Vitutusketju

  • 216 374
  • 933
Suosikkijoukkue
KK
Nopeasti tarkistettuna Jukurit on vetänyt ihan perus lukemia (3000-3500) mutta kaudella 19-20 yleisömäärät oli 4200 ja 5900. Eli ei Jukurit nyt ihan hmv ole Kouvolassa.
Näin minäkin asiaa mietin. Lauantaina ollaan viisaampia tässä asiassa. Jos yleisömäärä on siinä alta 3k tai karvan yli niin ongelma yleisömääriin ei ole enää vierailijoissa vaan rajoituksissa.
 

Caballero76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo
Ihmiset palaavat hallille, kun pandemia on ohi. Valitettavasti se ei ole ja tämä näkyy. En tiedä sitten miksi juuri Kouvolassa tunnutaan tautia pelättävän niin paljon.

Turha haaveilla jatkossakaan hyvistä yleisömääristä. Muualla ilmoitellaan aina ne ei paikalla olevat kausaritkin mukaan, joka vähän muilla lihottaa yleisömääriä.
Ja pandemiahan ei ole koskaan ohi, se on tullut jäädäkseen. Kyllä useimmat seurat taitaa ilmoittaa nykysin paikalla olijat.
 

Caballero76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo
En tiedä, mutta omatuntoa painaa lukea täältä syyllistämisviestejä siitä ettei ollut matsissa. Olisi kiva jos näitä asioita lähestyttäisiin vähän analyyttisemmin. Toki sydäntä on hyvä purkaa asioista mitkä vituttaa, ei siinä.

Kieltämättä erittäin heikot lukemat lauantaille. Syitä sille tässä ihmiset ovatkin luetelleet. Ei auta kun pitää pää kylmänä ja tukea joukkuetta miten vaan pystyy. Saa nähdä millon korona ajat helpottaa, tuntuu että ikuisuus ootettu kuuta nousevaa. Sentäs otteluihin pääsee nykyään.
Rajoitukset varmasti on syy miksei ihmisiä tule hallille. Harmi vaan kun joukkue tekee kaiken oikein, että sinne kuitenkin pääsee pelejä katsomaan, toisin kuin viime kautena.
Ei tässä ketään syyllistä miksei tule hallille, pohdintaa vaan ettei tuote kelpaa.
Nimittäin näillä budjeteilla ei joka vuosi tule sitä täydellistä kautta ja jos väkeä ei käy edes tuotteen ollessa kunnossa, miten sitä kävis kun voittoja ei tule..
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä Jukurit saattoi ihan oikeasti vaikuttaa lauantain yleisömäärään. KooKoo on sarjan kärjessä ja Jukurit nähdään edelleen häntäpään porukkana (juu, tiedän että ovat viime aikoina pelanneet hyvin), eli ennakkoon ajateltuna helppo peli, joka ei lähtökohtaisesti niin paljon kiinnosta. Ei tämä toki ainoa syy ole kehnoon yleisömäärään, mutta silti tämäkin voi vaikuttaa.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En tiedä, mutta omatuntoa painaa lukea täältä syyllistämisviestejä siitä ettei ollut matsissa. Olisi kiva jos näitä asioita lähestyttäisiin vähän analyyttisemmin.

Ei tässä varsinaisesti ketään olla syyllistämässä vaan pikemminkin herättelemässä. Kysymys kuuluu halutaanko Kouvolassa nähdä tulevaisuudessa joukkue, joka pystyy taistelemaan pudotuspelipaikoista kuten kolmena viime kautena vai riittääkö Kouvolaan halvempi joukkue ja mahdollisesti heikompi menestys ja taistelu korkeintaan paikasta kymmenen parhaan joukkoon. Jyväskylästä tai Porista voi katsoa miten käy, jos talous pääsee kuralle. Eniten tässä huolettaa, että KooKoo taistelee liigan kärjessä ja Kouvolassa kuitenkin oli lauantaina kierroksen kehnoin yleisömäärä. No katsotaan miten yleisömäärät tästä eteenpäin kehittyy. Onhan KooKoon yleisökeskiarvo vielä kohtuullinen 2929, jos vertaa Ässien (2151) tai Jukureitten (2111) yleisökeskiarvoihin, mutta toivottavasti lauantaipelissä ei enää jatkossa nähdä alle 3000 yleisömääriä. KooKoo ei itse ole tullut julkisuuteen asian tiimoilta, mutta olettaisin, että taloudellista tappiota tulee kaudesta, jos lauantainakin pelien yleisömäärät alkavat pyöriä 2500 katsojan paikkeilla. Syitähän voi luetella vaikka maailman tappiin asti. Ei varmaan ole vaikeaa. Kouvolassa on yli 80 000 asukasta ja pelissä oli 2500 katsojaa. Suuri syy yleisömääriin taitaa valitettavasti olla, että suurinta osaa ihmisistä jääkiekon tai ylipäätään urheilun seuraaminen ei taida kiinnostaa.
Tuon verran yleisöä tai yleensä jopa enemmän mitä lauantaina nähtiin oli jo KooKoon ja Jukureiden mestispeleissä.
 

Kurt

Jäsen
Turha noita yleisömääriä on voivotella. Se on seurajohdon rooli analysoida niitä ja reagoida sen mukaan.

Kannattaa keskittyä iloitsemaan hyvistä esityksistä ja tukea joukkuetta oman kyvyn mukaan,

Tuskin Löfqvistiä olisi hommattu, jos talous ei sitä kestäisi. Ihan hyvältä näyttää. Melkein yleisötavoitteessa ollaan, ja pleijareihin mennään, ja sieltä saadaan lisätuloja!
 
Suosikkijoukkue
KK
Rajoitukset varmasti on syy miksei ihmisiä tule hallille. Harmi vaan kun joukkue tekee kaiken oikein, että sinne kuitenkin pääsee pelejä katsomaan, toisin kuin viime kautena.
Ei tässä ketään syyllistä miksei tule hallille, pohdintaa vaan ettei tuote kelpaa.
Nimittäin näillä budjeteilla ei joka vuosi tule sitä täydellistä kautta ja jos väkeä ei käy edes tuotteen ollessa kunnossa, miten sitä kävis kun voittoja ei tule..
No ei kelpaa ei. Lätkäistä nyt rajoituksia joita ei edes tarvitsisi tehdä. Seisomaan eikä kaljalle pääse, joten kyllä se aika monta katsojaa tuntuu rajoittavan. Onko järkeä? No ehkä organisaatio saa joidenkin silmissä vastuullisuus-leiman, mutta tuollainen tuhat silmäparia vähemmän tekee lipun- kuin myös oheismyyntiin aika helvetinmoisen eron. Kyllä olen meinannut lauantaina peliin tulla, kun kerran saankin tiketit itse ilmaiseksi. Pitää ottaa vaan piilopullo mukaan. Toimii se homma näinkin. Itsekin yleensä lipun lisäksi käytän usein yli 50€ ravintola palveluihin, nyt en.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Turha noita yleisömääriä on voivotella. Se on seurajohdon rooli analysoida niitä ja reagoida sen mukaan.

Eikö tämä ole vitutusketju? Eikö nämä yleisömäärät nimenomaan kuulu tähän ketjuun? Mielestäni täällä pohditaan ihan aiheellisesti surkeita yleisömääriä vaikka KooKoo taistelee sensaatiomaisesti liigan kärkipaikoilla liigan suurseurojen kanssa. Minua ainakin vituttaa lauantain yleisömäärä. Seurajohto varmasti analysoi lukuja ja tarvittaessa reagoi niihin, mutta kysymys kuuluu miten niihin voi reagoida, jos tuote ei kelpaa? Pitääkö aloittaa tyhjennysmyynnit liigan kärkipaikalta?
 
Suosikkijoukkue
KK
Eikö tämä ole vitutusketju? Eikö nämä yleisömäärät nimenomaan kuulu tähän ketjuun? Mielestäni täällä pohditaan ihan aiheellisesti surkeita yleisömääriä vaikka KooKoo taistelee sensaatiomaisesti liigan kärkipaikoilla liigan suurseurojen kanssa.
Juurikin näin. Kyllähän tuo yleisömäärä on aivan kamala. Itse syytän rajoituksia, en itse organisaatiota. Ihan hyvä vetohan tuo oli, mutta oliko se sitten järkevää talouden kannalta. Toivottavasti olen väärässä ja Ilvestä vastaan yleisömäärä olisi yli 3,5k.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No ei kelpaa ei. Lätkäistä nyt rajoituksia joita ei edes tarvitsisi tehdä. Seisomaan eikä kaljalle pääse, joten kyllä se aika monta katsojaa tuntuu rajoittavan.

Siis pääsihän ainakin viime pelissä seisomaan. Eikö jatkossa siis pääse? Ja kaljallehan pääsee koronapassilla. Käsittääkseni KooKoon oli pakko ottaa koronapassi ravintoloissa käyttöön vai olenko ymmärtänyt asian väärin?


Juurikin näin. Kyllähän tuo yleisömäärä on aivan kamala. Itse syytän rajoituksia, en itse organisaatiota. Ihan hyvä vetohan tuo oli, mutta oliko se sitten järkevää talouden kannalta. Toivottavasti olen väärässä ja Ilvestä vastaan yleisömäärä olisi yli 3,5k.

EDIT: Ok. Syytit rajoituksista siis valtion asettamia rajoituksia, etkä niinkään KooKoon organisaatiota. Mutta siis seisomaanhan pääsee ilman mitään passeja.
 

yaremchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo,Green,Strömwall, Caito, JP Haataja
En pysty millään uskomaan että koronapassittomia kaljan juojia olisi niin paljon että 500-1000henkeä puuttuisi sen takia. Ennemminkin paheneva koronatilanne saa monen varovaisen jättämään hallille tulon väliin, toinen mahdollinen syy lienee melkoinen pikkujouluviikonloppu joissa moni hallilla kävijä on ollut muissa menoissa.
Mutta tosiaan tuleva lauantai kertoo jo suunnan kyllä.
 

Oskupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pepe Jürgens
En pysty millään uskomaan että koronapassittomia kaljan juojia olisi niin paljon että 500-1000henkeä puuttuisi sen takia. Ennemminkin paheneva koronatilanne saa monen varovaisen jättämään hallille tulon väliin, toinen mahdollinen syy lienee melkoinen pikkujouluviikonloppu joissa moni hallilla kävijä on ollut muissa menoissa.
Mutta tosiaan tuleva lauantai kertoo jo suunnan kyllä.
Helposti puuttuu. En minäkään hallille lähtisi ilman olutta, ellei muksut olisi mukana. En sano että ainut syy mutta varmasti merkittävä.

Se lasten leikkimesta on muuten todella hyvä! Mahdollistaa paljon lisää lapsiperheitä. Meilläkin menee se 15€ per erä plus fanikaupan tuotteet.
 

yaremchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo,Green,Strömwall, Caito, JP Haataja
Helposti puuttuu. En minäkään hallille lähtisi ilman olutta, ellei muksut olisi mukana. En sano että ainut syy mutta varmasti merkittävä.

Se lasten leikkimesta on muuten todella hyvä! Mahdollistaa paljon lisää lapsiperheitä. Meilläkin menee se 15€ per erä plus fanikaupan tuotteet.

Ei sitten millään. Lasket, päättelet, mutuilet ihan miten paljon tahansa niin mikään todennäköisyys ei ole sen puolella että noin olisi. Käytännössä toi tarkoittaisi sitä että valtaosa KooKoon peleissä kävijöistä olisi rokottamattomia mikä on pelkän rokotuskattavuuden perusteella mahdotonta plus että näistä koronapassittomista olisi niin kaljalle persoja ettei peliä selviä ilman olutta, niin aletaan olla todennäköisyyksissä jo niin syvällä metsässä että ei ole enää mahdollista.
 

Oskupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pepe Jürgens
Ei sitten millään. Lasket, päättelet, mutuilet ihan miten paljon tahansa niin mikään todennäköisyys ei ole sen puolella että noin olisi. Käytännössä toi tarkoittaisi sitä että valtaosa KooKoon peleissä kävijöistä olisi rokottamattomia mikä on pelkän rokotuskattavuuden perusteella mahdotonta plus että näistä koronapassittomista olisi niin kaljalle persoja ettei peliä selviä ilman olutta, niin aletaan olla todennäköisyyksissä jo niin syvällä metsässä että ei ole enää mahdollista.

Katso koronakattavuus ikäluokasta 20-40v. Juttele niiden ravintoloitsijen kanssa joissa on passi käytössä koko päivän paljon on väki vähentynyt. Jolene joka oli suht täynnä töissä viikonloppuna. Klo 23.45 tultiin kysymään passeja ja väkeä jäi sen verran että henkilökunta päätti sulkea sen klo 00.30

Mutterissa toimii missä keski-ikä on +40v. Vaikka sielläkin vedetään puolella määrällä normaaliin verrattuna.
 

yaremchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo,Green,Strömwall, Caito, JP Haataja
Katso koronakattavuus ikäluokasta 20-40v. Juttele niiden ravintoloitsijen kanssa joissa on passi käytössä koko päivän paljon on väki vähentynyt. Jolene joka oli suht täynnä töissä viikonloppuna. Klo 23.45 tultiin kysymään passeja ja väkeä jäi sen verran että henkilökunta päätti sulkea sen klo 00.30

Mutterissa toimii missä keski-ikä on +40v. Vaikka sielläkin vedetään puolella määrällä normaaliin verrattuna.

Yli 70% kaksi rokotusta saaneilla. Jäähallilla pääroolissa on joka tapauksessa peli, itse tapahtuma. Anniskeluravintoloissa lähes sataprosenttisesti juominen joten vertailukohtasi ontuu tässä kohdin jonkun verran.
 

Oskupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pepe Jürgens
Yli 70% kaksi rokotusta saaneilla. Jäähallilla pääroolissa on joka tapauksessa peli, itse tapahtuma. Anniskeluravintoloissa lähes sataprosenttisesti juominen joten vertailukohtasi ontuu tässä kohdin jonkun verran.
Joo. Olemme asiasta eri mieltä. Tuossa ikäluokassa ei ole peli pääjuttu vaan se kokonaisuus. Niinkuin @Lätkä-Bongari Iso-E sanoi häneltä jää pelit väliin kun ei voi olutta ottaa. Mutta joo. Onhan tää mutua. Ehkä se on se Jukurit. Kun sehän ei todistetusti kiinnosta ketään, paitsi allekirjoittanutta.

Edit. 20-35v kattavuus kvl on 66.3
20-40v kattavuus 69.95
 
Viimeksi muokattu:

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Vitutusketjuun vitutus: Vituttaa kun tämä ketju täyttyy mokomilla yleisomääräpohdinnoilla. Jos yleisömäärä tai sen puute vituttaa niin ihan hyvä avautua, mutta asian syvempi pohdinta ei saisi vituttaa.

Itse olen kausikorttini lunastanut ja tehnyt mielestäni osani käyn sitten Sumulaaksossa tai en.
 

Caballero76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo
Turha noita yleisömääriä on voivotella. Se on seurajohdon rooli analysoida niitä ja reagoida sen mukaan.

Kannattaa keskittyä iloitsemaan hyvistä esityksistä ja tukea joukkuetta oman kyvyn mukaan,

Tuskin Löfqvistiä olisi hommattu, jos talous ei sitä kestäisi. Ihan hyvältä näyttää. Melkein yleisötavoitteessa ollaan, ja pleijareihin mennään, ja sieltä saadaan lisätuloja!
Täysin totta, ei asia voivottelulla parane.
 

Caballero76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo
No ei kelpaa ei. Lätkäistä nyt rajoituksia joita ei edes tarvitsisi tehdä. Seisomaan eikä kaljalle pääse, joten kyllä se aika monta katsojaa tuntuu rajoittavan. Onko järkeä? No ehkä organisaatio saa joidenkin silmissä vastuullisuus-leiman, mutta tuollainen tuhat silmäparia vähemmän tekee lipun- kuin myös oheismyyntiin aika helvetinmoisen eron. Kyllä olen meinannut lauantaina peliin tulla, kun kerran saankin tiketit itse ilmaiseksi. Pitää ottaa vaan piilopullo mukaan. Toimii se homma näinkin. Itsekin yleensä lipun lisäksi käytän usein yli 50€ ravintola palveluihin, nyt en.
Tässä kohtaa myös kannattais miettiä mikä olis se toinen vaihtoehto. Viime kausi on varmasti vielä hyvin muistissa ja rajoituksia on jo muualla Suomessa niin ei niiltä täälläkään vältytä.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Helposti puuttuu. En minäkään hallille lähtisi ilman olutta, ellei muksut olisi mukana. En sano että ainut syy mutta varmasti merkittävä.

Tämä on kyllä aika huikea tieto. Voin vilpittömästi myöntää, että minulle ei olisi voinut tulla pieneen mieleenkään, että jollakin voisi olla kynnyskysymys peliin lähtemisessä se saako hallilla juoda olutta vai ei. Olen kyllä itsekin monesti nauttinut pelissä pari olutta, mutta ei oluen juonti minulle koskaan ole ollut kynnyskysymys johonkin tapahtumaan menemiseen liittyen. Siis ihan oikeasti? Jättääkö joku siis ihan oikeasti menemättä peliin, jos ei saa kaljaa?
 
Suosikkijoukkue
KK
Tässä kohtaa myös kannattais miettiä mikä olis se toinen vaihtoehto. Viime kausi on varmasti vielä hyvin muistissa ja rajoituksia on jo muualla Suomessa niin ei niiltä täälläkään vältytä.
No se on asia erikseen josta valinnan tekee jokainen itse. Ei kuulu mielestäni keskusteluun tällä hetkellä. Onhan tuo nyt jeesustelua, että saatat olla istumassa rokotettuna tai rokottamaton riskiryhmäläisen vieressä ja se on väärin. Mutta seisomaan tai kaljalle et pääse. Mietippä tätä dilemmaa. Itse olen oman korteni kekoon laittanut, mutta en vain voi tukea tätä järjettömyyttä millään tasolla.
 

Oskupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pepe Jürgens
Tämä on kyllä aika huikea tieto. Voin vilpittömästi myöntää, että minulle ei olisi voinut tulla pieneen mieleenkään, että jollakin voisi olla kynnyskysymys peliin lähtemisessä se saako hallilla juoda olutta vai ei. Olen kyllä itsekin monesti nauttinut pelissä pari olutta, mutta ei oluen juonti minulle koskaan ole ollut kynnyskysymys johonkin tapahtumaan menemiseen liittyen. Siis ihan oikeasti? Jättääkö joku siis ihan oikeasti menemättä peliin, jos ei saa kaljaa?
No kyllä jättää ja todella monet. Sen takia sinne niitä ravintoloita ja alkoholiluvallisia katsomoita halutaan seurojen toimesta. Ovat varsinkin viikonloppuisin täynnä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös