KEITETTYJÄ munia ja pekonia?
Ei saatana. Nään unta ja on mentävä nukkumaan. Jatkakaa.
Nyt kun rupesin funtsimaan tuota Batmanin kohtaloa niin onhan se hyvin surullinen. Ei jenkkiyhteiskunnassa tukiverkostoa ollut, eivät osanneet pojalle antaa traumaterapiaa ja paijausta. Yllättävää että edes psykiatrit eivät osanneet miljardiperijän haaskalle lehahtaa. Poika rupesi puolilepakoksi, seksuaalisesti vajavaiseksi.
Vaikka ajoittain Batmaninä toimisinkin, niin kyllä diskreettejä prostituutteja miljardi-persoonana tilailisin pistäytymään. Ainakin toisinaan eli silloin tällöin.
Pari vuotta siitä kun minä, @Jaws ja @Taccutucca pyöritettiin tätä palstaa. Olisiko aika palata siihen aikaan? Minä ainakin olen valmis.
Tästä tuli jostain kumman syystä mieleen Robert Sapolsky, jonka uusinta kirjaa päivittäin lueskelen. Herra Sapolsky on velhomaisen hyvä kirjoittaja tietokirjojen osalta, niin kuin ulkonäöstä voisi melkeinpä jo arvata.Nyt tosin menen lukemaan Sapkowskin tuoreinta suomennosta, Myrskykautta.
Jos tarkoitit palstan pyörittämisellä tätä ketjua, niin Yöketjun ylösnousua tervehdin ilolla koska olen tänä vuonna pitänyt tässä ketjussa välillä lähes yksinpuhelua alkuvuodesta asti. Keikun sattuneesta syystä yleensä pitkään hereillä siitä huolimatta, että joka aamu pitää herätä viimeistään kahdeksan jälkeen.
Jännä juttu mut intistä jää mieleen aina nuo vittumaisimmat hetket (esim. joku vartiovuoro -20 pakkasella aamuyöllä neljän maissa, pimeessä). Silti niitä muistelee jotenkin lämmöllä sen jälkeen kun ne on kokenut.Tästä ketjusta tulee mieleen armeija-aika ja yövartiot. Kopissa oli vihko, johon sai kirjoitella tai piirtää omia tuntemuksia, jos siltä tuntui. Vitsi sinne oli kirjoitettu ja piirretty hyviä juttuja. Not.
Mutta sekin auttoi silloin, vähän.
Mulla tulee mieleen viime kesän juhannusaatto, kun kirjoittelin jatkoaikaan keskellä yötä. Pitäis varmaan lopettaa, ihan jo oman hyvinvointini kustannuksella.
Ehkä, varmaan joo. Paremmin minulla on asiat elämässäni, kun tänne kirjoittelun aloitin tai tuolloin kirjoitusurani alkuvaiheilla joskus vuonna 2014. Internetti on vaan monelta osin aikamoinen ajankäytöllinen musta aukko, jonne niitä tunteja valuu aivan käsittämätön määrä ilman kummoistakaan vastinetta melkeen joka päivä. Toki Jatkoaika ei ole tässä suhteessa läheskään ainoa sivusto. Mä olin joskus viime vuonna parisen viikkoa käytännössä ilman konetta tai älypuhelinta (reilusti alle tunti käyttöä päivässä) ja tuntui, että jos sitä jatkaisin vaikka viisi vuotta, olisin varmaan joku viittä kieltä puhuva, neljää instrumenttia soittava ja viikoittaisia maratoneja juokseva miljonääri. Niin paljon aikaa tuntui olevan käytössä kaiken pienen ja suuren tekemiseen.Tätä mä oon miettinyt joskus myös. Että antaisko tänne kirjoittamisen olla kokonaan. Toisaalta, eipä ole isompaa syytä ollu siihen. Mä oon nyt pienessä humalassa mutta mulla on hieno nainen vierellä ja töissäkin käyn. Jos nuo kaksi asiaa on kunnossa niin jokseenkin on elämä kunnossa, kai.
Tämä on yöketju. Ei alkoholisti, ei kalsarikänni, eikä perheketju, vaan yöketju. Tänne voi kirjoittaa yöllä. Viestin sisällöllä ei liene niinkään väliä, kunhan se tapahtuu yöllä, viskilasin kera tai ilman.Millä tavalla tää ketju eroaa tosta meidän yksinäisten alkoholistien kalsarikänniketjusta? Onko tää tämmönen "kun vaimo ja lapset nukkuu" viskilasiketju?
Tämä on yöketju. Ei alkoholisti, ei kalsarikänni, eikä perheketju, vaan yöketju. Tänne voi kirjoittaa yöllä. Viestin sisällöllä ei liene niinkään väliä, kunhan se tapahtuu yöllä, viskilasin kera tai ilman.
Tietämätön olen näiden asioiden suhteen. Perhe ja viskilasikin puuttuvat minulta. Kalsarikänniketju soveltuu muihinkin aikoihin. Tämä ketju on hyvä ketju, ei sitä pidä muuttaman tai yhdistettävän muihin.Tämä herää aina pyhinä yöllä. Ainakun teillä perheellisillä on aikaa viskilasin kera kirjoitella. Eli eikö näitä voisi yhdistää? Sisältö tuskin eroaa.
Näin olkoon. Kello, lompakko, pallit. Ja pyhän jeesuksen allahin tai mitä ikinä palvotkaan nimeen.Tämä ketju on hyvä ketju, ei sitä pidä muuttaman tai yhdistettävän muihin.
Millä tavalla tää ketju eroaa tosta meidän yksinäisten alkoholistien kalsarikänniketjusta? Onko tää tämmönen "kun vaimo ja lapset nukkuu" viskilasiketju?
Tämä herää aina pyhinä yöllä. Ainakun teillä perheellisillä on aikaa viskilasin kera kirjoitella. Eli eikö näitä voisi yhdistää? Sisältö tuskin eroaa.