Mainos

Vitutusketju

  • 10 701 483
  • 56 253

Yates

Jäsen
Vituttaa tämä Jatkoajan keskustelupalstan jatkuva uudistuminen. Vanha ulkoasu oli omaan silmään mitä mainioin, mutta ymmärrän myös sen, että foorumia pitää jo tietoturvankin takia aika ajoin kehittää. Aiempi muutos ei herättänyt sekään riemua, mutta siihen ehti jo jotenkin tottumaan. Tämä uusin muutos vasta pankin räjäyttikin, uusi ulkoasu on aivan hirveä. Nimimerkit ja suosikkijoukkueet pomppaavat silmille aivan käsittämättömän suurina, sininen palkki erottaa kyllä viestit tehokkaasti mutta ottaa silmiin niin pahasti ettei palstan lukemisesta pysty nauttimaan ollenkaan. Kunpa voitaisiin palata niihin vanhoihin aikoihin...

Onpahan meikäläisellä taas murheet..
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Nordea nostaa jaettavan osingon määrää lähes 50 prosentilla, kun samaan aikaan se harjoittaa jumalatonta vyönkiristysohjelmaa, jossa ihmisiä irtisanotaan. Taas nuokin osinkojen korotukset revitään tavallisten pankkivirkailijoiden selkänahasta. Pidemmän päälle tämä nykykehitys tulee tiensä päähän. Jonkun ennusteen mukaan ensi vuonna maailman rikkain prosentti omistaa jo yli puolet koko maailman omaisuudesta.
Täällä bingo! Salkusta löytyy 650 kpl Nordeaa. Mukavia kaljarahoja tälläiselle köyhälle opiskelijalle. Huomenna jännätään mitä Koneella on kerrottavaa ja perjantaina Elisan vuoro. Seuraavat kaksi viikkoa ovatkin pelkkää tulosjulkistuksia meikäläiselle.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Ei jumalauta mikä siinä on, että autoilijat ei osaa tulla motarille liittymästä oikein? Näissä on AINA kolmio mutta ei haittaa kuule sieltä eteen vaan kyllä muut jarruttaa tai vaihtaa kaistaa. Oli töihin tullessa ihan saatanan lähellä etten lanannut yhden ämmän perään, kun muija päätti vetää eteen sen enempiä ihmettelemättä. Varmaan oletti minun vaihtavan kaistaa hänen vuokseen, koska "parannetaan tälleen sujuvuutta liikenteessä", kuten monella tuntuu olevan ajatuksena. Siinä kolmion takaa tulevassa autossa on kuitenkin kaasu jolla pääsee reilusti kiihdyttämään turvallisesti eteen tai jarru jos haluaa jättäytyä taakse. Ei pitäisi olla niin vaikea asia.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei jumalauta mikä siinä on, että autoilijat ei osaa tulla motarille liittymästä oikein? Näissä on AINA kolmio mutta ei haittaa kuule sieltä eteen vaan kyllä muut jarruttaa tai vaihtaa kaistaa. Oli töihin tullessa ihan saatanan lähellä etten lanannut yhden ämmän perään, kun muija päätti vetää eteen sen enempiä ihmettelemättä. Varmaan oletti minun vaihtavan kaistaa hänen vuokseen, koska "parannetaan tälleen sujuvuutta liikenteessä", kuten monella tuntuu olevan ajatuksena. Siinä kolmion takaa tulevassa autossa on kuitenkin kaasu jolla pääsee reilusti kiihdyttämään turvallisesti eteen tai jarru jos haluaa jättäytyä taakse. Ei pitäisi olla niin vaikea asia.

No oliko siihen joku erityinen syy ettet hänelle tilaa tehnyt vaihtamalla kaistaa, kun näit että sieltä auto tulee? Jos samalta rampilta tulee viis autoa peräjälkeen niin oletettavasti joku jonkun eteen sattuu. Enemmän mua vituttaa sellaset jotka rattia puristaen vittuilee et mun eteen et saatana ainakaan tule! Ei se motari ole mikään kilpailuareena, kyllä sieltä kaikki pääsee määränpäähänsä, vähän kärsivällisyyttä ja vilkku päälle.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No oliko siihen joku erityinen syy ettet hänelle tilaa tehnyt vaihtamalla kaistaa, kun näit että sieltä auto tulee? Jos samalta rampilta tulee viis autoa peräjälkeen niin oletettavasti joku jonkun eteen sattuu. Enemmän mua vituttaa sellaset jotka rattia puristaen vittuilee et mun eteen et saatana ainakaan tule! Ei se motari ole mikään kilpailuareena, kyllä sieltä kaikki pääsee määränpäähänsä, vähän kärsivällisyyttä ja vilkku päälle.
Siihen on varmaan se erityinen syy, että se on erikseen kielletty.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
No oliko siihen joku erityinen syy ettet hänelle tilaa tehnyt vaihtamalla kaistaa, kun näit että sieltä auto tulee? Jos samalta rampilta tulee viis autoa peräjälkeen niin oletettavasti joku jonkun eteen sattuu. Enemmän mua vituttaa sellaset jotka rattia puristaen vittuilee et mun eteen et saatana ainakaan tule! Ei se motari ole mikään kilpailuareena, kyllä sieltä kaikki pääsee määränpäähänsä, vähän kärsivällisyyttä ja vilkku päälle.

Noniin tämä on juuri se ajattelutapa mistä aiheutuu läheltäpiti tilanteita. Ajan oikeaa kaistaa ja vasenta kaistaa tulee autoja ohi vaikka itsellänikin on vakkarissa vauhtia 110km/h joten pelkästään se tekee tilan antamisen mahdottomaksi. Toisekseen tässä tilanteessa autoja ei tullut liittymästä viittä vaan yksi. Miksi ylipäätään ajatellaan, että kolmion takaa tuleville pitää antaa tilaa? Miksei kolmion takaa tuleva voi suhtetuttaa vauhtinsa siihen mitä muut tiellä ajavat jotta pääsee sulavasti sekaan? Jos kolaa 110 vauhdista toisen auton perään, joka valuu ~80km/h vauhteja eteen niin saattaa olla vähän tekemistä pitää auto tiellä. Ihmeellinen ajattelutapa, että aina pitäisi noita kolmion takaa tulevia väistellä, jotta "ei kilpailla".

Edit: lisättäköön vielä, että en väistä muutenkaan koskaan yksittäisiä autoja vaikkei takaa tulisikaan ketään sillä hetkellä ohi. Jos liikennesääntöjen mukaan ajaminen tekee minusta kusipäisen tielläliikkujan niin jopas on saatanan outoa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noniin tämä on juuri se ajattelutapa mistä aiheutuu läheltäpiti tilanteita. Ajan oikeaa kaistaa ja vasenta kaistaa tulee autoja ohi vaikka itsellänikin on vakkarissa vauhtia 110km/h joten pelkästään se tekee tilan antamisen mahdottomaksi.
Kenties sivulta tulleella autolijalla ei tullut mieleenkään että sinä ajat ylinopeutta ja siksi kuvitteli ehtivänsä väliin?
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Kenties sivulta tulleella autolijalla ei tullut mieleenkään että sinä ajat ylinopeutta ja siksi kuvitteli ehtivänsä väliin?

Jos ajan mittariin 110km/h on todellinen nopeus siinä satasen paikkeilla. Jos olisin ajanut mittariin 100km/h enkä olisi jarruttanut niit perään olisin ajanut silti.

Turhaa jeesustelua..
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
No oliko siihen joku erityinen syy ettet hänelle tilaa tehnyt vaihtamalla kaistaa, kun näit että sieltä auto tulee? Jos samalta rampilta tulee viis autoa peräjälkeen niin oletettavasti joku jonkun eteen sattuu. Enemmän mua vituttaa sellaset jotka rattia puristaen vittuilee et mun eteen et saatana ainakaan tule! Ei se motari ole mikään kilpailuareena, kyllä sieltä kaikki pääsee määränpäähänsä, vähän kärsivällisyyttä ja vilkku päälle.

Tää kyllä hieman pisti ihmetyttämään...

Kaistan vaihtaminen väistääkseen liityntäliikennettä on kiellettyä. Myönnän itse sitä usein silti hiljaisena vuorokaudenaikana tekeväni, silti liittyvän ei tule todellakaan koskaan olettaa että kaikkien väistävän häntä. Jonossa ajaessaan tilaa voi tehdä tarvittaessa nostamalla hetkeksi jalkaa kaasulta jättäen näin eteenpäin hitusen turvaväliä isomman aukon. Tämä esim. silloin kun näet auton jolta oikeasti kiihdytyskaista alkaa loppua kesken. Edelleen tärkeintä ramppiturvallisuudessa on se, että liittyvän auton kuljettaja kiihdyttää riittävään nopeuteen jolloin sinne väleihin on helppo pujahtaa, toisin kuin silloin jos liittyvän auton vauhti on rampin loppupäässä esim. 65 km/h ja liikennevirran nopeus 100 tai 120 km/h. SIlloin jokainen väli on liian pieni ja vaarallinen. Motari ei ole kilpailuareena vaan paikka jossa noudatetaan liikennesääntöjä. Sääntö on, että kolmion takaa tuleva väistää ja on vastuussa liittymisestään. Myönnän itsekin joskus kyllä törmänneeni kusipäihin jotka kiilaavat viimeisenkin turvavälin jonossa pois, ettei siihen millään voi sopivalla ramppinopeudellakaan päästä turvallisesti, heitä on silti subjektiivisen kokemukseni mukaan paljon vähemmän kuin näitä kaasua pelkääviä rampilta tulijoita. Tai ehkä tämä johtuu siitä, että potentiaaliset takapuskurissa roikkujat ajavat 95% moottoritiematkoistaan sielä vasemmalla kaistalla...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei jumalauta mikä siinä on, että autoilijat ei osaa tulla motarille liittymästä oikein? ...

Ajonopeuden sopeuttaminen tuntuu olevan vaikea asia, niin siellä motarilla ajavilla kuin liittyvilläkin. Noissa tilanteissa lähtökohta on tietysti se, että liittyvä kiihdyttää nopeutensa motarilla ajavan liikenteen mukaiseksi. Tästä huolimatta siellä motarilla ajavankin kannattaa olla hereillä, jotta ehtii tarvittaessa muuttaa nopeuttaan, virheitä sattuu. Jos vaan pitää kiinni oikeudestaan, voi tulla rumaa jälkeä.

Itse joudun useasti tilanteisiin, jossa päätiellä ajava imee välin kiinni, minun eteen et vittu tule! Kyseessä on liittymä, jossa noustaan valtatie 8:lta ylikulun kautta Meri-Porin suuntaan. Nopeusrajoitus tiellä on 70km/h ja ei ole kerta eikä kaksi, kun olen joutunut jarruttamaan kiihdytyskaistan päässä minun eteen et vittu tule! kuskin takia. Ymmärrän vitutuksesi.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Itse joudun useasti tilanteisiin, jossa päätiellä ajava imee välin kiinni, minun eteen et vittu tule! Kyseessä on liittymä, jossa noustaan valtatie 8:lta ylikulun kautta Meri-Porin suuntaan. Nopeusrajoitus tiellä on 70km/h ja ei ole kerta eikä kaksi, kun olen joutunut jarruttamaan kiihdytyskaistan päässä minun eteen et vittu tule! kuskin takia. Ymmärrän vitutuksesi.

On kyllä tuttu paikka. Tällä hetkellä tulee päivittäin ajettua samasta kohdasta ja pirun tarkkana tuossa saa kyllä olla. Asiaa ei ainakaan auta onnettoman lyhyt kiihdytyskaista. Onneksi en ole liikkeellä pahimpaan ruuhka-aikaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos ajan mittariin 110km/h on todellinen nopeus siinä satasen paikkeilla. Jos olisin ajanut mittariin 100km/h enkä olisi jarruttanut niit perään olisin ajanut silti.

Turhaa jeesustelua..
Turhaa jeesustelua on se jos valittaa toisten kolmion takaa ajamisesta ja itse ajaa ylinopeutta. Ensimmäisessä viestissäsi et puhunut mistään mittarinopeudesta, en ymmärä miksi pitää edes mainita lukemia jos ne eivät pidä paikkaansa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itse joudun useasti tilanteisiin, jossa päätiellä ajava imee välin kiinni, minun eteen et vittu tule! Kyseessä on liittymä, jossa noustaan valtatie 8:lta ylikulun kautta Meri-Porin suuntaan. Nopeusrajoitus tiellä on 70km/h ja ei ole kerta eikä kaksi, kun olen joutunut jarruttamaan kiihdytyskaistan päässä minun eteen et vittu tule! kuskin takia. Ymmärrän vitutuksesi.
En nyt väitä, että kyseessä on sama ilmiö, mutta minä kiihdytän joskus tahallani rampilta tulijan eteen. Syy siihen on se, että jos ajan tasaista nopeutta, olen todennäköisesti tai mahdollisesti kuolleessa kulmassa vastustajan peileissä. En halua tuollaista liittyjää kylkeeni. Kerran oli aivan saatanan lähellä, kun niskavammainen kuski halusi samalle kaistalle minun kanssani. Niskavammaisella tarkoitan siis sellaista tyyppiä, jonka pää ei käänny edes oman turvallisuutensa nimissä sen vertaa, että viitsisi varmistaa kaistan olevan riittävän tyhjä liittymiseen. Niinpä mieluummin kiihdytän hieman, että olen varmasti näköpiirissä. Tämän teen toki vaarantamatta liikennettä, kun kuitenkin meinasit puuttua siihen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En nyt väitä, että kyseessä on sama ilmiö, mutta minä kiihdytän joskus tahallani rampilta tulijan eteen. Syy siihen on se, että jos ajan tasaista nopeutta, olen todennäköisesti tai mahdollisesti kuolleessa kulmassa vastustajan peileissä.
Eikö olisi helpompi sitten kuitenkin ajaa sinne vasemmalle kaistalle? Oletan että ajat muuten nopeusrajoituksen mukaan, mutta kiihdyksellä tarkoitat nopeuden nostamista ylinopeudeksi. Vai onko niin että nopeusrajoitusliikennesääntöä saa rikkoa, mutta väistämisvelvollisuus tai kaistan vaihto sääntöjä ei saa rikkoa?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eikö olisi helpompi sitten kuitenkin ajaa sinne vasemmalle kaistalle? Oletan että ajat muuten nopeusrajoituksen mukaan, mutta kiihdyksellä tarkoitat nopeuden nostamista ylinopeudeksi. Vai onko niin että nopeusrajoitusliikennesääntöä saa rikkoa, mutta väistämisvelvollisuus tai kaistan vaihto sääntöjä ei saa rikkoa?
Ei se ole vaihtoehto. Tai jos ollaan rehellisiä, niin erittäin harvoin vaihdan kaistaa. Mieluummin rikon liikennesääntöjä pienemmällä pahalla. Kaistanvaihdossa on paljon suuremmat riskit. Etkä rupea nillittämään ylinopeudesta, koska joko a) syyllistyt siihen itsekin b) sulla ei ole edes korttia.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En nyt väitä, että kyseessä on sama ilmiö, mutta minä kiihdytän joskus tahallani rampilta tulijan eteen. Syy siihen on se, että jos ajan tasaista nopeutta, olen todennäköisesti tai mahdollisesti kuolleessa kulmassa vastustajan peileissä. En halua tuollaista liittyjää kylkeeni. Kerran oli aivan saatanan lähellä, kun niskavammainen kuski halusi samalle kaistalle minun kanssani. Niskavammaisella tarkoitan siis sellaista tyyppiä, jonka pää ei käänny edes oman turvallisuutensa nimissä sen vertaa, että viitsisi varmistaa kaistan olevan riittävän tyhjä liittymiseen. Niinpä mieluummin kiihdytän hieman, että olen varmasti näköpiirissä. Tämän teen toki vaarantamatta liikennettä, kun kuitenkin meinasit puuttua siihen.

Ajattelusi on itsekästä ja vaarallista, pienen vähemmistön takia toimit varsin vittumaisesti. Miksi et nosta hieman jalkaa kaasulta ja jätä tuon tyyppisten kuskien kohdalla hieman isompaa turvaväliä? Tuossa liittymässä josta puhuin, liittyvä tie tekee täyden ympyrän ja liittyvä kuski näkee liikennevirran ilman pään kääntelyäkin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei se ole vaihtoehto. Tai jos ollaan rehellisiä, niin erittäin harvoin vaihdan kaistaa. Mieluummin rikon liikennesääntöjä pienemmällä pahalla. Kaistanvaihdossa on paljon suuremmat riskit. Etkä rupea nillittämään ylinopeudesta, koska joko a) syyllistyt siihen itsekin b) sulla ei ole edes korttia.
En nillitä ylinopeudesta, vaan siitä että joku kuvittelee oikeudekseen rikkoa jotain liikennesääntöä ja samanaikaisesti paheksuu toisia liikennesääntöjen noudattamatta jättamisestä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En nillitä ylinopeudesta, vaan siitä että joku kuvittelee oikeudekseen rikkoa jotain liikennesääntöä ja samanaikaisesti paheksuu toisia liikennesääntöjen noudattamatta jättamisestä.

Kyse on liikkennevirran nopeudesta, joka luultavasti on lähellä sallittua nopeutta, autojen mittareissa on heittoja. Jos jokainen ajaa oman mittarinsa mukaan, syntyy suuri määrä turhia vaaratilanteita. Viimeksi tänään köröttelin hieman alle kahdeksaakymppiä aamuruuhkassa ja seurasin useita tästä aiheutuneita vaaratilanteita.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyse on liikkennevirran nopeudesta, joka luultavasti on lähellä sallittua nopeutta, autojen mittareissa on heittoja. Jos jokainen ajaa oman mittarinsa mukaan, syntyy suuri määrä turhia vaaratilanteita. Viimeksi tänään köröttelin hieman alle kahdeksaakymppiä aamuruuhkassa ja seurasin useita tästä aiheutuneita vaaratilanteita.
Ei vaan Leon juuri kertoi kiihdyttävänsä normaalinopeudesta estääkseen sivultatulijan tielle pääsyn. Juuri tällainen MINÄ-asenne os se vaarallisin tuolla liikennevirrassa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei vaan Leon juuri kertoi kiihdyttävänsä normaalinopeudesta estääkseen sivultatulijan tielle pääsyn. Juuri tällainen MINÄ-asenne os se vaarallisin tuolla liikennevirrassa.
En kertonut. Aika kusipäistä väittää noin. Minä kiihdytän ETEEN, siis ETUPUOLELLE. Olen tuollaisen kuskin EDESSÄ enkä tiellä, jotta hän voi liittyä kaistalle törmäämättä minuun.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ajattelusi on itsekästä ja vaarallista, pienen vähemmistön takia toimit varsin vittumaisesti. Miksi et nosta hieman jalkaa kaasulta ja jätä tuon tyyppisten kuskien kohdalla hieman isompaa turvaväliä? Tuossa liittymässä josta puhuin, liittyvä tie tekee täyden ympyrän ja liittyvä kuski näkee liikennevirran ilman pään kääntelyäkin.
Nostan minä kaasujalkaakin, jos liittyvä kuski on riittävässä vauhdissa ja minun kiihdyttämiseni aiheuttaisi vaaratilanteen. Kiihdytän vauhtia silloin, kun kiihdyttämättä jättäminen aiheuttaisi vaaratilanteen. Kuinka paljon sulle tarttee vääntää rautalankaa, ennen kuin yksinkertainen asia tulee ymmärretyksi? No, kokemuksen mukaan pitää vaihtaa K-Raudasta Starkkiinkin, kun hyllyissä on viimeistään huomenna eioota.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kertonut. Aika kusipäistä väittää noin. Minä kiihdytän ETEEN, siis ETUPUOLELLE. Olen tuollaisen kuskin EDESSÄ enkä tiellä, jotta hän voi liittyä kaistalle törmäämättä minuun.
Käytit termiä "kuolleessa kulmassa", joten ymmärsin että olet liittyvän autona takana, jolloin sinun pitää ajaa ohi siitä päästäksesi eteen. Sinun käsitys kuolleesta kulmasta lienee hieman erilainen sitten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös