Vitutusketju

  • 10 544 349
  • 56 132
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mutta siis pointtini oli se, että kun nuo ehdottavat lisien poistoa niin ne lisät ovat helposti 20-30% palkasta. Mitenhän monella alalla hyväksyttäisiin, jos palkkaa tuon verran pienennettäisiin? Ei ne ihmiset valitettavasti sairasta toimistoaikana. Muutenkin kommentistasi kyllä huomaa, että et ilmeisesti hoitoalasta paljoa tiedä; Itse ainakin koen oman työni välillä hyvinkin vaativaksi (siksi myös palkitsevaksi/motivoivaksi). Syy siihen, että hoitoalan palkat on niin alhaisia johtuu siitä että hoitotyö ei ole tuottavaa.
Tuskin sinun kannattaa huolestua tuon enempää. Sinänsä ajatus vkl- ja pyhälisien poistamisesta tai ainakin niiden painoarvon vähentämisestä on järkevä, noilla syillä mitä Blöö edellä kertoi. Kokonaiskompensaatio on kuitenkin olennaisin juttu. Toki kyllä senkin ymmärrän, että joulunpyhiksi töihin joutuvaa jollakin tapaa lohduttaa normaalia isompi liksa sen vastapainoksi, ettei pääse kunnolla osallistumaan oma perheensä joulunviettoon, mikäli tällainen perhejoulu on ollut tapana pitää ja se on perheelle tärkeä.

Vahva olettamukseni on, että tuskinpa aivan kertarysäyksellä siirrytään täysin lisättömään työaikaan, edes siten että lisien menetys korvattaisiin suht täyteen mittaansa korkeampana peruspalkkana. Sen sijaan jonkinlaisia muutoksia tuohon suuntaan voi hiljalleen tapahtua.
 

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
Siitä ollaan samaa mieltä, ettei noissa palkoissa laskemisen varaa ole. Itse olen ollut kaupassa töissä ja etenkin viikonloppuisin lisät olivat merkittävä osa palkkaa. Lisiä ei minustakaan tulisi poistaa, mutta peruspalkkaa voisi nostaa ja lisien merkitystä vähentää. Se helpottaisi työvuorojen suunnittelua, kun vuorot olisivat keskenään tasa-arvoisempia. Nyt esim. monet perheelliset kärsivät, kun eivät vaikkapa lasten harrastusten vuoksi pääse viikonloppuisin töihin. Nyt tekemällä torstai-sunnuntai duunit (neljä päivää) saa usein enemmän kuin ma-pe viidestä päivästä.

Sitten jäisi lasten harrastuksiin osallistuminen, kun nuo viikonloppuvuorot täytyisi jakaa tasan koko työporukan kesken. Vapaaehtoisia (niinkuin tällä hetkellä löytynee) noita viikonloppuvuoroja tekemään samalla palkalla/olemattomilla lisillä tuskin löytyisi.
 
Viimeksi muokattu:

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muutenkin kommentistasi kyllä huomaa, että et ilmeisesti hoitoalasta paljoa tiedä; Itse ainakin koen oman työni välillä hyvinkin vaativaksi (siksi myös palkitsevaksi/motivoivaksi). Syy siihen, että hoitoalan palkat on niin alhaisia johtuu siitä että hoitotyö ei ole tuottavaa.

Se siis vituttaa, että lisät tahdotaan poistaa, vaikka se on iso osa mun palkasta. Toki ihan sama, jos joku minua pitää tyhmänä/jonain vastaavana siksi että hoitoalalla olen töissä.

Eikä kaikki voi olla lääkäreitä. Eikös se kuitenkin ole ihan järkevääm että ne hoitsutkin (joita on pakko olla) eläis sillä palkallaan?

Riippuu varmasti millaiseen paikkaan työllistynyt. Mikäli työnkuva on pelkkää perushoitoa, niin ei kyllä kauhean haastavaa ole. Haastavaa toki, jos ei siihen kuuluviin tehtäviin kykene (lähinnä ulkopuoliset ihmiset). Itse koen niin, että pyrin osaltani vaikuttamaan asiakkaiden viimeisiin elinvuosiin positiivisesti. Tai tekemään niistä, niin hyviä vuosia kuin olosuhteet mahdollistivat. Tämä siis ihan jo ihan perushoidolla.

Toki haasteitakin on, mutta koska olen lopulta ajautunut vanhustyöhön, niin eivät ne haasteet ole monesti kovin suuria tai ihmeellisiä. Ehkä myös siksi, että työ on oikeastaan aina samanlaista. Jos ei nyt jokainen päivä ole samanlainen...mutta hyvin ennakoitavaa. Moni asia on myös ratkottavissa ihan sillä "maalaisjärjellä". Toki tässä työssä ollaan aikalailla vastuussa ihmisten elämistä, koska ilman meitä he olisivat todella heikossa jamassa tai jo kuolleita. Lopulta toki kuolevatkin hoitopaikkaansa tai sairaalaan.

Mutta kyllä ne lisät vaan tekevät tästä touhusta järkevää...oma palkka taitaa olla 2008 euroa/kk ennen veroja. Lisät sitten 150-250 mitä maksetaan. Rahan tuloa ei voi estää....
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Vituttaa kaikki uhriutuvat sairaanhoitajat. Nyyh vittu nyyh. Tehyn paskapropaganda uppoa näihin pölkkypäihin kuin Åke Niklakseen. "Ollaan korkeasti koulutettuja, niih kerta!" Ja vitut sanon minä. Tuo koulutuksesta möyhyäminen kertoo lähinnä hoitsujen älykkyydestä ja siitä kuinka vietävissä nämä rassukat ovat.

Yst. terv. Viittä vaille sairaanhoitaja.

Olet nyt leimannut hoitajat tyhmiksi, vailla omaa tahtoa oleviksi rassukoiksi joiden palkkapussi nk. työstä on vähintäänkin riittävä. Tämä melkein vituttaisi jos en tietäisi, että elämä opettaa.

Solidaarisena ihmisenä silti hiukan vituttaa tulevien työkaveriesi puolesta, joten tämän ketjun kamaa. :)
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tänään on tytärpuolen merkonomiksi valmistautumisjuhlat. Vituttaa jo nyt kun opiskeli turhaan. Olisi kannattanut jäädä itkemään uuninpankolle, koska opiskelu on turhaa.
 
K

kiwipilot

Olet nyt leimannut hoitajat tyhmiksi, vailla omaa tahtoa oleviksi rassukoiksi joiden palkkapussi nk. työstä on vähintäänkin riittävä. Tämä melkein vituttaisi jos en tietäisi, että elämä opettaa.

Solidaarisena ihmisenä silti hiukan vituttaa tulevien työkaveriesi puolesta, joten tämän ketjun kamaa. :)

Nyt taisi osua... Mut, mut, Ihme nilllitystä. Kerroin vain kokemuksistani alalla - mitkä eivät selvästikään ole mitään sinuun verrattuna. En tiedä mikä olet koulutukseltasi, mutta todennäköisesti et ainakaan sairaanhoitaja - muuten kyllä tunnistaisit alalla vallitsevan ilmapiirin. Siis siinä tapauksessa jos olisit rehellinen.

Työstäni pidän, mutta en siitä kuinka suuri osa Sari Sairaanhoitajista on negatiivisa uhriutujia: palkka on huono (ei ole), ei arvosteta (Tehyn propaganda on uponnut), on kiire (on varmasti jos kahvitellaan tunti kerrallaan), ollaan korkeasti koulutettuja (ei todellakaan olla). Onneksi tällä alalla pystyy kuitenkin valitsemaan suuntauksensa jolloin pahimmat ruikuttajapaikat pystyy suht helposti välttämään. Varsinkin julkisen puolen somaattiset osastot ovat täynnä näitä kollektiivisesti uhriutuneita hoitajia. Tämä uhriuttaminen aloitetaan jo opiskellessa Tehyn sekä opettajien toimesta ja lukuisissa työharjoittelussa painetaan vain kaasua: kahvihuoneiden marinat uppoavat parikymppisiin opiskelijatyttöihin valitettavan helposti ja kierre jatkuu. Loppujen lopuksi tässä kaikessa kärsijänä on sitten potilas.

Nykyisten ja tulevien työkavereiden puolesta sinun ei onneksi tarvitse ollaan huolissaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Nick Neim

Jäsen
Peukkua ylemmälle viestille, koska näen asian juuri samalla tavalla. En toki alalla ole, mutta silti.

Sen takia tänne ketjuun tulin avautumaan, kun tänään olisi tämän kesän ensimmäistä "suunniteltua" tapahtumaa, joka on siis ollut jo parin kuukauden verran tiedossa. Eiköhän tässä ole kuitenkin joka vitun rööri - lukuunottamatta sitä oikeaa ja todellista rööriä - täysin tukossa. Henki ei kulje, kurkkua ärsyttää ja on täynnä limaa, sekä nenä tietenkin myös aivan tukossa. En tiedä söinkö jotain pilaantunutta salaattia eilen, mutta paskallakin on saanut ravata jatkuvasti. Tietysti suuri mynthonmäärä saa pakin myös sekaisin, joten voipi olla myös siitä...

Kiva lähteä kipeänä juhlimaan. Ei oikein viitsisi peruuttaakaan jo maksettua ja odoteltua tapahtumaa, mutta ei sitä kovin mielellään lähe pärskimäänkään sinne. Vittu.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Nyt taisi osua... Mut, mut, Ihme nilllitystä. Kerroin vain kokemuksistani alalla - mitkä eivät selvästikään ole mitään sinuun verrattuna. En tiedä mikä olet koulutukseltasi, mutta todennäköisesti et ainakaan sairaanhoitaja - muuten kyllä tunnistaisit alalla vallitsevan ilmapiirin. Siis siinä tapauksessa jos olisit rehellinen.

Työstäni pidän, mutta en siitä kuinka suuri osa Sari Sairaanhoitajista on negatiivisa uhriutujia: palkka on huono (ei ole), ei arvosteta (Tehyn propaganda on uponnut), on kiire (on varmasti jos kahvitellaan tunti kerrallaan), ollaan korkeasti koulutettuja (ei todellakaan olla). Onneksi tällä alalla pystyy kuitenkin valitsemaan suuntauksensa jolloin pahimmat ruikuttajapaikat pystyy suht helposti välttämään. Varsinkin julkisen puolen somaattiset osastot ovat täynnä näitä kollektiivisesti uhriutuneita hoitajia. Tämä uhriuttaminen aloitetaan jo opiskellessa Tehyn sekä opettajien toimesta ja lukuisissa työharjoittelussa painetaan vain kaasua: kahvihuoneiden marinat uppoavat parikymppisiin opiskelijatyttöihin valitettavan helposti ja kierre jatkuu. Loppujen lopuksi tässä kaikessa kärsijänä on sitten potilas.

Nykyisten ja tulevien työkavereiden puolesta sinun ei onneksi tarvitse ollaan huolissaan.

Näköjään valitsin sittenkin väärän ketjun. Oikeampi olisi ollut tuo "naurattaa just nyt" threadi. Paljonko olet ollut työssä noilla somaattisilla osastoilla, joista vuodatat? Lähinnä yllä olevasta tekstistä tulee mieleen hoitoalan opiskelijan purkautuminen koska työharjoittelussa on henkilökunta hiukan opastamalla tölväissyt itsetuntoa. :) Ja kyllä se sairaanhoitajan tutkintokin vuodesta 2000 saakka löytyy.
 
K

kiwipilot

Näköjään valitsin sittenkin väärän ketjun. Oikeampi olisi ollut tuo "naurattaa just nyt" threadi. Paljonko olet ollut työssä noilla somaattisilla osastoilla, joista vuodatat? Lähinnä yllä olevasta tekstistä tulee mieleen hoitoalan opiskelijan purkautuminen koska työharjoittelussa on henkilökunta hiukan opastamalla tölväissyt itsetuntoa. :) Ja kyllä se sairaanhoitajan tutkintokin vuodesta 2000 saakka löytyy.

Silmät auki kulkeva sekä täydellä pakalla varustettu henkilö kyllä huomaa nopeasti mistä päin työyhteisöissä tulee. Toki en ole kaltaisesi kokenut konkari, mutta uskallan väittää että työn, koulun, harjoittelun sekä vaimon ja sh-ystävien kautta saatu kokemus riittää arvioimaan sh-yhteisön kuvioita. Sun on varmaan vaikea ymmärtää, mutta nautin suuresti somatiikan puolen osastoilla työskentelystä ja jokaiselta sain myös työtarjouksen aina harkan päätyttyä. Se mitä en voinut sietää oli tuo jo edellä mainitsemani uhriutuminen ja jatkuva marina milloin palkoista, milloin arvostuksesta ja milloin mistäkin. Silloin päätin etten moisissa mestoissa tule työskentelemään. Eli harjoittelusta todellakin on tällä alalla hyötyä...

Mutta kyllä mä rakastan teitä elämän kokemuksen karaisemia - ja sisälukutaidottomia - työn sankareita! Aina yhtä piristävää kun oma tyhmyys ja näköalattomuus kiedotaan ylimieliseen Kyllä setä tietää -besswisseröintiin. Priceless! Kyseessä lienee kuitenkin katkeran ja ehkä hieman yksinkertaisen hoitsun prototyyppi jolloin tuo on täysin ymmärrettävää - ja siten syyntakeetonta. Ei tuollaisesta voi edes harmistua.

Vain katkera ja leipääntynyt sairaanhoitaja ei osaa erottaa työn mielekkyyttä epämiellyttävistä työkavereista.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllä. Voi kun näkisit kuinka osa hoitajista suhtautuu lääkäreihin... Jokin käsittämätön kateuden, herravihan ja oman saamattomuuden yhdistelmä. Puistattavaa.
Älä unohda laitoshuoltajia ja sh-opiskelijoita. Kun oikea sairaanhoitaja AMK pääsee pätemään, halveksimaan ja nyrpistämään nenäänsä "alempi arvoisille". Se jos mikä on noloa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Vain katkera ja leipääntynyt sairaanhoitaja ei osaa erottaa työn mielekkyyttä epämiellyttävistä työkavereista.
Näitä toki joistain paikoista löytyy. Usein se tosin on se kaksi tyyppiä, jotka keskenään marisevat ja sitten levittävät marinaansa muihinkin. Toisaalta - nehän valittaa muutenkin kaikesta. Jos itse sanoo, että "perkele kun on rahat vähissä (opiskeluaikana lähinnä tätä valittelin, en enää)" niin se kommentti on että "No aattele jos sulla olis lapsia"... joo, anteeks en tehnyt. Se on sellainen yleisesti negatiivinen asenne kaikkeen. Tyota yritän viimeiseen asti välttää - olen todellakin itse alani valinnut, paha se on sitten palkaa/työaikoja valittaa. Jos on pieni työporukka, niin totta kai sillon on usein viikonloppuvuorojakin. Mutta "mulla on just toi viikonloppu, kun tuleekin eutoviisufinaali, niin tietenkin"... Juu, varmasti ihan vittuillessaan joku listan tekijä sen niin teki. Onneksi nylyisessä työyhteisössä on todella hyvä henki :)

Itse olen toisaalta sen verran ahne, että olen noita joulu/muita pyhiä ihan miehelläni tehnyt. Itsellä ei ole lapsia/perhettä, niin ei se joulu mulle niin spesiaali ole kun joillekkin työkavereille. Pitäkööt he sen sitten vapaana, kun siitä selvästi enemmän iloa saavat :)

EDIT: En tiedä, olenko hotenkin tyhmä/outo, mutta olen oikeastaan tykännyt olla kaikissa hoitoalan työpaikoissani. Tietysti joskus jossain on ollut joku tyyppi, jonka kanssa ei kemiat ole ihan kohdanneet, mutta so what. Muutama sellainen "valittava kuppikunta" on ollut, mutta ei nekään niin vaikuta mun elämään/työhön kunhan ei itse ala siihen selän takana pauhaamiseen.
 

Lynyrd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko.
Huhuh! Tulipahan taas huomattua että liike-elämässä on näköjään kaikki sallittua. Ollaan väännetty yhdestä isohkosta projektista kilpailijan kans kilpaa. Päätös tuli perjantaina että projekti jäi meille, mikä toki on hyvä asia , mutta kilpalijan toiminta alkaa jo olla aika säälittävällä tasolla. Loppumetreillä ku viimeisistä asioista oltiin neuvoteltu, ni se ei ollu keksiny enää mitään muuta ku sen että oli nähny minut kaljalla keskiviikkona ja asiakkaalle sanonut että tuskin se Lynyrdin juoppo pystyy tätä urakkaa hoitamaan, ku näyttää keskellä viikkoo kaljaakin juovan. Ei saatana.... Onneks asiakkaan edustaja on ihan järkityyppi ja oli vaan pomolle todennu että häntä ei kiinosta paskan vertaa kuka juo oluensa minäkin viikonpäivänä. Ja pomo oli todennu että niin sehän on loppuviikon lomalla ( niinkun olinkin), ja tehny sen verran duunia viimeaikoina, että kyllä se on kaljansa ansainu.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa pistää ruokaa roskiin. Kaapissa on paljon kaikkea, missä päiväys on mennyt tai tässä ihan hollilla. Raha tossa ei niinkään haittaa vaan se, että ruokaa menee hukkaan. Joo viis vuotta oon elänyt mäkkisafkoilla. Sinne on vaan niin helppo mennä. Pitäis syödä enemmän kotona, edes päivän toinen safka. Tänään mä teen ton jonkun lampaan ulkofilejutun. Lidlissä oli -50%.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jaahas, vuokratyöfirma maksoi jälleen tilin. Lähes joka päivältä uupuu jotain palkasta. Lauantai-lisää, yölisää jne. Aivan perussettiä, mutta jostain kumman syystä ne sitten aina unohtuvat. Etkä saa niitä rahoja edes jälkikäteen, ellet itse tajua mainita että nyt unohtui nämä ja nämä. Sitten aina pahoitellaan ja kyllä ne rahat sitten maksetaan seuraavassa tilissä. Eihän se nyttenkään ole kuin joku kymppi-pari mitä tilistäni puuttuu, eli periaatteessa elämä ei siihen kaatuisi vaikka jäisikin maksamatta, mutta vituttaahan tuo lähetellä sähköposteja ja soitella perään, että hei missä mun ylityökorvaukset.

Kerran sain sitten taas liikaa rahaa, maksoivat muistaakseni jonkun 25e ylimääräistä minulle tilinauhassa. Vittuilun vuoksi ajattelin etten kyllä mainitse asiasta, kun eipä noi vuokrafirmassakaan mainitse virheistään. Ja ylläri, seuraavasta tilistä sitten kyllä tajusivat kerrankin oma-alotteisesti vähentää pois ne viime viikon ylimääräiset.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Viime kesänä särkynyt jalka leikattiin vajaa pari viikkoa sitten torstaina. Sellainen luudutusleikkaus, eli jalkapöytää murskattiin ja sitten ruuveilla kasattiin takaisin. 6 viikkoa kipsi, tai tollanen komposiittisukkahan tuo on, ja täysi varauskielto. No äsken vedin libat suhkussa kun sauva lähti alta ja koko saakelin +80kg ruho rampajalan varaan, kun en kerennyt edes tajuamaan mitä tapahtuu. Koski aivan saatanasti ja nyt on vähän erikoinen fiilis. Eipä se auta kun soitella aamulla hospitaaliin ja ai perkeleen perkele jos tuossa tuli päivääkään lisää kipsausaikaa.
Just kun alkoi muuten olla kivut sitä luokkaa, että ekaa päivää ei tarvinnu pillereitä niin nyt tarvii. Perkele, perkeleen perkele.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pakko kysyä @Murkula että kuinka lopulta kävi?

Oma aiheeni on hiukan heppoisempi, mutta lievää vitutusta on alkanut ilmetä siitä huolimatta. Nimittäin puhelimeni sippasi täysin varoittamatta viikko sitten. Huoltoon lähti takuun viime viikkoina, onneksi, mutta nyt on ollut tassussa viikon verran tuollainen vajaa kymmenen vuotta vanha Noksu. Kerran on käynyt laturissa, eli sikäli hyvä, ja onhan nuo ihmeluureja senkin puolesta, että starttasi kuin palmun alta piiitkän tauon jälkeen. Mutta kun on tottunut siihen, että netti kulkee koko ajan mukana pankkisovelluksineen päivineen, niin onhan tämä nyt ihan tolkuttoman rasittava juttu. Tiistaina saattaisi tulla uusi luuri.
 

Nimi Muutettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hokki
Ottaa kyllä päähän.

Minkä ihmeen takia ihmisen pitää luvata jotain jos lupausta ei ole alun alkaenkaan tarkoitus pitää.

Tyttöystävä asuu tällä hetkellä yksinään asunnossamme Joensuussa, kun itselläni on töitä kotipaikkakunnalla ja hänen työnsä ovat Joensuussa. Hän muutti Joensuuhun vasta helmikuussa ja on viettänyt suurimman osan ajastaan siellä työskennellen. Suurta ystäväverkostoa ei hänelle ole kerennyt siellä muodostua ja lähimmät kaverinsa siellä ovatkin minun luokkakavereitani, jotka eivät nyt kesällä ole maisemissa. Eli yksinäistä on.

Nyt hän oli sopinut "parhaan" kaverinsa kanssa, että kaveri tulee nyt torstaina Joensuuhun hänen kaverikseen. Tämä oli sovittu jo viime viikolla eikä mitään esteitä tällä "kaverilla" pitänyt olla. Kaveri sattuu vielä olemaan työtön ja asumaan Kuopiossa, joten työt tai välimatka eivät käy oikein syystä.

Mutta kuinkas käykään. Torstai saapuu eikä niinsanottua ystävää näy eikä kuulu. Eikä toki vastaa puhelimeen. Lopulta illan tunteina tyttöystävä oli saanut kaverinsa kiinni ja olivat sopineet, että kaveri tulee nyt perjantaina sinne. Selitystä torstain tulemattomuudelleen en tiedä.

Saapuu perjantai ja alustavasti sovittu tapaamisaika Joensuun linja-autoasemalla. Kuten arvata saattaa, ei näy kaveria eikä hänen puhelimeen saa yhteyttä.

Miksi ei voi sanoa että en pääse. Ei ole rahaa. Pitää olla uuden poikaystävän ja hänen tyttärensä kanssa leikkimässä "perhettä". Tai muuta syytä. Edes jotain syytä kuin tyhjä lupaus jonka myötä toinen odottaa kaksi päivä turhaan.

Onko se niin hankalaa sanoa kaksikirjaiminen sana EI, vai onko kieltäytyminen niin suuri häpeä että sen myötä joutuu pelkäämään kaveruutensa puolesta. Jos on niin tuolla tavalla jos jollain sen kaveruuden menettää kun valehtelee päin näköä. Onko se niin hankalaa kantaa vastuu omista sanomisiaan tai lupauksistaan.

Ja sen tietää että tämä kyseinen kaveri tulee olemaan osa elämää tulevaisuudessakin kun he taas kerran sopivat. Vittu...

Edit. Ennakoivan tekstinsyötön tekemiä jekkuja korjattu.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Hajotin äsken saakeli viinilasin, siitä lievä vitutus. Hyvä Riedelin isopesäinen vielä. Onneksi noita saa kaupasta, joten vahinko ei ollut korvaamaton. Eikä lasissa ollut vielä Masi Amarone Riservaa vahingon sattuessa, onneksi. No sitäkin saa kaupasta, mutta hankalammin enää tuota vuosikertaa, joka on levännyt nelisen vuotta viinikylmiössä.

Sulla on hieno nimimerkki, siitä piste. Oliko vaihtoehtona nimimerkkiä valitessasi mm. nukahtaa-murre-tosiasia? Jos oli, niin siitä toinen piste.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Hajotin äsken saakeli viinilasin, siitä lievä vitutus. Hyvä Riedelin isopesäinen vielä. Onneksi noita saa kaupasta, joten vahinko ei ollut korvaamaton. Eikä lasissa ollut vielä Masi Amarone Riservaa vahingon sattuessa, onneksi. No sitäkin saa kaupasta, mutta hankalammin enää tuota vuosikertaa, joka on levännyt nelisen vuotta viinikylmiössä.
Eipä yritetä pullistella, Valdemaria tahi Huttusta siinä on ollut, alan miesten laatukamaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eipä yritetä pullistella, Valdemaria tahi Huttusta siinä on ollut, alan miesten laatukamaa.
Terve mieheen, Ilmari! Oikeassa taidat olla. Säilyy maine eliittimiehenä, kun onkii paremmalta puolelta kaupunkia roskiksesta laatupulloja jonkin juhlasesongin jälkeen. Ökyputelin voi sitten täyttää Pikakiväärillä tai Kato Nekrulla. Voi päteä kolikoilla.

Jokos meillä on harkkateloitukset kohta tulossa? Etusormea koukistuttaa jo lupaavasti.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kiitos.

On kuitenkin sanottava, että tämä nimimerkkiin liittyvä valintakysymys meni ohi pahemman kerran.

Tai sitten en ymmärtänyt mahdollista sarkasmia, jos se nyt oli sitä.
Asia kunnossa, ei ollut sarkasmin kipenettä. Yksi piste ansaittu, pidä hyvänäsi, eivät niitä kaikki saa. Googlettelet sitten joskus, mistä voisi olla kysymys.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Terve mieheen, Ilmari! Oikeassa taidat olla. Säilyy maine eliittimiehenä, kun onkii paremmalta puolelta kaupunkia roskiksesta laatupulloja jonkin juhlasesongin jälkeen. Ökyputelin voi sitten täyttää Pikakiväärillä tai Kato Nekrulla. Voi päteä kolikoilla.

Jokos meillä on harkkateloitukset kohta tulossa? Etusormea koukistuttaa jo lupaavasti.
Tervepä terve!

Mikäpä hänessä, tussarit on hyvässä rasvassa ja lukkoja loksutellaan, mutta kun harjoitteluainesta uupuu. Ilma-ammuntaa vaan treenattava, kyllä silläkin jonkinlaiseen tunnelmaan pääsee vaan eihän se aitoa kokemusta vastaa, ei tokkiinsa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös