Vitutusketju

  • 10 562 571
  • 56 143
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei vittu että vituttaa. Olen nyt ollut viikon kipeenä jossain vitun influenssassa ja kun kuume vihdoin laskee pois ja voisi vaikkapa saada unta normaalisti näkemättä painajaisia, niin tilalle iskee niin järkyttävä yskä, ettei mitään toivoa unesta. Vittu kun vituttaa.

Kaks tyynyä päällekkäin ja fishermans friendi yöksi suuhun ja loput yöpöydälle. Mut älä ota yskänlääkettä yötä vasten. (Bisolvon on parasta ilman reseptiä). Mulle jää aina ihan jäätävä yskä flunssan jälkeen, sellanen kuiva ja kutittava. Otan osaa, se on kyllä inhottavaa.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Kaks tyynyä päällekkäin ja fishermans friendi yöksi suuhun ja loput yöpöydälle. Mut älä ota yskänlääkettä yötä vasten. (Bisolvon on parasta ilman reseptiä). Mulle jää aina ihan jäätävä yskä flunssan jälkeen, sellanen kuiva ja kutittava. Otan osaa, se on kyllä inhottavaa.

Ei varmaankaan kannata Bisolvonia (tai muitakaan bromiheksiinihydrakloridia sisältäviä tuotemerkkejä) kiskoa kuivaan ja ärsyttävään yskään kun se on limaa pilkkova... Sensijaan kuivaan ja ärsyttävään juuri yötä vasten kannattaa ottaa kunnollista hillitsevää jotta saa nukuttua, eikä siitä mahdollisesta punakolmiostakaan ole haittaa unensaannissa.

Itseäni vituttaa kun olin nukkumassa postininjan pimpottaessa ovikelloa, oli luonnollisesti kadonnut kun ovelle ehdin. Onneksi on auto jolla noutaa 30kg laatikko olutta postista muutaman kilometrin päästä.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei varmaankaan kannata Bisolvonia (tai muitakaan bromiheksiinihydrakloridia sisältäviä tuotemerkkejä) kiskoa kuivaan ja ärsyttävään yskään kun se on limaa pilkkova... Sensijaan kuivaan ja ärsyttävään juuri yötä vasten kannattaa ottaa kunnollista hillitsevää jotta saa nukuttua, eikä siitä mahdollisesta punakolmiostakaan ole haittaa unensaannissa..

Apteekista ei saa ilman reseptiä kovin kummoista yskänlääkettä, saatavilla olevista Bisolvon on minun mielestäni parasta. Flunssan aikanahan yskä on kivuliasta ja limaisaa, totesin vain ettei yötä vasten kannata limaa irrottavaa ottaa.

Flunssan jälkeen jää inhottava kuiva ja kutittava yskä johon mulla on auttanut väkevät pastillit. Reseptiyskänlääkkeitä en ole koskaan käyttänyt, en viitsi tavan flunssan takia käydä lääkärissä.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Apteekista ei saa ilman reseptiä kovin kummoista yskänlääkettä, saatavilla olevista Bisolvon on minun mielestäni parasta. Flunssan aikanahan yskä on kivuliasta ja limaisaa, totesin vain ettei yötä vasten kannata limaa irrottavaa ottaa.

Flunssan jälkeen jää inhottava kuiva ja kutittava yskä johon mulla on auttanut väkevät pastillit. Reseptiyskänlääkkeitä en ole koskaan käyttänyt, en viitsi tavan flunssan takia käydä lääkärissä.

