Vitutusketju

  • 10 538 838
  • 56 130
Toki jossain määrin sattumanin sanelee niitä menoja, mutta jos vuositolkulla ei satu vapaata edes osalle porukasta samaan aikaan, ovat sun kamusi ehkä vain vähän vässyköitä.

Eli mä voin suosiolla lopettaa kyselemisen ja elää loppuelämäni tuijottaen telkkaria tai tekemällä kaiken "siistin" yksin ?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli mä voin suosiolla lopettaa kyselemisen ja elää loppuelämäni tuijottaen telkkaria tai tekemällä kaiken "siistin" yksin ?
No ei... Ne lapset kasvaa ja tulevaisuudessa on aika jolloin pääsee helpommin irti... Oikeat kaverit tuntee siitä että vaikkei pitkään aikaan välttämättä näkisikään niin juttu jatkuu siitä mihin se edellisellä tapaamisella jäi. Kunnolliset kaverit säilyy koko elämän mutta välillä se elämä vaan heittelee niin että niille kavereille sitä aikaa vaan ei löydy niin kuin nuorempana, Ei kannata heittää kirvestä kaivoon kaveruuden suhteen. Jos ne kerran on sellaisia kavereita jotka on tärkeitä ja säilyttämisen arvoisia...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jep, kyllähän ne oikeat kaverit säilyvät vuosien läpi, joten komppailen Joe Plopia sen suhteen, ettei ehkä kannata alkaa mököttämään. Toki hiukan hassulta ja lapatossumaiselta kuulostaa, ettei vuosiin kukaan liiku minnekään, mutta jos TweetyLeaf joskus itse lisäännyt, tiedätpä ainakin itse taipua toisinaan oluselle. Se ei tietysti tätä tilannetta mihinkään suuntaan ratkaise, mutta tulipahan mieleeni.
 
No ei... Ne lapset kasvaa ja tulevaisuudessa on aika jolloin pääsee helpommin irti...

Tähän mä vaan en oikeasti jaksa uskoa. Jos on halua järjestää aikaa niin kyllä sitä pystyy järjestämään. Ei tää o semmote juttu joka muuttuu lapsien kasvaessa, kun tuntuu, että ihan yhtä vaikeata nämä jutut oli aikanaan vaikka ei ollu vielä mukuloita, mutta olivat jo siinä vakavassa seurustelusuhteessa. Silloin syytettiin seurustelusuhdetta, nyt kakaroita, seuraavaksi vanhuutta ?

EDIT: Tai sitten kyse on siitä, että pidän näitä kavereitani enemmän ystävinä kun he pitävät minua ? Sehän olisi hyvinkin selkeä syy tälläiselle käyttäytymiselle. Enkä nyt oikeasti halua lähteä tekemään itsestäni mitään marttyyriä, vaan ihan rehellisesti pohdin asiaa.

EDIT2: Otetaan nyt toinen esimerkki samasta aiheesta, olen muuttanut tässä viimeisen 4 vuoden aikana 2 kertaa ja kummallakaan kerralla ei yksikään frendeistäni ollut muuttoapuna. Molempina kertoina ex-tyttöystävä (eri tapaukset) oli tosin kyllä auttamassa. Itse olen ollut auttamassa muutoissa silloin kun on ollut mahdollista. Enkä nyt halua nostaa tätäkään juttua liian suuren arvoon yksistään, mutta kun näitä asioita vähän yhdistelee päässään niin rupeaa kirjaimellisesti vituttamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tähän mä vaan en oikeasti jaksa uskoa...

En osaa sanoa mitään varmasti pätevää kun en tunne sua tai sun kavereitasi sen paremmin. Mutta omasta kokemuksesta vaan kirjoitin.

Toki on kokemusta myös sellaisista "kavereista" jotka soitti kyllä kun talkookavereita tarvitsivat mutta toisinpäin löytyikin aina kaikenlaista "menoa" jonka verholla luistivat sitten aiheesta. Ja puhelin tuntui toimivan vain yhteen suuntaan. Kokeilin sitten kerran että kauanko kestää ennenkuin tulee soittoa toiseen suuntaan. Arvaa kauanko on kestänyt??? Ja oikeasti luulin että nekin on niitä oikeita kavereita. No tuonlaiset kaverit sitten ovat jääneetkin matkan varrelle ja vain ne ihan oikeat kaverit ovat pysyneet. Eikä niitä loppujen lopuksi montaa ole. Ja niin varmaan käy sullekin. Ja nuo asiat kävin läpi kokolailla saman ikäisenä kuin mitä sinä olet nyt. Eli kuuluu myös jollain lailla omaan kasvamiseen ja aikuistumiseen. Kai...

Ehkä kannattaisi kysyä kavereilta. Tai vain miettiä omassa päässään asiat ja miettiä ketkä sitten ovat niin "oikeita" kavereita... En tiedä yleispätevää ja toimivaa ratkaisua. Eikä kai sellaista ole olemassakaan.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Ihan kaikki urheiluun liittyvä vituttaa tällä hetkellä aivan saatanasti. Ja enemmän vielä vituttaa kun noin 90% duunista pyörii urheilun ympärillä eikä eroonkaan pääse. Ja vitutus vaan kasvaa. Vitun vittu kun ei viitsisi perseitäkään raapaista kun vitutus vaan lisääntyy. On tää lätkäkevät vitun mukavaa aikaa.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
lentoyhtiöt vituttaa. Norskilla en enää uskalla lentää, kun se on vittu aina vähintään kaksi tuntia myöhässä. Nyt sitten finskilläkin "tekninen ongelma" ja lento peruttu. Saatana. Mä en usko edes noihin ongelmiin, kunhan yhdistelevät koneet täyteen. Pääsin sentään myöhäiskoneeseen. Mutta olis tuolla Tukholmassa voinut käydä vaikka jotakuta asiakasta moikkaamassa sen sijaan että mättää loungessa turhaa paskaa ja halpaa viiniä.

ja sitten tää Finnairin kastijako. Voi saatana! Puolet tänkin lennon matkustajista pääsee priority boardingilla koneeseen. No, mitäs oon tällainen köyhä paska.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itseltä löytyykin kaveripiiristä onneksi vain yksi kaveri, joka aina kova puhumaan, että enemmän pitäisi olla tekemisissä ja muuta. Teot vain puhuvat toista eli viimeisen vuoden aikana olen kaverin nähnyt kenties 3-4 kertaa ja jokaisella kerralla ehdotus on lähtenyt muualta kuin häneltä. Sama tilanne oli pari vuotta sitten, kun hän silloisen tyttöystävän aikana seurusteli eli minnekkään ei ikinä päässyt, kun oli tätä ja tota ja kissan ristiäisiä. Sitten olikin ½ vuotta sinkkuna, jona aikana oli todella paljon yhteydessä, mutta uuden naisen löydettyä yhteydenpito on löytynyt kuin seinään. Huvittavinta, että muu kaveripiiristä on lähes viikoittain tekemisissä ja nykyään olemme kokonaan jättäneet tämän kyseisen tossukan kutsumatta, koska vastauksen tietää soittamattakin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tähän mä vaan en oikeasti jaksa uskoa. Jos on halua järjestää aikaa niin kyllä sitä pystyy järjestämään. Ei tää o semmote juttu joka muuttuu lapsien kasvaessa, kun tuntuu, että ihan yhtä vaikeata nämä jutut oli aikanaan vaikka ei ollu vielä mukuloita, mutta olivat jo siinä vakavassa seurustelusuhteessa. Silloin syytettiin seurustelusuhdetta, nyt kakaroita, seuraavaksi vanhuutta ?

EDIT: Tai sitten kyse on siitä, että pidän näitä kavereitani enemmän ystävinä kun he pitävät minua ? Sehän olisi hyvinkin selkeä syy tälläiselle käyttäytymiselle. Enkä nyt oikeasti halua lähteä tekemään itsestäni mitään marttyyriä, vaan ihan rehellisesti pohdin asiaa.

EDIT2: Otetaan nyt toinen esimerkki samasta aiheesta, olen muuttanut tässä viimeisen 4 vuoden aikana 2 kertaa ja kummallakaan kerralla ei yksikään frendeistäni ollut muuttoapuna. Molempina kertoina ex-tyttöystävä (eri tapaukset) oli tosin kyllä auttamassa. Itse olen ollut auttamassa muutoissa silloin kun on ollut mahdollista. Enkä nyt halua nostaa tätäkään juttua liian suuren arvoon yksistään, mutta kun näitä asioita vähän yhdistelee päässään niin rupeaa kirjaimellisesti vituttamaan.

Tuollaset oluelle lähtemiset on silkkaa laiskuutta, mutta nykyään varsinkin lapsiperheessä ei ole taloudellisesti mahdollista matkustella ihan miten sattuu. Varsinkin jos on perheen kesken lähdössä jossain vaiheessa reissuun. Minä ainakin myönnän et nykyään kavereiden näkemiset jää kahviin ikeassa sunnuntai-iltapäivänä ja joku ulos lähteminen olis ihan rasittavaa! :) Yks kaveri sai "houkuteltua" mut juuri päiväristeilylle Tallinnaan ja sinnekin lähdin niin, että maksoin heti matkan enkä jäänyt haihattelemaan, muuten ei ois tullut lähdettyä.

Oman työnarkomaani mieheni sosiaalisesta elämästä olen huomannut sen, että hän arvostaa jos kaveri viitsii nähdä vaivaa tulla meille muutaman oluttölkin ja trivial pursuitin kanssa. Minäkin monesti otan sit kakrut kainaloon ja lähden itsekin kylään. Koita säkin tälläista taktiikkaa, jos ne kaverit vaan on niin juuttunut sinne kotiin. Ja mitä kauemmin on aikaaedellisestä illanvietosta niin kynnys kasvaa ottaa yhteyttä.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Älkää hommatko lapsia niin riittää aika kaikkeen muuhun hauskanpitoon ja elämästä nauttimiseen. Ensimmäiset pari-kolme vuotta vaan rääkyvät ja paskovat. Vievät yöunet ja aiheuttavat täten mielenterveyshäiriöitä. Haitta-hyötysuhde menee miinukselle. Vaikka toisaalta onhan se kiva kasvattaa se oma lapsi, ikään kuin 2.0-versio omasta itsestä. Mutta jos lapsella on joitain ongelmia, menee perhe-elämä hankalaksi ja koko oma elämä voi mennä persiilleen. Kun ei ole lapsia, on elämä paljon helpompaa ja vähemmän stressaavaa kuin lasten kanssa eläminen. Riittää hyvin aikaa omiin harrastuksiin ja vapaa-ajan rientoihin. Työelämässäkin saa vapaasti menestyä ilman että pitää olla lasten luona kotona.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Vituttaa koska ei ole kavereita ketkä koskaan lähtisi minnekkään tai kenen kanssa voisi tehdä jotain normaalista poikkeavaa (siis muutakin kun ottaa olutta perjantaina).

Olisi siis aivan mieletöntä lähteä joskus jonnekkin reissulle porukassa eikä aina itsekseen. Nyt olisi Belgiassa lupaava festarireissu, mutta eihän nää perheelliset perseenisät mihkään koskaan suostu/jaksa/pääse/voi lähteä. Selityksiä jos jonkunnäköstä. Helvetti.
30v on liian vanha olla sinkku näköjään. Jos jotain jonkun kanssa tahtoo tehdä, niin tarvii näköjään poikkeuksetta tehdä kahdestaan tyttöystävän/vaimon kanssa.

Vituttaa kun tahtoisi elää elämänsä muuallakin kun telkkarin edessä.
Mä tunnen sua veli.
Itsellä on vähän sama tilanne. Onneksi kuitenkin löytyy vielä muutama keiden kanssa voi reissata ja rillua. Ja löytyyhän sitä uuttakin seuraa jos jaksaa etsiä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Älkää hommatko lapsia niin riittää aika kaikkeen muuhun hauskanpitoon ja elämästä nauttimiseen. Ensimmäiset pari-kolme vuotta vaan rääkyvät ja paskovat. Vievät yöunet ja aiheuttavat täten mielenterveyshäiriöitä. Haitta-hyötysuhde menee miinukselle. Vaikka toisaalta onhan se kiva kasvattaa se oma lapsi, ikään kuin 2.0-versio omasta itsestä. Mutta jos lapsella on joitain ongelmia, menee perhe-elämä hankalaksi ja koko oma elämä voi mennä persiilleen. Kun ei ole lapsia, on elämä paljon helpompaa ja vähemmän stressaavaa kuin lasten kanssa eläminen. Riittää hyvin aikaa omiin harrastuksiin ja vapaa-ajan rientoihin. Työelämässäkin saa vapaasti menestyä ilman että pitää olla lasten luona kotona.

Oliko se nyt niin, että tässä on murrosikäisen mielipide lasten hankkimisesta?
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Ikä vaikuttaa merkittävästi kaverisuhteisiin. Vielä parikymppisenä parhaita frendejä näki lähes päivittäin, nykyään paljon harvemmin. Elämä heittelee eri suuntiin, mutta usein käy niinkin, että on todella kiva tavata pitkänkin tauon jälkeen. Toisinaan taas oikein ihmettelee, miksi on koskaan kaveerannut jonkun kanssa. Huomattavan monta kaveria jäi pois tai ainakin tapaamiset radikaalisti väheni kun lopetin ryyppäämisen. Aika moni tekee niin neljänkympin jälkeen ja siinä saa runsaasti lisää vaihtoehtoja vapaa-ajalleen.
Jaa mikä tässä vituttaa? Vanhojen kavereiden erilainen tahti varmaankin. Muutama on vielä pussikaljavaiheessa (melkein) ja jokunen puolestaan tullut niin vakavamieliseksi pökkelöksi, että voisin jo harkita näiden tuhkaamista (ihan).
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oliko se nyt niin, että tässä on murrosikäisen mielipide lasten hankkimisesta?
Kyllähän moni muukin ajattelee jotenkin noin. Esimerkiksi mä oon nyt 33, enkä vielä haluaisi siirtyä elämässä siihen tylsempään jumiutumisvaiheeseen, miksi sitä varmaan voi kutsua jos esimerkiksi harvoin vaan käy kavereiden kanssa istumassa iltaa. Mä haluan mennä ja tulla miten haluan ja varsinkin tehdä mitä haluan. Jos olisi lapsia, niin niiden takia sitä ei haluaisi tehdä, vaikka oikeasti sisimmissään tietenkin haluaisi. Se on sitten tosi ikävä juttu jos joskus kaduttaa. Mä koitan vältellä sitä. Toisaalta tietenkin mahdolliset lapset olisi kiva tehdä melko nuorena, mutta se nyt varmaan on paljon pienempi juttu. Eikä mulla ole mitään sellaista että jossain tietyssä iässä pitäisi tehdä jotain ihan vaan koska muutkin tekevät. Mulla on omatkin aivot. Mä en halua mennä massan mukana, enkä minkään vaimon pillin mukaan, tai oikeastaan edes yhdessä puoliksi päättäen. Mä haluan nauttia elämästä täydet 100 %. Naisista saa ne parhaat puolet muutenkin. Naiset nyt tarvitsee luonnostaan vähän eri juttuja, mutta mä olen mies.

Joo teini-iässä sitä ei monestikaan tiedä miten asioita miettii vaikkapa kymmenen tai välttämättä viidenkään vuoden päästää, tai no en tiedä muista. Mä ainakin tiesin.
 
Mä tunnen sua veli.
Itsellä on vähän sama tilanne. Onneksi kuitenkin löytyy vielä muutama keiden kanssa voi reissata ja rillua. Ja löytyyhän sitä uuttakin seuraa jos jaksaa etsiä.

En minä montaa kaveria kaipaisikaan, vain muutamaa hyvää. Hyvä jos teikäläisellä on edes muutama kaveri ketkä lähtee reissuun kanssasi kannattanee pitää moisista harvinaisuuksista kiinni.

Tarvitsee varmaan ihan oikeasti yrittää tutustua uusiin ihmisiin ja yrittää päästä uusiin kaveripiireihin, helpommin vain sanottu kun tehty... Vinkkejä otetaan vastaan. Ennen oli helppoa kun bändin kautta tutustui uusiin ihmisiin todella helposti.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Joo teini-iässä sitä ei monestikaan tiedä miten asioita miettii vaikkapa kymmenen tai välttämättä viidenkään vuoden päästää, tai no en tiedä muista. Mä ainakin tiesin.
Vaan monenko mielipiteet ja näkemykset muuttuu. Elämänkatsomus ja mielipiteet voi vaihtua aika reippaastikin jahka teinistä varttuu kolmikymppiseksi...

Voi vittu tätä taivaalta tulevaa räntäpaskaa! Siihen päälle vielä kurakeli...
Pihahommissa ei tiiä onko märkänä hiestä vai vesisateesta.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Vituttaa Epsonin tulostimet melko huolella. Toiminta on seuraavanlainen:

Mustavalko tulostus ei onnistu, jos yksikin mustekaseteista on lopussa/loppunut. Eli mustavalkoista asiakirjaa et voi printata, jos vaikka sattuu keltainen väri olla loppunut. Tämä itsessään on jo jonkinsortin kuluttajan vedätys mutta paranee vain. Laitteella ei onnistu skannaus, ellei kaikki mustekasetit (sininen, punainen, keltainen ja musta) ole hyvässä kunnossa. Eli toiminto, joka ei vaadi tippaakaan mustetta vaatii kaikki kasetit toimiakseen. Googlasin epäuskoisena tätä ja törmäsin vielä suurempaa vitutusta nostattavaan asiaan. On todistettu, että Epsonin tulostimiin on asennettu mikrosiru, joka tallentaa tulosteiden lukumäärän. Määrän tullessa sille asetetulle ylärajalle, tulostin "hajoaa". Tästä löytyy youtubesta ihan dokkarikin, jossa asia todistettu ja käsitelty muiden hämärähommien ohessa.

Varmasti hyvää bisnestä valmistajalle ja tätä varmasti harrastetaan monessa muussakin sähkövempaimessa mutta onhan tuo nyt väärin asiakasta ja kuluttajaa kohtaan.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
En minä montaa kaveria kaipaisikaan, vain muutamaa hyvää. Hyvä jos teikäläisellä on edes muutama kaveri ketkä lähtee reissuun kanssasi kannattanee pitää moisista harvinaisuuksista kiinni.

Tarvitsee varmaan ihan oikeasti yrittää tutustua uusiin ihmisiin ja yrittää päästä uusiin kaveripiireihin, helpommin vain sanottu kun tehty... Vinkkejä otetaan vastaan. Ennen oli helppoa kun bändin kautta tutustui uusiin ihmisiin todella helposti.

Kyllähän sen itsekin on huomannut, että kaverisuhteet muuttuu ajan myötä. Vain pari kaveria on pysynyt nuoruudesta asti mukana, kun moni on "hyytynyt" vähän kuin itsestään, juurikin elämänmuutosten vuoksi.

Ennen tätä viestiä en edes ajatellut asiaa, mutta itselleni on tullut sellainen homma tässä eteen, että meillä on muodostunut tiettyjen työkaverien kanssa sellainen ystäväporukka myös töiden ulkopuolella. Missään muualla ei tullut työkavereita nähtyä työn ulkopuolella kuin sattumalta ja pikkujouluissa, mutta nyt on tosiaan käynyt vähän toisin. Ja vaikka muutama näistä ei enää meillä töissä olekaan, niin silti yhä edelleen ystäväpuoli rullaa samaan tapaan kuin ennen, eli ei kadonnut työpaikan vaihtamisen mukana.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vituttaa Epsonin tulostimet melko huolella. Toiminta on seuraavanlainen:

Mustavalko tulostus ei onnistu, jos yksikin mustekaseteista on lopussa/loppunut. Eli mustavalkoista asiakirjaa et voi printata, jos vaikka sattuu keltainen väri olla loppunut. Tämä itsessään on jo jonkinsortin kuluttajan vedätys mutta paranee vain. Laitteella ei onnistu skannaus, ellei kaikki mustekasetit (sininen, punainen, keltainen ja musta) ole hyvässä kunnossa. Eli toiminto, joka ei vaadi tippaakaan mustetta vaatii kaikki kasetit toimiakseen. Googlasin epäuskoisena tätä ja törmäsin vielä suurempaa vitutusta nostattavaan asiaan. On todistettu, että Epsonin tulostimiin on asennettu mikrosiru, joka tallentaa tulosteiden lukumäärän. Määrän tullessa sille asetetulle ylärajalle, tulostin "hajoaa". Tästä löytyy youtubesta ihan dokkarikin, jossa asia todistettu ja käsitelty muiden hämärähommien ohessa.

Varmasti hyvää bisnestä valmistajalle ja tätä varmasti harrastetaan monessa muussakin sähkövempaimessa mutta onhan tuo nyt väärin asiakasta ja kuluttajaa kohtaan.

Tämä on kuin omalta näppäimistöltä. Meillä tuona saatanan koneena toimii vain Canon. Tuosta mikrosirusta olen kuullut parisen vuotta sitten, kun tuli yleltä tämä suuri hehkulamppuhuijaus dokumentti missä hieman avattiin kapitalistista ajattelutapaa, missä tuotteet tehdään kestämään vain tietyn ajan ja tällä tavoin varmistetaan sitten markkinatalouden toimiminen. Tulostinyhtiöt taisi tuota mikrosirua selitellä, että jonkinlainen "mustesäiliö" täyttyy tuon tietyn tulostuskerran jälkeen. Tämähän on täyttä huuhaata ja Youtubessa juurikin on videoita myös siitä miten tämän mikrosirun saa irroitettua.

Sehän on nykyään halvempaa ostaa aina uusi mustekasettitulostin, kun alkaa niitä kasetteja vaihtamaan. Etenkin tapauksissa, missä kaikkien kasettejen täytyy olla kunnossa tulostakseen. Tulostimia saa 30-40 e:llä ja kasettien hinnat alkavat sieltä 25€/kpl.
 
Vituttaa kun höntsäsarjassa yhdessä jengissä on joka vitun kerta sama Lady Byng Memorial Trophy - kandidaatti joka taklaa selästä, kampittaa ennen laitaa tai tekee muuta vitun idioottimaista.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
hieno urheilupäivä tänään. Ei vittu. Norskit vie taas kaikki saatanan hiihtolajit ja IFK jatkaa vahvaa kevätvirettään. Vittu että vituttaa taas.
 

Accompagnato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, sympatiat Pelsuille ja HPK:lle
Tämä on kuin omalta näppäimistöltä. Meillä tuona saatanan koneena toimii vain Canon. Tuosta mikrosirusta olen kuullut parisen vuotta sitten, kun tuli yleltä tämä suuri hehkulamppuhuijaus dokumentti missä hieman avattiin kapitalistista ajattelutapaa, missä tuotteet tehdään kestämään vain tietyn ajan ja tällä tavoin varmistetaan sitten markkinatalouden toimiminen. Tulostinyhtiöt taisi tuota mikrosirua selitellä, että jonkinlainen "mustesäiliö" täyttyy tuon tietyn tulostuskerran jälkeen. Tämähän on täyttä huuhaata ja Youtubessa juurikin on videoita myös siitä miten tämän mikrosirun saa irroitettua.

Sehän on nykyään halvempaa ostaa aina uusi mustekasettitulostin, kun alkaa niitä kasetteja vaihtamaan. Etenkin tapauksissa, missä kaikkien kasettejen täytyy olla kunnossa tulostakseen. Tulostimia saa 30-40 e:llä ja kasettien hinnat alkavat sieltä 25€/kpl.

Dokumentti avaa kyllä hienosti tätä länsimaista auvoa. Kannattaa katsoa ja siis uhrata pikkuista vaille tunti tällä asialle. Tiesitkö muuten Kulkija, että sen Epsoniin asennetun sirun voi resetoida? Sekin neuvo ko. dokumentista, jos olisi ollut hyvä tehdä tv-sarja.
 

Höylis

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kivahan se on alkaa katsella koulun sähköposti ja huomata että vittu siellähän on joku tentti menny vituiksi. Kiinnostus maanantaita kohti huipussaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös