Elton kirjoitti:Kerro kuitenkin Jatkoajan Caps-analyytikkona Jokerefaneja kiinnostava todennäköisyys prosentti Sami Lepistön Caps organisaatioon liittymisestä ensi kaudeksi.
Tässä kohti täytyy nostaa kädet pystyyn ja todeta, että Samin suunnitelmista varmaan paremmat tiedot ja prosentit osaa heittää Jokerifanit kuin Caps-fanit. Kyllähän kaveria ainakin fanien puoleen kovasti toivotaan ensi kaudeksi ison veden taa. Itse näkisin nyt lähtemisen Samin kannalta viisaana, sillä Capseilla on samaan rooliin sopivia muitakin pakkeja liittymässä organisaatioon ensi kaudeksi. Vuoden päästä pelipaikan saaminen voi olla vieläkin vaikeampaa.
Itse odotin, että Lepistön soppari olisi jo julkaistu tässä sarjojen loputtua, mutta ei. Voi tietysti olla, että rahallinen puoli on se kiistakapula, jota nyt kummatkin osapuolet funtsivat. Capseilla on neuvotteluissa se "hyvä" puoli, että heillä ei ole mikään pakko sainata Samia, koska ensi kaudelle on jo sopparin alla nuoria kiekollisia pakkeja sekä Capseihin (Green) että kasvamaan korkoa Hersheyhyn (Schultz). Niinpä voi olla, että he eivät ole valmiita maksamaan sitä summaa mitä Lepistön osapuoli haluaa. Mutta tämä siis totaalista spekulaatiota.
Viime aikoina päähäni on iskostunut semmoinenkin ajatus, että tullaanko Samia ikinä Caps-paidassa näkemään? Yleinen mutu juhannuksen draft-tilaisuutta kohtaan nimittäin Caps-piireissä on sellainen, että Caps yrittänee hankkia jopa ykkösvarauksen Bluesilta, jotta puolustukseen saataisiin selkeä johtopeluri Johnsonin myötä. Tuota ykkösvarausta pyrittäneen hankkimaan tarjoamalla omia ykköskiepin varausvuoroja (4. ja 23.) + jotakuta nuorta peluria. Organisaatiossa on tällä hetkellä nimenomaan kiekollisia nuoria pakkeja aikalailla, joten Lepistö voisi hyvinkin olla osana mahdollista tarjousta.
Katsellaan nyt mitä Lepistön kohdalla tapahtuu. Sinällään yksi lisäkausi Euroopassa ei olisi Capsien kannalta mikään maailmanloppu, mutta kyllä itse mieluiten haluaisin seurata Samin kehitystä ensi kaudella Caps/Bears-paidassa.