Vitutusketju

  • 1 170 311
  • 8 726

rahor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tulipa sieltä kovaa kritiikkiä palstatoverille @JypFabu vaikka minusta siinä ensimmäisessä peli-identiteetti -viestissä oli ihan hyviä pointseja. Ainakin minä kuvittelen ymmärtäväni, mitä JypFabu haki takaa, ja monissa asioissa olen samaa mieltä. Minunkin mielestäni mm. Ipa on yrittänyt jatkaa sitä kiekolliseen taitavuuteen perustuvaa identiteettiä, vaikka se Manngardin aikana olikin hyvin köykäistä touhua, kun pelaajat ja valmentajat olivat mitä olivat. Ipa oli 10 vuotta siinä tilanteessa missä me ollaan nyt: vahvaa JYPiä vastaan hyvälläkin pelillä yleensä hävisivät. Myös esimerkiksi KalPalla on selkeää jatkumoa ainakin Virran ajoista lähtien, ja jos en ihan väärin muista niin kuopiolaisilla on tainnut tämä "elä lauo, naatitaan" -identiteetti koskea niin futista kuin lätkääkin.

JYPin ongelma sen sijaan on tällä hetkellä se, että kukaan ei oikein tiedä, mikä on JYPin pelillinen identiteetti. Myönnän edelleen turhat kaihostelut Dufvan JYPin alkuaikoihin, kun tiedettiin tarkalleen mitä JYP tuo pöytään, ja siihen robottikiekkoon palattiin myös Virtasenkin aikana, kun pisteitä piti kasata kokoon. Sen pelitavan keväiset ongelmat toki muistamme ja tiedämme, mutta se tuli luista ja ytimistä jokaisella pelaajalla. Vuonna 2024 välieräpaikka JYPille olisi enemmän kuin mestaruus - eipä ollut 10 vuotta sitten.

Olinko @JypFabu yhtään jäljillä? Mutta joo, toki, tuli sieltä myös aiheellistakin kritiikkiä. Silti vähän yllätyin, koska kuten todettua, minusta siinä viestissä ei nyt mitään aivan erityisen outoa ollut.
Hyvä kirjoitus, pystyit nostamaan pari konkreettista pelillistä identiteettiasiaa Ipasta ja KalPasta. Fabun mukaan vaatii vuosien työn, että pystyy edes yhden asian täällä ilmaisemaan, joten en kysele enempää.
 

Kelmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sen verran kovasti on keskustelupalsta ollut nimensäveroinen että olen hukuttanut tämän viestiketjun punaisen langan. Jostain on väännetty useamman sivun verran.

Laitetaan popparit mikroon ja seurataan rauhassa milloin tähän tulee uutta sisältöä.

Itse kaipaan nimimerkki Pee:tä. Lasi oli sen verran puoliksi tyhjä. Olisi kunnon negaa, aiheesta kuin aiheesta.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HPK vs KooKoo
  • 3.30
  • 4.15
  • 1.97
Ilves vs Jukurit
  • 1.44
  • 5.50
  • 5.70
JYP vs K-Espoo
  • 2.26
  • 4.05
  • 2.76
Pelicans vs Tappara
  • 3.05
  • 4.15
  • 2.06
Ässät vs KalPa
  • 2.72
  • 4.00
  • 2.30
HIFK vs Kärpät
  • 3.10
  • 4.45
  • 2.12
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös