Nyt alkaa vituttaa jo ihan sumeesti. Kahvakeskustelu on paisunut jo suorastaan infernaalisiin mittoihin.
Joku peräänkuulutti tapparalaisten mielipiteitä kahvauksesta ja tuomarilinjasta. Tässä tulee: Olen itse tälläkin foorumilla tuonut esille ajatuksen nollatoleranssista. Joka kerta kun kepillä pelataan muuta kuin kiekkoa/mailaa mies boksiin! Ja kyllä, kannatan myös leveää kaukaloa takaisin Hakametsään. Kahva ei ole Tapparan vaan liigan ongelma. Ja Tappara ei perkele soikoon kahvaa sen enempää kuin muutkaan! Sen mukaan mennään mitä kaukalossa sallitaan. Olisipa todellakin upeaa nähdä J.Ojanen ja A.Barkov viilettämässä kaukalossa ilman selkäreppua!
Tosin mielestäni liigapelit ovat jo pitkään näyttäneet tismalleen samalta. Sikäli siis ongelmaa jokseenkin ylidramatisoidaan. Kahvaa esiintyy, totta, mutta missä määrin onkin jo eri asia. Toistaiseksi ainakin olen nauttinut tälläkin kaudella joka pelistä jonka olen nähnyt. Toki asiaa auttaa sekin että Tappara on nuo pelit voittanut.
Ja tässä tullaankin nyt asian ytimeen: Menestyjiä kadehditaan aina! Niinkuin susikin totesi, näytti peli viimeisen Korven visiitin aikana oikein saakelisti riettaammalta, mutta ketä se kiinnosti kun Tappara otti kuitenkin turpiinsa? Muistaako kukaan kuinka täällä (tai Kiekkopesässä) itkettiin Tepsin huomattavasti vähemmistä jäähymääristä muihin verrattuna? Eihän kukaan voinut pelata niin paljon muita siistimmin! Selvä salaliitto! Entä muistaako kukaan miten HIFKin rikollista pelitapaa kauhisteltiin oikein urakalla? Viis siitä että niille vihellettiin enemmän jäähyjä kuin muille, kun niille olisi pitänyt viheltää ainakin kolme kertaa enemmänkin! Jokereiden menestyksestä nyt puhumattakaan! Niillähän on kaikki voitettu vääryydellä ja Hjalliskin on niin ruma!
Kun totuus on se, että harvoin on liigassa nähty niin ylivoimaista jengiä kuin IFK -98! Siellähän oli perhana pakistokin kuin änärijoukkueesta kerrassaan! Äkkiä tulevat mieleen ainakin nimet Rafalski, Lydman, Kultanen... Hitto niitä nyt enää muista, mutta IFKn miehet (ja naiset) varmasti muistavat paremmin. Päälle vielä hirviömäinen hyökkäys maagisessa kunnossa olevan Calounin johdolla. Mutta totta h-e-l-v-e-t-i-s-s-ä ne voitti sen mestaruutensa vääryydellä ja sikailulla! Viiriinkin olisi pitänyt pistää maininta moisesta epäkohdasta!
Entä Tepsi sitten? Harvoin näkee niin hyvin hoidettua organisaatiota kuin Turussa. (Että minun pitääkin joutua sanomaan tämä!) Mutta mikkihiiriähän ne kaikki siellä ovat, ja ovat mokomat vielä ostaneet tuomaritkin! Niidenkin viireihin pitäisi laittaa maininta "ostettu mestaruus"!
Ja tässäkin kylmä totuus on se, että rikkominen ei ole koskaan kuulunut turkulaisten tavaramerkkeihin. Ei tarvitse rikkoa kun on nopea ja taitava jengi. Mutta kateellisten mielestä aina on jokin vialla. Jollei mikään muu niin sitten ulkonäkö.
Nyt kun Tappara jyrää sarjakärjessä aseinaan armoton luistelu, karvaus, taklaukset ja vihdoin ja viimein myös tasainen neljän ketjun käyttö, niin totta v**ussa se tapahtuu laittomin keinoin, tai vähintäänkin rumin keinoin! Kahvaa, estämistä, roikkumista, hakkaamista, puremista --> suoranaista epäjääkiekkoa! Kahvara on ilmiselvästi jääkiekon turma! Hallit tyhjenevät! Kukaan ei nauti ja aurinkokin on pilvessä!
Kun tosiasiassa muiden jengien faneja vain hatuttaa (ilmaisut kevenevät kun raivo hellittää) kun omat suosikit ovat helisemässä jo omalta alueelta saakka kun Tappara käy aggressiivisesti kiinni. Totta kai Tappara käyttää mailaa muuhunkin kuin kiekon siirtelyyn, mutta niin tekevät teidänkin puhtoiset kuoripoikanne, perkele! (Ei se raivo vielä hellittänytkään!)
Minä olen ensimmäisenä hurraamassa jos Liiga ikinä ilmoittaa uudesta nollatoleranssi-linjastaan mailankäytön suhteen! Kohta perään hurraisivat myös Ojaset, Helmiset, Vujtekit, Calounit ja monet muut. Sen sijaan kaikki eivät hurraisi. Nimittäin piste-erot kasvaisivat entisestäänkin, ja uskoisinkin että Tappara olisi entistä tukevammin liigan piikkipaikassa kiinni, vanavedessään ainakin Jokerit, HPK ja TPS.
On näitä itkemisiä tosiaankin kuultu maailman sivu, mutta kaikesta panettelusta huolimatta kenelläkään ei ollut otsaa väittää että TPS, HIFK tai Jokerit olisivat kuuluneet sarjataulukossa kymmentä pykälää alemmalle sijalle! Mutta nyt sekin on nähty! Tokihan Tapparan sijoitus olisi tuo kymmenes tälläkin hetkellä elleivät Barkov, Ojanen, Pirnes, Hassinen ja kumppanit kahvaisi niin maan perusteellisesti! Käsijarrullahan ne kaikki maalitkin on tehty. Ja Draper on torjunut jokaisen nollapelinsä maila vastustajien kainalossa. Ja Hovi samaten. Ja jos vahinko nyt sattuu keväällä ja Tappara ansaitsee uuden mestaruusviirin, niin jos edes tällä kerralla siihen tulisi se maininta siitä kahvauksesta...
On se tosiaankin kumma, kun viime kaudella Tappara pelasi lähes täsmälleen samoilla kavereilla ja täsmälleen samojen valmentajien opeilla, niin kukaan ei pitänyt Tapparaa mitenkään erityisesti muita rumemmin pelaavana jenginä!
Olen pettynyt joihinkin Ilveksen kannattajiin. Itse olen aina arvostanut Ilvesläistä pelikulttuuria, ja toivonut Ilvekselle menestystä kunhan se ei tapahdu Tapparan kustannuksella. (Ja kolmossuosikki on ollut aina HPK - Hämäläinen kiekko kunniaan, nääs). Mutta näyttää siltä että vastustajan kunnioitus ei ulotu aina katsomoon saakka. Sääli. Itse ainakin osaan antaa arvoa myös vastustajien suorituksille. [Siitä puheenollen: Aivan upeita ne kaksi Kärppä-maalia eiliseltä HN-katsaukselta!] Mikä siinä on niin vaikeaa tunnustaa, että tällä hetkellä Tapparan karvaus- ja taklauspeli on vain niin murhaavan tehokasta, että monilla on ihmettelemistä? Eikä hyökkäyksessäkään nyt ihan pelkkiä puukäsiä ja virvelinheittäjiä vilistä? Kunnia sinne minne kunnia kuuluu. Sarjaa ei ole koskaan johdettu yli 20 pelin jälkeen pelkästään kahvaamalla. Eikä johdeta nytkään.
Ugh. Olen puhunut, ilmeisesti enemmänkin kuin tarpeeksi, mutta joskus kyllä korpeaa raskaasti ja on pakko avautua. Nyt en edes viitsi oikolukea tekstiäni, antaa palaa vaan!
Hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti!