Meitä on näemmä enemmänkin? Nukun perusyönä kolmisen tuntia, jonka asiantuntijat väittävät olevan liian vähän. Saisivat keskityä olennaisempiin asioihin, kuten: kumpaan lahkeeseen tänään laittaisin.
Joskus menee yö ilman unta, mutta en ole väsynyt. Vaimoke pitää asiaa viimeisen päälle omituisena. Yöt menee pitkälle kirjojen kanssa, mutta makuuhuoneessakin on telkkari. Elokuvat ovat erittäin lähellä sydäntä ja kieltämättä myös pernaa, mutta niiden vaikutus hieman heikkenee, koska ne pitää katsoa äänettömänä.
Jos paikalla on Sodankylän Elokuvafestareiden kävijöitä, niin molemmat mykkäleffat olivat erittäin hyviä.
Eräs kerta olin kolme vuorokautta nukumatta ja, yllättävää kyllä, se tuntui tasapainossa. Kävellessä balanssi heitti.
En sano, että olen uniongelmainen, sillä se ei ole ongelma, vaan helposti hyväksyttävä tekijä.
Onko meitä palstalla muitakin?
Täältä löytyy. (Yöketjun aika meni jo, mutta sallinette?) Jo ala-asteikäisenä unettomuudet alkoivat ja muistelen, että myöhemmin koulutaipale menikin useasti
0h unilla. Silloin oli välillä jänniä fiiliksiä ja erikoisia olotiloja, nyt niitä miettii hymyillen.
Onhan noita unettomuuksia tutkittukin ja keskusteltu lääkärien kanssa, mutta mitään diagnoosia ei koskaan löytynyt. Sitäpaitsi, rehellisyyden nimissä, nautin öistä, se on inspiraation aikaa ja jotenkin kaikki natsaa.
Kiehtova voisi olla oikea termi.
Työkuviot olen pystynyt hoitamaan vähilläkin unilla (ikää nyt 30v ja toistaiseksi lyhyet unet eivät ole lamaannuttaneet "perusaskareita" oikeastaan yhtään, enkä siitä oikein osaa stressatakaan. (Yövuoro tietenkin lempivuoro).
Se on kyllä täälläkin totta, että taitaa muut stressata allekirjoittaneen unensaantia enemmän kuin itse. Tuossahan ei mitään väärää ole, mutta kaikki kun ei ole samasta muotista tehty ja järjestelmähän yhtenä osana pakottaa meidät illalla nukkumaan ja aikaisiin herätyksiin.
Loppukaneettina: Kun sattuu olemaan persoona, mikä ei oikein osaa erityisemmin stressata juuri mistään, niin ei tuota unettomuuttakaan osaa erityisemmin miettiä. Fiilis on hyvä ja millään muulla ei ole väliä.