Mainos

www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 618 244
  • 6 774

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Miksihän on niin vaikeaa saada hallin ääniä paremmin noihin lähetyksiin? Ärsyttää katsella pelejä, kun selostajan ääni tulee järkyttävän kovaa verrattuna noihin hallin ääniin. Ruudun(siis Nelosen) selostajatkin tuntuu enimmäkseen olevan nasaaliäänisiä, niin tämä on kyllä nautinnosta kaukana. Pakko varmaan laittaa äänet pois.

EDIT: Helsingin hallissa ei tätä ongelmaa kuulu niin pahasti olevan ja Pron päälähetyksessäkin äänet on huomattavasti paremmat. Havainto siis Oulusta ja Tampereelta normaalisti.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kukaan muu huomannut, itsellä Smart-tv:n kautta (muita en ole testannut vielä) aina kun lähetykseen tulee pelin aikana jotain grafiikoita, niin kuva/ääni tökkii nopeasti. Onko noin heppoiset raudat lähetyspäässä? :)
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa tuolle Ruudun asiakaspalvelulle. Pitäisi kai sanoa koko paska irti. Valitin jonkun aikaa sitten tässä ketjussa että Samsung SmartTV:n sovellus alkoi tökkimään sen jälkeen kun tuli sovelluspäivitys. Muutaman viikon kokeilun jälkeen tulin siihen tulokseen että ongelma on itse sovelluksessa.

Sovellus toimii mainiosti, silloin kun kukaan muu talossa ei käytä Netflixiä, Youtubea tai muita liikkuvan kuvan palveluita. Heti kun joku muu avaa esim. Netflixin, niin Ruutu jumittaa n. 30 sek, pyörii taas hetken kunnes taas jumittaa jne. No, voisi luulla että kaista ei riitä, mutta se ei ole ongelma, sillä jos avaan ruudun lähetyksen tietokoneella samaan aikaan kun sovellus jumittaa, niin siellä lähetys pyörii HD-laatuisena ongelmitta. Usein taloudessa katsotaan kahdella läppärillä ja kahdella SmartTV:llä Netflixiä samaan aikaan ja kaikista kuva näkyy ongelmitta HD-tasoisena.

Eli lähetin palautetta Ruudulle seuraavasti:

Aihe: Samsung SmartTV-sovellus ja SM-liiga


Viesti:
Samsungin SmartTV-sovellus toimii suoraan sanoen surkeasti.
Nettiliittymäni on kiinteä 24mb ja sovellus toimii hyvin, niin kauan kun kukaan
muu ei käytä tietokoneilta (tai toiselta telkkarilta) Netflixiä tai
Areenaa. Heti kun joku muu avaa esim. Netflixin toisesta telkkarista,
niin Ruutu pysähtyy ja lataa n. 30 sek, sen jälkeen näkyy taas liikkuvaa
kuvaa muutaman sekunnin, kunnes lataa taas n. 30 sek jne. Jos avaan
omalta tietokoneelta saman lähetyksen niin se toimii moitteettomasti
HD-tasoisella kuvalla. Yhteydestä se ei missään tapauksessa ole kiinni, sillä välillä
meidän talouksessa on Netflix käynnissä kahdessa telkkarissa ja
kahdella tietokoneella samaan aikaan (minulla on neljä lasta ja siksi
niin monta päätettä on välillä käytössä yhtä aikaa) ja silti kaikki
päätteet näyttävät HD-tasoista lähetystä. Myös Samsungin SmartTV.

Näistä päätellen ongelma ja vika on itse sovelluksessa. Pyydän välittämään tämä tieto eteenpäin niille jotka pystyvät
asian korjaamaan ja myös tietoa koska tämä vika korjataan. En aio
jatkaa tilaustani ellei asialle tehdä mitään, tai ei teiltä anneta
mitään vastausta.


Kiitos etukäteen.

Ja asiakaspalvelun Ani vaivautui vastaamaan näin:

Hei,

Tarkistin vielä asian tekniikaltamme ja vika on todennäköisesti
nettiyhteydessä tai wlanverkossa.

Tarkistaisitteko vielä nämä asiat kuntoon.

Syysterveisin
RUUTU
Asiakaspalvelu
Ani
asiakasneuvoja
Boldaus oma.

Olen ollut yli 20 vuotta tietotekniikka-alalla ja yritin siksi lähettää rakentavaa palautetta ja myös kertoa palautteessa että olen kokeillut eri vaihtoehtoja ja siksi tullut tähän tulokseen. Yritin myös kertoa nimenomaan että yhteydessä ei todellakaan ole vikaa, kun nejällä päätteellä näkyy HD-tasoista kuvaa samaan aikaan muilla sovelluksilla.

Ja vastauksena sitten tulee tällainen haista paska -viesti. Asiakkaan aliarviomista kun aina vastataan että sulla on vikaa, meillä ei.
 

Crank

Jäsen
Ja vastauksena sitten tulee tällainen haista paska -viesti. Asiakkaan aliarviomista kun aina vastataan että sulla on vikaa, meillä ei.
No huhhuh mitä touhua. Oikein tekniikan pojilta kysyny ja vastaus tuommoinen. Missään vaiheessahan et ilmeisesti edes wlanin käytöstä maininnut ja sitä kuitenkin käskivät tarkastelemaan. Olisivat ny ees vastannu jotain tyyliin, "kiitos palautteesta, tutkitaan asiaa, mutta voisitko vielä tarkistaa nämä", mutta sun netissähän se vika nyt olikin.

Äkkiseltään kuulostaa siltä, että jostain syystä kaikki nettikaista lähtee tv:n appilta pois, kun jotain muuta suoratoistopalvelua aletaan käyttää. Mahtaiskohan jonkinlainen rajoitin tms asiaa yhtään?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Äkkiseltään kuulostaa siltä, että jostain syystä kaikki nettikaista lähtee tv:n appilta pois, kun jotain muuta suoratoistopalvelua aletaan käyttää. Mahtaiskohan jonkinlainen rajoitin tms asiaa yhtään?
Nimenomaan koko kaista katoaa täysin sovelluksesta kun joku muu käyttää liikkuvaa kuvaa. Niinkuin kirjoitin, niin Ruutu toimii mainiosti tietokoneelta, teki kuka tahansa mitä tahansa muilla päätteillä. Kaikki muut sovellukset töllössä mitä käytän (youtube, netflix, areena) toimii kun junan vessa vaikka muutkin katsovat HD-tasoisia palveluita. Ja kaikki laitteet ovat langattomassa käytössä.

Eli vika on itse sovelluksessa, mutta taas syytetään asiakkaan laitteistoa, vaikka pystyn osoittamaan että sekä WLAN että nettiyhteys kykenee vähintään neljään samanaikaiseen HD-tasoiseen lähetykseen. Viittä en ole kokeillut, mutta sillä ei ole enää merkitystä, sillä Ruutu-sovellus Samsung SmartTv:ssä on se joka ei toimi. Piste.
 

Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Nimenomaan koko kaista katoaa täysin sovelluksesta kun joku muu käyttää liikkuvaa kuvaa. Niinkuin kirjoitin, niin Ruutu toimii mainiosti tietokoneelta, teki kuka tahansa mitä tahansa muilla päätteillä. Kaikki muut sovellukset töllössä mitä käytän (youtube, netflix, areena) toimii kun junan vessa vaikka muutkin katsovat HD-tasoisia palveluita. Ja kaikki laitteet ovat langattomassa käytössä.

Mulla oli ihan vastaavia ongelmia, kun käytin 5GHz WLAN-verkkoa. Eli aina rupesi pätkimään ja tökkimään kuva, kun joku muukin käytti samaa verkkoa verkkopeleihin tai videoiden toistoon. Tämä kuitenkin ratkesi yhdistämällä telkkari 2.4GHz verkkoon, jonka jälkeen Ruudun palvelu on toiminut tosi hyvin.

En tiedä voiko sulla olla vastaavaa ongelmaa, mutta mulla tuo ainakin auttoi.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Tämä kuitenkin ratkesi yhdistämällä telkkari 2.4GHz verkkoon, jonka jälkeen Ruudun palvelu on toiminut tosi hyvin.
Olen 2.4GHz:n verkossa, eli ei ole siitä kiinni.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen 2.4GHz:n verkossa, eli ei ole siitä kiinni.

Jos tuossa on mitään samaa, kuin normaalin langattoman verkon ongelmissa, niin käsittääkseni ongelma ei ole riippuvainen siitä mikä taajuus on, vaan siitä, että lähistöllä on samalla taajuudella toimivia laitteita. Eli taajuuden vaihtaminen saattaa auttaa.

Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miten tämä taajuus vaikuttaisi vain Fiksuun töllöön, eikä muihin laitteisiin. Tai no jos siinä telkussa on jotenkin herkkä verkkokortti, niin se vois selittää(ehkä).

Itsellä on tällä hetkellä taas vitutukset päällä ja enää ei ole toimivaa kokoonpanoa millä katsoa Ruutua. Perhanan Mozilla Nightlyyn tuli päivitys, eikä se enää osaa toistaa ruudun videoita :( Kokeilen tässäkin ketjussa mainittua Chromen 64 bittistä versiota, mutta ei sekään tunnu toimivan. 64bit Windows 7 itsellä käytössä.

Varmaan pitää lähteä kaupoille, eikös täällä ole ollut sellaista viestiä, että joku android sovellus toimii hienosti? Ja ilmeisesti Ipadilla homma pelittää? Onko jollain ollut näilläkin laitteilla ongelmia? Tai olisi oikeestaan kiva, jos voisitte vinkata jotain halpoja toimivia tabletteja. Tai siis ruutu.fi:n täytyy toimia siinä.

E: 64bit Opera menee nyt testiin
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miten tämä taajuus vaikuttaisi vain Fiksuun töllöön, eikä muihin laitteisiin. Tai no jos siinä telkussa on jotenkin herkkä verkkokortti, niin se vois selittää(ehkä).
Niinkuin jo kirjoitin aikaisemmin, niin Netflix, Areena, Youtube jne toimii moitteettomasti vaikka muilla päätteillä tehtäisiin mitä tahansa. Ja vastaavasti Ruutu toimii moitteettomasti tietokoneella, tabletilla ja kännykällä, teki muut mitä tahansa. Ja ennen sovelluksen päivitystä, joka tuli muutama viikko sitten, niin sekin toimi moitteettomasti. Eli sovelluksessa se vika on oltava.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Niinkuin jo kirjoitin aikaisemmin, niin Netflix, Areena, Youtube jne toimii moitteettomasti vaikka muilla päätteillä tehtäisiin mitä tahansa. Ja vastaavasti Ruutu toimii moitteettomasti tietokoneella, tabletilla ja kännykällä, teki muut mitä tahansa. Ja ennen sovelluksen päivitystä, joka tuli muutama viikko sitten, niin sekin toimi moitteettomasti. Eli sovelluksessa se vika on oltava.

Näin se on nähtävä, eikä ihme, onhan tuolla kotisivujenkin playerillä yhteensopivuusongelmia ilmeisesti aika monen kokoonpanon kanssa. Jotenkin voisi kuvitella, että Sanoma voisi ostaa kunnon playerit jostain, mutta ei näköjään.
 

chubster

Jäsen
Mitä mä teen väärin?

Puskuroidaan pyörii ruudussa. Sitten näkyy muutama sekuntti ja taas puskuroidaan. Peliä ei pysty seuraamaan. Nytkin ekasta erästä Ilves-JYP kamppailua pystyi varmaan yhtensä katsomaan 5 minuuttia. Kaikki maalit luonnollisesti meni ohi.

On kokeiltu langattomassa verkossa, on kokeiltu piuhan päässä, on kokeltu macilla, on kokeiltu pc:llä. Kaikilla samaa paskaa.

Netflix toimii moitteetta, viaplay toimii moitteetta, ruudusta katsotut muut jutut toimii moitteetta, nhl gcl toimii moitteetta. Mikä vittu siinä on, että Liigan seuraaminen on mahdotonta!? Eikai tän nyt näin saatanan vaikeata pitäis tässä vaiheessa maailmaa olla saada yks helvetin streamaus systeemi konfattua Suomessakin sellaiseksi, että hommat toimii varmuudella kaikilla.

En käsitä. Kai vika on minussa, eikä ruudun palveluissa.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Miten voi olla ettei vuonna 2014 saa poistettua käytöstä tuota maalista ilmoittavaa blingiä? Täysin käsittämätön "palvelu". Ei hirveästi tee mieli katsoa jälkikäteen kierroksen muita otteluita kun tietää tulokset, maalintekijät ja maalintekoajat.

Laittakaahan palautetta menemään samasta aiheesta jos näette aiheelliseksi! http://www.ruutu.fi/faq
 

bulftrik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins, MM, LHC
Ainut valitukseaihe itselläni Ruutua koskien on tuo viive, eli lähetys on about ainakin puoli minuuttia jäljessä Nelonen Prota/liveä. Varsinkin kun tulee usein seurattua Jatkoaikaa/Twitteriä pelin aikana niin yleensä maalin saa lukea jostain puoli minuuttia ennen kuin se tapahtuu omalla ruudulla. Viime kaudella kun seurasin tv:n kautta niin viive oli varmaankin about 10 sekuntia liveen verrattuna, jolloin tämä ei ollut ongelma.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Samapa tuo on NHL gamecenterissäkin. Ennen näkee maalin nhl.com sivulta kun "livenä".

Kaukosäätimelle: Epäilen että ei onnistu. Ei gamecenrikään ole palautteesta huolimatta pystynyt piilottamaan päättyneiden otteluiden näkymästä OT/SO tietoa mikä spoilaa kyllä kivasti.
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei tämä jumalauta voi olla näin hankalaa.

Poikkeustilanteen takia joudun katsomaan pelin Huawein tabletilla ja eihän tästä tule yhtikäs mitään. Aluksi kokeilin ensimmäisen erän ajan saada peliä näkymään Ruutu.fi:n kautta ja mustaa ruutua pukkaa mutta äänet kuuluu. Yhden hetken ajan kuva oli näkyvissä ja toimi siihen asti ok, kunnes erehdyin säätämään alavalikosta äänenvoimakkuutta ja sen jälkeen kuva ei ole palannut. Kaikki muut kokeilemani ohjelmat toimivat ko. sivustolla moitteetta mutta livelähetyksestä ei saa kuvaa näkyviin.

Päädyin sitten lataamaan tabletille ruutu-sovelluksen, jonka kautta homma tuntui pelittävän varsin hyvin. Katsoin toista erää lähes kolme kokonaista minuuttia ilman ongelmia kunnes kuva pysähtyi ja koko saatanan sovellus tilttasi totaalisesti. Nyt sovellusta avattaessa näkyviin lävähtää pelkkää mustaa ja that's it. Muuten tabletti pyörii täysin normaalisti ja muut sovellukset pelittävät ongelmitta. Yksi ainoa sovellus ei toimi ja se on Ruutu. Ei jumalauta.

Ei tässä nyt taas oikein tiedä itkeäkö vai nauraako tälle lätkän katsomisen helppoudelle.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Katsoin toista erää lähes kolme kokonaista minuuttia ilman ongelmia kunnes kuva pysähtyi ja koko saatanan sovellus tilttasi totaalisesti. Nyt sovellusta avattaessa näkyviin lävähtää pelkkää mustaa ja that's it. Muuten tabletti pyörii täysin normaalisti ja muut sovellukset pelittävät ongelmitta. Yksi ainoa sovellus ei toimi ja se on Ruutu. Ei jumalauta.

Sama juttu. Tosin kuva toimi muutaman minuutin, sen jälkeen pelkkää mustaa ruutua. Ja välissä taisi sanoa, että sinulla ei ole käyttöoikeutta tmv. Ei tullut katsottua pelejä ja tuskin tulee enää tilausta jatkettua kun tämä kuukausi on mennyt.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minullakin on joinain päivinä ollut kännykällä katsellessa ongelmia. Joinain päivinä kuvaa ei näy, mutta ääni kuuluu ja joskus auttaa kun pistää uudelleen haluamansa pelin vähäksi aikaa ja toisinaan ongelmia ei ole ollenkaan. Chromeen siirryttyäni olen sentään vähän päässyt nauttimaan peleistä jos en ole kotona.

Mistähän johtuu tuo, että ääni kuuluu muttei kuvaa? Luulisi, että jos joku signaali ongelma ym niin ei äänikään kuuluisi vaikken kyllä näistä mitään tajuakkaan. Harmittaa vaan pirusti, kun nyt toimisi muuten niin sitten kuva häviää välillä kerran, useamman kerran tai loppu pelin ajaksi.
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Ei tämä jumalauta voi olla näin hankalaa.

Poikkeustilanteen takia joudun katsomaan pelin Huawein tabletilla ja eihän tästä tule yhtikäs mitään. Aluksi kokeilin ensimmäisen erän ajan saada peliä näkymään Ruutu.fi:n kautta ja mustaa ruutua pukkaa mutta äänet kuuluu. Yhden hetken ajan kuva oli näkyvissä ja toimi siihen asti ok, kunnes erehdyin säätämään alavalikosta äänenvoimakkuutta ja sen jälkeen kuva ei ole palannut. Kaikki muut kokeilemani ohjelmat toimivat ko. sivustolla moitteetta mutta livelähetyksestä ei saa kuvaa näkyviin.

Päädyin sitten lataamaan tabletille ruutu-sovelluksen, jonka kautta homma tuntui pelittävän varsin hyvin. Katsoin toista erää lähes kolme kokonaista minuuttia ilman ongelmia kunnes kuva pysähtyi ja koko saatanan sovellus tilttasi totaalisesti. Nyt sovellusta avattaessa näkyviin lävähtää pelkkää mustaa ja that's it. Muuten tabletti pyörii täysin normaalisti ja muut sovellukset pelittävät ongelmitta. Yksi ainoa sovellus ei toimi ja se on Ruutu. Ei jumalauta.

Ei tässä nyt taas oikein tiedä itkeäkö vai nauraako tälle lätkän katsomisen helppoudelle.


Applella tuo on ehkä paras ja toimivin sovellus mitä oon ipadille ladannut. Ei kertaakaan kaatunut eikä mitään ongelmia ole ollut.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hyvin toimi tiistai-iltana Ruutu halvimmalla Nokian Windows-älypuhelimella (520) Kiinassa. Ainoa heikkous oli, että kun sovelluksen jätti taustalle, niin siihen palatessa kuva ei ollut aivan täysikokoinen. Vertailun vuoksi Google ja Facebook eivät toimineet, koska ne on Kiinassa blokattu. Tuota ruutu-sovellusta on paljon haukuttu, mutta ainakaan maksetun sisällön (ei mainoksia) kanssa ei ollut minkäänlaista todellista ongelmaa.
 
Suosikkijoukkue
löytyy
Nyt ei kerkeä selaamaan koko ketjua läpi, mutta nyt kyselen sellaista että onko joku oikeasti joskus saanut jonkin sortin hyvitystä näiltä.
Minulle kertoivat viimeksi että ei voi hyvittää mitään kun sopimus on pari päivää sitten päättynyt.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Tästä syksyn ensimmäistä(?) tarjousta:

48H-TARJOUS: HUIPPU-URHEILUA JA VIIHDETTÄ 10 VIIKOKSI 50€
Vietä loppuvuosi suosituimpien urheilulajien ja parhaan viihteen parissa. Tilaa Ruutu+ Pro 10 viikoksi tarjoushintaan 50€ ja näet yli 130 suoraa Liiga-lähetystä sekä paljon muuta huippu-urheilua ja koko perheen laatusarjoja.

Huom. Tarjous on voimassa vain 48 tuntia 30.10. klo 17.00 asti ja lunastettavissa ainoastaan osoitteessa www.ruutu.fi/48h.
Ei mikään viime vuoden tyylinen supertarjous ole, kun hintaa on reilu 21 euroa/kk. Täytyypä kuitenkin harkita, jos tähän tarttuisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös