Silti käsittämättmällä tavalla loppui puhti kolmannessa ja 5-5-tasoituksen jälkeen ei ollut mitään saumaa mihinkään.
Edelleen olen sitä mieltä että joukkue on hyvin rakennettu ja kaikki vaadittavat palaset ovat paikallaan vaikka mentäisi mihin. Mutta.
Kyllä me saatana oltiin vastaanottavana osapuolena 95% ottelusta, eikä puhtia ollut oikeen missään vaiheessa ottelua :(
Sen jälkeen kun Trotz lähti joukkueesta, niin minun silmään tuolla joukkueella ei ole ollut oikeanlaista paloa tähän hommaan. Itse en ole vakuuttunut yhtään Reirdenin taidosta saada porukasta kaikkea potentiaalia ulos. Jos tuo peli jatkossakin on tuollaista (erittäin hidasta), en ihmettelisi jos päävalmentajan paikalla seisoisi Tammikuussa joku toinen herra. Viime kausi nyt meni vielä mestaruuskrapulassa ja sen nyt antaa anteeksi, mutta tämä kauden alku nyt ei ole toistaiseksi näyttänyt yhtään siltä miltä sen pitäisi. Ymmärtäisin jos oltaisiin jossain "rebuild" -tilassa ja joukkueessa olisi pääosin nuoria ja kokemattomia pelaajia, mutta ei perkele siellä on mestarijoukkueesta vielä runko jäljellä, niin pitäisi sillä saada järkevämmän näköistä peliä aikaan.
Ykköskenttä ei ole tarpeeksi vaarallinen, johtuen Bäckströmin hitaudesta. Enkä tarkoita että Bäckström olisi tällä hetkellä mikään Orpik, mitä tulee luistelunopeuteen, mutta NHL on nykyään niin nopea laji, että hänen nopeutensa ei (tällä hetkellä) ole riittävää NHL:n ykkösketjuun jossa hänen kontollaan on aika paljon kiekon kuljettaminen vastustajan alueelle. Ovechkin ei ole enää nuoruusvuosien tasolla, jolloin hänen kiekonkäsittely- ja luistelutaidoillaan tuotiin kiekko nopeasti hyökkäysalueelle. Wilson on myös hyvin paljon samantyylinen pelaaja ja hänenkään kontolle ei tuota kiekon tuomista alueelle voi varata. Tämä kenttä pelasi tasan yhden vaihdon Predatorsia vastaan sillä tasolla millä sen pitäisi olla "koko ajan". Eli hyökkäysalueelle päästyään on kyllä vaarallinen ketju.
Toisesta kentästä Oshie ja Vrana?? Missä olette?? Ilman tuota Oshien maalia voisi kysyä, että pelasiko hän edes? Kyse kakkosketjun laitureista joilta odotetaan tulosta. Noilla otteilla niitä ei valitettavasti ole tulossa :/ Kuznetsoville varovainen peukku, kun pelasi vasta toisen ottelunsa pelikieltonsa jälkeen ja väläytteli sitä normaalia omaa itseään. Mutta kyllä siellä hänelläkin luvattoman paljon tuli kiekonmenetyksiä ihan perussyötön vastaanotoissa. Ehkä ne kiekot alkavat jäämään siihen lapaan kun saa pelituntumaa vähän paremmaksi, ja tällöin uskon että löytää itsensä nopeasti ykköskentästä Ovechkinin ja Wilsonin keskeltä, ellei Bäckströmin otteet ala paranemaan.
Kolmosketjusta puhtaat paperit saa Eller ja Hagelin, tekevät sen mitä heiltä odotetaankin. Mutta Panik ollut kanssa kyllä aivan näkymätön. Jos ei hänkään peliänsä paranna, niin sit poppareille ja aktiivisempaa kaveria tilalle!
Neloskenttä tekee kokonaisuudessaan työnsä mallikkaasti mutta kyllä sitä Beaglea on juuri niin paljon ikävä mitä pelkäsi :(
Pakkeja olen aina ollut huonompi arvioimaan, mutta ainakin Gudas on tuntunut olevan hyvä hankinta vaikka nyt pari viime peliä häneltäkin tasapaksua puurtamista. Avauspeli ollut häneltä positiivinen yllätys. Orlov on edelleen se sama "Orly", eli liian ailahteleva. Omassa päässä välillä ihan hukassa ellei nyt vedä sit jotain highlight-niittiä. Mut sit jos on ollut muuten koko pelin aivan hukassa, niin sit saattaa vetää yhden "beast mode" - vaihdon (varsinkin hyökkäyspäässä), ja olla todellinen vaarallinen uhka vastustajalle. Pelisilmä ei tunnu riittävän puolustukseen, mutta hyökkäyspäässä se on NHL:n "eliittiä". Välillä pistää miettimään, että olisiko tästä kaverista kannattanut junnuna leipoa hyökkääjä? Carlson sentäs pelannut lähellä omaa tasoaan omaan silmään. Siegenthaler on yllättänyt positiivisesti pelivalmiudellaan "Äijien" porukassa. Pikkasen papua vielä lisää, niin varmasti tulee olemaan meillä runkopakkeja. Kyllähän siellä toki Kempnyn mentävä aukko on, mut eikös hänen pitäisi olla jo lähes valmis kentälle?
Netissä näyttäs olevan paljon parjattu Holtbyä häviöistä, mutta itse en näe meillä kyllä mitään maalivahtiongelmaa. Isoin ongelma omasta mielestäni tällä hetkellä on se, että jalat ei liiku, kiekko ei liiku, eli liian hidastempoista on tämän hetken liigaan! Siinä on Reirdenin homma, mitä mielestäni pitäs parantaa. Vai onko sit vaan kesä vedetty niin kovaa fysiikkareeniä, et jalat on vielä puupökkylöitä ja ajateltu niiden siitä kohta aukeavan?
No kausi on vasta juuri alkanut, mutta kyllä itse toivoisin joukkueelta enemmän sitä tekemisen meininkiä, eikä nyt nähdynkaltaista seisoskelua.
Edit: kirjoitusvirheet