World Cup 2016: Suomi

  • 621 889
  • 2 444
Tila
Viestiketju on suljettu.

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jotenkin sellainen kutina, että Aho ja Teräväinen kisaavat lähtökohtaisesti tuosta viimeisestä paikasta hyökkäyksessä.

Laine-Barkov-Jokinen
Donskoi-Koivu-Granlund
Aho/TT-Filppula-Lehterä
Komarov-Haula-Korpikoski

Tuollainen voisi olla aika lähellä totuutta. Tosin jos itse saisin päättää Laine-Barkov-Lehterä olisi sellainen kolmikko mikä olisi ehkä pakko kokeilla yhdessä.
 

KemmiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jotenkin sellainen kutina, että Aho ja Teräväinen kisaavat lähtökohtaisesti tuosta viimeisestä paikasta hyökkäyksessä.

Laine-Barkov-Jokinen
Donskoi-Koivu-Granlund
Aho/TT-Filppula-Lehterä
Komarov-Haula-Korpikoski

Tuollainen voisi olla aika lähellä totuutta. Tosin jos itse saisin päättää Laine-Barkov-Lehterä olisi sellainen kolmikko mikä olisi ehkä pakko kokeilla yhdessä.
Näinhän ne menee. Eli Aho aloittaa ylimääräisenä, tosin takuulla tulee pelaamaan näissä kisoissa ja voikin pelata missä tahansa ketjussa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jotenkin sellainen kutina, että Aho ja Teräväinen kisaavat lähtökohtaisesti tuosta viimeisestä paikasta hyökkäyksessä.

Laine-Barkov-Jokinen
Donskoi-Koivu-Granlund
Aho/TT-Filppula-Lehterä
Komarov-Haula-Korpikoski

Tuollainen voisi olla aika lähellä totuutta. Tosin jos itse saisin päättää Laine-Barkov-Lehterä olisi sellainen kolmikko mikä olisi ehkä pakko kokeilla yhdessä.
Ihan hyvät koostumukset kyllä, ja olen itsekin samoilla linjoilla että luultavasti Teräväinen ja Aho kisaa siitä viimeisestä laiturin paikasta. Aho tosiaan on sellainen kaveri että pystyy peliälyllään hoitamaan hyvin myös puolustusvelvoitteita, vaikka hieman ehkä fyysisyydessä antaakin tasoitusta.

Kolmosketjussa mietityttää vähän että siinä on kuitenkin lähtökohtaisesti kolme sentteriä, vaikka toki etenkin Teräväiseltä ja Filppulalta löytyy paljon kokemusta laiturin paikalta. Mites tuo Lehterä, onko pelannut laiturin paikalla minkä verran uransa aikana? En pitäisi mahdottomana sitäkään että Filppula ja Donskoi vielä vaihtaisivat paikkaa, eli Filppula siis Koivun laitaan (on pelannut parit arvokisat siinä), ja Donskoi sitten kolmosketjuun Lehterän ja Teräväisen/Ahon kanssa, tällöin siis Lehterä ottaisi sen sentterin tontin kolmosessa.

Mutta hyvällehän tuo joukkue näyttää hyökkäyksen osalta. Maalintekotaitoakin pitäisi kyllä ihan riittävästi olla, vaikka siitä aina muistetaan puhua.
 

Yeap

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
ISTV lähetystä hehkuttivat itse Iltasanomat jo koko aamun alkavaksi klo 11.30, siirtyi 11.45 ja nyt se poistui kokonaan. Unohtivatko herrat Rantala ja Nyholm ottaa mikrofoneihin patterit mukaan?
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Hyvältä kyllä näyttää nuo suomen kentälliset, aijai kohta ne kisat jo alkaa. :)
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Toivotaan, että Pate Laine pääsee pelaamaan "omalla laidallaan" näissä kekkereissä? MM-kisoissa ei päässyt...
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Ja pakkiparit vielä:
Määttä-Ristolainen
Jokipakka-Vatanen
Lindell-Pokka
Lepistö

Tästä nyt ei yllätytty muualla kuin Valtran kopissa.
 

Stark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Minnesota Wild
MM-kisojen ykkönen pidetään siis World Cupissakin yhdessä. Saa nähdä jatkaako tuollaisenaan loppuun saakka vai vaihtuuko Jokisen ja Granlundin paikat päittäin. Jotenkin se Granlundin ja Barkovin yhteispeli silloin olympiaturnauksen alussa oli niin lupauksia herättävää. Tuo nelonenkin saattaa muuten oikeasti olla toimiva kokonaisuus. Löytyy suoraviivaisuutta ja myös hitunen käsiä Haulan muodossa. Lisäksi Leksa osaa kyllä viimeistellä. Ehkä tällä hetkellä tuo kolmen sentterin kolmonen on suurin arvoitus.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Minun mielestäni nuo kentälliset ovat hyvin tasapainoiset. On pari selkeää hyökkäävää ketju, yksi välimallin ketju ja nelonen on selkeä jarruketju. Varalla on vielä Aho joka pystyy stunttaamaan missä hyökkääjän roolissa tahansa.
 

Bremberg#19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tampa Bay
Ykkösen rakentamisessa mentiin kyllä taas sieltä mistä aita on matalin. Jokinen ja Barkov eivät kuulu samaan kenttään, sen ainakin Florida kannattajat tiedostavat. Lisäksi Laineen taso ei todennäköisesti varsinkaan 5 vs 5 peliin riitä vielä näihin peleihin. Filppula ja Lehterä olivat täysin selviö samaan ketjuun. Uskon tuon kentän olevan Suomen paras yhdessä tuon kakkosen kanssa.
 

Antero Boston

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes, Huuhkajat:D
Yv-ketjut: Barkov-Laine-Jokinen-Komarov-Vatanen. Koivu-Filppula-Granlund-Donskoi-Ristolainen. Jos pitää veikata, niin Jokinen on ensinmäinen pelaaja, joka korvataan jollain toisella pelaajalla nuissa koostumuksissa.
 

Isäntä

Jäsen
Teräväinen-Filppula-Lehterä...Siinähän syötellään vielä tyhjän maalin edessäkin. No joo, eihän Suomella muutenkaan maalintekijöitä juuri ole ja onhan tuossa ketjullinen hyviä jääkiekkoilijoita.

Itsekin olen vähän huolissani, että joutuuko Pate taas oikealle. Siinä jää taas potentilaalia paljon käyttämättä. Laine oli jo MM-kisoissa tietynlainen riski omissa ja keskialueella juuri sen takia, että joutui pelaamaan oudolla puolella. Lisäksi yksi suurimmista vahvuuksista, täydessä vauhdissa vasemmalta tulevat haastot jäävät tällöin lähes tyystin hyödyntämättä.

Olen myös yllättynyt jos Lepistö päättää turnauksen katsomossa. Luultavasti Jokipakka tai Lindell joutuu väistymään kokoonpanosta ennemmin tai myöhemmin.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Laine vaan samantien ykkösen laitaan, kuulostaa hyvältä. Tuossahan se sitten onkin Leijonien ykkösketju tuleviksi 15-20 vuodeksi, paitsi että Jokisen tilalle on sitten halukkaita enemmänkin. Muuan leveästi hymyilevä pohjoisen poika tulee esimerkiksi mieleen.
 

Larionov #8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Laine on ihan oikeassa paikassa. Jokinen vaihtoon vaikka Donskoin kanssa päittäin. Tai vaikka Komarovin jos lisää vääntövoimaa tarvitaan Sashan avuksi.
 

Granny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild #64 & #11
Laine pelaa vasenta laitaa ja Jokinen oikeaa laitaa näin harjotusten perusteella. MM-kisoissa pelasivat toisinpäin.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Täytyy muistaa että alkulohkossa ovat vastassa junnutiimi, Venäjä ja Ruotsi. Näistä ainoastaan Ruotsi onnistuu täysin varmasti tappamaan Suomen hyökkäyspelin, mutta muita joukkueita vastaan Laineellakin on ihan hyvä mahdollisuus saada jotain aikaiseksi. Toki jos Venäjä pelaa tuolla rosterilla tiivistä joukkuepeliä niin eihän niille mitään mahda, mutta saapahan taas nähdä että pelaako.
 

Palsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, STL Blues, Jymy
Tyhmiä täällä kysellään, mutta näkeekö tuon tämänpäiväisen pelin muualta kuin katsomon penkeiltä? Vastausta en löytänyt parilta edelliseltä sivulta.

e. Mä taidan sekoilla, tänäänhän ei pelata laisinkaan, ja tuo torstain matsi taitaa tulla viaplaystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös