Vitutusketju

  • 10 567 628
  • 56 146

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Täh. Eihän se vaan mun mielipide ole, vaan luulisi jokaisen nyt tajuavan.

Tota Jatkoajan homoketjua en ole kertaakaan avannut kun se juttu ei kiinnosta mua. Lähes kaikilla mun tuntemilla homoilla on tosi naurettaviakin perusteita oman asiansa puolesta. Ajattelisivat nekin enemmän järjellä kuin tunteella.
Sitä ei kannattakaan avata. Oon nimittäin pari kertaa sen virheen tehny ja voin kertoo että...

Mutta niin. Minä tajuan ainoastaan sen, että mitä normaalimmaksi asiaksi homous tulee tässä yhteiskunnassa niin sitä vähemmän ketään kiusataan homoudesta/homoista lähipiirissä. Ja tähän ei auta ainakaan homoparien adoptio-oikeuden kieltäminen.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä on varmasti tullut jo esiin ( en jaksa lukea ketjuja, joissa asiaa on käsitelty ), mutta pakko todeta ettei minulla ole mitään sitä vastaan etteikö homot saisi avioitua ja lapsia. Hieno homma homoille, mutta mites ne lapset? Onko joku tosiaan niin vitun tyhmä ettei ymmärrä mitä tapahtuu lapselle esim. koulun pihalla, kun tietoon tulee, että lapsen "äidin" nimi on Markku?
Vituttaa näin tyhmät perustelut. Korttitalo on niin hatara, että jos joku kävelee ohi kilometrin päästä se kaatuu. Tähän voisi laittaa listan millä syillä lapsia kiusataan ja kysyä, että kiusaajan ehdollako tässä mennään, muttei jaksa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en oikein edes tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa esimerkiksi niille joillekin huumorikuville mitä netissä oon nähnyt. Moni homppeleiden puolella oleva tuntuu kulkevan laput silmillä. Kovasti kyllä pitävät meteliä kun se tuntuu olevan niin trendikästä.

Mä oon aina pitänyt itseäni paljon keskivertoa suvaitsevampana. Yhdessä vaiheessa puolet kavereistakin tuntui olevan homppeleita.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mä en kohta puhu täällä enää kenellekään, kun kaikki tunnutaan aina vääntelevän. Ei voida vain kuunnella mitä toinen sanoo ja luottaa toisen sanomisiin. Luulen, että jos kerrot tilaavasi kotiin Aku Ankan, niin siitäkin saat kohta pervon maineen, sekin kun varmasti väännetään muotoon, jaa sää tilaat Jallun kotiis?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tämä on varmasti tullut jo esiin ( en jaksa lukea ketjuja, joissa asiaa on käsitelty ), mutta pakko todeta ettei minulla ole mitään sitä vastaan etteikö homot saisi avioitua ja lapsia. Hieno homma homoille, mutta mites ne lapset? Onko joku tosiaan niin vitun tyhmä ettei ymmärrä mitä tapahtuu lapselle esim. koulun pihalla, kun tietoon tulee, että lapsen "äidin" nimi on Markku?

Ei sillä ole väliä. Kyseessä on yksilönoikeus joten seurauksia on turha miettiä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Hieno homma homoille, mutta mites ne lapset? Onko joku tosiaan niin vitun tyhmä ettei ymmärrä mitä tapahtuu lapselle esim. koulun pihalla, kun tietoon tulee, että lapsen "äidin" nimi on Markku?

Kiusaaminen ei johdu kiusattavasta vaan kiusaajasta. Normaali lapsi ei kiusaa toista ja häiriintynyt tapaus ei suurta syytä tarvitse.
 

Tuamas

Jäsen
Niin, toki tässä nähdäkseni on sekin homma, että ulkoinen "homoadoptio" koskee yksittäisiä tapauksia, muutamaa lasta vuodessa.

Sisäiseen adoptioon uusi laki ei tuo isoa muutosta.

