Vitutusketju

  • 10 549 384
  • 56 138

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nytpä on minuakin huijattu sitten nettiostoksissa, tarkemmin tori.fi:ssä. 35 euroa menetin rahaa mutta rikosilmoituksen tein silti, tämä sama jantteri on huijannut ihmisiä jo useita vuosia, saanut kertaalleen tuomionkin ja nyt jatkaa pienen hiljaiselon jälkeen toimintaansa eri nimellä. Ilmainen vihje: Googleta tilinumero mihin myyjä maksun haluaa, netissä kiertää useita listoja missä listattu epärehellisten kauppakumppanien tilinumeroita. Feikkinimellä pystyy kuka tahansa nisti operoimaan mutta tilinumerot niillä harvemmin vaihtuu. Itse tajusin googlata vasta siinä vaiheessa, kun tuotetta ei kuulunut viikkoon ja sähköposteihin ei vastattu. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288520344011.html tuossa uutinen tästä sankarista muutaman vuoden takaa.

Ei onnistu jostain syystä yksityisviestien lähettäminen, joten laitetaan tänne kaikkien katseltavaksi.

Olikos tämän nettihuijarin etukirjaimet J.M? Tilinumero johtaa Nordeaan.

Tällä hetkellä olen ostamassa pleikkaria tori.fiistä ja eräässä tarjokkaassa on kaikkia klassiset kusetuksen merkit. Ei kuvaa ilmoituksesta, ei puhelinnumeroa, ei onnistu postiennakko koska kiire, ei onnistu nouto koska lähdössä reissuun ja asuinpaikkana omien puheidensa mukaan Mänttä-Vilppula.

Jos on sama kaveri niin voisin laittaa tutkijoille sähköpostia että on taas aktivoitunut.
 

kaspeerk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pittsburgh
Kehä 3, vaihtuvat nopeusrajoitukset ja tolpat. Tulipahan sitten päästyä poliisin kuva-arkistoihin. Oma mokahan tuo, mutta vituttaa se silti.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kehä 3, vaihtuvat nopeusrajoitukset ja tolpat. Tulipahan sitten päästyä poliisin kuva-arkistoihin. Oma mokahan tuo, mutta vituttaa se silti.

Onko tosiaan näin, että ne tolppien räpsärajat päivittyvät vaihtuvien nopeusrajoituksen mukaan? Mä oon aatellu että ne ovat viritetty sen ylimmän rajoituksen mukaan. Tosin, eipä ole tullut testattua.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Peltipoliiseista tuli mieleen että ne saattaa kuvata vaikkei ylinopeutta jysäyttäiskään. Joku oli ihmetellyt aikoinaan että "Miksi räpsähti". Kuulemma 3:ssa kuvassa ilman turvavöitä ja 2kpl kuvia joissa puhui puhelimeen.

Tosin, näin loskasäällä on se etu että jos se loskapaska jää(tyy) siihen rekisterikilpeen kiinni niin voi olla vähän hankala peltipoliisin tunnistaa että kenen autolla ajetaan ylinopeutta.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lotossa viisi oikein. Vituttaahan se tuokin.
 

kaspeerk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pittsburgh
Onko tosiaan näin, että ne tolppien räpsärajat päivittyvät vaihtuvien nopeusrajoituksen mukaan? Mä oon aatellu että ne ovat viritetty sen ylimmän rajoituksen mukaan. Tosin, eipä ole tullut testattua.
Tässä tapauksessa oli pitkään 100km/h nopeus, joka vaihtuu 80km/h. Tulee harvemmin ajettua tuosta kohtaa joten en muistanut tätä.

On muuten välillä rasittavaa muutenkin kun joillain teillä vaihtelee pätkittäin nopeusrajoitus.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Ei onnistu jostain syystä yksityisviestien lähettäminen, joten laitetaan tänne kaikkien katseltavaksi.

Olikos tämän nettihuijarin etukirjaimet J.M? Tilinumero johtaa Nordeaan.

Tällä hetkellä olen ostamassa pleikkaria tori.fiistä ja eräässä tarjokkaassa on kaikkia klassiset kusetuksen merkit. Ei kuvaa ilmoituksesta, ei puhelinnumeroa, ei onnistu postiennakko koska kiire, ei onnistu nouto koska lähdössä reissuun ja asuinpaikkana omien puheidensa mukaan Mänttä-Vilppula.

Jos on sama kaveri niin voisin laittaa tutkijoille sähköpostia että on taas aktivoitunut.

Minun tapauksessa kaverin nimi on Miika H, erittäin luotettavien (suomi24) lähteiden mukaan nimenomaan Mäntästä. http://keskustelu.suomi24.fi/node/10889865 tuolla lisätietoa, voit vertailla ketjussa näkyviin tilinumeroihin.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Tässä tapauksessa oli pitkään 100km/h nopeus, joka vaihtuu 80km/h. Tulee harvemmin ajettua tuosta kohtaa joten en muistanut tätä.

On muuten välillä rasittavaa muutenkin kun joillain teillä vaihtelee pätkittäin nopeusrajoitus.

Aaaaaa niin sä et meinannutkaan vaihtuvia nopeusrajoituksia, vaan vaihtuvaa nopeusrajoitusaluetta. Aattelin, että sulle on tehnyt tepposet kelin/liikenteen määrän mukaan vaihtuva nopeusrajoitus ynnä kamera. My bad. En osannut ajatella lainkaan laajemmin mitä luen.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Vituttaa kun on saanut vuorokausirytminsä kustua taas totaalisesti. Eilen heräs 17.45 niin eikai se saatana tule uni silmään yöllä. Tänään olis kivaa tekemistä tarjolla vaan taitaa olla niin koomassa sitten taas päivällä että jää menemättä. Vittu.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Jumalauta, että koskee nivusiin\reiden lähentäjiin. Oli lepoviikko ja treenin vaihto ja se näköjään riitti.
on tässä ennenkin ollut lihaskipuja, mutta tää on jotain uutta. Sattuu saatanasti ja lähestulkoon koko ajan. Pari asentoa mitkä siedettäviä. En ois halunnutkaan nukkua hyvin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kyllä toi uutinen että rikkain prosentti omistaa pian kohta puolet kaikesta omaisuudesta sai taas vitutuksen päälle. Vois kai tota varallisuutta hieman tasasemmin jakaa...
 

Tuamas

Jäsen
Kehä 3, vaihtuvat nopeusrajoitukset ja tolpat. Tulipahan sitten päästyä poliisin kuva-arkistoihin. Oma mokahan tuo, mutta vituttaa se silti.

Minäkin ajoin tuossa juuri joulun alla Kehä 3:lla tolppaan ja räpsähti, kotiin tulikin ystävällinen huomautus, että pienikin ylinopeus (84km/h eli 87km/h 80km/h alueella) on vaarallista ja heti perään joulun jälkeen jossain Simon tietämillä iski taas räpsähdys, josta ei ole tullut edes muikkaria.

Eli tuon empiirisen datan perusteella sanoisin että niitä on viritelty melko herkille. Kirjemuistamisen pitäisi saapua kai ~viikossa räpsähdyksestä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kyllä se vain niin on, että kaverit ja raha-asiat on parempi pitää erillään. Lainasin kaverille heinäkuussa 80 euroa, kun lähdettiin porukalla syömään sekä juomaan, eikä tällä kaverilla ollut massia. Sanoin vielä, ettei ole kiire maksaa takaisin, kunhan vain maksaa.

Tuossa viikonloppuna käytiin samaisen kaverin kanssa oluella, ja kysyin ihan ystävällisesti että milloin hän voisi maksaa velkansa takaisin. Ja vittu mikä reaktio sieltä tuli, eikö se ollut puhe ettei tarvitse heti maksaa takaisin. Minä taas hämmästyneenä totesin, että minusta vajaa puoli vuotta on melko reilusti aikaa. Lopputulos oli se, ettei nyt ole rahaa, ja yrittää jos voi helmikuun liksasta maksaa. Jouluna oli kuitenkin rahaa ostaa itelleen uusin Xboksi.

Ensinnäkin mua vituttaa aivan suunnattomasti vinkua velkojen perään. Jos minä lainaan joskus joltain rahaa, soitan seuraavana päivänä, ja sanon päivän milloin maksan takaisin. Toisekseen 80euroa on kuitenkin suhteellisen iso raha, jolle on meilläkin käyttöä. Ja kolmanneksi kyse on periaatteesta, jos lainataan rahaa, niin se raha maksetaan takaisin. Tarjoaminen on asia erikseen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Myönnän että olen melko kärsimätön kaveri ja kaikki ylimääräinen jonottelu ja odottelu saa otsasuonet pullistelemaan turhan helpolla. Mutta voi ny vittu kun ei varmaan pysty viikkoon käymään kaupassa kun joka saatanan mummolla, vaarilla ja keski-ikäisellä besserwisserillä on NIIN VITUSTI kommentoitavaa tästä hintojen laskuista. Ja kun edellinen molo kommentoi kassaneidille jotain vituntärkeetä asiaan liittyen, niin eikö takana tuleva pikkusenviksumpi saa salamastondiksen ja ala jakamaan omaa mieltänsä. Ei vittu jumalauta, muutaman tuotteen hinta laskee keskimäärin 10cnt ja sopulit menevät aivan sekaisin ja jokaisellla on jotain viisasta asiaa. Ja tietysti kassajonossa jolloin jono ei enää vedä ja jää vitutuksissa ne perkeleenhalvat ruoat ostamatta.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minäkin myönnän olevani turhan kärsimätön kaveri aina joskus. Ja täällä kun lukee muiden vastaavia kassajonotuskokemuksia mitä on omallekin kohdalle sattunut niin myötävitutus vain kasvaa. Ennen tykkäsin käydä kaupassa useinkin, pari kertaa päivässä. Lyhyt kauppamatka ja se että pääsee vähän jaloittelemaan jos on liikaa istunut sisällä. Toki eilenkin kävin 2 kertaa lähimmässä kaupassa mutta kyllä nykyään on alkanut jonotusvitutus kasvamaan siinä määrin että sitä on koittanut vähentää kauppareissujen määrää. Ei esim. mielellään perjantaina heti töiden jälkeen kauppaan eikä heti työpäivän jälkeen niinäkään päivinä kun on tarkoitus mennä salille (Mieluummin liian aikaisin salille kuin liian myöhään)
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä se vain niin on, että kaverit ja raha-asiat on parempi pitää erillään. Lainasin kaverille heinäkuussa 80 euroa, kun lähdettiin porukalla syömään sekä juomaan, eikä tällä kaverilla ollut massia. Sanoin vielä, ettei ole kiire maksaa takaisin, kunhan vain maksaa.

Ensinnäkin mua vituttaa aivan suunnattomasti vinkua velkojen perään. Jos minä lainaan joskus joltain rahaa, soitan seuraavana päivänä, ja sanon päivän milloin maksan takaisin. Toisekseen 80euroa on kuitenkin suhteellisen iso raha, jolle on meilläkin käyttöä. Ja kolmanneksi kyse on periaatteesta, jos lainataan rahaa, niin se raha maksetaan takaisin. Tarjoaminen on asia erikseen.

Vahva samaistuminen tällaiseen. Itselläni on hieman vastaava tarina parin vuoden takaa. Tyttöystäväni lainasi silloiselle kaverillensa 200 euroa joihinkin laskuihin, joka sitten lupasi maksaa seuraavasta palkastaan kaikki takaisin. Paskan vitut. 1,5 vuotta se selitteli, tarinoi ja keksi tekosyitä, miksei voinut maksaa. Samalla aikavälillä oli kuitenkin mahdollista hankkia mm. kaksi uutta puhelinta, tabletti ja käydä baarissa silloin tällöin.
Ehdotin sitten tyttöystävälleni, että mitä jos väitetään hänen olevan minulle velkaa. Sanottiin tyttöystävän kaverille, että tyttöystävä lainasi minulta 200 euroa ja täten velka siirtyi maksettavaksi minulle. Odotin, että olisi jo seuraavaan päivään mennessä ilmoittanut rahojen siirtämisestä. Noh, eipä kuulunut. Viikon maltoin ja sitten laitoin viestiä, että rahat vähän nopeasti tänne. Kauhea kitinähän siitä alkoi, mutta lopputuloksena rahat olivat tilillä neljä päivää myöhemmin.

Vituttaa ihmiset, jotka ottavat lainaa, mutteivat maksa. Samaan kategoriaan menevät vetoa lyövät, jotka hävitessään eivät maksa. Liigapörssissäkin on tällä hetkellä auki toistasataa euroa, kun useista muistutuksista huolimatta ei tunnu kukaan aktivoituvan maksamaan. Näkeepähän ihmisistä senkin puolen ja tietää näpäyttää takaisin, jos sopivan tilaisuuden saa.

Ei kuitenkaan velkojen suhteen, koska ne haluan maksaa mahdollisimman nopeasti pois. Tosin tähän päivään mennessä en ole ollut muutakuin pankille velkaa opintolainasta. Ei taitaisi edes kantti riittää pyytämään kavereilta rahaa.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Vahva samaistuminen tällaiseen. Itselläni on hieman vastaava tarina parin vuoden takaa. Tyttöystäväni lainasi silloiselle kaverillensa 200 euroa joihinkin laskuihin, joka sitten lupasi maksaa seuraavasta palkastaan kaikki takaisin. Paskan vitut. 1,5 vuotta se selitteli, tarinoi ja keksi tekosyitä, miksei voinut maksaa. Samalla aikavälillä oli kuitenkin mahdollista hankkia mm. kaksi uutta puhelinta, tabletti ja käydä baarissa silloin tällöin.
Samaa hommaa. Olen lainannut isosiskolle aika paljonkin rahaa ja en edes tiedä paljonko hän on velkaa minulle nykyisin. Muutama kuukausi sitten lainasin 40e ja sanoin, että peli on nyt niin, että ennenkuin tämä velka on takaisin tilillä niin on ihan turha edes pyytää lisää rahaa lainaan. Hirveän vihainen viesti tuli takaisin, että pitäisikö hänen sitten persettä ruveta myymään kadulla kun minä eikä isoveli enää lainaa hänellä rahaa. En vaivautunut edes vastaamaan. Itse olen käsittänyt niin, että kun lainataan rahaa sitä nimenomaan lainataan ja se maksetaan myös takaisin. Kyllä aikuisen ihmisen kuitenkin jossain vaiheessa elämää pitäisi omat raha-asiat saada kuntoon.
 

Moses

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sain just tietää, et n. 20v somalinuorukainen myy Helsingissä pilvee 11 ja 12-vuotiaille pojille. Laittasin facebook-profiilin tänne, jos joku tuntis sen, mut lienee laitonta.
Hyi vittu, aivan helvetin oksettavaa touhua. Varsinkin kun mitä todennäköisimmin tämän sompun myymä kukka(tai peltsi) on paskaa ja aivan varmasti lakalla jatkettua, mikä tekee sen polttamisesta vielä haitallisempaa kasvaville esiteineille.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Nyt alkaa oikeasti vituttamaan tämä kämppä. Ilmastoinnin kun saivat korjattua, niin asunnon lämpötila putosi noin 3 astetta. Pattereita sitten kääntämään päälle, mutta eihän ne lämmennyt. Maanantaiaamuna soitto vuokranantajalle (yritys), että täällä on vähän galsa. Lupaus laittaa huoltoon viestiä, että huoltomies tulee katsastamaan tilanteen.

Ei ole pihadustakaan kuullut.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Nyt alkaa oikeasti vituttamaan tämä kämppä. Ilmastoinnin kun saivat korjattua, niin asunnon lämpötila putosi noin 3 astetta. Pattereita sitten kääntämään päälle, mutta eihän ne lämmennyt. Maanantaiaamuna soitto vuokranantajalle (yritys), että täällä on vähän galsa. Lupaus laittaa huoltoon viestiä, että huoltomies tulee katsastamaan tilanteen.

Ei ole pihadustakaan kuullut.
Ilmaa pattereissa? tai sitten ruuvaat termostaatin irti ja pumppaat pari kertaa neulaventtiiliä. Tarvittaessa jätät termostaatin pois jolloin patteri posottaa täysillä. Tämä siis jos vesikiertopatterit.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Ilmaa pattereissa? tai sitten ruuvaat termostaatin irti ja pumppaat pari kertaa neulaventtiiliä. Tarvittaessa jätät termostaatin pois jolloin patteri posottaa täysillä. Tämä siis jos vesikiertopatterit.

Todennäköisesti joku näistä.

Asukkaille on vain annettu ehdoton kielto olla ilmaamatta pattereita tai muuten räpeltämättä niitä. Periaatteesta en siis koske niihin vaan odotan "ammattimiestä". Pitihän niiden käydä ilmaamassa patterit jo lokakuussa, eivät käyneet.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Menee kyllä ihan yleisen vitutusketjun puolelle tämä. Vituttaa kohtuullisessa määrin uuden World Cup-lätkäturnauksen formaatti, joka lähentelee kaikkien aikojen rimanalitusta.

Mielestäni paras mahdollinen uutinen tähän olisi se, että Suomi ilmoittaa boikotoivansa turnausta. Toivon - ja itse asiassa uskon - vahvasti myös mm. slovakialaisten huippujen boikotoivan turnausta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Menee kyllä ihan yleisen vitutusketjun puolelle tämä. Vituttaa kohtuullisessa määrin uuden World Cup-lätkäturnauksen formaatti, joka lähentelee kaikkien aikojen rimanalitusta.

Mielestäni paras mahdollinen uutinen tähän olisi se, että Suomi ilmoittaa boikotoivansa turnausta. Toivon - ja itse asiassa uskon - vahvasti myös mm. slovakialaisten huippujen boikotoivan turnausta.

Ainoa hyvä puoli tässä uudessa "Honda Cupissa" on se, että eipä ole enää MM-kisojen vastustajilla mitään kitisemistä mistään Skoda-cupista tai höntsäkisoista, sillä uusi World Cup jos mikä on täysin turhaa höntsäilyä joka vastaa lähinnä all stars -touhuja eikä sillä ole mitään tekemistä jääkiekon arvoturnauksien kanssa.

Täytyy nyt vain toivoa, että järki voittaisi ja NHL-pelaajat osallistuisivat jatkossa myös olympialaisiin, jolloin edes siellä nähtäisiin parhaat pelaajat pelaamassa oman maansa väreissä eikä missään EU-sekatiimeissä tai junnuporukoissa. En ole World Cupia koskaan erityisen korkeassa kurssissa pitänyt muutenkaan verrattuna muihin jääkiekon isoihin turnauksiin, mutta tämän uudistuksen jälkeen sen arvo tipahti pohjalukemiin.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Täytyy nyt vain toivoa, että järki voittaisi
Tätä todella toivotaan. Harmi vaan että nykyään niin monessa asiassa niin monessa eri maassa se (maalais)järki yleensä ei voita. Tai sitten negatiiviset päätökset jäävät vain paremmin mieleen vaikka niitä harvemmin tulisikin.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei vittu että vituttaa. Olen nyt ollut viikon kipeenä jossain vitun influenssassa ja kun kuume vihdoin laskee pois ja voisi vaikkapa saada unta normaalisti näkemättä painajaisia, niin tilalle iskee niin järkyttävä yskä, ettei mitään toivoa unesta. Vittu kun vituttaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös