Onkohan Toronton GM:llä jotain ongelmia netin kanssa? Ihan vaan sillä kyselen, että ollaan nyt 2 peliä liigaa pelattu vastakkain, eikä yhteys näissä ole ollut ainakaan itseni osalta kehuttava. Varsinkin nyt toisessa pelissä pelaajat liikkuivat kuin olisivat tervassa luistelleet, joten pelaamisesta ei tullut oikein mitään. Kuvakin pätki välillä tosi pahasti. En usko ongelman olevan omassa yhteydessäni, kun ketään muuta vastaan tällaista ongelmaa ei ole ollut. Muilla ollut vastaavanlaista ongelmaa?
Mielenkiintoinen juttu, jos näin tosiaan oli. Uskoakseni koit ongelmia olevan viimeisen erän alussa, jossa pelitilanteet ajoittain pätkivät? Toisaalta kolmannes erä oli huomattavasti tasaisempi kuin ensimmäinen ja toinen erä, jotka olivat selvästi Toronton hallintaa ja vain Bryz piti peliä pystyssä.
"Yhteysongelmien" esilletuonti on mielenkiintoinen asia sinäällänsäkin, että olen pelannut sarjan aikana neljässä eri paikassa neljällä eri yhteydellä. Janboa vastaan peli
todellakin takkuili, sitä en kiistä alkuunkaan. Tällöin pelasin tyttöystäväni luona, jossa internetyhteys ei ole kehuttavan nopea. Siellä olen pelannut noin neljä peliä. Tämän lisäksi olen pelannut omalla asunnollani Helsingisissä, jossa 10 megan nettiyhteys on toiminut moitteettomasti, kuten myös vanhempieni luona viikonloppuna vieraillessani. Vanhmpieni luona pelasin myös tämän Flyers-ottelun, joka oli jatkumo koneen sukelluksen jälkeisen jakson voittoputkelle. Neljäntenä pelaisin sen yhden jakson Kuortaneella paikallisella seinästä tulleella valokuidulla, jonka kanssa ei myöskään ongelmia esiintynyt, tai ainakaan niistä ei kukaaan minua informoinut.
Potaito, potato - en usko neljän eri internetyhteyden eri sijainneissa olevan käyttökelvottomia (?) pelaamiseen. Tämä on nyt toinen kerta kun yhteysongelmasta osaltani mainitaan. Ensimmäinen oli, kuten todettua, janboa vastaan pelatessani tyttöystäväni kotosalla hieman epävarman yhteyden kanssa, joka aiheutti pelaajien selvää hallintavaikeutta. Tämä toinen tuli puolestaan nyt, eri paikassa ja eri yhteydellä pelatessani.
Oma kokemukseni oli, että Flyers puolusti erittäin hyvin ja tiiviisti (mitä ei voinut tökkivässä ottelussa Janboa vastaan sanoa) ja pelattiinkin hyvä ottelu, jossa Toronto vei kahta ensimmäistä erää ja Flyers otti kolmannen komentoonsa. Bruins-ottelun kaltaista pelaajien warppailua tai jähmettymisiä en havainnut. Maalivahtini ovat pelanneet tämän koneen romahdusta seuranneen jakson
vihdoin tasollaan ilman Toronton maalivahtisulattamolle ominaista totaalista sulamista, jollaisia on tähän asti nähty mieltä järkyttävissä määrin. Kun ensimmäisen erän jälkeen ei ole mennyt kolmea sisään neljästä kudista, on tulos kentällä ollut sellaista kuin on kauden aikana odotettukin, minkä ansiosta pystyn haastamaan menestyneitäkin joukkueita toisin kuin recordi antaisi ymmärtää. Flyersin mainitsemaa "yhteysongelmaa" aiemmassa ottelussa - jonka voitit - et kuitenkaan aikaisemman pelin jälkeen tuonut millään muotoa esiin ennen kuin nyt tappion hetkellä? Jos koit jo tuolloin yhteyden ongelmalliseksi, mikset tuonut sitä esille silloin?
P.S. Janbo: eikö pelaamamme soppa-ottelun jälkeinen ottelu ollutkin yhteydeltään aivan normaali?