Vitutusketju

  • 10 567 412
  • 56 146

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Noniinno, lääkäri on kuitenkin hoitotilanteessa se esimies, jolla on vastuu ja koulutus päättää hoidosta...

Ei kai kukaan tätä ole kieltämässä. Olen sattuneesta syystä seurannut läheltä leikkaussalien toimintaa ja siellä valmistelevissa tehtävissä ja itse leikkauksessakin sairaanhoitajilla on omat osaamisalueet. Aikaisemmin lääkärit valvoivat kaikkea, välineiden pesusta peittelyihin, mikä on aivan turhaa. Nykyään ryhmät toimivat enemmän tiimeinä, jossa jokaisella jäsenellä on omat vastuualueensa ja edelleen lääkäri toimii esimiehenä ja on vastuussa toiminnassa.

Porissa on yksi hammaslääkäriasema, jossa lääkärillä on esim. kolme hoitohuonetta käytössä. Näissä huoneissa on kolme potilasta yhtä aikaa ja heitä hoitavat hammashygienistit. Lääkäri tulee paikalle vasta sitten, kun häntä tarvitaan eli tarkastamaan suun tai tekemään hoitotoimenpiteitä. Hän viipyy paikalla vain sen aikaa mitä hänen ammattitaitoaan tarvitaan, muuten hoidon tekee hoitajat.
 

Tuamas

Jäsen
Ei kai kukaan tätä ole kieltämässä. Olen sattuneesta syystä seurannut läheltä leikkaussalien toimintaa ja siellä valmistelevissa tehtävissä ja itse leikkauksessakin sairaanhoitajilla on omat osaamisalueet. Aikaisemmin lääkärit valvoivat kaikkea, välineiden pesusta peittelyihin, mikä on aivan turhaa. Nykyään ryhmät toimivat enemmän tiimeinä, jossa jokaisella jäsenellä on omat vastuualueensa ja edelleen lääkäri toimii esimiehenä ja on vastuussa toiminnassa.

Aa, noniin tuossa nyt on sitten kyse lähinnä huonosta johtamisesta ja vääristä toimintatavoista, ymmärsin siis väärin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lääkäreihin ja heidän arvostukseensa liittyen, oletteko katsoneet Yleltä Kandit-sarjaa? Siinä siis seurataan viidennen vuoden lääkisopiskelijoiden kesätyöntekoa. Vaikka sarja ei esitä näitä kandeja mitenkään hirveän siloitellen tai ylistäen, ja aikamoisia toilailuja tekevät, niin silti tuo sarja melkeinpä saa minut arvostamaan lääkäreitä enemmän, lääkäri ei voi tulla töihin ikinä vaan lusmuilemaan nakkisuojaan vaan aina on potilas kohdattava ja tehtävä toisen terveyteen vaikuttavia ratkaisuja oman ammattitaidon pohjalta.

Sarja on myös mahtavaa (mustaa) komediaa. Tähän mennessä paras on ollut jakso nro 4, jossa esiintyi mm nörttilääkäri-Jussin potilaana kiukkuinen kosovolainen polvipotilas (kohdasta 1.45 eteenpäin, jakson loppuun asti pätkiä), sekä korvaimusta jonninverran järkyttyvä mummeli (kohdasta 19.00 eteenpäin).
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lääkäreihin ja heidän arvostukseensa liittyen, oletteko katsoneet Yleltä Kandit-sarjaa? Siinä siis seurataan viidennen vuoden lääkisopiskelijoiden kesätyöntekoa. Vaikka sarja ei esitä näitä kandeja mitenkään hirveän siloitellen tai ylistäen, ja aikamoisia toilailuja tekevät, niin silti tuo sarja melkeinpä saa minut arvostamaan lääkäreitä enemmän, lääkäri ei voi tulla töihin ikinä vaan lusmuilemaan nakkisuojaan vaan aina on potilas kohdattava ja tehtävä toisen terveyteen vaikuttavia ratkaisuja oman ammattitaidon pohjalta...

Lääkärin homma on hyvin palkattua koiran hommaa. Vastuu, työajat ja jatkuva sairauden ja kuoleman kohtaaminen vaatii aikamoista luonnetta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Lääkäreihin ja heidän arvostukseensa liittyen, oletteko katsoneet Yleltä Kandit-sarjaa? Siinä siis seurataan viidennen vuoden lääkisopiskelijoiden kesätyöntekoa. Vaikka sarja ei esitä näitä kandeja mitenkään hirveän siloitellen tai ylistäen, ja aikamoisia toilailuja tekevät, niin silti tuo sarja melkeinpä saa minut arvostamaan lääkäreitä enemmän, lääkäri ei voi tulla töihin ikinä vaan lusmuilemaan nakkisuojaan vaan aina on potilas kohdattava ja tehtävä toisen terveyteen vaikuttavia ratkaisuja oman ammattitaidon pohjalta...

Broidi heittää (lääkäri)kavereineen aina sitä läppää, että jos kyseessä on vaikea keissi, niin paras tapa hoitaa asia on laittaa testeihin, varata potilaalle uusi aika ja pitää huolta, ettei itse sinä päivänä ole duunissa.. ;)

Juuri hänen kanssaan juttelin ammatistaan, niin totesi että kovin ovat erilaisia lääkärinhommatkin, siis riippuen että mitä tekee ja missä. Noin kärjistetysti sanottuna, kun oli terveyskeskuksessa niin iso osa porukasta on niitä "vanhoja tuttuja", vähän kuin poliisillakin on omat vanhat tuttunsa. Ja nyt sitten taas yksityisellä valtaosa potilaista tulee flunssan takia vastaanotolle ja sitten hiirtä klikkaamalla printataan 140e maksava influenssatestin lähete...
 

Joope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Sairaalamaailmassa suurin ongelma tuntuu olevan vanha-aikainen hierarkisuus, jossa lääkärin asema nostetaan jumalan asemaan.
Omassa työssäni joudun välillä asioimaan lääkäreiden kanssa viranomaistasolla, en siis asiakkaana, ja täytyy sanoa, että melko vittumaista porukkaa tuohonkin ammattikuntaan mahtuu. Uskoisin sen johtuvan juurikin tuosta, että ovat työssään "jumalan asemassa". Ovat tietysti työssään tottuneet siihen, että ihmiset kääntyvät ongelmissaan heidän puoleen; "Kyllähän sinä tiedät kun olet lääkäri". Mutta sitten jos asetelma onkin toisinpäin ja lääkäri joutuukin jossain asiassa kysymään neuvoa asiasta mistä ei itse tiedä, niin asenne on vähintäänkin mielenkiintoinen. Melkoinen määrä narsisteja mahtuu tuohon ammattikuntaan. Papit ovat muuten toinen hieman vastaava ammattikunta.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lääkäreihin ja heidän arvostukseensa liittyen, oletteko katsoneet Yleltä Kandit-sarjaa? Siinä siis seurataan viidennen vuoden lääkisopiskelijoiden kesätyöntekoa. Vaikka sarja ei esitä näitä kandeja mitenkään hirveän siloitellen tai ylistäen, ja aikamoisia toilailuja tekevät, niin silti tuo sarja melkeinpä saa minut arvostamaan lääkäreitä enemmän, lääkäri ei voi tulla töihin ikinä vaan lusmuilemaan nakkisuojaan vaan aina on potilas kohdattava ja tehtävä toisen terveyteen vaikuttavia ratkaisuja oman ammattitaidon pohjalta.

Sarja on myös mahtavaa (mustaa) komediaa. Tähän mennessä paras on ollut jakso nro 4, jossa esiintyi mm nörttilääkäri-Jussin potilaana kiukkuinen kosovolainen polvipotilas (kohdasta 1.45 eteenpäin, jakson loppuun asti pätkiä), sekä korvaimusta jonninverran järkyttyvä mummeli (kohdasta 19.00 eteenpäin).

Mä olen kanssa jäänyt katsomaan sitä, yhdellä tytöllä oli selkä niin kipeä et itki vaan makasi hoitopöydällä. Lääkäri siinä nenä kiinni ruudussa et ei näy mitään. Ei käänny katsomaan tyttöä, toistaa vaan et ei näy kuvissa mitään. Hei hei. Tyttö oli ilmeisesti tippunut jostain ja vaikka luita ei murtunut niin onhan se selkä nyt helkkarin kipeä. Ei särkylääkereseptiä, asentohoito-ohjeita, kipugeeliä.. Kysyikö edes sairasloman tarvetta?

Toinen oli tämä kortisoni-injektion pistäjä, kortsut räjähtää asiakkaan silmille, "oho". Jostain Youtubesta video auki ja uudestaan. Mulla ei edes työterveyslääkäri suostunut pistämään niveleen kortisonia vaan ohjas erikoislääkärin luo. Yks kandi sentään haki ylilääkärin paikalle kun oli epävarma pienen potilaan kanssa..
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Mutta sitten jos asetelma onkin toisinpäin ja lääkäri joutuukin jossain asiassa kysymään neuvoa asiasta mistä ei itse tiedä, niin asenne on vähintäänkin mielenkiintoinen. Melkoinen määrä narsisteja mahtuu tuohon ammattikuntaan. Papit ovat muuten toinen hieman vastaava ammattikunta.

Narsismista en tiedä, mutta melkoinen määrä tiedeuskoista fundamentalismia joukkoon mahtuu.. tämähän on tavallaan positiivinenkin asia, mutta pistää välillä hymyilyttämään.

Tosin sitten on näitä juttuja, kuten taannoinen rasvakohu tai vaikka MOT:lla esitetty dokkari potilaista ja heidän kilpirauhaslääkityksestään. Mediassa kansalle esitetään erilaisia noitatohtoreita ja poppaskonsteja, tolkun lääkärit joutuvat näitä sitten hiki hatussa kumoamaan, kuten liittyen myös tuohon MOT:n esittämään dokkariin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä olen kanssa jäänyt katsomaan sitä, yhdellä tytöllä oli selkä niin kipeä et itki vaan makasi hoitopöydällä. Lääkäri siinä nenä kiinni ruudussa et ei näy mitään. Ei käänny katsomaan tyttöä, toistaa vaan et ei näy kuvissa mitään. Hei hei. Tyttö oli ilmeisesti tippunut jostain ja vaikka luita ei murtunut niin onhan se selkä nyt helkkarin kipeä. Ei särkylääkereseptiä, asentohoito-ohjeita, kipugeeliä.. Kysyikö edes sairasloman tarvetta?

Toinen oli tämä kortisoni-injektion pistäjä, kortsut räjähtää asiakkaan silmille, "oho". Jostain Youtubesta video auki ja uudestaan. Mulla ei edes työterveyslääkäri suostunut pistämään niveleen kortisonia vaan ohjas erikoislääkärin luo. Yks kandi sentään haki ylilääkärin paikalle kun oli epävarma pienen potilaan kanssa..
Joo, ei mennyt se heppatyttöpotilas Heikiltä ihan nappiin, vaikka muuten vaikuttaa joviaalilta mieheltä.
Kortisonin pisto oli juu aika ronskia puuhaa, kandi veivasi neulaa olkapäässä kyllä siihen malliin että ei neulan katkeaminen varmaan kaukana ollut.

Vitutuksen puolelle sen sijaan menee Jussi ja korvatulehduslapset. Olisiko ihan mahdotonta pyytää sitä äitiä pitämään siitä rimpuilevasta nilliäisestä kiinni kunnolla sen sijaan että hakee ylilääkärin tekemään saman. Ja legendaarinen oli myös lausahdus (siina vaiheessa vielä rauhalliselle lapselle), kun korvalamppu alkaa olla hollilla, "älä pelkää, en puhalla"...
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Narsismista en tiedä, mutta melkoinen määrä tiedeuskoista fundamentalismia joukkoon mahtuu.. tämähän on tavallaan positiivinenkin asia, mutta pistää välillä hymyilyttämään.
Ihan mielenkiinnosta: Miten tiedeuskoinen fundamentalismi ilmenee nimenomaan lääkärikunnassa?
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mua vituttaa lääkäreissä vahvana elävä terveysfasismi. Jokainen niistä neuvoo lopettamaan tupakoinnin ja alkoholin käytön, syömään terveellisemmin ja lisäämään liikuntaa. Hyviä neuvoja, mutta entäpä jos potilas on haluton/kykenemätön niitä toteuttamaan? No sitten lopahtaa lääkärin mielenkiinto täysin. Suomessa lääkärit suhtautuvat asiallisesti vain terveisiin potilaihin. En ole aikoihin käynyt lääkärissä.
 

Tuamas

Jäsen
Mua vituttaa lääkäreissä vahvana elävä terveysfasismi. Jokainen niistä neuvoo lopettamaan tupakoinnin ja alkoholin käytön, syömään terveellisemmin ja lisäämään liikuntaa. Hyviä neuvoja, mutta entäpä jos potilas on haluton/kykenemätön niitä toteuttamaan? No sitten lopahtaa lääkärin mielenkiinto täysin. Suomessa lääkärit suhtautuvat asiallisesti vain terveisiin potilaihin. En ole aikoihin käynyt lääkärissä.

Niin, koska nämä asiat vaikuttavat niin olennaisesti ihmisen kokonaisterveyteen sekä pidemmällä tähtäimellä kansanterveyteen.

Täytyykö lääkärin olla erityisen kiinnostunut potilaan terveydestä, jos potilas ei itsekään siitä ole kiinnostunut eikä itse meinaa tehdä asian eteen mitään?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ihan mielenkiinnosta: Miten tiedeuskoinen fundamentalismi ilmenee nimenomaan lääkärikunnassa?

Niin, en hirveän vakavana ja haitallisena tätä ilmiötä pitäisi, pikemminkin hyvänä ja hauskanakin keskustelunaiheena. Itse vastustan viimeiseen asti epätieteellistä hörhöilyä (kuten vaikkapa taannoin Hunks-tanssijan luopuminen syöpä-hoidoista ja siirtyminen retriittiin parantumaan).

Jos lääketiede ei (vielä) pysty antamaan vastausta johonkin asiaan, niin koko juttu tuomitaan humpuukiksi. Jos tiede ei olekaan kaikkivoipainen, niin tuomio kuuluu, että fysiologista vikaa ei ole olemassa ollenkaan ja on pakko olla kyse psykologisesta ongelmasta...

Mutta onhan tätä muillakin tieteenaloilla. Muutama vuosi sitten kun Cernissä testattiin valonnopeutta oletetusti nopeammin lentäneitä hiukkasia, niin tiedeyhteisön reaktio tähän oli mielenkiintoinen, koska tämä olisi sotkenut mm. suhteellisuusteorian kokonaan. Itse asia ei ole niin kiinnostava, enkä edes tiedä, mihin jatkotesteissä lopulta päädyttiin, mutta psykologisena reaktiona joidenkin tutkijoiden saama känkkäränkkä oli kiinnostava.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Täytyykö lääkärin olla erityisen kiinnostunut potilaan terveydestä, jos potilas ei itsekään siitä ole kiinnostunut eikä itse meinaa tehdä asian eteen mitään?

Nämä asiat riippuvat myös kovasti siitä, mihin alaan lääkäri on keskittynyt. Joku terveyskeskuslääkäri pienessä kunnassa voikin olla erinomaisen kiinnostunut kanta-asiakkaidensa hyvinvoinnista. Joku harvinaislaatuisten epidemioiden erikoismies tai vaikka huippuradiologi eivät välttämättä ole kovinkaan kiinnostuneita potilaista tautien kantajina.

Viime vuosinahan julkisuuteen on noussut vanhemman polven lääkärien huolta kantavia lausuntoja siitä, että ylipäänsä lääkärin ammattiin menijöillä on vääränlaisia motiiveja ja nuoria houkutellaan alalle lähinnä vähillä työtunneilla, leasing-autoilla ja vapailla golf-vuoroilla.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Niin, koska nämä asiat vaikuttavat niin olennaisesti ihmisen kokonaisterveyteen sekä pidemmällä tähtäimellä kansanterveyteen.

Täytyykö lääkärin olla erityisen kiinnostunut potilaan terveydestä, jos potilas ei itsekään siitä ole kiinnostunut eikä itse meinaa tehdä asian eteen mitään?
Kyllä, koska siitä lääkärille maksetaan. Esimerkiksi mikäli ikääntynyt henkilö käyttää alkoholia, neuvovat kanadalaiset lääkärit muistamaan krapularyypyn. Suomalaiset kolleegat pitävät moista syntinä ja näkevät potilaan mielummin kuolevan sydänpysäykseen kuin ottavan tasoittavan. Monen sairaan ihmisen henkinen suorituskyky on alentunut samaa tahtia fyysisen kunnon kanssa. Kun ei pysty, niin ei pysty. Tällöin lääkärin tulisi huomioida tämä faktana ja hoitaa sen mukaisesti. Mutta ei, täällä lääkäri kiinnostuu hoitamisesta vasta kun potilaalla on muutama triathlon takanaan.
 

Tuamas

Jäsen
Kyllä, koska siitä lääkärille maksetaan.
...
Tällöin lääkärin tulisi huomioida tämä faktana ja hoitaa sen mukaisesti. Mutta ei, täällä lääkäri kiinnostuu hoitamisesta vasta kun potilaalla on muutama triathlon takanaan.

Melkoisella kärjistyksellä toki heität, koska lähtökohtaisesti kyllä käsitykseni mukaan potilaat hoidetaan ja on toki lääkärin persoonasta kiinni kuinka asian hoitaa. Toiset osaavat ohjata ja toiset vaikuttavat terveysnatseilta joita kukaan ei ainakaan halua totella.

Toki lääkärin "kiinnostus" saattaa olla alhaalla, jos potilaalle on vaikka viisi vuotta sanonut, että laihduta tai terveytesi menee ja sitten tämä sama potilas tulee diabeteksen tai liikuntaelinongelmien kanssa. Ihmisiähän ne lääkäritkin ovat.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Fb JA twitter kumpikin tunnin kaatuneina, itse toki nukuin tapahtuman ohi.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Niin, en hirveän vakavana ja haitallisena tätä ilmiötä pitäisi, pikemminkin hyvänä ja hauskanakin keskustelunaiheena. Itse vastustan viimeiseen asti epätieteellistä hörhöilyä (kuten vaikkapa taannoin Hunks-tanssijan luopuminen syöpä-hoidoista ja siirtyminen retriittiin parantumaan).

Jos lääketiede ei (vielä) pysty antamaan vastausta johonkin asiaan, niin koko juttu tuomitaan humpuukiksi. Jos tiede ei olekaan kaikkivoipainen, niin tuomio kuuluu, että fysiologista vikaa ei ole olemassa ollenkaan ja on pakko olla kyse psykologisesta ongelmasta...

Mutta onhan tätä muillakin tieteenaloilla. Muutama vuosi sitten kun Cernissä testattiin valonnopeutta oletetusti nopeammin lentäneitä hiukkasia, niin tiedeyhteisön reaktio tähän oli mielenkiintoinen, koska tämä olisi sotkenut mm. suhteellisuusteorian kokonaan. Itse asia ei ole niin kiinnostava, enkä edes tiedä, mihin jatkotesteissä lopulta päädyttiin, mutta psykologisena reaktiona joidenkin tutkijoiden saama känkkäränkkä oli kiinnostava.
Jos tuollaista haluaa kutsua tiedeuskoiseksi fundamentalismiksi, niin kai sitä voi. Itse pidän sitä ihan vanhanaikaisena puusilmäisyytenä. Noin yleisesti ottaen on hyvä suhtautua skeptisesti teorioihin, jotka käyvät voimassa olevia paradigmoja vastaan ja joista ei ole vahvoja todisteita. Toki esim. fysiologisten ja psykologisten oireiden erittely voi olla vaikeaa. Pohjautuuhan kaikki psykologia lopulta fysiologiaan...

Tuosta fysiikan hommasta sen verran, että muistaakseni tarkistuslaskennoissa löytyi joku virhe ja partikkelit eivät sitten menneetkään valoa nopeammin. Ihan oikein siis epäiltiin tuloksia.

EDIT: http://newsfeed.time.com/2012/02/22...ter-than-light-neutrino-was-product-of-error/ Timen selvitys tuon löydöksen jälkipyykistä. Lopullinen syy siis oudolle tulokselle oli huonosti asennettu optinen kaapeli. Kun se fiksattiin, niin neutriinot lentelivät ihan normi valonnopeudella.
 
Viimeksi muokattu:

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nordea nostaa jaettavan osingon määrää lähes 50 prosentilla, kun samaan aikaan se harjoittaa jumalatonta vyönkiristysohjelmaa, jossa ihmisiä irtisanotaan. Taas nuokin osinkojen korotukset revitään tavallisten pankkivirkailijoiden selkänahasta. Pidemmän päälle tämä nykykehitys tulee tiensä päähän. Jonkun ennusteen mukaan ensi vuonna maailman rikkain prosentti omistaa jo yli puolet koko maailman omaisuudesta.
 

Yates

Jäsen
Vituttaa tämä Jatkoajan keskustelupalstan jatkuva uudistuminen. Vanha ulkoasu oli omaan silmään mitä mainioin, mutta ymmärrän myös sen, että foorumia pitää jo tietoturvankin takia aika ajoin kehittää. Aiempi muutos ei herättänyt sekään riemua, mutta siihen ehti jo jotenkin tottumaan. Tämä uusin muutos vasta pankin räjäyttikin, uusi ulkoasu on aivan hirveä. Nimimerkit ja suosikkijoukkueet pomppaavat silmille aivan käsittämättömän suurina, sininen palkki erottaa kyllä viestit tehokkaasti mutta ottaa silmiin niin pahasti ettei palstan lukemisesta pysty nauttimaan ollenkaan. Kunpa voitaisiin palata niihin vanhoihin aikoihin...

Onpahan meikäläisellä taas murheet..
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Nordea nostaa jaettavan osingon määrää lähes 50 prosentilla, kun samaan aikaan se harjoittaa jumalatonta vyönkiristysohjelmaa, jossa ihmisiä irtisanotaan. Taas nuokin osinkojen korotukset revitään tavallisten pankkivirkailijoiden selkänahasta. Pidemmän päälle tämä nykykehitys tulee tiensä päähän. Jonkun ennusteen mukaan ensi vuonna maailman rikkain prosentti omistaa jo yli puolet koko maailman omaisuudesta.
Täällä bingo! Salkusta löytyy 650 kpl Nordeaa. Mukavia kaljarahoja tälläiselle köyhälle opiskelijalle. Huomenna jännätään mitä Koneella on kerrottavaa ja perjantaina Elisan vuoro. Seuraavat kaksi viikkoa ovatkin pelkkää tulosjulkistuksia meikäläiselle.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Ei jumalauta mikä siinä on, että autoilijat ei osaa tulla motarille liittymästä oikein? Näissä on AINA kolmio mutta ei haittaa kuule sieltä eteen vaan kyllä muut jarruttaa tai vaihtaa kaistaa. Oli töihin tullessa ihan saatanan lähellä etten lanannut yhden ämmän perään, kun muija päätti vetää eteen sen enempiä ihmettelemättä. Varmaan oletti minun vaihtavan kaistaa hänen vuokseen, koska "parannetaan tälleen sujuvuutta liikenteessä", kuten monella tuntuu olevan ajatuksena. Siinä kolmion takaa tulevassa autossa on kuitenkin kaasu jolla pääsee reilusti kiihdyttämään turvallisesti eteen tai jarru jos haluaa jättäytyä taakse. Ei pitäisi olla niin vaikea asia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös