Viestin lähetti Snowraven
Niin, mutta miksi juuri sitten Tapparaa syytetään jatkuvasta kahvaamisesta? Vaikka olenkin Tappara-fani, niin silti en usko, että oma joukkueeni on se joka kahvaa (värillisistä laseista huolimatta).
Eli mielestäsi Tappara ei kahvaa koskaan, milloinkaan, laisinkaan?
Jälleen Mazzan sanoin: "Mutta mitä me tapparalaiset emme pysty myöntämään? Aika moni sinioranssein lasein (myös minä lukeudun näihin subjektiivisiin katselijoihin Tapparan pelatessa, kuten myös sinä) kiekkopelejä katseleva on myöntänyt Tapparan kahvaavan. Ei siinä ole mitään niin ihmeellistä tai kauhistuttavaa, etten sitä pystyisi myöntämään. "
Tappara pelaa järkevästi ja hyväksi havaitsemallaan tavalla menestyäkseen. On sitten eri asia, onko Tapparan pelityyli kaunista katsottavaa, MUTTA
tsei_tsei: "Samalla kaudella (vai oliko se kautta aikaisemmin) sanoin myös, että minua ei kiinnosta millaista peliä Tappara pelaa, kunhan voittaa. Tuolloinhan mainitsemani asia liittyi Tapparan harrastamaan, ja erityisesti Korven korostamaan, poltetun maan taktiikkaan ja sumppupuolustukseen. Minulle oli tuolloin aivan sama, jos toisten joukkueiden fanit huutaisivat boring, boring, Tappara. Vastaavasti kuten Arsenalista on joskus sanottu jalkapallon saralla.
Tällä hetkellä olen erittäin tyytyväinen Tapparan peliin. Välillä ei luistin kulje, ja mailaa otetaan avuksi. Nämä erityisesti silloin, kun haetaan pakkopullavoittoa jostain etukäteen heikommasta joukkueesta kotikaukalossa. 90-luvulla olen nähnyt aivan tarpeeksi tappioita, nyt kelpaa voitot tylsemmistäkin peleistä. Liian monta kertaa olen nähnyt Tapparan häviävän sumppupuolustukselle tai huonosti pelanneelle vierailijalle. "
Näinhän asia on, tottakai! Varmasti monelle Ilves-fanillekin kelpaisi menestys, tuli se sitten kahvauksen avittamana, tai ei. Fanin näkökulmasta on periaatteessa sama, miltä oman joukkueen pelityyli näyttää muiden mielestä, kunhan menestytään. Olen fanina tsei_tsein kanssa tismalleen samaa mieltä tästä asiasta.
Mielestäni kritiikkiä heitetään hieman aiheettomasti Tapparan suuntaan, sillä SM-liigassa saa pelata Tapparan tavalla, menestyä!
Toki voidaan PERIAATEtasolla keskustella, onko pelkkä menestyksentavoittelu rottakiekolla järkevää pitkällä tähtäimellä, ja minkälaisia pelaajia junioreistamme kehittyy.
Tappara on kuitenkin voittoa tavoitteleva osakeyhtiö (HPK taitaa olla liigan ainoa yleishyödyllinen yhdistys), joten voitontavoittelu kaikilla sallituilla keinoilla on hyväksyttävää.
Jos hieman huonoimmissa peleissä saadaan vastustajan vauhti pois mailalla, niin hommahan toimii juuri niin kauan, kuin tuomarit sen sallivat.