www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 597 793
  • 6 774

kekkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leijonat, Vapaa Ukraina
Saatanan vittu! Ei ole todellista, nurin meni täälläkin. Ei suinkaan kiinnostaisi katsoa matsia loppuun asti...
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Ilves - HIFK, puskurointia ja resonvaihtoa koko rahalla, palautetta annettu.
On tämä vaan uskomaton palvelu!
Toivottavasti pelittää tasausten aikana, edes..
 

Viuhahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Pittsburg Penguins, Charlestown Chiefs.
Ilves - HIFK, puskurointia ja resonvaihtoa koko rahalla, palautetta annettu.
On tämä vaan uskomaton palvelu!
Toivottavasti pelittää tasausten aikana, edes..

Mulla toimi ongelmitta, joten olisiko kaistassa tai samaan aikaan käynnissä olevilla sovelluksilla jotain tekemistä asian kanssa?
Nopeus 24/1(todellisuudessa joku 18/1)
 

Luke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva mestari
Tällä kertaa katson WLAN-verkon kautta (vanha tukiasema, nopeustestin mukaan 30-40 megaa). Laitteistona vanha iPad2 ja se on vanhan ensimmäisen sukupolven AppleTV:n kautta siirretty telkkariin. 46-Tuumaisella ruudulla ei mitään nykimistä ja tosiaan kestää vertailun SD-kuvan kanssa... Ei voi kuin ihmetellä. Yleensäkin aina iPadien kanssa ei ole ollut mitän ongelmia nykimisen ja kuvanlaadun suhteen (Käytössä iPad Mini ja iPad2)???

Olen Katsellut koko kauden samansuuntaisella kokoonpanolla ipad2 + appletv + wlan ja toimii hyvin. Kuvanlaatukin on todella hyvä eikä tietoakaan tietokonemaisesta nykivästä kuvasta. Kohta joku ulvoo etten tiedä mitään HD kuvasta, mutta kyllä tiedän, eikä tämä ihan sitä ole mutta ei todellakaan kaukana. Viime viikolla joku pelimei heti alkanut, muuten olen hinta/laatusuhteeseen jopa tyytyväinen. Varsinkin kun katsoin viikon katsomo.fi kuraa nuortenkisoista.
 

Pllnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, #3 Määttä, #86 Teuvo Teräväinen
Olen Katsellut koko kauden samansuuntaisella kokoonpanolla ipad2 + appletv + wlan ja toimii hyvin. Kuvanlaatukin on todella hyvä eikä tietoakaan tietokonemaisesta nykivästä kuvasta. Kohta joku ulvoo etten tiedä mitään HD kuvasta, mutta kyllä tiedän, eikä tämä ihan sitä ole mutta ei todellakaan kaukana. Viime viikolla joku pelimei heti alkanut, muuten olen hinta/laatusuhteeseen jopa tyytyväinen. Varsinkin kun katsoin viikon katsomo.fi kuraa nuortenkisoista.

Mitään keneltäkään pois ottamtta niin onhan Ruutu.fi nyt sitte aika paska palvelu, jos tarvii ipadin ja appletv:een, että saa pelit edes näkymään. Muuttu 20€ kuukausi maksu, 1000€ kerta maksuks vielä päälle. Ja joo kyllä mun kone ja netti jaksaa noita NHL streameja pyörittää 4500 kbit/s laadulla joten on se ihme.

ps. Itsellä toimi siis kohtalaisesti syksyn ja nyt ei 4-5 viimeistä peliä ole näkynyt ollenkaan.
 

Themoron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse tulee streamailtua puhelimella (iphone 4) ja vielä 3g:n (sonera) välityksellä. Työpaikalla on kyllä poikkeuksellisen hyvä 3g-kenttä. Tämä combo on toiminut yllättävän hyvin. Himassa taas 100 megan valokuitu, ja kohtuu tehokas pöytäkone, ja kuvaa nykii aika-ajoin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siis tarkoitatko sitä, että väkisin tulee 3 palkkia? Tuohan on jo joku aika sitten muutettu; siitä palkista voit itse valita laadun ja erikseen vielä voit lukita siihen. Flashillä ainakin näin. En tiedä miten HTML5:lla.

Jaa, tämä mahdollisuus mennyt minulta ohi. Tabletilla katselen flashia. En ole uskaltanut koskea mihinkään kun kerran näkyy hyvin(vaikka välillä nykäiseekin)...
 

lucas

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Juu, kyllä ainoa itselleni toimiva tapa katsoa Ruutu-palvelua on jonkun iOS-laitteen kautta (html5-striimi), toimivia ovat olleet iPad 1:stä alkaen kaikki iOS-laitteet joita olen kokeillut. Itse asiassa Urhokin toimi noilla jo ihan hyvin, Ruutu tosin vielä paremmin ja toisto on hyvätasoinen Apple-tv:n kautta 50-tuumaiseen töllöön heitettynä. Täysin sulavaa ja kuvanlaatu ehkä jossain SD:n ja HD:n välimaastossa. Mutta mielellään tuota katsoo myös iPadin näytöltä kun töllöä ei ole saatavilla.

Tietokoneilla (flash-striimi) ei ole auttanut katsoa konetehosta, selaimesta, yhteysnopeudesta tai mistään muustakaan riippumatta. Huomattavasti huonompi kokemus ollut joka kerta.

edit. Niille, jotka tappelee tietokoneillaan toimivuuden kanssa. Harkitkaa oikeasti iPadin ostoa. Jos oikein halvalla haluaa päästä, niin vanhimpia malleja saa käytettynä varmaan 50 eurosta ylöspäin ja jos haluaa lisätä Apple-tv:n, niin niitä saa alle satasella. Joo, onhan se rahaa mutta joskus sitä on valmis vähän maksamaan, ettei tarvitse tapella enää vaan voi keskittyä oleelliseen hyvällä kuvanlaadulla. Bonuksena päälle onhan noilla laitteilla älyttömän paljon muutakin käyttöä.
 
Viimeksi muokattu:

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen vähän hämilläni tästä kritiikistä, mitä Ruutu on saanut. Ts. minulla on ilmeisesti käynyt järkyttävän hyvä tuuri, koska jokainen katsomani peli viimeisen 1,5kk aikana on toiminut moitteetta.
Kaikki pelit olen katsonut ihan tietokoneen ruudulta. Pöytäkone, halpa ja pari vuotta vanha ollut käytössä.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Katselin juuri äsken IS:n uusimman Videotuomarit -jakson, jossa se vähemmän ärsyttävä paviaani niistä kahdesta Colin Hunt -kloonista oli kommentoimassa SM-Liigan tuomarilinjaa ja hän saneli jossain vaiheessa lähetystä, että tuomareiden kritisointi on yhtä turhan kanssa, koska ongelmien korjaamiseen ei löydy minkäänlaista halukkuutta, vaikka kuinka nostettaisiin viikottain kys.probleema framille. Tämä statement on melkein suoraan peilattavissa Ruutu-palveluun ja tähän topikkiin.

Itselläni ongelmat Ruutu-palvelun kanssa palasivat takaisin Jokerit-SaiPa -ottelusta alkaen. Tosta viime tiistaisesta tutut lähetyksen laadun vaihtelut ovat jääneet päälle, vaikka palvelu ennen sitä toimi itselläni alkuvaikeuksien jälkeen jopa ihan ok -tasoisesti - ok-tasolla tarkoitan sitä, että kuva pyöri sulavasti ja se oli omaan silmääni hyvälaatuinen, joskaan ei lähelläkään sitä, mitä ennen kautta luvattiin. Se on kummallista, kun omat laitteeni eivät ole tässä välissä millään lailla muuttuneet.

Voi kun sillon syksyllä olisi vaan suosiolla hankkinut sen töllö-paketin, niin ei tarvitsisi näiden ongelmien kanssa kiroilla ainakaan niin kovin usein.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen vähän hämilläni tästä kritiikistä, mitä Ruutu on saanut. Ts. minulla on ilmeisesti käynyt järkyttävän hyvä tuuri, koska jokainen katsomani peli viimeisen 1,5kk aikana on toiminut moitteetta.
Kaikki pelit olen katsonut ihan tietokoneen ruudulta. Pöytäkone, halpa ja pari vuotta vanha ollut käytössä.
Näinpä. Pari vuotta vanha pöytäkone (halpakin) on yleisesti ottaen tehokkaampi kuin 90% uusista läppäreistä, joita taitaa suurimmalla osalla porukasta olla.

Vaikuttaa siltä, että Ruutu vaatii hyvin toimiakseen riittävästi tehoa koneelta ja tarkemmin sanottuna prosessori on merkittävin tekijä, kunhan näytönohjaimelta löytyy vaadittavat tehot ja ominaisuudet. Suhteellisen uusienkin läppäreiden prosessoriteho on todella vaatimatonta pöytäkoneisiin nähden, eikä runsaasta ytimien määrästäkään ole juuri apua, kun ei nettiselain niitä osaa käyttää.

Ja se miksi tableteilla sitten Ruutu usein pyörii hyvin johtuu ihan siitä, että niissä ei ole Windowsia.

Jälleen toimi eilen itselläni Ruutu täysin mallikkaasti, HD-laadulla. Katselin matsin tykin kautta, johon oli liitettynä uusi teholäppäri.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Juu, kyllä ainoa itselleni toimiva tapa katsoa Ruutu-palvelua on jonkun iOS-laitteen kautta (html5-striimi), toimivia ovat olleet iPad 1:stä alkaen kaikki iOS-laitteet joita olen kokeillut. Itse asiassa Urhokin toimi noilla jo ihan hyvin, Ruutu tosin vielä paremmin ja toisto on hyvätasoinen Apple-tv:n kautta 50-tuumaiseen töllöön heitettynä. Täysin sulavaa ja kuvanlaatu ehkä jossain SD:n ja HD:n välimaastossa. Mutta mielellään tuota katsoo myös iPadin näytöltä kun töllöä ei ole saatavilla.

Tietokoneilla (flash-striimi) ei ole auttanut katsoa konetehosta, selaimesta, yhteysnopeudesta tai mistään muustakaan riippumatta. Huomattavasti huonompi kokemus ollut joka kerta.

Sama kokemus täällä. Todistaa taas sen, että onhan tuo Flash kaikinpuolin onneton ja tehosyöppö formaatti. Ja Ruutu on onnistunut toteuttamaan sen vielä harvinaisen huonosti. Toivottavasti HTML5 yleistyy näissä toteutuksissa.

Ja se miksi tableteilla sitten Ruutu usein pyörii hyvin johtuu ihan siitä, että niissä ei ole Windowsia.

Ei pidä paikkaansa. Johtuu juurikin tuosta Flash vs. HTML5 asetelmasta. Eipä nuo Flash-streamit muillakaan käyttiksillä sen paremmin toimi. Johtunee ehkä hyvin pitkälti tuurista, että onko oma laitekokoonpano hyvä Ruudun Flashin pyörittämiseen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei pidä paikkaansa. Johtuu juurikin tuosta Flash vs. HTML5 asetelmasta. Eipä nuo Flash-streamit muillakaan käyttiksillä sen paremmin toimi. Johtunee ehkä hyvin pitkälti tuurista, että onko oma laitekokoonpano hyvä Ruudun Flashin pyörittämiseen.
Totta, mutta epäsuorasti tässä on yleensä kyse juurikin Windowsista (flash yleisesti käytössä).
 

Masentaja

Jäsen
Nyt tuli edellisen matsin perseilystä hyvistystä yksi päivä, eli huominen. Homma sopii erittäin mainiosti, koska huominen peli on Oulussa niin nyt näkee sitten senkin :) Tilaushan loppuu tänään. Ehkä tai jotain. Tiedoissa näkyy näin: 18.1.2014 klo 10:02
+ 1 päivän hyvitys

Näin ymmärtäisin että silloin huominen ilta vielä näkyy. Mutta, toivottavasti systeemit toimii ongelmitta...
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
. . . Mutta, toivottavasti systeemit toimii ongelmitta...
(minä laitoin tuon tekstin lihavoinnin) Niin, juuri tätähän tämä web-lähetysten katsominen on pääosin ollut: Toivomista. Ensi maksetaan palvelu ja joudutaan "ostamaan sika säkissä". Sitten vaan kädet kyynärpäitä myöten ristissä nimen omaan toivotaan, että tuo etukäteen maksettu palvelu toteutuu. Voi meitä kuluttajapoloisia.

Osaltani luovutin Ruutu+ nettilähetysten katsomisen marraskuussa. Kyllästytti se jatkuva epämääräisyys ja epäluotettavuus odotetun ottelun näkymisessä. "Videota ei ole" tai sitten ottelu eteni nykien tai sumeni epätarkaksi mössöksi. (käytössä alle 1 v. ikäinen järeä WIN 8 pöytäkone 16 Gigan keskusmuistilla, näytönohjainkin on tehoiltaan pelikoneluokkaa, flash-päivitykset tehty, netti yhteys 8 M, jne)
Eli osaltani ei ollut mitää hyvää sanottavaa Ruutu+:sta. Hyvä silti, jos ja kun se joillakin toimii.
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Olisiko nyt valoa tunnelin päässä, illalla nähdään.
Otin tuon VLC-playerin vihdoin käyttöön Kaivannon ohjeiden mukaisesti, ainakin tuo testisriimi toimi ihan ok (jotain jenkkikorista tulee).
Illalla koeponnistetaan ihan tasauksen merkeissä, fingers crossed!

Vastaustakin tuli tänään ruudun aspasta (ei hyvityksiä tiistain ongelmista), koneen tehot riittämättömät -kortti pelattu.
Outoa, että on ennen tiistain kierrosta pelannut pääsääntöisesti joka kerta.
Laitoin vielä vastauksen tuohon heidän palautteeseen ihan vaan periaatteesta.
 

MVP8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Missä mahtaa olla vika kun pystyn katsomaan esim. maalikoosteita silloin kun en ole kirjautunut sisään mutta kirjautuneena ei pysty katsomaan mitään, tulee vain se aina yhtä kiva "puskuroidaan"- juttu.

Edit. No nyt toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Taas kerran vanhasta iPadista AppleTV:n kautta striimattuna wlan-verkon kautta kuva on erinomainen 46-tuumaisella tv-ruudulla. Vaikka löytyy 100 megan valokuitua ja uutta laptoppia (MacBook) sekä kohtuu tehokas pöytäkone (Windows) niin tämä on ainoa kokoonpano jolla itselläni homma toimii... Onko toi Ruutu.fi ja Flash vaan toimimaton yhdistelmä?
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Ärsyttää kyllä kun muutaman kierroksen jo toiminut tuo lähetys siten, että 5-20sec toimii ja sit tulee sekunnin pätkäisy. Taitaa liittyä tämä flashiin pelkästeen ja taas odotellaan puoli vuotta että tulee joku versio jolla toimii =)
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Ei toimi ainakaan täällä edes tuolla VLC/firefox-systeemillä, kuva jäätyy paikoilleen, sitten hyppää taaksepäin kymmeniä sekunteja.
Chromen kautta vaihtaa laatua 1-3 välillä jatkuvasti ja jäätyilee..
Kyseessä ottelu HPK-Ilves. On tämä taas illanviettoa..
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt on kerrottava erikoisempi tapaus ruutu.fistä. On nimittäin nykiminen lähes kokonaan kadonnut Chromella katsottaessa. Nykii niin vähän että en edes huomannut vasta kun toisen erän puolessavälissä että edes sivuttaisliikkeessä ei kuva nyi. Mitään en itse ole muuttanut, kuvan laatu on kolme palkkia kokoajan ja sujuvasti kulkee. Tällaisena kuvittelin tämän palvelun silloin kun sen syksyllä hommasin ja jo nyt vaikuttaa hyvältä. Kumpa vain tilanne olisi pysyvä. Jokerit-Kärpät peli kyseessä 7 megan liittymällä ja windowsilla.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Laskin Jokerit-Kärpät ottelun toisessa erässä olleen noin 15 hyppäystä taaksepäin. Lopulta viiveeksi muodostui n. 3 minuuttia, ainakin otteluseurannan perusteella. Työlästä katsottavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös