Mielestäni paljon olennaisempi kysymys on, että missä oli johtavien pelaajien panos?
Voitaisiinko esittää myös semmoinen kysymys että hekin pelasivat vain tasollaan? Otaksun että tarkoitat Jokista, Koivua, Filppulaa ja kumppaneita, niin eihän heidän taso ole koskaan ollut siellä maailmanluokan tasolla jossa tämän turnauksen huippu vetelee, vaan siitä pykälän alaspäin.
Ei Mikko Koivu ole sen tason pelaaja joka dominoi tällaisella tasolla tuloksellisesti, eikä ole koskaan ollut. Ja tämä ei siis mitään Mikolta tietenkään pois, hän on upea pelaaja, mutta on minusta jo lähtökohtaisesti väärin odottaa että nämä pelaajat olisivat laittaneet jotkin maalikarkelot näissä kisoissa pystyyn.
Senkin vuoksi itse peräänkuulutan sitä tulevaisuutta. Tuossa on nyt semmoisia ukkoja tulossa joiden potentiaalin yläraja menee juuri siellä mistä ruvetaan tämmöiselläkin tasolla laittamaan limppua säännöllisesti uuniin. Tulevaisuus näyttää että tuleeko se potentiaali täytetyksi.
Barkov oli kyllä pettymys peilaten siihen että pelasi melkein PPG tahdilla viime kaudella ja että häntä yleisesti jo ihan lajin sisälläkin taidetaan pitää maailman TOP15-sentterinä. Enemmän olisi pitänyt saada aikaan, mutta mistä lie sitten johtui että ei tullut pistettäkään.
Suomen taso maailman absoluuttisella huipulla on nyt tämä. Maailman 5-6 paras kiekkomaa. Ei se silti ota piiruakaan pois siitä että olen itse ainakin todella innoissani tämän uuden sukupolven tulemisesta ja heidän seuraamisestaan. Tuota en allekirjoita että Suomea olisi pidetty keväällä maailman ykkösmaana jääkiekossa. Ei pitänyt kai oikein kukaan, tai jos pitikin niin sitten ei lajsta kauheasti ymmärrä. Media luo kaikenlaisia höpinöitä, ei niitä kannata todesta kuitenkaan ottaa.