Mitä taas
@Toby Dammit mainitsi Stastnystä, niin hyvän alun jälkeen oli melko tehotonta ko. kaksikon peli, ei mitään unohtumatonta siis. Jotain pysyvämpää toivoisi joukkueen rakenteeseen, ei se nyt loputtomiin voi mennä niin että kevääksi otetaan aina rental -sentteri.
Kauanko tätä on tapahtunut? Muistaakseni viime keväänä Stastnyn hankkiminen oli eka kerta ja hänenkin kanssaan ymmärtääkseni keskusteltiin jatkosopimuksesta. Luulen, että myös Hayesin kanssa, mikäli hän osoittautuu sopivaksi palaseksi.
Mua jotenkin ihmetyttää tämä yhtäkkinen Littlen palvonta, joka tuntuu olevan nyt sellainen uusi juttu, joka erottaa fanipojat asiantuntijoista. Itse pitäisin Laineen huonoa loppukevättä kyllä ihan väsymyksen syynä sekä kokemattomuutena, nuori kaveri kun oli ja ensimmäiset playoffsit NHL:ssä. Kaverin jalka ei kulkenut enää huhti-toukokuussa.
Ei mun mielestä ole väärin ajatella myös sitä, että Laine hyötyisi Hayesista. Eikä Laineen tarvitse pelata edes samassa ketjussa. Riittää, että joka pelaajasta saataisiin paras potentiaali irti kun tosipelit alkavat. Ei Scheifele-Little tai Scheifele-Hayes kaksikko vedä vertoja vaikka Stamkos-Point, Tavares-Matthews, Bergeron-Krejci, Crosby-Malkin tai edes Duchene-Dubois -parille, mutta kolmestaan ovat jo huomattavasti parempi vastike monen joukkueen kärkikolmikolle. Tätähän tässä nyt varmasti haetaan.
Laineella ei ole mitenkään hirmu hyvin sujunut Littlen kanssa, mutta ei hän ole vielä osoittanut koko urallaan mitään muutakaan sellaista, josta voisi varmuudella povata hänelle jatkuvia +35 maalin kausia. Jos sellaisen lääkkeen löytää vaikka kokeilemalla muidenkin senttereiden vieressä, niin ei siinä varmaan kovin pahasti metsään mennä.
Itse tykkäsin tästä hankinnasta kuitenkin enemmän kuin vaikkapa Stonen tai Duchenen hankkimisesta. Heitä olisi ollut huomattavasti vaikeampi pitää ensi kaudelle ja olisivat rentaleina maksaneet kyllä jonkun muun kuin Lemieuxin. Nyt, vaikka Hayes pakkaisi kimpsut ja kampsut kesällä, voitaisiin hänen paikkaajansa hankkimiseksi kesällä käyttää vielä assetteja, kuten Ehlersiä, Roslovicia, Perreaultia tai vaikkapa Vesalaista. Siitä olen samaa mieltä, että ensi kaudelle olisi kuitenkin hyvä lähteä muulla kuin Scheifele-Little -kaksikolla, koska sitä on nyt kaksi kautta kokeiltu helmikuulle asti ja molemmilla kerroilla todettu riittämättömäksi.
edit: Hei, Littlehän voisi olla hyvä haku Rangersiin: 5,3milj caphit vuoteen 2024. Eli sama kuin Zibanejadilla, tosin vuoden pidempi. Siinä olisi pitkäksi aikaa hyvä sentterikaksikko Rangersille. Mikallahan on 62p pistettä tällä kaudella, eli vain 6 pistettä vähemmän kuin Scheifelella ja ura kovassa nosteessa, joten kyllähän sillä kaksikolla voisi lähteä hyvin tuleviin kausiin. Voidaan ottaa vaihdossa vaikka Strome ja jotain sälää. Vielä ku onni potkaisisi kesällä draft lotteryssä, niin siihen joku Kakko kasvamaan 3 vuotta laidalla, niin eipä olisi valittamista.