Omasta mielestäni maali ei ollut kauden hienoimpia, monikin maali menee edelle. Tämä on tietysti vain mielipide. Itse arvostan enemmän sellaisia maaleja, joissa maalintekijällä on paremmin tilanne hallussaan kuin tässä.
Ei maali ole mielestäni myöskään mikään valtava taidonnäyte, lähinnä juuri tilanteen loppuun asti taistelemista, joka on usein jopa tärkeämpää kuin taito. Taitoa Ovechkin on kyllä osoittanut lukuisissa muissa, mielestäni hienommissa, maaleissa.
Kun Ovechkin kaatuu, hän pyrkii pitämään katseensa kiekossa. Selällään hän sitten yrittää ensin saada jonkinlaista tuntumaa kiekkoon ja sitten kampeaa kiekon kohti maalia. Tässä vaiheessa on aika paljon tuuria mukana - kiekko sattuu kulkemaan juuri tolpan vierestä ja eipä kiekko kovin kaukana maalivahdin mailastakaan ollut.
Cube kirjoitti:
Jos AO yritti osua kiekkoon ja yritti sutaista sen maalia kohti, niin miten voi sanoa, että siinä onnistuminen on tuuria?
fermee kirjoitti:
Vertaanpa vielä rakkaaseen harrastukseeni golfiin. Par 3:lla yritän aina lyödä pallon suoraan reikään. Ikinä en ole onnistunut. Onko minulla ollut huono tuuri? Ja jos joskus onnistun, onko minulla silloin hyvä tuuri vai pelkkää taitoa, koska sitä yritinkin.
Niinpä. Tuuria voi olla siinäkin, että yrittää jotakin ja onnistuu siinä. Onhan lottovoittokin tuuria. Tai se, että yrität pussittaa koripallon selin koriin nähden. Tai jos yrität hole-in-onea jne.jne.
Aika turhaa on silti väitellä siitä, oliko tämä maali tuuria vai ei, koska siitä tuskin kuitenkaan päästäisiin minkäänlaiseen yksimielisyyteen. Hieno maali jokatapauksessa. Ei kuitenkaan mielestäni näin suuren hehkutuksen arvoinen.
Ja kyllä mielestäni Ovechkinilla on mahdollisuudet voittaa maalipörssi näissäkin olosuhteissa. Onhan hän noussut jo toiselle sijalle. Toki kaiken pitää mennä hyvin ja loukkaantua ei saa jne.