Vranalla on kyllä hyvä vaihe menossa. Oikein nätti maali Bostonissa ja itseluottamus kasvaa silmissä. Ennen kautta todettiin että nuorten pelaajien joukosta täytyy nousta ratkaisijoita jos mihinkään halutaan päästä. Piranha on siihen ainoana tähän mennessä kyennyt.
Bowey ja Djoos ovat pääasiassa OK mutta ei (vielä ainakaan) sen enempää.
Muut eivät.
Nyt on täällä palstavanhus kyllä hieman eri mieltä Capsien tämän kauden nuorukaisten onnistumisista. Myönnän heti alkuun etten ole läheskään kaikkia pelejä katsellut, joten voin olla väärässäkin, mutta seuraava näkökanta on muodostunut pitkälti tilastojen ja koosteiden pohjalta. Korjatkaa siis karkeimmat virheet!
Vrana on ollut katsomokeikan jälkeen hyvä ja ollut jotenkin selkeästi aikaisempaa röyhkeämpi mielestäni. Lisäksi kaverihan tuntuu omistavan aika räjähtävän kiihdytyksen, joka oli pysynyt tähän asti aika hyvin piilossa ainakin allekirjoittaneen verkkokalvoilta.
Vrana 32 10+4 +6 4PIM 13:23
Olen sitä mieltä, että alkukauden aikana Vranan tasoisesti on nuorista hyökkääjistä ottanut roolia ja pelipaikkaa Chandler "Bing" Stephenson. On pelannut vissiin kaikissa ketjuissa jossain kohtaan, mutta nyt viime aikoina tuonut hyvää tekemistä nimenomaisesti nelosketjuun. Pisteitä tullut ihan kivasti siihen nähden ettei ylivoima-aikaa ole käytännössä tullut hajavaihtoja enempää. Itse asiassa Vranaan verrattuna PPG:ssäkin on eroa vain 0.05 pistettä, ja keskimääräinen peliaika kuitenkin minuutin vähemmän. Tykkään Bingin yleispelaamisesta ja siitä, että on tuonut neloseen kiekollistakin tatsia lisää. Toivottavasti ei nyt tipu Oshien palatessa ulos kokoonpanosta (näin kuitenkin tulnee tapahtumaan, kun ei ole vastuuroolissa erikoistilannepelaamisessa). Kaverilla on muuten tuo tehotilastokin joukkueen paras Wilsonin kanssa!
Stephenson 23 2+7 +8 4PIM 12:29
Djoosin ja Boweyn panoksiin olen myös aikas tyytyväinen heidän rooliinsa nähden. Kumpikaan ei käytännössä pelaa erikoistilanteissa vaan peliaika koostuu tasakentällisin pelaamisesta, joten pisteitäkään ei tolkuttomasti voi mielestäni vielä odottaa noilla rooleilla. Positiivista on se, että kaverit ovat pääasiassa olleet koko ajan pelaavassa kokoonpanossa ja NHL-kokemus kasvaa koko ajan korkoa. Virheitä tulee aina silloin tällöin, mutta ei ilman niitä kehitykkään. Ovat paikkansa täyttäneet ihan kiitettävästi mielestäni.
Djoos 24 2+3 +5 6PIM 13:46
Bowey 27 0+7 -2 18PIM 13:52