En kai ole väittänytkään, että perättömiä asioita saisi julkaista, olivat ne sitten tekstiviestejä tai muistelmateoksia? Mielestäni olen erityisesti korostanut, että sananvapautta ei rikota missään näistä kohdissa mikäli niissä puhutaan totta....
Itse lainaamassasi tekstissä luki
puhut paskaa tai levittelet toista loukkaava tietoa
Oletko sitä mieltä, että ihmisiä saa loukata, mikäli ei valehtele? Laissa kyllä puhutaan loukkaavasta tiedosta, mutta ehkä olet oikeassa silti.
Nyt kyseessä olevassa asiassahan on kyse siitä mikä on loukkaavaa. Tulkintahan on perinteisesti ollut se, että julkkisten ja poliitikkojen pitää kestää enemmän kun muiden ja tästä rajanvedosta on kyse.
Jos minä lähdetän sinulle tekstarin:
"onko lainata housuja, livahti paskat housuun, rectumi ollut vähän löysällä viimeaikona jatkuvan b-yhdynnän takia"
Väitänpä, että julkaisemalla minun homouteni ja rectum ongelmat rikkoisit aika selkeästi yksityisyyden suojan rajoja, vaikka totta puhuisitkin. Sen sijaan se, että pääministeri lähettäisi sulle vastaavan, niin voisin kuvitella PM:n homouden olevan melko merkittävä asia, minkä julkaisu olisi ihan jees.
Loppukaneettina totean, että rectum on tiukalla ja pysyy.