Lasten kannalta se olennaisin asia on tilanteen normalisointi ja hyväksyminen lainsäädännöllisesti niiden 10 000 lapsen osalta jotka nyt asuvat "sateenkaariperheessä".
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Vituttaa näin tyhmät perustelut. Korttitalo on niin hatara, että jos joku kävelee ohi kilometrin päästä se kaatuu. Tähän voisi laittaa listan millä syillä lapsia kiusataan ja kysyä, että kiusaajan ehdollako tässä mennään, muttei jaksa.
Mitkä perustelut?? Jos sisälukutaito on tuolla tasolla, niin kannattaisi pitää ne mölyt mahassaan. En "perustellut" yhtään mitään, vaan totesin heti kärkeen ettei minulla ole mitään homojen avioitumista tai adoptio-oikeutta vastaan. Aika saatanan realimaailmasta vieraantunut saa kuitenkin olla jos ei ymmärrä, että näitä lapsia tullaan kiusaamaan asiasta koulusssa ja pihoilla. Sillä ei ole mitään merkitystä kiusataanko myös sitä lihavaa poikaa siellä pihalla vai ei. Asia voi hyvinkin normalisoitua homoparien kohdalla tulevaisuudessa, mutta epäilen ettei se tapahdu ihan yössä kahdessa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitkä perustelut?? Jos sisälukutaito on tuolla tasolla, niin kannattaisi pitää ne mölyt mahassaan. En "perustellut" yhtään mitään, vaan totesin heti kärkeen ettei minulla ole mitään homojen avioitumista tai adoptio-oikeutta vastaan. Aika saatanan realimaailmasta vieraantunut saa kuitenkin olla jos ei ymmärrä, että näitä lapsia tullaan kiusaamaan asiasta koulusssa ja pihoilla. Sillä ei ole mitään merkitystä kiusataanko myös sitä lihavaa poikaa siellä pihalla vai ei. Asia voi hyvinkin normalisoitua homoparien kohdalla tulevaisuudessa, mutta epäilen ettei se tapahdu ihan yössä kahdessa.

Mitä merkitystä tällä asialla lain hyväksymisen kannalta on? Homoparien ulkopuolinen adoptio tulee olemaan erittäin harvinaista, joten näitä kiusattavia lapsia ei ole ihan heti näköpiirissä. Asian normalisointi sen sijaan auttaa nykyisiä sateenkaariperheen lapsia.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Mitä merkitystä tällä asialla lain hyväksymisen kannalta on? Homoparien ulkopuolinen adoptio tulee olemaan erittäin harvinaista, joten näitä kiusattavia lapsia ei ole ihan heti näköpiirissä. Asian normalisointi sen sijaan auttaa nykyisiä sateenkaariperheen lapsia.
Lain hyväksymisen kannalta? En ole käsittääkseni ottanut asiaan mitään kantaa, enkä ole edes ajatellut koko juttua. Totesin, että minulle homma on täysin ok, mutta näitä homparien lapsia tullaan kiusaamaan, kun selviää että vanhemmat ovat samaa sukupuolta. Todettakoon nyt vielä, että minulla on aivan tässä lähipiirissä lesbopariskunta, joka on keinohedelmöityksellä hankkinut lapsen. He murehtivat asiaa jo etukäteen, vaikka taapero ei ole vielä edes tarhaikäinen.

Mitenhän näen jo nyt sieluni silmillä "Jani Toivolan" olevan lehdessä yllättynyt, pöyristynyt ja järkyttynyt kun sitä lasta sitten tosiaan kiusataan.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko joku tosiaan niin vitun tyhmä ettei ymmärrä mitä tapahtuu lapselle esim. koulun pihalla, kun tietoon tulee, että lapsen "äidin" nimi on Markku?

Onhan näitä sateenkaariperheen lapsia kouluissa ihan tänäkin päivänä. Kiusaajat kiusaa oli syy mikä hyvänsä. Nykyään ei ole tavatonta, että yläasteikäiset nuoret astuvat avoimesti itsekin kaapista ulos.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Todettakoon nyt vielä, että minulla on aivan tässä lähipiirissä lesbopariskunta, joka on keinohedelmöityksellä hankkinut lapsen. He murehtivat asiaa jo etukäteen, vaikka taapero ei ole vielä edes tarhaikäinen...


Tuntuu hyvin erikoiselta ajatusmallilta, tuo murehtiminen siis. Aika moni lapsi kokee kiusaamista, tällöin vanhempien tulee olla tukemassa. Lasten kotikasvatukseen kuuluu asioista puhuminen, erilaisuudesta yms. keskustelu ja tätä kautta lapsen minäkuvan ja itsetunnon kasvattaminen. Normaali, terveen minäkuvan omaava lapsi ei pilkkalauluista paljon hätkähdä.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Vituttaa kun puolitoista viikkoa sitten tuli vesivahinko kämppään. Yläkerrassa joku liitos tms. vissiin astianpesukoneessa vuotanut ja asian noteerasin ensimmäisenä minä kun alkoi tippasta liesituulettimen kohdilta vettä kämppään. Kosteusmittaaja kävi nyt asioimassa tuossa ja tod. näk. lieden kohdalta pitää vähän parkettia aukoa ja kuivailla sieltä alta, lisäksi kaapistoja mahdollisesti vaihtaa. Yläpuolella onkin sitten isompi remontti ilmeisesti edessä mikä vähintään meluhaittaa tulee varmasti minulle aiheuttamaan, aamun torkkuja kun olen. Pitää varmaan korvatulppaostoksille lähteä joku päivä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tämä on varmasti tullut jo esiin ( en jaksa lukea ketjuja, joissa asiaa on käsitelty ), mutta pakko todeta ettei minulla ole mitään sitä vastaan etteikö homot saisi avioitua ja lapsia. Hieno homma homoille, mutta mites ne lapset? Onko joku tosiaan niin vitun tyhmä ettei ymmärrä mitä tapahtuu lapselle esim. koulun pihalla, kun tietoon tulee, että lapsen "äidin" nimi on Markku?

Mietinpä vaan, että onko joku tosiaan niin vitun tyhmä, että ajattelee, että yhteiskunta on rakenettava niiden kiusaajien ehdojen mukaisella tavalla?

Tälläkin hetkellä Suomessa on lukematon joukko lapsia, jotka asuvat sateenkaariperheissä, jotka käyvät koulua ja joista kenties osaa kiusataa, mutta tuskin kaikkia. Ilmeisesti nämä lapset tulisi ottaa vanhemmiltaan pois ja sijoittaa heterovanhempien perheisiin jotta heitä ei kiusattaisi?

Minua kiusattiin ennen ala-astetta ja ala-asteella ilman mitään järkiperäistä syytä vuosia, kiusaaja kyllä keksii syyn miksi kiusata jos haluaa ryhtyä kiusaamaan jotakuta. Tässä kohdin se kiusaajan hyysääminen on lopetettava, aikuisten - opettajien ja vanhempien ja muiden tahojen on puututtava asiaan riittävän kovalla kädellä. Ja joskus auttaa sekin jos se kiusattu vetää turpiin sitä kiusaajaa, kuten minä lopulta tein saatuani tarpeeksi vuosien kiusaamisesta - siihen turpasaunaan loppui se kiusaaminen. (Tietenkään väkivalta ei ole ratkaisu kaikissa tapauksissa, ei missään nimessä vaan se voi jopa pahentaa tilannetta).

vlad.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Tuntuu hyvin erikoiselta ajatusmallilta, tuo murehtiminen siis. Aika moni lapsi kokee kiusaamista, tällöin vanhempien tulee olla tukemassa. Lasten kotikasvatukseen kuuluu asioista puhuminen, erilaisuudesta yms. keskustelu ja tätä kautta lapsen minäkuvan ja itsetunnon kasvattaminen. Normaali, terveen minäkuvan omaava lapsi ei pilkkalauluista paljon hätkähdä.
Jaa, no sitten olen hieman erikoinen itsekin, sillä kyllä minä murehdin ja mietin kiusataanko lapsiani koulussa vai ei. Ja mitään traumoja asiasta ei ole, sillä minua ei henkilökohtaisesti kiusattu. Aika läheltä tuota touhua on kuitenkin tullut seurattua. Lapset ovat julmia toisilleen, eikä eilaisuutta pahemmin siedetä. Sanottakoon nyt vielä erikseen etten tarkoita, että homoparien lapset olisivat lähtökohtaisesti mitenkään erilaisia.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Tässä kohdin se kiusaajan hyysääminen on lopetettava, aikuisten - opettajien ja vanhempien ja muiden tahojen on puututtava asiaan riittävän kovalla kädellä.

Ja näinkö mielestäsi tapahtuu? On hieman eri asia kertoa miten asioiden pitäisi olla kuin miten ne todellisuudessa ovat. Ei siinä, olen täysin samaa mieltä että noinhan sen pitäisi mennä.

Edit:
Tälläkin hetkellä Suomessa on lukematon joukko lapsia, jotka asuvat sateenkaariperheissä, jotka käyvät koulua ja joista kenties osaa kiusataa, mutta tuskin kaikkia. Ilmeisesti nämä lapset tulisi ottaa vanhemmiltaan pois ja sijoittaa heterovanhempien perheisiin jotta heitä ei kiusattaisi?
Miksi laitat sanoja suuhuni? En ole käsittääkseni moista ehdottanut. Totesin, että näitä lapsia tullaan kiusaamaan. Ehkä minun olisi pitänyt kirjoittaa, että luullakseni näitä lapsia tullaan kiusaamaan tai on todennäköistä, että heitä tullaan kiusaamaan. Itse asiaa se ei muuta millään tavalla. Edelleenkään en ole kieltämässä homoilta adoptio-oikeutta. Tsiisus.
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Niin mutta kuinka vitun yksinkertainen pitää olla ettei ymmärrä sitä, että lakimuutos ei sinänsä vaikuta "sateenkaariperheissä" olevien lasten lukumäärään käytännössä lainkaan.

Otetaan rautalanka:
Suomessa asuu jo nyt ~10 000 lasta "sateenkaariperheissä" ja lakimuutos tuo sanottavan muutoksen ainoastaan ulkoiseen adoptioon joita näihin perheisiin toteutunee 0-5/vuosi.

Mitä luulet mikä on nettovaikutus kiusattujen lasten lukumäärään?
 
Niin mutta kuinka vitun yksinkertainen pitää olla ettei ymmärrä sitä, että lakimuutos ei sinänsä vaikuta "sateenkaariperheissä" olevien lasten lukumäärään käytännössä lainkaan.

Otetaan rautalanka:
Suomessa asuu jo nyt ~10 000 lasta "sateenkaariperheissä" ja lakimuutos tuo sanottavan muutoksen ainoastaan ulkoiseen adoptioon joita näihin perheisiin toteutunee 0-5/vuosi.

Mitä luulet mikä on nettovaikutus kiusattujen lasten lukumäärään?
Kovin intohimoisesti tunnut asiaan suhtautuvan, mutta ikävä kyllä tässä ei ole järjen, eikä fatkan häiväkään...

Viime vuoden lopulla Tilastokeskuksen tutkimuksen mukaan Suomessa oli 400 virallista sateenkaariperhettä. En jotenkin usko, että tässä nyt vuoden sisällä niitä olisi yhtäkkiä tullut noin paljon lisää.

Filosofian maisteri Anna Moring käsitteli väitöskirjassaan sitä kuinka sateenkaariperheissä varaudutaan aivan valtavasti kiusaamiseen ja muihin konservatiivisten ihmisten kanssa tuleviin ongelmiin. Jotenkin tuntuu omituiselta, että jos kerran "ongelmaa ei ole", niin miksi niihin valmistaudutaan kuin rintamalle? Mitä luulet tapahtuvan, kun tästä marginaalista nimeltään sateenkaarilapsi tuleekin vähemmistö nimeltään sateenkaarilapsi.

Konservatiivisessa suomalaisessa ajattelussa homot ovat "mamusomaleiden" kanssa samalla viivalla, niin ovat myös heidän lapsensa. On toki herttaista, kuinka jotkut vihervassarit jaksavat vaahdota kuinka heidän elämänsä on nyt pelastettu, mutta nyt vasta ne ongelmat alkavat, kun kovaa ääntää käyttänyt ja vastustajaa (konservatiivisia) lujasti herjannut ihmisryhmä nouseekin oikeasti sitten ykkös-sarjaan.

Minua aihe ei kosketa mitenkään, joten voin suhtautua siihen neutraalisti. Täten pystyn myös tarkistelemaan tulevia ongelmia ilman mielenpahoitusta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minua kiusattiin ennen ala-astetta ja ala-asteella ilman mitään järkiperäistä syytä vuosia, kiusaaja kyllä keksii syyn miksi kiusata jos haluaa ryhtyä kiusaamaan jotakuta. Tässä kohdin se kiusaajan hyysääminen on lopetettava, aikuisten - opettajien ja vanhempien ja muiden tahojen on puututtava asiaan riittävän kovalla kädellä. Ja joskus auttaa sekin jos se kiusattu vetää turpiin sitä kiusaajaa, kuten minä lopulta tein saatuani tarpeeksi vuosien kiusaamisesta - siihen turpasaunaan loppui se kiusaaminen. (Tietenkään väkivalta ei ole ratkaisu kaikissa tapauksissa, ei missään nimessä vaan se voi jopa pahentaa tilannetta).
Onneksi kiusaamista ei ole omien lasteni kohdalla päässyt juuri tapahtumaan, ehkäpä jonkinlaista sanoisinko pintaporeilua lukuun ottamatta. Mutta sikäli kun olen noteerannut kotipaikkakuntani tilanteen, niin kiusaamistapausten hoitaminen on peruskouluissa valitettavan usein peridemarimaista sössöttämistä ja käsi poskessa huokailua.

Kiusaamistapausten käsittelyä tuntuu leimaavan jonkinlainen kiusaamisen kohteeksi joutuneen vähättely. Tai tarkkaan ottaen tätä ei ehkä tarkoiteta, mutta jotenkin koko hommalta menee pohja pois, kun asiaa lähestytään jonkinlaisen "sovittelun" ja keskustelun kautta, ja ikään kuin häivytetään taka-alalle se tosiasia, että kiusaamisessa kiusaaja on syypää. Hoitomalli tuntuu olevan hieman sama kuin minkä tahansa erimielisyyksien hoitamisessa, jossa kaksi ihmistä ja kaksi mielipidettä ovat vastakkain. Kiusaamistapauksissa ja varsinkin pitkään jatkuvassa fyysisessä ja henkisessä rääkkäämisessä ei ole kyse mistään helvetin näkemyserojen hoitamisesta, vaan jostakin aivan muusta. Asetelma on rikollinen vs. uhri, ei kiistakumppanit A ja B.

Toisaalta, meno on ihan samanlaista muuallakin yhteiskunnassa. Jos asuntoosi murtaudutaan, tavaraa varastetaan ja paikkoja rikotaan, niin varkailta on useimmissa tapauksissa turha odottaa mitään korvauksia, vaikka heidät saataisiin kiinni. Vakuutusyhtiö voi kattaa jonkin osan suorista vahingoista, mutta pyrkii tietysti luistamaan vastuustaan, jos vaikkapa lukituksissa on ollut jotain puutteita. Kiinnisaatu varasporukka joutuu istumaan kyhyeksi aikaa, siis jos ovat tehtailleet kunnolla keikkaa, muuten selviävät kuin koirat veräjästä. Pienet korvaukset joo ja sakkoa, mutta ei persaukisilta saa mitään, paitsi ne varastetut tavarat jotka löydetään ja joita ei ole ehditty myydä eteenpäin. Päälle kaikenlaista vankilan sosiaaliohjelmaa, terapiaa ja ymmärrystä kera teen ja sympatian.
 

Tuamas

Jäsen
Niin, virallisia perheitä on tuon verran, epävirallisia sitten moninkertaisesti.

Viitteenä nyt tämä http://m.satakunnankansa.fi/satakunta/sateenkaariperheet-saavat-tukea-toisiltaan?v=1
ja toki myös Tilastokeskuksen yhteenvedossa todetaan muistaakseni että rekisteröidyissä parisuhteissa elävistä naisista joka kolmannella on lapsia.

Edelleen, pointti on siinä että lakimuutos lisää näissä perheissä elävien lasten määrää minimaalisesti, mutta lain edessä (sekä aikanaan asenneilmastossakin) normalisoi näiden nykyään jo asuvien tilanteen.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Elämäni on pilalla. Tai ainakin siltä tuntuu.

Tyttö, jonka kanssa on jutellut yli vuoden ja tavannut viimeksi toissapäivänä, tykkää vain kaverina. Varsinkin, kun kaikki tuntui niin hyvältä ja olin varma, että kaikki on ja menee hyvin. Tältä se siis tuntuu, kun tykkää toisesta ihmisestä enemmän mitä toinen tykkää takaisin.

Vituttaa. Lievästi sanottuna. Kun en tiedä miten tästä jatkan ko. ihmisen kanssa.
 
Niin, virallisia perheitä on tuon verran, epävirallisia sitten moninkertaisesti.

Viitteenä nyt tämä http://m.satakunnankansa.fi/satakunta/sateenkaariperheet-saavat-tukea-toisiltaan?v=1
ja toki myös Tilastokeskuksen yhteenvedossa todetaan muistaakseni että rekisteröidyissä parisuhteissa elävistä naisista joka kolmannella on lapsia.

Edelleen, pointti on siinä että lakimuutos lisää näissä perheissä elävien lasten määrää minimaalisesti, mutta lain edessä (sekä aikanaan asenneilmastossakin) normalisoi näiden nykyään jo asuvien tilanteen.

Eikö se nyt ole aika selvää, että nämä epäviralliset perheet ovat juurikin epävirallisia sen takia, koska halutaan suojautua muulta yhteiskunnalta. Tällöin tiedoissa näkyy biologiset vanhemmat, eikä juorut pääse niin nopeasti leviämään.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Filosofian maisteri Anna Moring käsitteli väitöskirjassaan sitä kuinka sateenkaariperheissä varaudutaan aivan valtavasti kiusaamiseen ja muihin konservatiivisten ihmisten kanssa tuleviin ongelmiin. Jotenkin tuntuu omituiselta, että jos kerran "ongelmaa ei ole", niin miksi niihin valmistaudutaan kuin rintamalle? Mitä luulet tapahtuvan, kun tästä marginaalista nimeltään sateenkaarilapsi tuleekin vähemmistö nimeltään sateenkaarilapsi.

Konservatiivisessa suomalaisessa ajattelussa homot ovat "mamusomaleiden" kanssa samalla viivalla, niin ovat myös heidän lapsensa. On toki herttaista, kuinka jotkut vihervassarit jaksavat vaahdota kuinka heidän elämänsä on nyt pelastettu, mutta nyt vasta ne ongelmat alkavat, kun kovaa ääntää käyttänyt ja vastustajaa (konservatiivisia) lujasti herjannut ihmisryhmä nouseekin oikeasti sitten ykkös-sarjaan...


Kiusaamisesta tehdään nykymaailmassa liian suuri ja kauhistuttava juttu. Tämä näkyy kouluissa, joissa joudutaan selvittelemään täysin yhdentekeviä "kiusaamistapauksia", joissa Ville on haukkunut/ nauranut Pekan lenkkareita. Ei normaalit lapset mene rikki satunnaisesta haukkumisesta tai naureskelusta. Tällöin vanhempien pitää olla tukemassa ja kertomassa, että Villen lenkkarit ovat ihan ok, ei kannata välittää Pekan sanomisista, kateellisena höpisee. Jos perheessä on kommunikaatio kunnossa ja tarpeeksi aikaa keskustelulle, tämän tyylinen "kiusaaminen" ei ole ongelma. Uskoisin, että adoptioperheissä tämä puoli on kunnossa.

Nykyinen tilanne vie voimavaroja oikeilta kiusaamistapauksilta, sellaisilta jotka voivat johtaa jopa traagiseen lopputulokseen. Meillä on maailma täynnä näitä kiusaamistapauksia, joissa esim. köyhille, rumille, erilaisille yms. naureskellaan. Suurinosa näistä tapauksista menee ohi, koska naureskeltava kohde ei reagoi halutulla tavalla. Vanhempien tehtävä on kasvattaa lapsistaan sellaisia, että he kestävät tietyn määrän naureskelua ja huomauttelua, sillä he eivät pysty suojelemaan lapsiaan täysin kiusaamiselta. Kiusaaminen on aina tuomittavaa, mutta joku toleranssi tässäkin asiassa on hyvästä.

Sellainen ajatus, että yhteiskuntaa pyöritettäisiin siten, että kaikki olisi keskinkertaista ja tavallista, on syrjivä. Se, että vertaat homoja "mamusomaleihin", kertoo sinusta paljon. Kaikki saavat olla niin kuin haluavat, kunhan vaan pysyvät kaapissa. Täytyy sanoa, että tässä alkaa pikku hiljaa vituttamaan.
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Elämäni on pilalla. Tai ainakin siltä tuntuu.

Tyttö, jonka kanssa on jutellut yli vuoden ja tavannut viimeksi toissapäivänä, tykkää vain kaverina. Varsinkin, kun kaikki tuntui niin hyvältä ja olin varma, että kaikki on ja menee hyvin. Tältä se siis tuntuu, kun tykkää toisesta ihmisestä enemmän mitä toinen tykkää takaisin.

Vituttaa. Lievästi sanottuna. Kun en tiedä miten tästä jatkan ko. ihmisen kanssa.

Onneksi olkoon, sait kaverikortin verraten nopeasti. Pistät sen äkkiä mappi ööhön ja alat avoimeksi uusille tuulille.

Elämä jatkuu...
 
Kiusaamisesta tehdään nykymaailmassa liian suuri ja kauhistuttava juttu. Tämä näkyy kouluissa, joissa joudutaan selvittelemään täysin yhdentekeviä "kiusaamistapauksia", joissa Ville on haukkunut/ nauranut Pekan lenkkareita. Ei normaalit lapset mene rikki satunnaisesta haukkumisesta tai naureskelusta. Tällöin vanhempien pitää olla tukemassa ja kertomassa, että Villen lenkkarit ovat ihan ok, ei kannata välittää Pekan sanomisista, kateellisena höpisee. Jos perheessä on kommunikaatio kunnossa ja tarpeeksi aikaa keskustelulle, tämän tyylinen "kiusaaminen" ei ole ongelma. Uskoisin, että adoptioperheissä tämä puoli on kunnossa.

Nykyinen tilanne vie voimavaroja oikeilta kiusaamistapauksilta, sellaisilta jotka voivat johtaa jopa traagiseen lopputulokseen. Meillä on maailma täynnä näitä kiusaamistapauksia, joissa esim. köyhille, rumille, erilaisille yms. naureskellaan. Suurinosa näistä tapauksista menee ohi, koska naureskeltava kohde ei reagoi halutulla tavalla. Vanhempien tehtävä on kasvattaa lapsistaan sellaisia, että he kestävät tietyn määrän naureskelua ja huomauttelua, sillä he eivät pysty suojelemaan lapsiaan täysin kiusaamiselta. Kiusaaminen on aina tuomittavaa, mutta joku toleranssi tässäkin asiassa on hyvästä.

Sellainen ajatus, että yhteiskuntaa pyöritettäisiin siten, että kaikki olisi keskinkertaista ja tavallista, on syrjivä. Se, että vertaat homoja "mamusomaleihin", kertoo sinusta paljon. Kaikki saavat olla niin kuin haluavat, kunhan vaan pysyvät kaapissa. Täytyy sanoa, että tässä alkaa pikku hiljaa vituttamaan.

En tiedä kuinka pahasti olet oikeasta maailmasta irtaantunut, jos pystyt väittämään, että on se on samankaltainen asia omata rumat lenkkarit kuin että vanhempasi ovat homoja. Lue vaikka noita lehtien kommenttipalstoja, niin pääset hyvin siihen perusajatukseen mikä tällä hetkellä vielä Suomessa asian suhteen. Ei näille jutuille voi vaan viitata kintaalla, koska se on karu tosiasia, että homojen viralliset lapset tulevat joutumaan kovan mylläkän keskelle näinä murroksen aikoina. Siihen ei auta, vaikka kuinka dildo päässä ja elefantti-stringit jalassa heittäisi voltteja Helsingin kaduilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös