Itse alalla yli kahdeksan vuotta työskennelleenä graafisena suunnittelijana heittäisin ilmaan seuraavat huomiot:
1. Design on tunkkaista ja raskasta, värimaailma vastaa jotenkin 2000-luvun alun Jokereita enemmän kuin nykypäivää. Keltainen ja punainen eivät ole tarpeeksi esillä ollakseen nykypäivän Jokerit. Oranssi on ihan jees huomioväri, mutta liippaa juuri keltaisesta ohi, joka on se juttu Jokerien kohdalla. Värien kautta siis, ja logossa ne ovat pysyvät.
2. Jokereilta puuttuu kunnollinen typografinen logo, siis tekstilogo. Sana "Jokerit" saattaa olla monella tavalla kirjoitettu olkoon kyseessä sitten kausikirja, otteluvihko tai nettisivut. Nettisivuilla oleva logo ei ole tarpeeksi klassinen urheilulogo. Tuo on mallia "vaihdetaan kerran kahdessa vuodessa". Suunnittelussa pitäisi ottaa jo perinteet huomioon, eikä mennä tuuliviirinä vuodesta toiseen.
3. Navigaation tyylikikat outer glow -hengessä auttamatta vanhanaikaisia. Tälläisiä tehtiin 90-luvulla.
4. Taitto ontuu etenkin kuvien osalta. Kuvia ei olla saatu osaksi layouttia, vaan ne ovat päälleliimatun oloisia.
5. Plussaa sisältöpainotteisuudesta. Loppujenlopuksi sisältö on se asia mikä tuo kävijät uudestaan ja uudestaan saitille.
Hiomista tuossa siis olisi, mutta ihan ok. Ei kuitenkaan mitään huippuammattimaista kädenjälkeä. Vähän kotikutoinen meininki jossa konsepti, käyttöliittymä ja ulkoasu eivät täysin kohtaa.
EDIT: Onkos kellään tarkempaa tietoa mikä mainostoimisto Jokereille suunnittelee mainonnan? Ihan henkilökohtainen mielipiteeni on, että nyt mahdollisesti säästetään (tai sitten ei edes säästetä..) väärästä päästä.
Markkinoinnin ohella mainontaa vaivaa linjattomuus ja tuuliviirimäisyys vuodesta toiseen. Meillä sloganit vaihtuvat vuosittain, ja suurelle yleisölle jää täysin epäselväksi mitä Jokerit ovat. Enemmänkin muodostuu sellainen epäselvä kuva Virmasmaisesta selkoilusta ja kaaoksesta.