Ei Vanhanen minusta tehnyt muuta virhettä kuin teki rankan virhearvion aloittaessaan oikean ihmisuhteen Ruususen kanssa. Jos ei ajatella asiaa juridisesti, niin Matti sai jätettyään Ruususen, ilmeisesti aika töksähtäen, sitä mitä tilasikin, ikävän julkisuuden kautta. Nyt MV teki yksityiselämästään oikeusjutun, oikeutetusti, tultuaan loukatuksi ja ehkä koko prosessi kannatti, kun HO näki asian samoin kuin Matti. Itse olisin Mattina korkeintaan naureskellut Ruususen kirjalle ja todennut "en kommentoi" kaikkiin kysymyksiin kirjasta. Saa nähdä mennäänkö vielä KO:n puolelle, että päästään vielä kerran ihmettelemään oikeuden päätöstä Vanhasen intimiteettisuojasta. On sekin nimittäin mahdollista, että KO taas muuttaa päätöstä.
Olen HO:n kanssa samaa mieltä, että ei intiimejä paljastuksia saa kirjoittaa kirjaan ilman vastapuolen lupaa ja erityisesti ei saa kirjoittaa mitään Vanhasen alaikäisistä lapsista ilman Matin suostumusta.
Painotan edelleen, että minulle tämä asia on ainoastaan inhimillinen. En kyllä haastaisi entisiä naistuttujani oikeuteen näin pikkuasioista, vaikka tietäisinkin olevani oikeassa ja juridisesti vahvoilla. Ei pääministeri tai "herrasmies" kohtele naisiaan tällä tyylillä, jos haluaa arvostusta kyvystään hoitaa eteen tulevia asioita, joihin kuuluu myös yksityiselämän ihmissuhteet. Laittakaa joku muu nimi Matti Vanhasen tilalle ja miettikää olisiko ihmissuhteesta irtautuminen saanut tällaiset mittasuhteet julkisuudessa ja olisiko tarvittu oikeuslaitosta puolustamaan jonkun toisen henkilön intimiteettisuojaa. Matin ikäisen miehen pitäisi osata lepytellä "ruususiaan" sen verran, että nämä eivät edes harkitsisi lokakirjan kirjoittamista, vaikka ero tulisi Matin aloitteesta.