Xbox360: NHL13 GM Connected-liigan pelien analysoinnit ja jälkipelit. #2

  • 54 759
  • 899

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Tuloksellisesti ruvennut matsit menemään paremmin. Osasyynä varmaan pienet muutokset: junnut takas farmiin ja Duchenelle enemmän vastuuta.

Siitä huolimatta kyllä ikävää tekee pelata esim. Vancouveria vastaan. Back-to-back-matsit oli kyseessä, toisen voitin, toisen hävisin rankuilla. Siitä huolimatta materiaaliero oli murskaava - Canucksilla pelaa kolmoskentässä, ellei jopa neloskentässä, miehiä, jotka mahtuis omaan ykköseen. Pakistossa sama homma. Enää en kyllä ikinä lähde mihinkään liigaan, jollei käytössä ole jokin kokoonpanojen sekoitussysteemi!

Bostonia vastaan matsi meni tasasissa merkeissä, ja oma taktiikka toimi varsin hyvin, sillä keskialue tukittiin ja Boston pääsi pääasiassa pyörittämään peliä laidoilla ja ampumaan ainoastaan varsin kaukaa. Kunnes kävi niinkuin osasin jo arvata. Pääsin pelaamaan ylivoimaa ja jälleen omat tekoälypelaajat koomailevat kuin mitkäkin vitun zombiet ja muuten hyvin pelannut Luongo imuroi kolmannessa erässä puolenvälin hujakoilla etukulmarääpäisyn perinteiseen tapaan. Tämän jälkeen taas vituttikin sen verran, että keskittyminen katosi ja Boston teki vielä kaksi maalia.

Jos saisin valita, niin ottaisin sellaisen asetuksen, että en voi pelata ylivoimaa tässä pelissä. Tämä ei ole muutes edes vitsi. Uusi vitutuksen aihe on kentällisten vaihto. Jostain helvetin syystä nuo pelaajat eivät tajua sinne vaihtoon mennä sitten millään, vaikka manuaalisesti vaihdon pistätä päälle, miehet ovat yhdellä punasella palkilla sekä kiekko on rauhoitettuna oman maalin takana. Mitä enemmän peliä pelaa, sitä enemmän rupeaa menemään hermot tuohon tekoälyyn versus-peleissä.
 
Viimeksi muokattu:

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Uusi vitutuksen aihe on kentällisten vaihto. Jostain helvetin syystä nuo pelaajat eivät tajua sinne vaihtoon mennä sitten millään, vaikka manuaalisesti vaihdon pistätä päälle, miehet ovat yhdellä punasella palkilla sekä kiekko on rauhoitettuna oman maalin takana.

Tähän auttaa ainakin itsellä se, että vetää kierroksen ympäri ja uudelleen esim kakkoskentän kohdalle niin silloin hyökkääjät lähtevät heti vaihtoon.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Glencrossin laukauksessa ei ole mitään epäilyttävää, mutta ketjukaveri Lee Stempniakin tai pikemminkin tuomarien toiminta oli vähän kyseenalaista. Laukauksensa jälkeen hän nimittäin tönäisi Devils-maalivahti Martin Brodeurin irti kiekosta, jonka jälkeen Glencrossilla oli helppo työ sutaista kiekko tyhjään häkkiin.
-"Selkeä maalivahdin häirintä ja ihmetyttää, miten tuomarit voivat hyväksyä tuollaisen maalin." Devilsin GM totesi tohkeissaan ottelun jälkeen..

Tuo oli todennäköisesti tekoäly, joten Calgaryn GM:ää ei kannata syyttää. Itsellä ainakin kone vetää jatkuvasti hyökkäyksissä maalivahtia päin. Siis luistelee täysillä maalille ja jos kassari on vastassa niin kolahtaa. Tätä tapahtuu noin kerran erässä. Usein maalivahti ei edes horjahda, eikä niistä montaa jäähyäkään ole tullut. Myöskään yhtään maalia en muista sen toiminnan vuoksi tehneeni.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Tähän auttaa ainakin itsellä se, että vetää kierroksen ympäri ja uudelleen esim kakkoskentän kohdalle niin silloin hyökkääjät lähtevät heti vaihtoon.

