Tämä ei varsinaisesti ole edes oikea ketju, koska KalPan suhteen ollaan tultu vuosien saatossa siihen pisteeseen, ettei minua enää erityisemmin vituta. Kaikkeen vaan turtuu ajan kanssa, ja sitä yksinkertaisesti lopettaa välittämästä.
Minä olen tosin melko pahoin turtunut koko Liigaan. Sellaiseen **tun paskapyörään mikä siinä pyörii. Kaiken fyysisen pelin pois kitkeminen. Ei välttämättä tarkoituksella, mutta loukkaantumisten suhteen on tietty jotain tehtävä joten vihellä nyt siihen pilliin. Kaikki on niin taktista olevinaan. Heitetään vähän kiekkoa taaksepäin ja syötellään ja hiotaan ja kaunistellaan. Minua ei kiinnosta seurata liiemmin tuollaista jääkiekkoa muutenkaan, mutta SE SIITÄ. Koitetaan nyt saada tähän joku KalPaan liittyvä punainen lanka.
Hirmuinen määrä muistoja: hämärästi muistan hopeavuoden ja Slaninan ja Rusnakin erityisesti. 1-10 voiton HIFKistä, 13-2 häviön HIFKistä. Reijo Ruotsalaisen visiitin. Liudan ulkomaalaispelaajia, myös Filimonovin... Muistan Tommi Miettisen tuuletuksen HPK:ta vastaan kun playoff -paikka käytännössä varmistui. Muistan miten sitä ei voinut ajatellekaan että KalPa tippuisi liigasta. Siinä vaiheessa kun summeri soi niin sitä meni shokkiin. Ei osannut itkeäkään. Sitä istui tyhjenevässä hallissa ja odotteli että peli alkaisi uudestaan. Ei tämä voinut tähän päättyä. Sitten lähti hallilta tarkoituksena mennä bussilla kotiin, mutta hyppäsi väärään bussin ja huristeli pikavisiitille toiselle puolelle Kuopiota. Kai sitä oli niin ajatuksissaan.
Ei minulla ole tähän tarjota mitään ratkaisuja mitä nyt pitää tehdä. Ainakaan muuta mitä täällä on jo ehdoteltu. Olen hieman alkanut miettimään että ollaanko tässä nyt niin hirveässä kriisissä mitä sitä luulee. KalPan taloudesta minä en tosiaan hirveästi tiedä, mutta kyllä toinen - xxx xxx € -kausi varmaan tekee hyvin kipeää. Minä kaipaisin sellaista rehellistä esiintuloa useammankin henkilön osalta. Kerrotaan mitä ollaan tehty ja missä on menty pieleen. Jos joku irtisanoutuu/irtisanotaan niin sano niille kannattajille jotain. Jääkiekkoahan tämä vaan on.
Muutenkin KalPa on vuosien saatossa minusta menettänyt täysin kontaktinsa faneihin. Ollaan tultu pisteeseen että kannajien pitäisi olla nöyriä. Hyväksyä ja hiljentyä suurien asioiden (henkilöiden) äärellä. Niin bisnestä kuin jääkiekko onkin niin vaikka sinä omistaisit 100% jääkiekkojoukkueesta niin et sinä sitä OIKEASTI omista. Kannattajat sen omistaa, muokkaa sille sitä brändiä ja jopa pelitapaa.
Miettikää nyt mikä mahdollisuus ylipäätään jääkiekkojoukkueestakin olisi tehdä vaikka mitä seurattavaa ihmisille. Videopäiväkirja esimerkiksi, pieniä pätkiä harjoituksista, yleisiä kuulumisia, pätkiä vaikka jostain yhteisistä illanvietoista, pelireissuilta ja jotain "hassutteluvideoita", siis IHAN MITÄ VAAN. Jääkiekkoilijat ovat useimmiten suht avointa porukkaa niin tuskin kaikki heistä kameran edestä poiskaan haluavat ja tämä toisi kannattajia todella paljon lähemmäs sitä joukkuetta, koska minä uskon että sitä ihmiset haluavat.
Rahasta ei varmasti jää nämä asiat kiinni. Ihmisillä on kamerat ja taitoa editoida videoita. Miksei asioita sitten vaikka tehtäisi talkoovoimin? Minua vituttaa että sellaisesta talkooasenteesta aletaan puhumaan aina vasta siinä vaiheessa kun kaikki on muuttumassa paskaksi. Ei minusta miksikään talkoolaiseksi ehkä enää ole. Saatan olla jo vähän menetetty tapaus.
Ja niin, siitä jonkinlaisesta "lehdistötilaisuudesta". Minua kiinnostaisi kuulla hieman selityksiä missä ollaan päättävien henkilöiden mielestä menty metsään kun ollaan tässä tilanteessa. Ehkä tätä kautta voisi vielä koittaa aloittaa puhtaalta pöydältä?
Ihmiset arvostavat rehellisyyttä ja olen aivan varma että rehellistä, pelaavaa ja häviävää joukkuettakin tullaan seuraamaan ja arvostetaan paljon enemmän kuin ylimielistä, ulkopuolisilta suljettua, ei kenellekään pelaavaa ex-suurseuraa joka on vetämässä kaiken rakentamansa viemäristä alas.