Omasta mielestä Carlson on hieman aliarvostettu, mutta kyllä mä 10 parempaa puolustajaa pystyn nimeämään tuijottamatta edes pistepörssiä. Tuntuu muutenkin, että osa arvioi puolustajissa enemmän sitä offensiivisuutta kuin kokonaisvaltaisuutta ja sitten toistepäin sama juttu. Itse arvostan kokonaisvaltaisuutta, joskin muutama puolustaja tekee sen verran kovia pistemääriä, ettei pysty olla ihannoimatta.
Kulunut kausi oli Carlsonilla huikea ja ansaitsi ne äänet Norris-skabassa. On ihan perusteltua pitää häntä ihan siellä kärkikymmenikössä, mutta ainakin henkilökohtainen mielipiteeni on odottaa tulevaa kautta ja katsella sitten meneekö sinne parhaiden offensiivisen puolustajien joukkoon. Jos tulevalla kaudella yltää samoihin pisteisiin, niin ilman muuta syön sanani ja annan kunniaa hänelle. Eikä sitä puolustajien pörssiä tarvitse edes voittaa.
Laitetaan nyt se lista puolustajista, jotka itse valitsisin ennen John Carlsonia joukkueeseeni joko pelaamaan kokonaisvaltaista tai puhtaasti offensiivista jääkiekkoa: Erik Karlsson, Drew Doughty, Victor Hedman, P.K. Subban, Roman Josi, Seth Jones, Alex Pietrangelo, Oliver Ekman-Larsson, Brent Burns sekä Ivan Provorov. Tunnustan olevani suuri Provorov-fani.
Carlson on mielestäni kokonaisvaltaisesti samalla tasolla kuin Klingberg, Barrie sekä McAvoy nyt vaikka nopeasti ajateltuna, Krug ja Werenski myös. Jotkut noista on selkeästi parempia hyökkäyssuuntaan, kun taas Carlson on parempi omalla alueella kuin osa. Vaikeeta kyllä heittää arvioita, mutta laadukas ykköspuolustaja. Mun papereissa top-15. Sillä ei ole sen suurempaa merkitystä joukkueurheilussa, kunhan vierellä olevat palaset on kohdallaan.