Täytyypä kokeilla! Itselläni nimittäin niin pirun ohkanen tuo hyökkäys, että varsinkin ykköskentän peliaika on optimoitava aivan huippuunsa.
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Täytyypä kokeilla! Itselläni nimittäin niin pirun ohkanen tuo hyökkäys, että varsinkin ykköskentän peliaika on optimoitava aivan huippuunsa.

Tuon pitäisi tosiaan auttaa, yleensä erän alussa aloittavat pakit tai hyökkääjät jäävät "jumiin", jolloin tarvitsee vetää kierros ympäri.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Tuon pitäisi tosiaan auttaa, yleensä erän alussa aloittavat pakit tai hyökkääjät jäävät "jumiin", jolloin tarvitsee vetää kierros ympäri.

Joo, varsinkin erien alussa tuo ongelma on läsnä. Se on helvetin mukava, kun heti ekassa vaihdossa ykkösnyrkki on siinä kunnossa, että ei enää palaudu koko erään, minkä lisäksi sitten yhdellä punasella palkilla meno on yhtä hidasta ja kankeaa kuin 50 kokonaisuuksien äijillä.

Ihan varmistukseksi: tuo "kierros ympäri" tarkoittaa kaiken järjen mukaan vain siinä vaihtolistassa nappien painamista niin kauan, että tullaan uudestaan ykköskenttään (ja siitä toki eteenpäin)?
 

PotaitshukA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
...Ihan varmistukseksi: tuo "kierros ympäri" tarkoittaa kaiken järjen mukaan vain siinä vaihtolistassa nappien painamista niin kauan, että tullaan uudestaan ykköskenttään (ja siitä toki eteenpäin)?

Ei minulla ainakaan toimi aina jos liian nopeaa vetää sen kierroksen. Teen itse niin että pistän esim nelosketjun vaihtumaan, ja ku pelaajat lähtee vaihtopenkille päin luisteleen teen taas uuden vaihtokäskyn siihen halutulle. Eli se haluttu ketjuvalinta pitää hetkeksi muuttaa ja pistää takaisin...

...Itsellä ainakin kone vetää jatkuvasti hyökkäyksissä maalivahtia päin.

Tässä liigassa mulla tullut n. viisi 2min jäähyä kun AI siellä törttöilee =)
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Tuo oli todennäköisesti tekoäly, joten Calgaryn GM:ää ei kannata syyttää. Itsellä ainakin kone vetää jatkuvasti hyökkäyksissä maalivahtia päin. Siis luistelee täysillä maalille ja jos kassari on vastassa niin kolahtaa. Tätä tapahtuu noin kerran erässä. Usein maalivahti ei edes horjahda, eikä niistä montaa jäähyäkään ole tullut. Myöskään yhtään maalia en muista sen toiminnan vuoksi tehneeni.

Tosiaan ei ollut tarkoitus tulla tönäisemään vaan ns. likaisen työn (tönäisyn) teki koneen ohjaama pelaaja (tekoäly). Olin todella hämilläni tilanteesta kun siitä ylipäätään maali tuli. Nyt jäi jälkikäteen harmittamaan etten antanut Devilssien tehdä maalia "tasoittaakseen tilannetta", eli toisin sanoen olin todella lähellä ottaa maalivahdin pois. Itse pelistä sen verran, että Calgaryn Gm oli aivan unessa (kirjaimellisesti) ekassa erässä ja peli pyöri täysin omassa päädyssä. Ekan erän jälkeen laukaukset olivat 9-1 Devilseille. Tämän jälkeen sain hieman otetta pelistä ja peli oli erittäin tasaista puolin ja toisin. Harmi vain, että ottelu ratkesi tähän räkäpomppuun.

Calgaryn puolustuspeli on ottanut ison harppauksen eteenpäin, enään ei "ajella" ohi eikä päästetä vastustajaa parhaalle maalintekosektorille niin helposti. Peli oli todella viihdyttävä ja oli erittäin mukavaa pelata kiitos siitä vastustajalle!

Edellisissä jaksoissa olin hieman epäonninen ja tuli turhia pistemenetyksiä, niin vastapainoksi olin todella onnekas tässä jaksossa ja record oli 3-1-1

Pahoitteluni vielä Devilssien GM:llä, että olin 10min myöhässä sovitusta ajasta!
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Tosiaan ei ollut tarkoitus tulla tönäisemään vaan ns. likaisen työn (tönäisyn) teki koneen ohjaama pelaaja (tekoäly). Olin todella hämilläni tilanteesta kun siitä ylipäätään maali tuli. Nyt jäi jälkikäteen harmittamaan etten antanut Devilssien tehdä maalia "tasoittaakseen tilannetta", eli toisin sanoen olin todella lähellä ottaa maalivahdin pois.

- -

Pahoitteluni vielä Devilssien GM:llä, että olin 10min myöhässä sovitusta ajasta!

Joo kritiikkini ei ollut kohdistettu sinuun vaan tuomareihin. Huomasin, etta pari aika huolimatonta syottoa annoit veskarilla heti tuon maalin jalkeen, muttei meidan pelaajat ihan saaneet niita kiinni ja mietin jo tuolloin yritatko tahallaan sita kiekkoa minulle antaa hyvitykseksi tuosta tuomarivirheesta.

Eipa tuo myohastyminen haittaa. Itse asiassa varauduin siihen ja otin aamupalaa mukaani, jotta pystyin syomaan siina odotellessa eika aikaa mennyt "hukkaan". Myohastyin tosin aamulla bussista, mutta se johtui vain siita, etta tulin kirjoittamaan tuosta tapauksesta kun se oli viela tuoreessa muistissa, etta sinun myohastymisesta se ei johtunut.

Columbukselle ja Islandersille viela tiedoksi, mikali sattuvat taman lukemaan niin olen tasta lahtien jonkin aikaa nyt online.. toivottavasti niin kauan, etta tekin linjoille ilmestytte, erityisesti Columbus, jota vastaan peli jai eilen kesken.
 

Hunajata28

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Tulipa tuossa pelattua viimenen peli Calgarya vastaan, ja ikinä en ole nähnyt samanlaista pelaajaa, joka käyttää noin paljon pelin "bugeja" hyväkseen. Eli siis ei ollut mitään tekemistä normaalin jääkiekon kanssa tuossa pelissä. Anyway, kaiken kruunasi se että olin Turrisilla pelin viime hetkellä läpiajossa, niin ohjaimesta loppu patterit. Siihen loppui peli into, eikä juuri huvittanut enää edes yrittää.
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Tulipa tuossa pelattua viimenen peli Calgarya vastaan, ja ikinä en ole nähnyt samanlaista pelaajaa, joka käyttää noin paljon pelin "bugeja" hyväkseen.

Kerro nyt mullekin millä tavalla käytän "bugeja" hyväksi, kun en itsekään niitä tiedä? Olihan sekin hieno ainokaisesi maali, minkä Karlssonilla teit? Pari kierrosta piruetteja kiekon kanssa jonka jälkeen ripuliranne tai paremminkin ripulirysty.. minnekäs muualle kuin etuyläkulmaan..
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Itsellä oli Calgaryn kanssa ainakin ihan viihdyttävä matsi ja hyvää jääkiekkoa.
 

Hunajata28

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Kerro nyt mullekin millä tavalla käytän "bugeja" hyväksi, kun en itsekään niitä tiedä? Olihan sekin hieno ainokaisesi maali, minkä Karlssonilla teit? Pari kierrosta piruetteja kiekon kanssa jonka jälkeen ripuliranne tai paremminkin ripulirysty.. minnekäs muualle kuin etuyläkulmaan..

En nyt meinannut mitään varsinaisia bugimaaleja tai sen sellaisia. Ja sitä paitsi, Karlssonin veto meni keskelle maalia, eikä etukulmaan.
 

Hunajata28

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Itsellä oli Calgaryn kanssa ainakin ihan viihdyttävä matsi ja hyvää jääkiekkoa.

Se nyt on aivan sama mitä minä täällä sanon, niin joka ikinen on aina erimieltä tai on jotain itkettävää vastaan, mutta ihan sama. ; D
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Se nyt on aivan sama mitä minä täällä sanon, niin joka ikinen on aina erimieltä tai on jotain itkettävää vastaan, mutta ihan sama. ; D

Mielestäni se ny on ihan joku muu, joka itkee. Ja kaikenlisäksi en nyt ymmärrä mikä oli tässä ongelma? Puhuit bugimaaleista, mutta nyt sanotkin etteivät ne niitä olleet. Mielellään vaan nämä asiat tarvitsee selvittää, jos täällä joku pelaa jotenkin "epäilyttävästi". Itse asian otit puheeksi.
 

Hunajata28

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Mielestäni se ny on ihan joku muu, joka itkee. Ja kaikenlisäksi en nyt ymmärrä mikä oli tässä ongelma? Puhuit bugimaaleista, mutta nyt sanotkin etteivät ne niitä olleet. Mielellään vaan nämä asiat tarvitsee selvittää, jos täällä joku pelaa jotenkin "epäilyttävästi". Itse asian otit puheeksi.

En sanonut yhtään mitään bugiMAALEISTA. Unohtakaa koko homma.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Kings selvitti jaksonsa recordilla 5-1-0.
Joukkueen käsittelyssä kaatui Vancouver, Pittsburgh, Edmonton, Washington ja Galgary.

Quick teki ensimmäisen pelin jälkeen paluun tolppien väliin ja miehen otteet ovat paranemassa.

Täytyy ihailla poikaa nimeltä Chris Kreider. Mies on loukkaantumisensa jälkeen tehnyt piste per peli tahtia, nyt saldona 38, 10+11=21. Ensimmäiset 20 ottelua meni kolmoskentässä melkein kiikareilla. Sydän pomppasi äsken, kun maalinsa jälkeen seuraavassa vaihdossa Kreider loukkaantui. Mies äkkiä pois kokoonpanosta ja onneksi vain kolme peliä tuli saikkua. Kiitokset Rangersille tästä pelaajasta.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kiitokset Rangersille tästä pelaajasta.

Lähetetään nyt vastakiitokset Jarret Stollista; mukavat 22 pistettä tehtynä kolmosketjusta, koko liigan ykkönen tehdyissä av-maaleissa (6kpl), ykkösav:ssa huipputärkeä rooli ja koko liigan paras aloittaja yli 70:n voittoprosentillaan. Ottaa kaikki tärkeät aloitukset omasta päästä ja alivoimilla. Plusmiinuskin taitaa ollaa joukkueen top 4:ssä jollain +14 saldolla. myös Greenen +/- kymmenen kihausta plussalla.

Jakson pelit menivät ok, aloitus oli huono ja eka voitto otettiin vasta neljännessä ottelussa. Nyt kuitenkin neljän matsin voittoputkessa ja saldoksi jäi 4-2-1.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Lähetetään nyt vastakiitokset Jarret Stollista; mukavat 22 pistettä tehtynä kolmosketjusta, koko liigan ykkönen tehdyissä av-maaleissa (6kpl), ykkösav:ssa huipputärkeä rooli ja koko liigan paras aloittaja yli 70:n voittoprosentillaan. Ottaa kaikki tärkeät aloitukset omasta päästä ja alivoimilla. Plusmiinuskin taitaa ollaa joukkueen top 4:ssä jollain +14 saldolla. myös Greenen +/- kymmenen kihausta plussalla.

Stollilla on NHL 12 koko pelin paras aloittaminen (90) NHL 13 en ole tarkistanut, mutta uskoisin, etta yha on.

En tykannyt askeisesta pelistani Philadelphiaa vastaan. Philadelphian toisen maalin jalkeen yritin vaihtaa maalivahtia joten painoin starttia. Kuten aina, tuli valikko, jossa oli vain jatka pelia tai poistu. Taman jalkeen painoin heti uudestaan startia, koska yleensa silloin koko valikko tulee nakyviin. Niin nytkin, mutten voinut vaihtaa maalivahtia, koska peli oli jo edennyt aloitukseen. Kaiken lisaksi kaytin vahingossa aikalisani. Seuraavalla pelikatkolla yritin sitten uudestaan, mutta olin jo kayttanyt kaikki pysaytykseni enka nain ollen voinut siis vaihtaa maalivahtia ennen erataukoa.

Tietysti Brodeur paasti viela kaksi maalia tuossa erassa ja Hedberg pelasi kaksi viimeista eraa paastamatta maaliakaan.. Onneksi en kuitenkaan saanut maalia aikaiseksi niin tama episodi ei pelia ratkaissut.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Edellinen jakso menikin ihan mukavasti. Ainoa tappio varsinaisella peliajalla taisi tulla Minnesotalle tiukin 2-3 lukemin. Kaksi kovaakin päänahkaa tuli saalistettua, kun rankkareilla 2-1 kaatui sarjajohtaja Florida ja varsinaisella peliajalla Phoenix samoin lukemin. Jatkoajalla tuli takkiin Detroitilta ja Edmontonista otettiin 3-0 voitto.

Kurssi on ny hieman parantunu, ja kohta pitäisi saada saikulta melkein puoli kautta sivussa ollu Parenteau takas kehiin. Nyt uuden asetussarjan myötä (jolla parannettiin maalivahtien löysien kaukolaukauksien torjumista) Luongon taso on noussu älyttömän paljon, kun ne lerput ei mene ihan samalla tavalla sisään, ja oma pelitaktiikka siten toimii huomattavasti paremmin. Pleijareihin tuskin on enää asiaa, mutta toivon mukaan ens kaudella olis tavalla tai toisella vahvistunu joukkue, jolla pääsis ihan aikuisten oikeesti taisteleen pleijaripaikasta.
 

Hunajata28

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Kyllä tää on perseestä ei voi muuta sanoo. Vedot 15-26, hallinta 3-10 mulle. Niin häviän kahteen vitun räkäseen läpäriin.
 

Tammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampa Bay Lightning
Olipa kauhea peli Phillyä vastaan. Ratkaisumaali jatkoajalla, kun st.louis laukoi viivalta. Tilanteessa tietokoneen ohjaama Stamkos oli maalinedustalla ja esti selvästi maalivahtia, mutta jäipä viheltämättä ja näin Tampalla ei niin ansaitut 2 pistettä.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Olipa kauhea peli Phillyä vastaan. Ratkaisumaali jatkoajalla, kun st.louis laukoi viivalta. Tilanteessa tietokoneen ohjaama Stamkos oli maalinedustalla ja esti selvästi maalivahtia, mutta jäipä viheltämättä ja näin Tampalla ei niin ansaitut 2 pistettä.

Ei näille voi mitään. Oikeastikkin tulee tuomarivirheitä, jotka ratkaisevat pelit.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olipa kauhea peli Phillyä vastaan. Ratkaisumaali jatkoajalla, kun st.louis laukoi viivalta. Tilanteessa tietokoneen ohjaama Stamkos oli maalinedustalla ja esti selvästi maalivahtia, mutta jäipä viheltämättä ja näin Tampalla ei niin ansaitut 2 pistettä.

Eipä ole Phillyn päivä tänään sitten :D Äsken otin 2-1 voiton Phillystä, tasainen ja hyvä peli, mutta 3min ennen loppua Cizikas heittää lerpun jostain ringeten kulmasta ja se uppoaa maalivahdin kainalosta takakulmaan, sympatiat Raw Arnoldille :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös