Itse asiassa Raution kanssa en ole sanaakaan vaihtanut tuosta Jussin ostotarjouksesta. Ainoat tiedot, mitä minulle on siitä kerrottu, ovat tulleet neuvotteluissa mukana olleilta ulkopuolisilta "sovittelijoilta", siis miehiltä lähinnä K-Espoon ajoilta. Ja totuutta en toki tiedä, mutta parista lähteestä olen kuullut että oikeaa tarjousta ei olisi oikein ollut. Ja eikö se Jussin kanta ollut että "toisten velkoja en maksa", eli että olisi ostanut velattoman toiminnan ja sijoittanut sen miljoonan pääomaan? Toki tämä on vähän omaa päättelyäni, ja mielelläni olen väärässä. Tosin näitä asioita ei välttämättä kukaan halua hirveän yksityiskohtaisesti julkisuudessa käsitellä, jos vaikka sinulla tai jollain muulla on halua minulle kertoa, niin saa laittaa yksityisviestiä, tai voidaan vaikka tavata kahvin/tuopin äärellä, minä tarjoan.
Ja kyllä, neuvottelut katkesivat noihin saneeraushakemuksiin, sen tiedän. Joku väitti että sinä maanantaina kun neuvottelujen piti jatkua, olisi ollut häätöilmoitus Esarille tulossa, mutta tämä on seuran ulkopuolelta tullutta tietoa, enkä tiedä sen todenmukaisuudesta.
Tuosta liigalisenssistä: sillähän ei ole mitään oikeaa markkina-arvoa, kun se ei ole vapaasti myytävissä. Mutta jos sen "arvona" pidettäisiin sitä hintaa millä Jukurit, KooKoo ja Sport sen lunastavat, niin kyllähän se on enemmän kuin pesän velat? Plus että jos pesän varoihin laskisi mahdolliset kasvattajakorvaukset, joita taas ei saa jos aloittaa puhtaalta pöydältä, niin eikö olisi kannattavampaa?
Mutta haluan korostaa, taas kerran, että en ole nykyisten omistajien asialla tai juoksupoikana. Toki olen yhteyksissä heihinkin. Minun, Blues Fan Clubin ja #BluesinPuolesta-liikkeen täysi tuki ovat kyllä saatavilla mille tahansa taholle, joka sitä pyytää ja esittää realistisen suunnitelman seuran pelastamiseksi, jos sillä mitään merkitystä on - uskoisin, että meidänkin toiminnallamme voi olla hiukan väliä, vaikka suoraan emme isoa rahaa saakaan kasaan. Kuten moneen kertaan olen sanonut, meitä motivoi Bluesin pelastuminen, ei omistuspohja sinänsä. En vain edelleenkään näe hirveän realistisia vaihtoehtoja sille, että osakeannilla haetaan nyt uutta omistuspohjaa ja pyritään jatkamaan toimintaa keskeytyksettä. Ihan senkin takia, että jos lähdetään jostain pohjilta uudelleen ponnistamaan, niin junnuputkelle saadaan heittää hyvästit. En tiedä satavarmasti, antaisiko Liigakaan uudelle joukkueelle kovin helposti lupaa jatkaa toimintaa, en ole tästä Liigan kanssa keskustellut. Sen tiedän että jossain vaiheessa Liigan kanta oli että ei, ja että Liiga on tukemassa osakeantia, mikä nyt viittaisi siihen että Liiga mieluummin pitäisi nykyisen Bluesin liigassa. Mutta kaikille varmaan on aika selvää, että omistuksen lisäksi myös seurajohdossa täytyy tapahtua muutoksia, jos tästä halutaan nousta.