. Yleensä en nuku minuuttiakaan, ennenkuin velat on taas tältä kuulta kuitattu. Nyt jotenkin unohdin koko savotan.

Sinne menee taas koko appelsiini...
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Päiväkirurgian päivätaksahinnat ovat nousseet viime vuosina kohtalaisesti. Ovat ne tietysti edelleen halpoja todellisiin kustannuksiin nähden, mutta on noita nostettukin. 2015 oli 105,50 euroa, tänä vuonna 121,30 euroa.

Mielenkiintoisesti päivähoito osastolla on selvästi päiväkirurgiaa halvempi potilaalle. 2016 hintana oli 43,80 euroa per päivä.

Vertailuna tässä samantapainen hoito/asia eri vuosilta. Jos menee homma hyvin niin se on kalliimpaa, jos menee huonosti ja joutuu pariksi päiväksi osastolle niin säästää.

Silti ennemmin maksan enemmän onnistuneemmasta hoitotapahtumasta kuin kärsin osastolla pari päivää halvemmalla hinnalla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
On hyvä että ihminen voi käydä unille onnellisena. Kihlattuna rakastamalleen ihmiselle. Ajatellen häitä... Suunnitellen niitä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
On hyvä että ihminen voi käydä unille onnellisena. Kihlattuna rakastamalleen ihmiselle. Ajatellen häitä... Suunnitellen niitä.

Nostin jo puolestasi Naimisiin-ketjun Vapaan puolelle. Sinne vain suunnittelemaan. Häitähän voi viettää monella tapaa, toiset kaipaavat megahäitä jossa Elton John nousee kakusta soittamaan pianolla Candle In The Windiä ja toisille sopii paremmin pienimuotoisempi seremonia jossa ovat läsnä läheisimmät.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nostin jo puolestasi Naimisiin-ketjun Vapaan puolelle. Sinne vain suunnittelemaan. Häitähän voi viettää monella tapaa, toiset kaipaavat megahäitä jossa Elton John nousee kakusta soittamaan pianolla Candle In The Windiä ja toisille sopii paremmin pienimuotoisempi seremonia jossa ovat läsnä läheisimmät.
Kiitos nostosta. Nyt alkaa jo ahdistaa odotukset jostain megahäistä. Omillamme ollaan kuitenkin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kiitos nostosta. Nyt alkaa jo ahdistaa odotukset jostain megahäistä. Omillamme ollaan kuitenkin.

Megahäät ovat minustakin ahdistavia. Suosittelisin pienimuotoisempia seremonioita kenelle vain, ennemmin lähipiiri mukana kuin "puoli pitäjää" vieraina ja kauhea stressi. Olen kerran ollut bestmanina ns. keskikokoisissa häissä ja järkyttävästi niissäkin oli kaikkea ylimääräistä säätämistä ja krumeluuria. Olen ollut myös vieraana "mahtihäissä" ja jo vieraana tuntui siltä, että sinne eksyy - hääparilla oli varmaan vielä orvompi olo. Pienen piirin häissä on ollut paljon mukavampaa ja kotoisampaa, varsinkin jos/kun kyse on jo yhdessä ja omillaan asuvien aikuisten häistä.

Naimisiin-ketjun nostin osaksi myös sen takia, että ei sinne suinkaan tarvitse raportoida jos ei halua, mutta ketjun lukemalla voi saada ihan hyviä vinkkejä sekä käytännön esimerkkejä muiden jatkislaisten hääkokemuksista, parempia vinkkejä kuin iltapäiväroskalehtien sivuilta tai rahat pois -häämessuilta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ehdin vielä tähän ketjuun sepustamaan. Päätä särkee. Otin lääkettä ja lepään vielä jos se lääke vaikka alkaisi vaikuttaa. Kohta lähden aamukahvin keittoon. Toivottavasti tämä särky laantuisi. Hyvää alkavaa päivää joo...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Taitaa olla taas asiaa yöketjuun. Olen kai vakkari täällä. Kun ei olen mitään sanottavaa voi kirjoitella tänne tyhjänpäiväisyyksiä. Tänään muuten satoi lunta. Olen tehnyt lumitöitä. Olen siis olemassa, kola sen kertoo. Tein tänään jauhelihakeittoa. Tylsää joo, mutta hyvää. Otan sitä evääksi huomenna/tänään töihin.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Koska olutta ei löydy jääkaapista, niin tänne sitten vichyn voimin.

Froikkarien tuotanto on kyllä mahtavuutta. Myllykoski-vainaa osasi kyllä hemmetin hyvin tehdä kantrikäännöksiä. Ja nuo sounditkin uppoaa aikahyvin.

Tässä hyvä esimerkki. Huom Juice-viittaus.
Freud, Marx, Engels & Jung - Pois tältä valtatieltä - YouTube
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Taitaa olla taas asiaa yöketjuun. Olen kai vakkari täällä. Kun ei olen mitään sanottavaa voi kirjoitella tänne tyhjänpäiväisyyksiä. Tänään muuten satoi lunta. Olen tehnyt lumitöitä. Olen siis olemassa, kola sen kertoo. Tein tänään jauhelihakeittoa. Tylsää joo, mutta hyvää. Otan sitä evääksi huomenna/tänään töihin.

Kola sen kertoo, nimittäin Coca Cola. Ja Dr Pepper USA -tölkillinen, tai Royal Crown -cola, kaikkea on jääkaapissa. Ja myös Coke Zeroa jos sokeriton päivä iskee.

Lumikolaa eivät onneksi talonmiehet täällä asuinalueella paljoa tarvitse, vaikka lunta toki on, ja pakkastakin öisin. Pääväylät on nimittäin raivattu suht hyvin lumesta. Ajoittaisesti on jäätä ja muuta moskaa vielä, plus tietysti järjettömät määrät sepeliä.

Minä laitoin tänään lihapullia ja ranskalaisia uuninpellillisen. Huomenna kutsuu Jeesus!

Ei tosin uskonnollisessa mielessä, vaan musiikillisessa mielessä. Åbo Svenska Teaterissa on Astrakhan-niminen ruotsalainen hard rock -yhtye joka esittää videoinstallaation kera parhaat palat 70 vuotta juuri täyttäneen säveltäjänero Andrew Lloyd Webberin musikaalista Jesus Christ Superstar. Jeesukset ja muut messiaaniset pelastajahahmot eivät kiinnosta sinänsä, mutta kelpo kappaleet ja erikoisempi toteutus kiinnostavat. Toki ÅST on heittämällä Suomen kaunein teatteri sisäpuolelta. 179 vuotta vanha teatteri on 1800-luvun alkupuoliskon kuosissaan ja todella tyylikäs. Se on samalla Suomen vanhin teatteri.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Nyt ei kyllä nukuta, kun on adrenaliinit katossa Jokerien pelin jälkeen. Normaalisti en juuri KHLää seuraa, mutta tämä historiallinen ottelu sattui juuri sopivasti aikatauluun jatkoerien osalta, joten nukkumaan ei voinut mennä ennen kuin voittaja oli selvillä.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Nyt ei kyllä nukuta, kun on adrenaliinit katossa Jokerien pelin jälkeen. Normaalisti en juuri KHLää seuraa, mutta tämä historiallinen ottelu sattui juuri sopivasti aikatauluun jatkoerien osalta, joten nukkumaan ei voinut mennä ennen kuin voittaja oli selvillä.

Voivoi sentään, itse pyörinyt jo hyvän tovin sängyssä, mutta mieli ei ota rauhoittuakseen. Huomenna olis aikanen herätys, taisteluksi huominen päivä menossa.

Historiallisen upea peli nähtiin tänään ja eilen.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Nyt ei kyllä nukuta, kun on adrenaliinit katossa Jokerien pelin jälkeen. Normaalisti en juuri KHLää seuraa, mutta tämä historiallinen ottelu sattui juuri sopivasti aikatauluun jatkoerien osalta, joten nukkumaan ei voinut mennä ennen kuin voittaja oli selvillä.
Sama juttu oli itellä kun tuossa pari päivää sitten aattelin et "katotaas tuo Linköping-Djurgården-matsi SHL:stä". Ei heti nukuttanut moisen kiekkotrillerin jälkeen.

Itellä on aika erikoinen saldo noitten playoff-matsien katsomisen ja jatkoerien suhteen. Pari vuotta sitten taisin su-ehtoona herätä nokosilta. "Katotaas tuo Saipa-Ässät loppuun.." ja tän jälkeen "katotaas tuon Ilves-IFK-matsin loppuminuutit" :D ne minuutit kesti jonnekkin lähemmäs puolilleöin. Ja herätyskello soi aamulla viideltä. Hyvin käytetty ehtoo.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tänään on tainnut olla jääkiekon pudotuspelejäkin jossain päin? Teksti-tv:stä täytyy vilkaista tulokset. Perjantai-ilta meni Jeesukselle, kuten aiemmassa viestissä mainitsin. Loppuillasta kuitenkin Jeesus kuoli, joten lähdin kotiin syömään nakkeja ja sämpylöitä.

Selvisi, että Jesus Christ Superstar -rokkikonserttiversiota soittaneessa ruotsalaisessa Astrakhan-yhtyeessä vieraillut hevilaulaja Mats Leven on jumalauta 53-vuotias. Siellä se vain painoi ÅST:n lavalla kuin nuori varsa.

Kauanhan ja paljon mies on esiintynyt ja levyttänyt, vuosikausia, mutta jotenkin oletin hänen olevan sentään vähän nuorempi. Ulkonäöstä olisi voinut luulla hänen olevan kutakuinkin minun ikäiseni, nelikymppinen.

Kova ukko, ja ollut mukana kovissa bändeissä kuten Candlemassissa, Therionissa, Ynkka J. Malmsteenin bändissä ja noin 50 eri levyllä mukana. Viimeksi näin Levenin Candlemassin keulilla Liedossa muutama vuosi sitten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös