Vitutusketju

  • 930 013
  • 4 722

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ensin painetaan maassa makavaa mailalla niskaan ja sen jälkeen hypätään vielä polvet edellä selän päälle.

Mä oon nyt kuullut tosta hyppäämisestä polvet edellä selän päälle useamman kerran, ja en voi oikeen kun nauraa. Täytyy katsoa uudestaan tuota väitettä niskasta, kun en ole nähnyt kun selkään painamista.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eihän tuo pelikiellon arvoinen tapaus ole, mutta tollaisesta perseilystä ja nimenomaan rottailusta voi tulla rangaistuksia ja alivoimalla sitten maaleja.

Eikä tollanen kaverin päälle polvilteen hyppääminen muutenkaan kuulu jääkiekkoon, oli siinä kyse sitten mistä tahansa matsista.

Jännä miten eriävät mielipiteet otetaan vastaan ”ulinana” tai jotenkin muuten vastenmielisenä.
 

FastEnd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse olen sitä mieltä, että pari minuuttia ennen ottelun loppua näitä maalin johdossa puolustamisia on ja siihen kuuluu ns kovat otteet hyvässä maussa ja ei tässä Benin otteessa ollut mitään poikkeuksellista. Painoi kaverin jäihin ja varmisti ettei nouse sieltä. Tuomareiden olisi tilanteessa voinut suoda antaa 2min estämisestä mutta toki olivat muutenkin vähän kallellaan Ilveksen suuntaan joten isossa kuvassa oli oikeudenmukainen tuomio eli ei jäähyä enää tässä tilanteessa. Tilanne oli normi kamppailutilanne maalin johdossa. Monesti näkee paljon kovempia temppuja eikä seurauksena ole mitään, ei yhtikäs mitään.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse olen sitä mieltä, että pari minuuttia ennen ottelun loppua näitä maalin johdossa puolustamisia on ja siihen kuuluu ns kovat otteet hyvässä maussa ja ei tässä Benin otteessa ollut mitään poikkeuksellista. Painoi kaverin jäihin ja varmisti ettei nouse sieltä. Tuomareiden olisi tilanteessa voinut suoda antaa 2min estämisestä mutta toki olivat muutenkin vähän kallellaan Ilveksen suuntaan joten isossa kuvassa oli oikeudenmukainen tuomio eli ei jäähyä enää tässä tilanteessa. Tilanne oli normi kamppailutilanne maalin johdossa. Monesti näkee paljon kovempia temppuja eikä seurauksena ole mitään, ei yhtikäs mitään.

Eli on ihan ok hyppiä polvilteen jätkien päällä lopussa?
 

FastEnd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eli on ihan ok hyppiä polvilteen jätkien päällä lopussa?
Kuten mainitsin, olisi tilanteessa voinut kakkosen viheltää mutta se olisi ollut jo linjan kannalta mautonta. Eihän Konnankaan edellisessä ottelussa poikittaisella niskaan painaminen mennyt kurinpitoon ja on samaa suuruusluokkaa tämän kanssa, jossa kenellekään ei käynyt kuinkaan. Konnan tilanteessa tarkoitan sitä kulmatilannetta, jossa työnsi Jasekin poikkarilla nurin laitaa vasten ja Jasek kaatui kevyesti kolmantena samaan kasaan. Ei jäähyä siitä kuten ei tästäkään. Playoffs-peleissä tulee normaalia enemmän kamppailutilanteita ja otetaan kovempaa. Muuten voisi sitten vetää runkosarjan tiistai-illan moodilla.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kuten mainitsin, olisi tilanteessa voinut kakkosen viheltää mutta se olisi ollut jo linjan kannalta mautonta. Eihän Konnankaan edellisessä ottelussa poikittaisella niskaan painaminen mennyt kurinpitoon ja on samaa suuruusluokkaa tämän kanssa, jossa kenellekään ei käynyt kuinkaan. Konnan tilanteessa tarkoitan sitä kulmatilannetta, jossa työnsi Jasekin poikkarilla nurin laitaa vasten. Ei jäähyä siitä kuten ei tästäkään. Playoffs-peleissä tulee normaalia enemmän kamppailutilanteita ja otetaan kovempaa. Muuten voisi sitten vetää runkosarjan tiistai-illan moodilla.

Hyvä kommentti ja olen kyllä ihan samoilla linjoilla, mutta siltikin tollanen päällä hyppiminen, mikä näkyy esimerkiksi Twitterissä videolla on ihan ylimääräistä ja ei mielestäni kuulu lajiin.
 

FastEnd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hyvä kommentti ja olen kyllä ihan samoilla linjoilla, mutta siltikin tollanen päällä hyppiminen, mikä näkyy esimerkiksi Twitterissä videolla on ihan ylimääräistä ja ei mielestäni kuulu lajiin.
Olen samoilla linjoilla. Monestihan nämä pikku twitterpätkät tuo kamppailutilanteen ns "kovempana" kuin ne oikeasti on. Olen sitä mieltä, että tuomaritoiminta ei ole ollut tasapuolinen linjan suhteen näissä pleijareissa eikä myöskään kurinpito, en tarkoita nyt pelkästään Ilves-Pelsu-sarjaa. Toivottavasti ensi kaudella tapahtuu ryhtiliike. Eilisessäkin pelissä linja heilui aika lailla ja olisi linjan mukaisesti pitänyt heittää enemmän pelaajia jäähylle mutta olisi parempi jättää viheltämättä pikku jutut kuin sitten kokeilla pitääkö linja loppuun asti kaikissa kampeissa jne.
 
Suosikkijoukkue
Pekon muuvit
Eli on ihan ok hyppiä polvilteen jätkien päällä lopussa?
Pahempaa tapahtuu jokaisessa isossa maalinedustapainissa. Millon hakataan kaveria poikkarilla tai "ihan vaan hupsista" painoin sen päätä jäähän kädellä sen jälkeen kun kyynärpäällä ensin "kaatusin" päälle.
Ei ole oikein hyppiä kenenkään päälle, mut ei ole oikein muukaan rottailu, päästä tai kypärästä repiminen tai "vahingossa poikkarin anto selkään ja sit kaadutaan päälle".

Aivan naurettavaa Penan metsästystä tämä on, vaikka itse toki vähän auttaakin siinä.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tämä Ilves-sarja on siitä itselleni mukavaa seurattavaa, että läheinen ystäväni on kova tupsukorvien kannattaja, joten tapahtumia voi ruotia ikään kuin kaksien linssien läpi. Hänen kommenttinsa tuosta Bloodin joutumisesta kurinpitokäsittelyyn oli kutakuinkin seuraava: "Aivan naurettavaa. Alkaa olemaan ajojahdin makua."

Ja kieltämättä omakin ensireaktio tuosta twittervideosta oli lähinnä spontaani hörähdys. Tyyliin jokaikinen kerta kun tuolla jotkut painii, annetaan tilanteen jälkeen pari ylimääräistä poikkaria tai "vahingossa" rojahdetaan vielä kaverin päälle. Vastaavia tilanteita löytyy nauhoja pyörittämällä jatkuvalla syötöllä.
 

surfa

Jäsen
Hyppääminen on ponnahtamista lihasvoimalla tai muulla voimalla ylöspäin ja joskus samalla myös eteenpäin niin, että jalat ovat yhtäaikaisesti irti alustasta.” toi hyppy sanan käyttö on aika voimakas ilmaisu tässä tapauksessa
No ei tuo kyllä mikään tahaton horjahdus tai tasapainon menetyskään ole, niinkuin Blood itsekin Twitterissä sanoo. Tuossa Tappara-HIFK lähetyksen alussa oli useammasta kuvakulmasta tuo tilanne ja tuo on yhtä paljon vahinko kun minä olen Roope-Ankka.

Se, miksi tuota kukakin haluaa kutsua on kyllä oikeastaan yhdentekevää. Hyppy, pudottautuminen, mitä ikinä. Tahallinen mikä tahallinen.

Se, onko tuollainen sitten pelikiellon arvoinen, jätettäköön muiden päätettäväksi. Luulisi olevan helppo vetää joka tapauksessa linja, kun paljon tulkinnanvaraa tuossa tapauksessa ei ole.
 

Veath_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No ei tuo kyllä mikään tahaton horjahdus tai tasapainon menetyskään ole, niinkuin Blood itsekin Twitterissä sanoo. Tuossa Tappara-HIFK lähetyksen alussa oli useammasta kuvakulmasta tuo tilanne ja tuo on yhtä paljon vahinko kun minä olen Roope-Ankka.

Se, miksi tuota kukakin haluaa kutsua on kyllä oikeastaan yhdentekevää. Hyppy, pudottautuminen, mitä ikinä. Tahallinen mikä tahallinen.

Se, onko tuollainen sitten pelikiellon arvoinen, jätettäköön muiden päätettäväksi. Luulisi olevan helppo vetää joka tapauksessa linja, kun paljon tulkinnanvaraa tuossa tapauksessa ei ole.
Se ei todellakaan ole yhdentekevää miten sitä kukakin haluaa kutsua. Jos Ben hyppäisi koko massalla toisen pelaajan selkään niin se olisi toisen törkeä vahingoittamis yritys ja seuraukset voisi olla aika kamalat pahimmillaan.
 

surfa

Jäsen
Se ei todellakaan ole yhdentekevää miten sitä kukakin haluaa kutsua. Jos Ben hyppäisi koko massalla toisen pelaajan selkään niin se olisi toisen törkeä vahingoittamis yritys ja seuraukset voisi olla aika kamalat pahimmillaan.
Oikeasti kyllä on aika sama sen sanavalinnan kanssa. Hyppy se on sentinkin hyppy ja jos siitä tulee ratkaiseva tekijä niin joku 160 senttinen pelaaja saa hypätä jo ihan huolella päästäkseen samaan korkeuteen mistä 2 metrinen vain kaatuu.

Sanakirjalla teon analysointi ei tosiaan tuota yhtään parempaa lopputulosta. Mutta kuten sanottu, mulle on ihan sama millä sanalla kukakin tuota haluaa kutsua. Saa nähdä mitä pajatsosta tulee pihalle, se on ainoa mikä merkitsee.
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Eiks oikeesti saa pätevämpää ukkoa selostaa kuin joku Saukkonen...
 

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen
Suunnilleen vastaavaa toimintaa Tikka harrastaa lähes illasta toiseen eikä täällä olla pelikieltoa ulisemassa.
Ninomaan. Itse kaipailen lähinnä kuittivihkoa vaikka rehellisten ja painavien taklausten muodossa. Pelikielloista päättää ihan muut, itse lähinnä protestoin jos naurettavuuksiin meinataan mennä.
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
On kyllä aivan saatanan surullista että tuomarit päättää viheltää ottelun lopussa noin kevyesti jäähyn ja antaa kaverille mahiksen ratkaista pelin. Rantala on ollut muutenkin aina iha helvetin oksettava tuomari, ei mitään hyvää sanottavaa ikinä. Ja muutenkin joutu kuunnella koko pelin Saukkosen ja Saravon ilmiselvää Ipan semi puolueellista hypetystä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös