Xbox360: NHL13 GM Connected-liiga #2

  • 200 649
  • 4 398

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Erittäin toteuttamiskelpoinen idea, ainakin omasta mielestäni. Toisi mukanaan samalla aspektin, että managerina joutuisi oikeasti miettimään, kenelle pelaajalle ja millaista sopimusta kannattaa yrittää tarjota, jotta "voittaisi" pelaajan frenzyiltä. Ei siis pystyisi "yrittämään" kaikkia hyviä pelaajia, tyylillä että kyllä joku sitten edes jää. Yläpeukku siis tälle!

Yhden vuoden pahveista samalla kannalla, ettei niillä edellä mainitulla systeemillä kerkeä horveän merkittävää etua kalastelemaan, sillä cappitilalla operoitaessa tuskin mikään joukkue pystyy isolla vuoden pahvilla kahta isoa kalaa enempää huippupelaajia joukkueeseensa hankkimaan, ja tällöinkin palkkakatossa on ollut niin paljon varaa, että huippupelaajia joukkueeseen oikeasti mahtuukin...

Itsekin kannatan tätä, koska on "ekonomisin" ratkaisu. Toki siellä taas joku laskee nuo aivan päin vittua, ja tämän yhen töhöilyn takia kaikki muut, jotka ovat laittaneet tarjouksen lähelle tätä töhöilijän tarjousta, jäävät ilman yhtäkään pelaajaa, ja alapään joukkueet saavat tästä etua. Mutta eiköhän tämä paras mahdollinen ole.

Tuohon alempaan kappaleeseen vielä se, että jos kahden kauden aikana pystyy saamaan 2 about 85 tason kaveria (tai sitten enemmän +80) kavereita, niin hyöty on jo suuri, vaikka ei älytön. Esim. prospectin pamahtaminen +60 tasosta tuonne 85 tasolle on aivan älyttömän iso juttu.

Ja tuosta capista olen sinäänsä eri mieltä, koska halutessaan joukkueen pystyy kasaamaan "järkevästi" kohtalaisen halvallakin. Kärkikenttien hyvä taso on suhteessa tärkeämpi kuin alempien kenttien. Itselläni on toisessa liigassa joukkue, jonka kaksi ensimmäistä kenttää ovat muotoa:

Marleau 88 - Duchene 85 - Gaborik 89

Burns 86 - Johnson 84

Kovalchuk 90 - Pavelski 85 - Havlat 85

Boyle 86 - Vlasic 84

Capissani on silti reilut 7 milliä tilaa. Tulevana offseasonilla, kun tyhjennän farmini, pystyn ottamaan helposti markkinoiden parhaimman pelaajan itselleni vuoden kiinnityksellä, vaikka tuo runko on jo enemmän kuin riittävä.
 

pullopoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pakin ehdotus kuulostaa hyvältä ja tyhmänä managerina itse olen tuon periaatteen mukaan toiminutkin tähän mennessä molemmissa frenzyissä. Ja 0 pelaajaahan sieltä tietysti on jäänyt käteen.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Itse mietin, että nykysysteemi mahdollistaisi tuollaisen kikkailun. Siksi voitaisiinkin ottaa todella tiukka järjestelmä, joka menisi siten, ette UFA -pelaajille saa tarjota lainkaan yli capin, eli pitää olettaa, että kaikki hyväksyvät tarjouksen ja silti päästä katon alle. Säännön rikkomisesta joutuisi antamaan jokaisen pelaajan minkä signasi waiveriin. Tällä systeemillä olisi monia vaikutuksia:

-Tarjouksia jätettäisiin markkinoille huomattavasti nykyistä vähemmän, ja ne pitäisi olla tarkkaan harkittuja.
-Tarjousten vähäisyyden vuoksi myös fenzyjen seuraaville päiville jäisi enemmän laatupelaajia ja niiden jaksojen merkitys kasvaisi.
-Todennäköisesti enää ketään pelaaja ei saisi mitään 10:tä tarjousta, koska mitä enemmän tarjoajia per pelaaja, sitä todennäköisemmin vapaa cap tila menee hukkaan.
-Rangaistus on melko ankara, joten kikkailu loppuisi siihen ja pitäisi tarkkaan harkita kenelle jättää tarjous.
-Yksivuotiset sopimukset ovat silti "porsaanreikä", mutta en koe sitä tässä kohtaa pelimuodon elinkaarta (pari kolme kautta jäljellä, niin keskihinta on silti todella iso) merkittäväksi asiaksi. Toki yksivuotiset sopimukset voidaan kieltää kaikilta muilta paitsi niiltä pelaajilta ketkä sitä toivovat, mutta itse en ole sen kannalla.

Tämä idea kuulostaa hyvältä, koska jotainhan on pakko tehdä.

Ja sitten mielipiteeni farmiasiaan on, että ehdottomasti oltava farmijoukkue. Joku 15-20 pelajaa olisi hyvä raja.
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse mietin, että nykysysteemi mahdollistaisi tuollaisen kikkailun. Siksi voitaisiinkin ottaa todella tiukka järjestelmä, joka menisi siten, ette UFA -pelaajille saa tarjota lainkaan yli capin, eli pitää olettaa, että kaikki hyväksyvät tarjouksen ja silti päästä katon alle. Säännön rikkomisesta joutuisi antamaan jokaisen pelaajan minkä signasi waiveriin. Tällä systeemillä olisi monia vaikutuksia:

-Tarjouksia jätettäisiin markkinoille huomattavasti nykyistä vähemmän, ja ne pitäisi olla tarkkaan harkittuja.
-Tarjousten vähäisyyden vuoksi myös fenzyjen seuraaville päiville jäisi enemmän laatupelaajia ja niiden jaksojen merkitys kasvaisi.
-Todennäköisesti enää ketään pelaaja ei saisi mitään 10:tä tarjousta, koska mitä enemmän tarjoajia per pelaaja, sitä todennäköisemmin vapaa cap tila menee hukkaan.
-Rangaistus on melko ankara, joten kikkailu loppuisi siihen ja pitäisi tarkkaan harkita kenelle jättää tarjous.
-Yksivuotiset sopimukset ovat silti "porsaanreikä", mutta en koe sitä tässä kohtaa pelimuodon elinkaarta (pari kolme kautta jäljellä, niin keskihinta on silti todella iso) merkittäväksi asiaksi. Toki yksivuotiset sopimukset voidaan kieltää kaikilta muilta paitsi niiltä pelaajilta ketkä sitä toivovat, mutta itse en ole sen kannalla.

Jos tämä toteutetaan, otan ainakin itse valokuvan timestampilla jäljellä olevasta cap-tilasta ennen tarjouksien laittamista, ettei joku taas epäile meikäläisen tehneen mahdottomia ja tarjonneen yksittäiselle pelaajalle enempää palkkaa kuin capissa tilaa.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja tuosta capista olen sinäänsä eri mieltä, koska halutessaan joukkueen pystyy kasaamaan "järkevästi" kohtalaisen halvallakin. Kärkikenttien hyvä taso on suhteessa tärkeämpi kuin alempien kenttien. Itselläni on toisessa liigassa joukkue, jonka kaksi ensimmäistä kenttää ovat muotoa:

Marleau 88 - Duchene 85 - Gaborik 89

Burns 86 - Johnson 84

Kovalchuk 90 - Pavelski 85 - Havlat 85

Boyle 86 - Vlasic 84

Capissani on silti reilut 7 milliä tilaa. Tulevana offseasonilla, kun tyhjennän farmini, pystyn ottamaan helposti markkinoiden parhaimman pelaajan itselleni vuoden kiinnityksellä, vaikka tuo runko on jo enemmän kuin riittävä.


Asiaan mitenkään liittymättä, niin onhan se yksi liiga mennyt alusta alkaen ihan pelleilyksi. Eikö siellä ole kone -joukkueita ryöstetty tyhjiin ja tehty muutenkin kaikkia läppätreidejä. Itse mietin jossain vaiheessa siihenkin liittymistä, mutta kun luin vähän aikaa sitä ketjua niin kyllä kävi nopeasti selväksi, ettei liiga ole mua varten. Joko siellä ollaa toiseen kauteen päästy?
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Itse mietin, että nykysysteemi mahdollistaisi tuollaisen kikkailun. Siksi voitaisiinkin ottaa todella tiukka järjestelmä, joka menisi siten, ette UFA -pelaajille saa tarjota lainkaan yli capin, eli pitää olettaa, että kaikki hyväksyvät tarjouksen ja silti päästä katon alle. Säännön rikkomisesta joutuisi antamaan jokaisen pelaajan minkä signasi waiveriin. Tällä systeemillä olisi monia vaikutuksia:

-Tarjouksia jätettäisiin markkinoille huomattavasti nykyistä vähemmän, ja ne pitäisi olla tarkkaan harkittuja.
-Tarjousten vähäisyyden vuoksi myös fenzyjen seuraaville päiville jäisi enemmän laatupelaajia ja niiden jaksojen merkitys kasvaisi.
-Todennäköisesti enää ketään pelaaja ei saisi mitään 10:tä tarjousta, koska mitä enemmän tarjoajia per pelaaja, sitä todennäköisemmin vapaa cap tila menee hukkaan.
-Rangaistus on melko ankara, joten kikkailu loppuisi siihen ja pitäisi tarkkaan harkita kenelle jättää tarjous.
-Yksivuotiset sopimukset ovat silti "porsaanreikä", mutta en koe sitä tässä kohtaa pelimuodon elinkaarta (pari kolme kautta jäljellä, niin keskihinta on silti todella iso) merkittäväksi asiaksi. Toki yksivuotiset sopimukset voidaan kieltää kaikilta muilta paitsi niiltä pelaajilta ketkä sitä toivovat, mutta itse en ole sen kannalla.

Tämä vaatii tosin mielestäni rinnalle sen Villemixin tuoman "huutokaupan". Muuten kukaan ei halua laittaa ensimmäisiä tarjouksia vaan kaikki odottelevat aivan viime sekunneille asti ennen tarjouksen antamista. Komissaari tietenkin pystyy näkemään viimeisenä pelaajat, joille annettu sopparit. Oli nimittäin nytkin niin, että komissaari laittoi tarjouksensa tiskiin vasta juuri ennen kuin suoritti simuloinnin. Tämä oli tietenkin pelkästään fiksua.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Asiaan mitenkään liittymättä, niin onhan se yksi liiga mennyt alusta alkaen ihan pelleilyksi. Eikö siellä ole kone -joukkueita ryöstetty tyhjiin ja tehty muutenkin kaikkia läppätreidejä. Itse mietin jossain vaiheessa siihenkin liittymistä, mutta kun luin vähän aikaa sitä ketjua niin kyllä kävi nopeasti selväksi, ettei liiga ole mua varten. Joko siellä ollaa toiseen kauteen päästy?

Se aloitettiin uudestaan ihan puhtaalta pöydältä eikä hullutuksia ole tehty. Kukaan ei ole ainuttakaan konetreidiä siinä suorittanut.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä vaatii tosin mielestäni rinnalle sen Villemixin tuoman "huutokaupan". Muuten kukaan ei halua laittaa ensimmäisiä tarjouksia vaan kaikki odottelevat aivan viime sekunneille asti ennen tarjouksen antamista. Komissaari tietenkin pystyy näkemään viimeisenä pelaajat, joille annettu sopparit. Oli nimittäin nytkin niin, että komissaari laittoi tarjouksensa tiskiin vasta juuri ennen kuin suoritti simuloinnin. Tämä oli tietenkin pelkästään fiksua.

Ei tarvitse; Sallitaan minitarjousten tekeminen huippupelaajille, eli 500k tarjouksia yli miljoonan pyytäville ei tarvitsisi laskea tähän yhteissummaan mukaan, koska pelaajan saaminen on 0% varmaa. Silloin voisi hämätä ja kukaan ei tiedä kenelle olet oikeasti tarjonnut.
 

spädäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Blackhawks, Leijonat, (sympatiat Ipalle) #68
Pittsburg ready! 4-1-0. Jakson ykköstähti Ilya Kovalchuk.

Koska tulee simua?

Liigan aloitusviestin voisi päivittää ajantasalle! Tulevat simulointiaikataulut olisi myös hyvä lisätä aloitusviestiin.. Olisi helpompi tarkistaa syklin vaihtuminen sieltä. :)
 

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Ei tarvitse; Sallitaan minitarjousten tekeminen huippupelaajille, eli 500k tarjouksia yli miljoonan pyytäville ei tarvitsisi laskea tähän yhteissummaan mukaan, koska pelaajan saaminen on 0% varmaa. Silloin voisi hämätä ja kukaan ei tiedä kenelle olet oikeasti tarjonnut.

Uskomaton keksintö ::D viisaan miehen yksinkertainen ratkaisu.
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Muuten kukaan ei halua laittaa ensimmäisiä tarjouksia vaan kaikki odottelevat aivan viime sekunneille asti ennen tarjouksen antamista.
Ymmärränkö nyt väärin, pystyikö jostain näkemään paljonko pelaajalle on jo tarjottu muiden toimesta ennen oman laittamista sisään? Olen kuvitellut 2 viime kautta että se on täyttä hakuammuntaa, ja sen takia tarjosin useammalle pelaajalle. Voi helvetti :D
 

pullopoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ymmärränkö nyt väärin, pystyikö jostain näkemään paljonko pelaajalle on jo tarjottu muiden toimesta ennen oman laittamista sisään? Olen kuvitellut 2 viime kautta että se on täyttä hakuammuntaa, ja sen takia tarjosin useammalle pelaajalle. Voi helvetti :D

Ei toki, mutta näkee mitkä seurat ovat tarjonneet kenellekkin.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Uskomaton keksintö ::D viisaan miehen yksinkertainen ratkaisu.

Kueltämättä. :) Jos oikein hifistelemään mennään, niin kaikki edes yhdelle kärkipelaajalle tarjouksen antaneet velvoitetaan laittamaan esim. Top-5 pelaajille tällaisen hämytarjouksen (paitsi tietenkin "oikeille" kohteille se haluamansa). Tällöin ei varmasti kukaan tietäisi kuka on todellisuudessa kenenkä perässä. :-D
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Simuloinnin tarkoitus tulla tänään n. klo 23:00.
 

Glassjaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko aloitusviesti ajantasalla gm:ien osalta? Ettei tule ihan väärille käyttäjille läheteltyä treidiehdotuksia, ei jaksa/ehdi aina boksille tarkastamaan joukkueita.
 

MaybeTomorrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Haluttu Muutos.
Onko aloitusviesti ajantasalla gm:ien osalta? Ettei tule ihan väärille käyttäjille läheteltyä treidiehdotuksia, ei jaksa/ehdi aina boksille tarkastamaan joukkueita.

Floridalla ainakin väärä GM, jos Petro jaksaa muuttaa niin gamertag on: MarkaSimo. Ei tartte boksin puolelta lähtee kaivaa mun takia ainakaa.
 

janbo

Jäsen
Bostonilla myös Montreal jäljellä. Olisi hyvä jos saisi ilmoituksen tänne kun GM saapuu paikalle. En pysty nyt päivystämään livessä.

EDIT: Jostain kummasta Montreal puuttuu mulla tuosta "League Members" listasta. Katsoin moneen kertaan sen läpi kun en meinannut uskoa, mutta kyllä se vaan puuttuu. Mistähän voi johtua?

EDIT2: Treidivalikossa peli tietää kertoa, että Montrealia ohjastaa CPU. Mikäs nyt on homman nimi, onko joukkueelle tulossa vielä ennen simua manageri vai pitääkö pelata AI:ta vs?
 
Viimeksi muokattu:

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
EDIT: Jostain kummasta Montreal puuttuu mulla tuosta "League Members" listasta. Katsoin moneen kertaan sen läpi kun en meinannut uskoa, mutta kyllä se vaan puuttuu. Mistähän voi johtua?

Petro heitti pihalle (GM:n suostumuksella), jotta sai Potin treidattua joukkueeseen waivereista.
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Ymmärsinkö oikein, Potin kuuluisi olla Montrealissa? treidaanko tekoälyn kanssa Poti - 7th pick 2020?
 

janbo

Jäsen
Petro heitti pihalle (GM:n suostumuksella), jotta sai Potin treidattua joukkueeseen waivereista.

OK. Käsittääkseni Petron pitäisi siis vielä kutsua/hyväksyä Montrealin GM takaisin ennen kuin hän pääsee pelaamaan pelejään. Komissaari ei kuitenkaan ole linjoilla, eikä ilmeisesti vielä Montrealkaan, joten ei Montreal mitenkään ehdi ennen simulointia pelaamaan matsejaan pois. Toisin sanoen pelaan hampaat irvessä AI:ta vs.
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Eikös Montreal Potin sieltä waiversistä napannut? Muistaakseni sinne se oli tarkoitus siirtää.

On mennyt täysin ohi, luulin jo ettei sitä kukaan halua palkkansa takia. En tosiaan ole hirveästi kerennyt seuraamaan palstaa viime päivinä. Joten, eikös mun nyt ole sitten fiksuinta suorittaa toi trade koneen kanssa välittömästi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös