Minun mielestä oli hienoa, että vappuna Pelicansin koju myi torin halvinta hattaraa ja sen teki Nurminen itse. Positiivisesti ajateltuna: paikallisuutta, yhteisöön sitoutumista ja ruohonjuuritason työtä.
Sitten kolikon kääntöpuoli: tuhannen taalan paikka tehdä markkinointia isosti ja näkyvästi ja myydä kausareita vaikka juuri siinä hetkessä -50% satunnaisille vappunaamoille jotka eivät muuten hallille eksyisi.
Ymmrrän että resurssit ovat tiukassa ja esimerkiksi mainostoimiston Ilmeen lasku olisi tähtitieellinen ja niihin sijoitettuja rahoja ei välttämättä koskaan saa takaisin myyntieurojen kautta. Mutta joku keskitie näiden väliltä?
Mutta pääomistajan tulisi osoittaa, antaa mahdollisuus ja raamit homman viemiseksi maaliin. Ei puuhastella siellä itse hattarakoneen takana. Mikromanageeraus ei ole koskaan johtanut mihinkään. Lisätietoja saa Jorma Kososelta. Tämä puuhastelu nyt kyllä muistuttaa enemmän Kososen ajan toikkarointia kuin Kaarnan ajan suunnitelmallista kehitystä.
Nopeasti hyväkin kehitys saadaan sulatettua pois. Kovemmassa vedossa me oltiin organisaationa kymmenen vuotta sitten.
Sitten kolikon kääntöpuoli: tuhannen taalan paikka tehdä markkinointia isosti ja näkyvästi ja myydä kausareita vaikka juuri siinä hetkessä -50% satunnaisille vappunaamoille jotka eivät muuten hallille eksyisi.
Ymmrrän että resurssit ovat tiukassa ja esimerkiksi mainostoimiston Ilmeen lasku olisi tähtitieellinen ja niihin sijoitettuja rahoja ei välttämättä koskaan saa takaisin myyntieurojen kautta. Mutta joku keskitie näiden väliltä?
Mutta pääomistajan tulisi osoittaa, antaa mahdollisuus ja raamit homman viemiseksi maaliin. Ei puuhastella siellä itse hattarakoneen takana. Mikromanageeraus ei ole koskaan johtanut mihinkään. Lisätietoja saa Jorma Kososelta. Tämä puuhastelu nyt kyllä muistuttaa enemmän Kososen ajan toikkarointia kuin Kaarnan ajan suunnitelmallista kehitystä.
Nopeasti hyväkin kehitys saadaan sulatettua pois. Kovemmassa vedossa me oltiin organisaationa kymmenen vuotta sitten.