Mjoo, pahoitteluni että ymmärsin väärin. Sanoit vaan että ei kannata ottaa yskänlääkettä yötä vasten ja heti perässä oli suluissa Bisolvonista maininta nii huonosti nukkuneet aivoni loivat oletuksen, että sitä vedät ärsytysyskään :)

Pastillit on kyllä apu semmoseen "kutiavaan kurkkuun"/yskään. Jotkut myös imeskelee hunajaa lusikallisen ja sitä on viimevuosina tutkittu jonkinverran että ihan apuakin olisi. Tuli käypähoitosuositukseenkin ainakin lapsille, kun ne lasten yskänlääkkeet taitaa sisältää enemmän placeboa vanhemman mielelle kuin voimakasta lääkkeelistätehoa. Koska siis kaikilla "hyvillä" aineilla reseptilääkestatus lasten hoidossa.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Eilisissä kemuissa oli esiintymässä Roope Salminen ja koirat -yhtye. Esittivät covereita. Settilistalta löytyi Bomfunk Mc:sin Freestyler, Ariana Grandea useamman kappaleen voimin ja RATM:en Killing in the name.

Kyllä vitutti se klassikoiden raiskaus ja jonkun Problemin vetäminen ilman että osaa laulaa sitä kunnolla. Killing in the namen lopussa sankarimme olivat keskisormet pystyssä lavalla. Ei se toimi, jos olette teinipoikien keskinkertainen coverbändi Uudeltamaalta.

Ihan käsittämätöntä paskaa.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Rupeaa eksponentiaalisesti vituttamaan Venäjän poliittinen johto, Venäjän tukemat separatistit, venäläiset trollit, Väyrynen, Korkeaoja, Lapintie, Kääriäinen jne.

Duunikin vituttaa, mutta minkä helvetin takia sitä joutuu vittuuntumaan vielä jonkun alamittaisen judopellen takia? Saatana.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ou jee. Olen tehnyt kandin, se on arvosteltu ja kirjattu opintosuorituksiin. Viime keväänä en kuitenkaan huomannut käydä Word-kurssilla, mutta osasin kuitenkin omatoimisesti luoda sisällysluettelot ynnä muuta paskaa. Jotta saan kandin kasaan, joudun vittu nyt istumaan klo 13-20 Porthaniassa mätänemässä ryhmän tahtiin kaksi iltaa. Aivan uskomatonta paskaa, ei kelpaa kandi näytöksi tästä vitun paskasta eikä voi edetä edes omaan tahtiin, kun osa ei osaa käynnistää suurin piirtein konetta. Aissattana mä sanon!
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ou jee. Olen tehnyt kandin, se on arvosteltu ja kirjattu opintosuorituksiin. Viime keväänä en kuitenkaan huomannut käydä Word-kurssilla, mutta osasin kuitenkin omatoimisesti luoda sisällysluettelot ynnä muuta paskaa. Jotta saan kandin kasaan, joudun vittu nyt istumaan klo 13-20 Porthaniassa mätänemässä ryhmän tahtiin kaksi iltaa. Aivan uskomatonta paskaa, ei kelpaa kandi näytöksi tästä vitun paskasta eikä voi edetä edes omaan tahtiin, kun osa ei osaa käynnistää suurin piirtein konetta. Aissattana mä sanon!

Ovat muuten todella ahdistavia kokemuksia juuri nämä yliopisto-opintoihin kuuluvat pakolliset atk-kurssit. Siis itsekin olen istunut väkisin jollain tuollaisella intensiivikurssilla sen pari päivää putkeen, aika tuntuu pysähtyvän miltei kokonaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hauskinta tässä on se, että yritin toki saada selviteltyä jo hyvissä ajoin, että voiko tässä käyttää järkeä edes vähän alusta, mutta kukin taho heittää palloa eteenpäin. Aivan uskomatonta pyörittelyä. Käsittämättömintä on se, ettei tehtäviä saa suorittaa edes omaan tahtiinsa, vaan edetään ryhmänä. Olen tässä naputellut paskaa Facebookiin ja tänne nyt parikymmentä minuuttia. Taidanpa avata Onedrivesta duunit taustalle.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olen tässä naputellut paskaa Facebookiin ja tänne nyt parikymmentä minuuttia. Taidanpa avata Onedrivesta duunit taustalle.
Jos sulla on älypuhelin, lataa siihen Javelin Masters 2. Saat ajan kulumaan rattoisasti.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Hauskinta tässä on se, että yritin toki saada selviteltyä jo hyvissä ajoin, että voiko tässä käyttää järkeä edes vähän alusta, mutta kukin taho heittää palloa eteenpäin. Aivan uskomatonta pyörittelyä. Käsittämättömintä on se, ettei tehtäviä saa suorittaa edes omaan tahtiinsa, vaan edetään ryhmänä. Olen tässä naputellut paskaa Facebookiin ja tänne nyt parikymmentä minuuttia. Taidanpa avata Onedrivesta duunit taustalle.

Joko siellä on opeteltu miten hiirtä käytetään? Että sitä näytöllä olevaa nuolta, tai vaikka hassuksi lohikäärmeeksi muutettua kursoria voi siis ohjata liikuttamalla hiirtä matolla, eikä ruutua suinkaan tarvitse tökkiä fyysisesti hiirellä?

Olin nuorna miehenä vuosituhannen vaihteessa lyhyehkön pätkän työttömänä ja jouduin silloin työkkärin ohjaamana ATK-ajokorttikurssille. En muista tarkkaan miksi, vai jouduinko valitsemaan pienimmän pahan, mutta voi luoja, että oli rasittavat kolme päivää. Edellinen esimerkki ei tapahtunut sillä kurssilla livenä, mutta kouluttaja kertoi silloin tuollaiseenkin tapaukseen törmänneen, tai sitten oli vain hyvin levinnyttä urbaanilegendaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Hauskinta tässä on se, että yritin toki saada selviteltyä jo hyvissä ajoin, että voiko tässä käyttää järkeä edes vähän alusta, mutta kukin taho heittää palloa eteenpäin. Aivan uskomatonta pyörittelyä. Käsittämättömintä on se, ettei tehtäviä saa suorittaa edes omaan tahtiinsa, vaan edetään ryhmänä. Olen tässä naputellut paskaa Facebookiin ja tänne nyt parikymmentä minuuttia. Taidanpa avata Onedrivesta duunit taustalle.

Kuten @Leon tuossa jo vähän vihjaisi, niin onneksi kurssilla voi istua myös pitkälti nollat taulussa ja olla tekevinään ahkerasti tehtäviä. En vaan sitten tiedä, millä tavalla aika nopeiten kuluisi, minä pyörin jatkoajassa ja vilkuilin kelloa. Pitkältä tuntuivat tunnit.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olin nuorna miehenä vuosituhannen vaihteessa lyhyehkön pätkän työttömänä ja jouduin silloin työkkärin ohjaamana ATK-ajokorttikurssille. En muista tarkkaan miksi, vai jouduinko valitsemaan pienimmän pahan, mutta voi luoja, että oli rasittavat kolme päivää.

Tästä tuli mieleen, kun 2000-luvun alkuvuosina kävin vähän opiskelemassa AKK:ssa. Toki kurssilla oli myös vanhempia ihmisiä, joka ehkä selittää sen, että ATK-tunneillamme opettelimme mm. hakemaan tietoa netistä, lähettämään sähköpostia ja luomaan uusia kansioita. Ihan ensimmäiseksi opeteltiin, että sitä monitorissa olevaa virtanappia painamalla ei saa tietokonetta käyntiin.

Se vähän vitutti, että kun siellä oli myös edes vähän noissa tietokonehommissa edistyneempiä opiskelijoita, niin meilläkin oli noille apukoulutason opetustunneille läsnäolopakko. No joo, nykyäänhän tuo jo naurattaa ja olihan se tavallaan kivaa kokea edes joskus jostain vähän ylemmyydentunnetta.
 
K

kiwipilot

Valmistun piakkoin sairaanhoitajaksi ja siitä sitten jatkot hoitotason ensihoitajaksi. Olen hyvin tyytyväinen tilanteeseen: duunia on tarjolla ja vieläpä mielekästä sellaista. Palkka tulee olemaan kohtuullinen, lisineen jopa hyvä - ainakin koulutuksen vaativuuteen nähden. Yksi asia kuitenkin vituttaa - ja sitä ei oikein ääneen voi tulevien duunipaikkojen kahvihuoneissa sanoa: nimittäin nämä sairaanhoitajat ja se saatanan uhriutuminen. Palkka on paska (no ei ole), lisät eivät ole palkkaa, ollaan akateemisesti koulutettuja (ei muuten vitussa olla), työtä ei arvosteta, työ on raskasta jne. Mä oon jo valmiiksi kurkkua myöten täynnä tuota Sari Sairaanhoitajien ruikutusta. Ja Tehy lyö rumpua: "Korkeasti koulutetut hoitajat sitä ja tätä... " Ja tämä koskee omien kokemusten perusteella sairaaloissa työskenteleviä hoitajia, ei onneksi niinkään ensihoidossa tai avopuolella duunissa olevia. Oli valtava virhe tehdä opistotason koulutuksesta ammatti"korkea"koulututkinto. Itse valmistun nuorisopuolelta kahdessa ja puolessa vuodessa normaalin 3,5:n vuoden sijaan eikä tee edes tiukkaa. Tuostakin ajasta on oltu reissussa kolme kuukautta ja kesälomat päälle. On siinä koulutuksessa ilmaa kerrakseen.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Valmistun piakkoin sairaanhoitajaksi ja siitä sitten jatkot hoitotason ensihoitajaksi...

Ihan jäätävän iso hatunnosto sinulle kiwipilot koko viestistäsi! Ja tietysti onnittelut myös tulevasta valmistumisesta ja työpaikasta. Minulla on lähipiirissä muutama sairaanhoitaja ja lääkäreitä samaten. En ole ikinä ymmärtänyt näitä sairaanhoitajien kyräilyjä, kun olen kuullutu kuulemasta päästyäni, että "miksi näitä lääkäreitä palkitaan paremmin", "miksi heitä arvostetaan", "mehän teemme tärkeimmän työn" jne. Rasittavaa touhua.

Väittäisin suurimman osan sairaanhoitaja-opiskelijoiksi haluavista tietävän jo ennen opintojen alkua, että 1.) lääkärit ansaitsevat paremmin 2.) koulutus on helvetin pitkä (käytännössä jatkuu läpi työuran). Syyt hakeutua näille eri linjoille ovat moninaisia, tietysti lääkäriksi on myös vaikeampi päästä kuin sairaanhoitajaksi.

Kaikista rasittavin on serkkuni vaimo, joka on sairaanhoitaja ja tehnyt duunia muutamia vuosia kauemmin, kuin pari vuotta sitten lääkäriksi valmistunut veljeni. Aina sama alentuva asenne broidiani kohtaan, että eihän hän tiedä "potilashoidosta" vielä niin paljoa, "kyllä sinä sitten opit", "lääkäreillä on niin helppoa". Broidini on paksunahkainen, en usko että häntä edes kiinnostaa pätkääkään nämä hoitsun jorinat. Mutta minua jostain syystä asia vituttaa.
 
K

kiwipilot

Jep. Melkoisen absurdia tuo lääkärien dissaaminen: Sari Sairaanhoitaja opiskelee löysät 3,5 vuotta ja pääsee ihan kivoille liksoille; sh:n peruspalkka kotikaupungissani 2250€ kk - tuo siis päivätyöstä. Kolmivuorotyöstä napsahtaa sitten lisiä 500 - 1000€ /kk (ensihoidon puolella vielä reippaasti enemmän)- mitä ei tietenkään sanota ääneen kun se on ilmeisesti jotain leikkirahaa eikä oikeaa palkkaa. Lääkäri opiskelee kuusi vuotta ja erikoistuu päälle toiset kuusi eli yht. 12 vuotta. 95 prosentilla tuntemistani sairaanhoitajista sekä alan opiskelijoista ei olisi mitään palaa lääkikseen: on suorastaan järkyttävää kuinka 7. luokan tasoiset lääkelaskut tuottavat suurelle osalle lähes ylitsepääsemättömiä vaikeuksia, jostain normiesseen kirjoittamisesta puhumattakaan. Ja sitten nämä samat tyypit jaksavat Tehy -pinssi rinnassaan rummuttaa akateemista koulutustaan. Just just...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla on tuttavapiirissä kaksi sairaanhoitajaa, joista kummankaan en ole kuullut pitävän itseään lääkäreitä parempana tai valittavan palkasta. Kylläkin jatkuvasti pieneneviä resursseja ja kiirettä ovat valittaneet, mutta lähinnä asiasta keskustellessa, ei elämäntapanaan. Ok, toinen on välillä naureskellut uusien lääkärien tärkeilylle, mutta 30 vuotta duunia tehneenä ehkä siihen on hiukan perspektiiviäkin. Ja kai niissä lääkäreissäkin kusipäitä on, kuten muissakin ammattikunnissa paitsi opettajissa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... 95 prosentilla tuntemistani sairaanhoitajista sekä alan opiskelijoista ei olisi mitään palaa lääkikseen: on suorastaan järkyttävää kuinka 7. luokan tasoiset lääkelaskut tuottavat suurelle osalle lähes ylitsepääsemättömiä vaikeuksia, jostain normiesseen kirjoittamisesta puhumattakaan. Ja sitten nämä samat tyypit jaksavat Tehy -pinssi rinnassaan rummuttaa akateemista koulutustaan.

Sinä sen sanoit. Tavallaanhan kyse on ihan eri asioista. En minä esimerkiksi epäile tippaakaan, etteikö suomalainen sairaanhoitaja - esimerkiksi sinä - voisi olla ihan saatanan hyvä työssään ja välittää potilaista aidosti, kantaa huolta, toteuttaa erilaisia hoidollisia toimenpiteitä erinomaisella tasolla jne.

Mutta mitä tulee lääketieteelliseen akateemiseen ymmärrykseen, sairauksien syy-seuraussuhteisiin jne niin kyllä lääkärit ovat eri tasolla tässä ihan selväsi. Tämähän vaatii mm. mainitsemaasi lääkelaskujen, kemian, fysiikan jne monen muun asian ymmärtämistä ja ennen kaikkea myös kiinnostusta näihin ilmiöihin, oireisiin, tauteihin...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mulla on tuttavapiirissä kaksi sairaanhoitajaa, joista kummankaan en ole kuullut pitävän itseään lääkäreitä parempana tai valittavan palkasta. Kylläkin jatkuvasti pieneneviä resursseja ja kiirettä ovat valittaneet, mutta lähinnä asiasta keskustellessa, ei elämäntapanaan. Ok, toinen on välillä naureskellut uusien lääkärien tärkeilylle, mutta 30 vuotta duunia tehneenä ehkä siihen on hiukan perspektiiviäkin. Ja kai niissä lääkäreissäkin kusipäitä on, kuten muissakin ammattikunnissa paitsi opettajissa.

Jep, en epäile tätä yhtään ja itsekin turhan kärkkäästi ehkä kirjoitin. Mutta kyllä mm. tehyläisten lakon aikana keskustelu sai erikoisia sävyjä... Minä muuten olen ymmärtänyt, että erityisesti aloittelevia lääkäreitä, kandeja jne hoitsut kyykyttävät minkä kerkiävät, epäilemättä moni lääkäri maksaa sitten "samalla mitalla" myöhemmin takaisin. Ei toki tämäkään kypsää käytöstä ole.
 
K

kiwipilot

Mulla on tuttavapiirissä kaksi sairaanhoitajaa, joista kummankaan en ole kuullut pitävän itseään lääkäreitä parempana tai valittavan palkasta. Kylläkin jatkuvasti pieneneviä resursseja ja kiirettä ovat valittaneet, mutta lähinnä asiasta keskustellessa, ei elämäntapanaan. Ok, toinen on välillä naureskellut uusien lääkärien tärkeilylle, mutta 30 vuotta duunia tehneenä ehkä siihen on hiukan perspektiiviäkin. Ja kai niissä lääkäreissäkin kusipäitä on, kuten muissakin ammattikunnissa paitsi opettajissa.

Minäkin tunnen monta sairaanhoitajaa jotka ovat tyytyväisiä duunissaan, mm. vaimoni. Mutta suurelle osalle tuntemistani sairaanhoitajista - lähinnä naispuolisista - on työnteko täyttä tuskaa edellä mainitsemistani syistä. Yleensä nämä mammat ovat olleet koko uransa sillä yhdellä ja samalla osastolla työpaikassa missä työnkierron mahdollisuus on erinomainen: ei vaan uskalleta poistua tutusta ja turvallisesta vaan vittuunutaan siellä yhdessä ja samassa mestassa. En vaan ymmärrä. Tällä hetkellä olen duunissa/harjoittelussa avopuolella päihdetyössä. Kyseessä on päivätyö missä yksikään sairaanhoitaja ei valita kuinka vittumaista työtä joutuu tekemään tai kuinka palkka on paska. Ja sama homma ensihoidon puolella.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Noo, eiköhän sairaalaympäristössä paras paikka olisi olla töissä obduktiopreparaattorina vai mikä ihmeen lääkintävahtimestari se patologin apupoika on titteliltään. Ei valita hoitajat, eikä potilaat. Joskus itse asiassa kävi mielessä, että siinähän olisi mielekäs työympäristö, jos nykyinen ammatinvalinta ei miellytä jatkossa. Sille puolelle ei vaan ihan normaalilla koulutuksella taida päästä.

Itse asiassa, miksei sairaanhoitajan tutkintokin olisi ihan varteenotettava vaihtoehto, jos työllistyminen jossain vaiheessa menee vituiksi. Nyt kuitenkin vituttaa lähteä töihin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jep, en epäile tätä yhtään ja itsekin turhan kärkkäästi ehkä kirjoitin. Mutta kyllä mm. tehyläisten lakon aikana keskustelu sai erikoisia sävyjä... Minä muuten olen ymmärtänyt, että erityisesti aloittelevia lääkäreitä, kandeja jne hoitsut kyykyttävät minkä kerkiävät, epäilemättä moni lääkäri maksaa sitten "samalla mitalla" myöhemmin takaisin. Ei toki tämäkään kypsää käytöstä ole.

Sairaalamaailmassa suurin ongelma tuntuu olevan vanha-aikainen hierarkisuus, jossa lääkärin asema nostetaan jumalan asemaan. Syntyy armeijamainen systeemi, jossa simputus valuu alaspäin. Onneksi systeemi tuntuu nykyaikaistuvan, tätä kautta toivottavasti syntyy tehokkuutta.
 

Tuamas

Jäsen
Sairaalamaailmassa suurin ongelma tuntuu olevan vanha-aikainen hierarkisuus, jossa lääkärin asema nostetaan jumalan asemaan. Syntyy armeijamainen systeemi, jossa simputus valuu alaspäin. Onneksi systeemi tuntuu nykyaikaistuvan, tätä kautta toivottavasti syntyy tehokkuutta.

Noniinno, lääkäri on kuitenkin hoitotilanteessa se esimies, jolla on vastuu ja koulutus päättää hoidosta.

Tehokkuuden kanssa suurempi ongelma on esimerkiksi siinä, että sihteerit (en nyt tiedä mikä hoitomaailmassa on oikea termi) on laitettu kilometritehtaalle, mutta raportointi on vain lisääntynyt.
Nyt lääkärit kirjoittavat itse puhtaaksi kaiken raportointinsa ja sairaanhoitajilla kuluu työajasta suhteeton määrä kaikenmaailman raportointiin ja kun nämä eivät kuitenkaan ole sitä ydinosaamista, kuluu aikaa täysin hukkaan melkoisia määriä.

Tähän vielä päälle aataminaikaiset tietojärjestelmät, jotka eivät keskustele kunnolla keskenään, niin kirveellä olis töitä.

Toki tässä tietojärjestelmäjutussa kulminoituu tämä Suomen järjestelmän hienous, kun joka ainut kunta ja sairaanhoitopiiri on saanut itse toheltaa itselleen "sopivan" järjestelmän, niin nyt meillä on satoja järjestelmiä joista suurin osa on käytettävyydeltään täyttä paskaa ja jotka eivät keskustele keskenään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös