En tiedä onko tämä nyt vitutuksen aihe, mutta suoraan voin sanoa että KooKoon inhokkipelaaja on Siim Liivik. Mielestäni hän tosiaan iskee joukkuetta tällä hetkellä kuin MÄRKÄ SUKKA. Hyvä on. Otetaan huomioon että minulla lienee värilasti tässä päässä kun hänen toilailujaan katselen. En tosin ole miehestä ollut mitään muuta mieltä ennen tätä kautta kuin että inhoan puhelauluja ja kaikkia sauovia poikia sekä masentavaa tahdon voimaa, tahdon voittaa... jne.
Ehkä Liivik oli alkukaudellla jotain muuta kuin nyt, mutta hän EI tällä hetkellä toimillaan juurikaan edistä joukkueen peliä, vaan enemmän haittaa sitä. Ehkä hän jollain osa-alueella on hyvä ja tärkeä, mutta minä en pysty näkemään sitä. Vika voi olla minussa.
Keskushyökkääjä: Aloituksia 275, 46,5% voittoja. Ei huono, mutta ei koviin hyväkään. Ehkä KooKoon mittapuulla. Edelle prosenteissa menevät Pitkänen, Björkstrand, Keränen (aloitusmäärissä toki eroja). Liivik on kuitenkin aloittanut kaikkein eniten.
Laukaukset: 40, 2maalia, torjuttuja 24, ohi 13 (tässä Liigan tilasto heittää, koska noista tulee yht. 39). Laukausmäärissä sijalla 10.
Pelannut paljon 1. ylivoimaa. Ylivoima-aika yhteensä 45:59. Vain pitkäsellä enemmän 46:32.
Liivikillä 2 YV syöttöä. Olkoonkin maalineduspelaaja, muttei mielestäni kovin hyvä siinäkään. Ylivoimapisteissä pisteissä sijalla 9. Valitettavasti alivoimista ei ole tilastoa.
Pelannut 15ottelua ja ollut jäällä keskimäärin 18:30
Mutta sitten ne minua eniten ärsyttävät PIKKUKAKKOSET !!!
Niitähän on sitten kertynyt 12x 2min. Näistä liian moni on Laiskan Miehen Jäähyjä tai helvetin huolimatonta mailankäyttöä.
Väkivaltaisuus: 2x 2min (ei laiskuutta)
Poikittainen maila: 1x 2min (ei kovin paha)
Kampitus: 1x 2min (mailakontrolli), tosin näitähän sattuu
Korkea maila (mailakontrolli). Näitä ei tarvi sattua kun pelaa kiekkoa eikä huiski
KOUKKAAMINEN: 6x 2min. Silkkaa LAISKUUTTA.
Livik on istunut jäähypenkillä 4kertaa kun vastustaja on tehnyt maalin. Siis 1/3 Liivikin jäähyistä on soittanut kelloja omassa päässä. 2 näistä on ollut koukkaaminen (tosin toisessa pelattiin tasavajaalla, kun Liivik hölmöili KooKoo ylivoiman). 1 kampitus on johtanut vastustajan maaliin kuten myös 1 korkea maila. Ei Liivik tosin ihan joka ottelussa ole jäähyä napannut, mutta sitten on niitä jossa niitä on useampia.
Kristenssen on pelannut 17 ottelua kesimääräisellä peliajalla 22:40 eli on ollut jäällä huomattavasti Liivikiä ennemmän ja on puolustaja. Hänellä on 9pikkukakkosta (en jaksanut koluta hänen jäähyjensä syitä, muuta kuin että muistan 1x mailan tai muun esineen heitto, 1x ilman kypärää pelaaminen).
Kertokaa joku minulle miksi nämä tilastot eivät saisi aiheuttaa tunnetta joka minulla tästä pelaajasta on. Ja jos joku voisi kertoa sen, mikä on Liivikin tämän hetkinen arvo joukkueelle pelillisesti niin olisin kiitollinen.
Minä en näe Liivikissä kovaa pelaavaa profiilipelaajaa. En näe paljon työtätekevää puurtajaa. En pelintekijää. En johtajatyyppiä. En hemmetti tiedä mitä hänessä pitäsi nähdä. Siis auttakaa minua ymmärtämään Siim Liivikiä ja hänen arvoaan. Ei ole mukava kun aina hänen tullessaan kentälle pulssi nousee ja addrenaliini kiehahtaa aivan väärällä tavalla. Ja aina saa odottaa että koska se tuomarin käsi nouseen. Me veikkaamme nykyään jo ennen ottelua että montakoa se Simo taas ottaa.
Mutta näin. Kommentoikaahan.
PS: Ei se 2ottelun jäähy- ja mailankäyttökontrollikurssi sitten ainakaan vielä ole tuottanut tulosta.