Ihmettelen tätä Marko Virtasta vastaan kohdistettua vihamielisyyttä.
Parhaansahan mies siellä aitiossa varmaan tekee, mutta joillekin se ei vaan näytä riittävän. Itse uskon, että Markon reagointihockey tulee saamaan tänä keväänä kultaisen suihkun.
Tämähän ei Virtasen vika ole vaan ylemmän johdon, mutta minulle ei riitä Virtasen paras. Samalla tavalla minulle ei riittäisi, jos penkin taakse raahattaisiin vaikka Musti-koira, ja todettaisiin sen yrittävän parhaansa. Jo viime keväänä minulla oli toive ja kova usko siihen, että Virtanen saa lähteä. Eipä käynyt toive toteen. Pyrin olemaan kauden alussa positiivinen ja ajatella pelin kehittyvän edes tällä kaudella. Nojoo, onhan se sen erän silloin tällöin jopa loistavaa kiekkoa, mutta sen jälkeen tuleekin kaksi seuraavaa erää sellaista kuraa normaalisti, ettei kestä katsella. Samalla Virtanen seisoskelee kädet taskussa penkin takana, eikä viitsi edes yrittää ryhdistää joukkuetta. Aikalisät, maalivahtien vaihdot? Ei mitään. Luotetaan ennen pelin alkua päätettyyn kokoonpanoon ja muutoksia ei tule, vaikka peli olisi 0-12 toisen erän kolmannella minuutilla.
Minulla on tällä hetkellä usko täysin nollissa kevään suhteen. Kesken parhaidenkin hetkien se usko ei ole ollut hirveän kovaa, koska tuo ailahtelu on ollut niin rajua. Lisäksi, JYPin pelisysteemi on helposti murrettava, kuten muutamat joukkueet viime aikoina ovat näyttäneet. Playoffeissa tämä korostuu, kun vastustaja pystyy keskittymään ainoastaan yhteen vastustajaan kerralla.
Olen erittäin mielelläni väärässä playoff-uskomuksieni suhteen. Tällä hetkellä päällimäinen ajatus kuitenkin on, että "vielä yksi vuosi kestettävänä Virtasen JYPiä".