Mainos

Xbox360 NHL 09 HC Jatkoaika

• 42 191
  • 537

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Omasta mielestä meidän peli verrattuna muihin on siitä erilaista että meillä pakit todellakin pakittavat, eikä kentällä ole viittä hyökkääjää.

Todellakin loistava päivä ja kiitoksia kehuista! Monta nollapeliä tais tulla mikä on näin pakin näkökulmasta se tärkein juttu. Yhden maalin tein silloin vissiin ekassa pelissä, mutta sen jälkeen ei tunnu mistään menevän! Toki lämärin tarkkuus on kohtalaisen luokaton..

Niin ja mulla on tosiaan se tappeluherkkyys "often" tai joku tollanen mut rupes tänään vähän kyl vituttamaan kun jouduin viis kertaa peräkkäin tappelemaan sen takia et joku tollo paineli Y:tä ;)

EDIT: Välistä on muuten aika turhauttavaa kun lähdetään hyökkäykseen ja meikäläinen ehti hädin tuskin vastustajan siniselle kun pitää taas rynniä omaan päähän. Mut helvetin mukavaa hommaa tuo pakkina pelaaminenkin! Niin ja YV:llä vois sit aina pakkiparin kanssa vaihtaa puolia mikäli kätisyydet sitä vaatii. Miksei koko pelin ajaksikin

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilen tulikin pelattua koko päivä. Ja kyllä, koukussa ollaan. Aivan loistava pelimuoto. Pelitkin alkoi sujua jo ihan hyvin eilen illalla. 8 ottelun voittoputki tosiaan.

Jos saan ehdottaa niin kaikki pitäisivät kuulokkeet päässä, eikä mutea päällä. Paljon helpompi pyytää sitä syöttöä takatolpalle tms. Esim, kun on pääsemässä puolittaiseen läpiajoon, olisi kiva tietää tuleeko siinä takana vielä joku oma äijä mukana. Tänään lisää!!

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Huomenta joukkuetoverit! Mulla on tänään työpäivä kotoa käsin joten jos joku on kipee tms niin oliskos jossain välissä pelit mitään?

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomenta joukkuetoverit! Mulla on tänään työpäivä kotoa käsin joten jos joku on kipee tms niin oliskos jossain välissä pelit mitään?
Meikäläinen vetelee kipeenä duunissa taas vaihteeksi, joten vasta n. klo 15 aikoihin mahdollisesti linjoilla. Koukussa ollaan tosiaan täälläkin, hauskoja pelejä kyllä eilenkin, vaikken kauhean montaa ehtinyt pelatakaan. Pientä hakemistahan se on kummassakin päässä kenttää pakin paikalta, mutta eiköhän se siitä.

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Meikäläinen vetelee kipeenä duunissa taas vaihteeksi, joten vasta n. klo 15 aikoihin mahdollisesti linjoilla. Koukussa ollaan tosiaan täälläkin, hauskoja pelejä kyllä eilenkin, vaikken kauhean montaa ehtinyt pelatakaan. Pientä hakemistahan se on kummassakin päässä kenttää pakin paikalta, mutta eiköhän se siitä.

Jumalauta mies! Sä oot ollu kipeenä jo monta viikkoo, mee nyt saatana sinne lääkäriin ja ota pillistä kii sanoen että nyt kunnon nappeja tiskiin. Toihan on ihan perseestä eikä vähiten sen takia että tarvin peliseuraa ;)

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Linjoilla ollaan myös tänään myöhemmin n.18.00 kun töistä päästään. Ellei sitten satu kurkku tulemaan vähän kipeeks.... köh köh..... :p

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen linjoilla joskus 17 hujakoilla. Ei ehtinyt eilen kuin pari peliä pelaamaan mutta tosi hyvin alkaa toi meidän peli pikkuhiljaa kulkemaan ja silti on ihan rentoa pelailua eikä kukaan vedä hampaat irvessä. Hyvin on tullut kiekkoa hyökkääjiltäkin pakeille siniselle ja maalivahti on tulessa ;).

Mikit tosiaan käyttöön niin helpottaa pakkinakin toimimista kun voi sopia kumpi lähtee sinkoilemaan hyökkäykseen ja kumpi varmistaa.

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä hetkellä on kyllä pelaajista ylitarjontaa.. eilen venailtiin kolmella jantterilla dressing roomissa, kun samaan aikaan oli ilmeisesti kunnon 5-6 pelaajan pelit pystyssä.

Ei siinnä muuten, mutta kun ei löytynyt vastustajia! Kolme kertaa haettiin, ja silti ei mitään. Luulis että sunnuntai-iltana kello 22 tienoilla pelaajia riittää.

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tällä hetkellä on kyllä pelaajista ylitarjontaa.. eilen venailtiin kolmella jantterilla dressing roomissa, kun samaan aikaan oli ilmeisesti kunnon 5-6 pelaajan pelit pystyssä.

Ei siinnä muuten, mutta kun ei löytynyt vastustajia! Kolme kertaa haettiin, ja silti ei mitään. Luulis että sunnuntai-iltana kello 22 tienoilla pelaajia riittää.
Eilen kello 24.00 pintaan ei enää löytynyt ollenkaan vastustajaa viidelle tyypille. Siinä n. vartti sitä ihmeteltiin ja sitten löin koneen kiinni. Luulisi tosiaan, että pelaajia riittäisi. En tiedä saiko äijät sitten vielä pelejä pystyyn.

Tänään linjoille n. klo 18.00, tai hivenen aiemmin.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Tänään linjoille n. klo 18.00, tai hivenen aiemmin.

Samoin itsekkin. Pitää ensin todeta, että itse kun tuli pelattua muutama ottelu, niin mukavasti kiekko niissä ainakin liikkui. Ei oikeastaan kauheasti haudottu kiekkoa, vaan pistettiin sitä liikkeelle. Itse puolustajana koitin avata nopeasti ja nousta tukemaan muutaman kerran hyökkäyksiä, mutten liikaa. Vielä vähän puolustuspäässä ongelmia, kun vaikea puolustaa omaa pelaajaa näkemättä kiekkoa kokoajan.

Mukavaa tuo kyllä tuolla tavalla, kun "tuttujen" kanssa pelaa, niin tosiaan löytyy joukkuepeliä. Viime vuoden FIFA 08 Be a Pro:ta kun tuli pelattua, niin noh... aika ankeeta oli, kun tiimipeli oli mitä oli useimmiten.

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville

Meikä on saikulla joten alan kohta pelaileen änäriä..mut ei varmaan kahdestaan (RD+G) vaikuta joukkupeliä vetää?

Vielä vähän puolustuspäässä ongelmia, kun vaikea puolustaa omaa pelaajaa näkemättä kiekkoa kokoajan.

Ite käytänkin just sitä high-kameraa joten välissä on vähän hukassa siel omas pääs jos kiekko on toisel puolen kenttää tai jotain. Samoin kuin välissä menee sekaisin jos toisella pelaajalla on samanvärinen kolmio siinä pään päällä. Vaikka toki tuon Terminaattorin (203cm/113kg) aika hyvin erottaa muutenkin.

Niin ja muistakaa nyt joka on kapteenina niin aina tsekata ne paidan värit! Vaik niitä on kyl itellä kohtuu vaikea edes erottaa siinä aloituskuvassa..

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Teho(lue tuho)sentterikin saapuu linjoille kuuden jälestä kun töistä kotiutuu. Raastavan hidasta tää töissä olo taas, mieli tekis jo päässä pelailee. Koukussa ollaan ja pahasti.

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Voikos tuon meidän Rankin käydä katsomassa netistä jostain?

En tiiä mut näkeehän sen Livestä ainakin. Oltiin kakkosdivarissa muistaakseni sijalla 64. Pisteitä vähän päälle 1000 ja divarin kärjellä oli jotain 1280. Ykkös divari on korkein sarjataso ja siellä kärjellä oli jotain 256 voittoa! Meillä on ehkä 40 tässä vaiheessa..

Alottelin tuossa muka maalivahdilla Be A Prota että saatais kakkosmokkekki silloin kun Wicci ei ole mukana. Ja vitut. Pro-tasolla aloitin ja heti ekasta viidestä kudista kolme meni sisään. Ei ole helppoa tää..

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
En tiiä mut näkeehän sen Livestä ainakin. Oltiin kakkosdivarissa muistaakseni sijalla 64. Pisteitä vähän päälle 1000 ja divarin kärjellä oli jotain 1280. Ykkös divari on korkein sarjataso ja siellä kärjellä oli jotain 256 voittoa! Meillä on ehkä 40 tässä vaiheessa..

En uskalla kohta enää pelata ollenkaan kun äijät haaveilee jo ihan kärkisijoista. Kohta ei enää koppi tartu.

Alottelin tuossa muka maalivahdilla Be A Prota että saatais kakkosmokkekki silloin kun Wicci ei ole mukana. Ja vitut. Pro-tasolla aloitin ja heti ekasta viidestä kudista kolme meni sisään. Ei ole helppoa tää..

Täytyiskö mun olla tyytyväinen siitä että joku uskaltaa koittaa vai siitä että jos muut ei osaa niin ainakin luulis paikan joukkueesta löytyvän?

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
En uskalla kohta enää pelata ollenkaan kun äijät haaveilee jo ihan kärkisijoista. Kohta ei enää koppi tartu.

Täytyiskö mun olla tyytyväinen siitä että joku uskaltaa koittaa vai siitä että jos muut ei osaa niin ainakin luulis paikan joukkueesta löytyvän?

Eiköhän tässä ole tärkeintä se että kaikilla on helvetin hauskaa? Pistin vain esimerkkinä nuita pisteitä tuohon ;)

No mulla on kyllä oikeasti sama juttu ton Defensive D-miehen kanssa! Hyökkäykseen jos joutuis niin en varmasti vahingossakaan sais maalia tehtyä. Mukavempi vedellä tälläsellä peruspakilla kun ei tarvi pisteistä huolehtia tai siitä jos kämmää varman maalipaikan kun joku Vili tarjoilee lättyä..

Niin ja ajattelin kyl viel myöhemmin lisää reenailla tuota moken hommaa, mutta en ainakaan näillä eväillä uskalla vielä tolppien väliin astella.

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eiköhän tässä ole tärkeintä se että kaikilla on helvetin hauskaa? Pistin vain esimerkkinä nuita pisteitä tuohon ;)

Niin ja ajattelin kyl viel myöhemmin lisää reenailla tuota moken hommaa, mutta en ainakaan näillä eväillä uskalla vielä tolppien väliin astella.

Juu,hauskaa on kyllä. Enkä mäkään kai nyt ihan tosissani tota heittäny.

Parasta harjoitusta mun mielestä on pelata kaveria vastaan peli sillain että molemmat on maalissa, se on hauskaa ja siinä voi vertailla tekemisiä.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muutama tälläinen ihan oikeasta jääkiekosta tuttu ilmiö tuli mieleen, älkää ottako tätä määräilevänä käskynä tai mitään, mutta tälläistä olen miettinyt (noin kymmenen matsin jälkeen):

- kun puolustaja nousee (se heille suotakoot) niin toinen laituri jää puolustamaan. Toimii ihan oikeassa jääkiekossa myös (Bluesin pelikirja)
- kun hyökkääjä (tai puolustaja) ylittää siniviivan, mene viivan yli mahdollisimman suoraviivaisesti äläkä jää kaartelemaan. Syntyy vain paitsioita. Eikä ole kiekollisen pelaajan vastuulla tarkkailla ettei joukkuekaverit luistele siniviivan yli.
- pitkä päätyyn ja perään ei toimi. Puolustaja ehtii lähes aina kiekkoon ensimmäisenä, tässä pelissä lähtevät syötöt niin nopeasti ja tarkasti ettei sitä ehdi taklaamaan pois.
- maalintekosektorilla (b-pisteiden hujakoilla) kannattaa laukoa
- one-timerit toimivat paljon paremmin jos syöttö lähtee maalin takaa, poikittaissyötöt maalin eteen tuntuvat päätyvän vastustajan lapaan herkästi

Jos joku näistä jotain saa irti, niin hyvä. Tuli vain mieleen.

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muutama tälläinen ihan oikeasta jääkiekosta tuttu ilmiö tuli mieleen, älkää ottako tätä määräilevänä käskynä tai mitään, mutta tälläistä olen miettinyt (noin kymmenen matsin jälkeen):

- kun puolustaja nousee (se heille suotakoot) niin toinen laituri jää puolustamaan. Toimii ihan oikeassa jääkiekossa myös (Bluesin pelikirja)
- kun hyökkääjä (tai puolustaja) ylittää siniviivan, mene viivan yli mahdollisimman suoraviivaisesti äläkä jää kaartelemaan. Syntyy vain paitsioita. Eikä ole kiekollisen pelaajan vastuulla tarkkailla ettei joukkuekaverit luistele siniviivan yli.
- pitkä päätyyn ja perään ei toimi. Puolustaja ehtii lähes aina kiekkoon ensimmäisenä, tässä pelissä lähtevät syötöt niin nopeasti ja tarkasti ettei sitä ehdi taklaamaan pois.
- one-timerit toimivat paljon paremmin jos syöttö lähtee maalin takaa, poikittaissyötöt maalin eteen tuntuvat päätyvän vastustajan lapaan herkästi

Ihan hyviä huomioita. Juuri tämän vuoksi kaikkien olisi syytä sitten käyttää niitä kuulokkeita. Esim. kun pakki nousee ja ilmoittaa siitä, niin laitauri voi jäädä sitten varmistelemaan. Ei sitä muuten välttämättä heti tajua, että perkele Terminator yrittää läpiajoa! ;)

Edit: One-timereissa olen huomannut, että kannattaa se syöttö antaa maalin eteen melkein sieltä nollakulmasta (tai maalin takaa, kuten Tommy jo totesikin). Jos sen antaa liian aikaisin, niin ei yleensä verkko heilu.

Edit2: Tuli vielä mieleen yksi asia. Puolustuksessa, tai missä vaan tiukassa kiekontavoittelutilanteessa, kannattaa sitä syöttönappia painaa HETI kun kiekkoon pääsee käsiksi, jos vastustaja ahdistaa ihan iholla. Oon huomannu, että jos siinä vähänkin jää leipomaan, niin seurauksena on yleensä kiekonmenetys. Kattoo vaan etukäteen mihin syöttää ja antaa mennä. Selvää eikö vain? ;)

Viimeksi muokattu:

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
One-timereissa olen huomannut, että kannattaa se syöttö antaa maalin eteen melkein sieltä nollakulmasta (tai maalin takaa, kuten Tommy jo totesikin). Jos sen antaa liian aikaisin, niin ei yleensä verkko heilu.

Varsinkin jos on "ihminen" maalissa :)

MikkoT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Canadiens

Näistä enimmäkseen samaa mieltä. :)

Varsinkin tuo pistää aina silmään kun hyökkäys pysähtyy siihen siniviivalle kun jäädään kaartelemaan. Tässä tilanteessa voisi suosiolla pistää lätyn päätyyn. Tullut joissain peleissä pahoja vastaiskuja kun siinä sitten kiekko menetetään.

Tuo kiekon päätyyn heittäminen kyllä välillä toimii. Varsinkin jos on nopea laituri ja kiekko vähän pomppii. Pitäisi kai tuota ajoitusta vähän treenata, ja se tosiaan auttaa, että hyvissä ajoin pelaaja huutaa sinne mikkiin, että ristikulmaan tai jotain.

Kaipaisin myös hyökkääjiltä rohkeammin maalille ajoja. Tulee hyviä paikkoja kun jättääkin sen syötön maalille tekemättä ja ajaa suoraan maalille. Jokainen (myös minä itse, ei todellakaan hallussa) voisi vaikka yksin pelatessaan treenailla vähän sitä suojausnapin käyttöä. En ole paljon sitä nähnyt käytettävän.

Yksi asia myös mikä on pistänyt silmään, ja johon itsekin välillä syyllistyy on se, että heti kun meidän joukkue saa kiekon niin kaikki hyökkääjät tekee täyskäännöksen ja lähtee täysillä ylöspäin. Siinä vaiheessa ei pakeilla ole herkkua etsiä sitä syöttöpaikkaa.

Toinen on sitten se, että yksi hyökkääjä lähtee laidasta nousemaan, saa syötön ja on yksin neljää tai viittä vastustajaa vastaan. Jos pakki saa kiekon niin voisi, tilanteesta riippuen tietenkin, ihan rauhassa pikkasen vaikka peruuttaa, antaa toiselle pakille ja lähteä siitä sitten ihan ylöspäin niin että koko viisikko ehtii mukaan. Siinä sitten vältytään myös niiltä tilanteilta, että koko muu porukka luistelee kauheella vimmalla hyökkäykseen sen yhden kärkihyökkääjän perässä ja kärki menettää kiekon, tulee kaamea kiire kääntyä ja spurtata takaisin alas, josta taas annetaan nopea ylös ja sama toistuu.

En tiedä oliko näissä järkeä, mutta toivottavasti joku sai selkoa? :)

Sitten vaan virtuaalikoutsi kyhään pelikirjaa! Pyytäkää Sihvosta valmentajaksenne tai edes mentoriks. Sais siitä jutunjuurta Urkkalehteen ja itellensä cv:hen hienon merkinnän.
On näköjään aikalailla kehittyny nää pelit siitä kun ite on tullu jauhettua. Kai sitä kohta voi porukalla pitää reenejäkin - vai voiko jo?

PS. Mistä voi ostaa kausarin teidän peleihin?

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Näistä enimmäkseen samaa mieltä. :)
......
Toinen on sitten se, että yksi hyökkääjä lähtee laidasta nousemaan, saa syötön ja on yksin neljää tai viittä vastustajaa vastaan. Jos pakki saa kiekon niin voisi, tilanteesta riippuen tietenkin, ihan rauhassa pikkasen vaikka peruuttaa, antaa toiselle pakille ja lähteä siitä sitten ihan ylöspäin niin että koko viisikko ehtii mukaan. Siinä sitten vältytään myös niiltä tilanteilta, että koko muu porukka luistelee kauheella vimmalla hyökkäykseen sen yhden kärkihyökkääjän perässä ja kärki menettää kiekon, tulee kaamea kiire kääntyä ja spurtata takaisin alas, josta taas annetaan nopea ylös ja sama toistuu.

En tiedä oliko näissä järkeä, mutta toivottavasti joku sai selkoa? :)
Samma här. Muutoinkin olisin välillä vähän sen kannalla, että hyökkäyspäässä ei ole pakko samantien rynniä maalille. Ok, hemmetin vaikeatahan se on, kun vastustajalla kolme-neljä äijää jyrää aina kohti kiekollista.

Tuosta alaspäin pelaamisesta voisi tosiaan olla hyötyä. Tuossa tapauksessa käy usein niin, että vihulaiset taas tulevat sinne hyökkäyspäätyynsä asti useammalla miehellä, jolloin taas siellä meidän omassa hyökkäyspäässä on vähän enemmän tilaa (edellyttäen, että kiekko saadaan pelattua noiden karvaamaan ryntäävien ohi).

Tuota alaspäin peruuttelua olen ainakin itse koittanut muutaman kerran harrastaa. Kertaalleenhan tuo meinasi kusta aika pahasti, kun olin oman maalin takana ja yhtäkkiä huomasin, että kolme tai neljä vihulaista kaikki tulevat hullunkiilto silmissä kohti. "Apua!"

Anyways. Kuka olisi halukas kirjoittamaan pelikirjan? Sehän täytyy jumaleissän saada salasanojen taakse, jottei sitä kaikki maailman vihulaiset pääse lukemaan.

Meikku tullee taas illalla tuhlailemaan avopaikkoja ja jakelemaan namupasseja (eli siirtämään vastuuta).

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Oli kyllä tosi mukavia pelejä eilen. Harmittaa vähän kun ei nyt pääse pelaamaan vasta kun huomenna kun täällä vaimokkeen luona täytyy välillä hoitaa velvoitteita.
Huomenna tosiaan sitten miltei aamusta asti olen valmiina!!

Eilen tosiaan pelattiin muutamat matsit mitä kerkesin mukana olla. Aluks hirmu hakemista omalta osalta sitten alkoi jo vähän paremmin luistaa. Pahoittelen kanssa pelaajilleni omaa jäähyherkkyyttä josta syytän kyllä tuomaria! Mikä siinä on et aina melkein ekal minuutilla pitää ottaa se kiintiö jäähy?
Pisteitäkin olen peräti onnistunut saamaan 6 syötön verran. Senkin huomasin ettei minun kannata ampua koska eihän se sinne koskaan uppoa. Vilikin jakeli hirmu namupasseja mut eihän minun kolho voimahyökkääjä maalin osaa laukoa. Joten parempi pysyä Thornton maisena jakelijana.
Tsemii peleihin jätkät, pitäkää jatkiksen maine yllä tänään!! Huomen sit taas voimahyökkääjä Juutilainen linjoilla. Onko se hyvä vai huono asia sen näkee huomenna.

Ps. Erittäin hyviä huomioita Tommylta pelitapaan liittyen.

Edit. Se muuten on lämmittänyt tämän miehen sydäntä ettei meidän joukkue harrasta tätä yksin kuskailua vaan meillä yritetään syötellä paljon paljon enemmän kuin muilla joukkueilla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy