Vitutusketju

  • 10 542 380
  • 56 130

Nick Neim

Jäsen
Mä en tiedä olenko ainoa, mutta mulla tämä vitun keskustelupalsta pomppii kuin huora kyrvän päällä. Päivä päivältä vituttaa enemmän, kun tähän saatanan alaboksiin mihin nytkin kirjoitan viestiä, tulee yksi merkki sekunnissa ja tuo layout pomppii latauksien aikana pari kertaa niin, että aina tulee klikattua väärää kohtaa. Foorumi käy jotenkin helvetin hitaalla.

Ulkoasuun olen jo tottunut, ja mobiililla paljon helpompi käyttää. Silti olennaisia toimintoja ja tilastoja puuttuu, eikä perkele etusivulta otsikkoa klikkaamalla pääse uusimpaan lukemattomaan viestiin. Raivostuttavaa.

E: Mulla meni tämän viestin kirjoittamiseen varmaan 5 minuuttia, kun aina sai saatana ootella tuliko sinne kirjoitusvirhettä vai ei, ja mitä pitää korjata. Tämä kirjoitusasia on kyllä helvetin perseestä. Vaatiiko softa mun ikivanhalta koneeltani liikaa, vai mistä vitusta tämmöinen voi johtua?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Osa näistä palstan käytettävyysongelmista taitaa olla Xenforon "ominaisuuksia". Tuo "kuka kirjoitti" on kuitenkin pluginin/addonin kautta toteutettavissa, ketjukohtainen omien viestien lukumäärä pitäisi näkyä jo softan puolesta. Muuten ei oikeastaan pistä silmämulkkuun muu kuin tuo ketjuotsikon kauhea ja järjettömän suuri fontti. Ilmeisesti se vBulletin oli se suuri saatana, josta kaikkien täytyy päästä eroon.
 
Näyttävät nuo tägit olevan käytössä tälläkin sosiaalisen mediaviestinnän areenalla. Milloin saadaan ne risuaidat tännekin, vai ovatko jo? #kysynpävaan #hyväähuomenta #salilekasalilvika #putous #somevitutus
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Näyttävät nuo tägit olevan käytössä tälläkin sosiaalisen mediaviestinnän areenalla. Milloin saadaan ne risuaidat tännekin, vai ovatko jo? #kysynpävaan #hyväähuomenta #salilekasalilvika #putous #somevitutus
Tiedäpä hänestä, mutta ennusteeni on, että palstamme on liikkumassa kohti suuntaa, jossa "vieras67676959" ja muut sellaiset toimittavat mielipiteensä muiden kärsittäväksi. Tämä palstauudistus vituttanee myös palstauudistajia. Lukijamäärät ovat pudonneet kuin SM-liigan katsojaluvut, ja moderaattorit suvaitsevat vielä kieltää kirjoittamisen viimeisiltä tervaskannoilta kuten vlad. Missä on Freddie Freeloader, missä on Evil yms. yms. Missä on suosikkini Aunt Wang? Ei ole kovin vaikea vetää johtopäätöksiä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
"Kutsu: joulu on jo ovella!"

Tämmöinen tuli sähköpostiini eräältä tunnetulta ruotsalaiselta kaluste-ja lihapullatavaratalolta. Joulu on ovella, 2,5kk ennen joulua. Pidän joulunpyhistä, mutta en pidä siitä, että jouluhössötys käynnistetään vuosi vuodelta aikaisemmin.

Itse olen jouluihmisiä, mutta kyllä minuakin alkaa vituttamaan jo ihan etukäteen viimeistään marraskuun toisella viikolla alkava jouluhypetys. Kohta radiokanavat soittavat Katri Helenan Joulumaata ja Vesa-Matti Loirin versiota klassikosta Sydämeeni joulun teen. Sinänsä loistavia ja etenkin tunteikkaita biisejä, mutta juontajat alkavat julistaa joulun ilosanomaa, ja kun "joulukausi" on avattu, seuraavat kaikki perässä ja muusta kuin joulusta ei puhutakaan.

Kuuluisi ehkä mainosketjuun, laitetaan tämä kuitenkin tänne. Itse mainonnasta alana kiinnostuneena katsoin tänään MTV3:lta dokumentin suomalaisesta mainonnasta. Yhtenä mainoksena ohjelmassa esiteltiin Sokoksen hillittömän pitkä, hieman lyhytelokuvaa muistuttavaa vaikuttava joulumainos joka henkilöityy pikkupoikaan, jonka joulun viettoa mainoksessa seurataan. Sensijaan nämä nykyiset joulumainokset lähinnä latistavat joulumieltä ärsyttävine mainosrallatuksineen. Nykyään suurin osa joulumainoksista on lähinnä lelumainoksia joten voin kuvitella vanhempien paineet, vaikka lapsi kuinka uskoisi joulupukkiin.

Minulle joulu on lähinnä rauhoittumisen ja yhdessäolon juhla. Taidan kuitenkin kuulua vähemmistöön, koska joka vuosi ihmisten vauhti tuntuu vain kiihtyvän joulupyhien aikaan. Saan nautintoa siitä ,että teen niinkin yksinkertaisia asioita kuin joulukortteja niille, jotka ovat vuottani piristäneet.

Suuntaan seuraavan kysymyksen Mustalle Nuolelle tai ihan kelle tahansa JA:n nimimerkille: Milloin joulusta tuli niin paisunut juhla kuin se on nyt?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Joulu on vuoden parasta aikaa. Varsinkin aattona kun menee hakeen kaupasta vaikka maitopurkin ja sitten jonotamaan ja hihittelee niille ihmisille jotka pää punasena juoksee ympyrää viimeisten paniikkiostosten takia ja sitten ne kiroaa siellä jonoissa "kun on niin pitkät jonot", kun ne kaikki muutkin tanelit päätti ostaa ne lahjat viimetingassa. Ihan huikeita hetkiä, nautin joka kerta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Suuntaan seuraavan kysymyksen Mustalle Nuolelle tai ihan kelle tahansa JA:n nimimerkille: Milloin joulusta tuli niin paisunut juhla kuin se on nyt?

Ei minullakaan tähän sen kummempaa vastausta ole, mutta ei tämä niin överiksi ollut mennyt silloin kun minä olin lapsi eli 1980-luvulla. Toki minäkin kinusin joululahjaksi Masters of the Universe -sarjan ukkoja, Transformereita ja muuta, mutta ei silti ollut mitään älytöntä hässäkkää 2,5 kk ennen joulua eikä niitä lahjojakaan nyt niin röykkiöittäin tullut. Joulu oli ja on aina ollut meillä ydinperheen kesken vietettävä pienimuotoisempi juhla.

Veikkaisin, että tämä homma alkoi mennä yli äyräiden 1990-luvun puolella, erityisesti lamavuosien jälkeen. Sitä ennen oli vielä joku roti, ja lamavuosina monella ei ollut varaakaan syytää joulutouhuihin loputtomasti, mutta sen jälkeen alkoi mopo karata käsistä ja markkinamiehetkin pääsivät estoitta riehumaan kun ei ollut enää Neuvostoliittoakaan hillitsemässä kapitalistista kulutusjuhlaa paksukulmakarvaisine politrukkeineen.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Joulu on vuoden parasta aikaa. Varsinkin aattona kun menee hakeen kaupasta vaikka maitopurkin ja sitten jonotamaan ja hihittelee niille ihmisille jotka pää punasena juoksee ympyrää viimeisten paniikkiostosten takia ja sitten ne kiroaa siellä jonoissa "kun on niin pitkät jonot", kun ne kaikki muutkin tanelit päätti ostaa ne lahjat viimetingassa. Ihan huikeita hetkiä, nautin joka kerta.

Minäkin nauttisin tästä, jos eivät nuo pitkät jonot ja yleinen paniikin ja aggression ilmapiiri vituttaisi. Omat joululahjani hankin pitkin vuotta, nytkin on kaapissa ollut jo liki vuoden muutamia ajattomia joululahjoja odottamassa tämän vuoden joulua, jolloin voin joulukuun puolivälissä laittaa ystävilleni paketteja ja kasata sitten kotiväelle eli lähisuvulle lahjat.

Ostan vielä osan lahjoista netistä ja usein tilaan ne suoraan asianomaisille perille, niin ei tarvitse kaupoissa notkua. Sitten voi joulun alla vain nauttia kun hommat on hoidettu, lahjat kasassa ja voi mennä vanhempieni kotiin joulusaunaan, joulupöytään ja illansuussa hautausmaakierrokselle muistamaan isovanhempia.

Lahjojen paketointia en kuitenkaan koskaan tunnu jaksavan tehdä etukäteen, eli kun nyt kerran vitutusketjussa ollaan, niin se vähän vituttaa kun saa ranteet käärimisestä jäykkinä ja sakset viuhuen paketoida kolmattakymmenettä pakettia kotisohvan sohvapöydällä. Tai ei se paketointi vituta vaan se, että luultavasti tänäkin vuonna teen tämän puuhan joskus aamukolmelta viimeisenä mahdollisena hetkenä, vaikka hyvin tiedän, että voisihan etukäteen ostetut lahjat pakata vaikka jo nyt.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minäkin nauttisin tästä, jos eivät nuo pitkät jonot ja yleinen paniikin ja aggression ilmapiiri vituttaisi. Omat joululahjani hankin pitkin vuotta, nytkin on kaapissa ollut jo liki vuoden muutamia ajattomia joululahjoja odottamassa tämän vuoden joulua, jolloin voin joulukuun puolivälissä laittaa ystävilleni paketteja ja kasata sitten kotiväelle eli lähisuvulle lahjat.

Ostan vielä osan lahjoista netistä ja usein tilaan ne suoraan asianomaisille perille, niin ei tarvitse kaupoissa notkua. Sitten voi joulun alla vain nauttia kun hommat on hoidettu, lahjat kasassa ja voi mennä vanhempieni kotiin joulusaunaan, joulupöytään ja illansuussa hautausmaakierrokselle muistamaan isovanhempia.

Lahjojen paketointia en kuitenkaan koskaan tunnu jaksavan tehdä etukäteen, eli kun nyt kerran vitutusketjussa ollaan, niin se vähän vituttaa kun saa ranteet käärimisestä jäykkinä ja sakset viuhuen paketoida kolmattakymmenettä pakettia kotisohvan sohvapöydällä. Tai ei se paketointi vituta vaan se, että luultavasti tänäkin vuonna teen tämän puuhan joskus aamukolmelta viimeisenä mahdollisena hetkenä, vaikka hyvin tiedän, että voisihan etukäteen ostetut lahjat pakata vaikka jo nyt.
Lahjojen paketoimisesta tulikin mieleen... http://incat.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1197545947/3
Tuossa on aika kuvaava kertomus siitä miten se meilläkin toimii. On muuten vitutusta aiheuttava operaatio.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Sähköt poikki. Laajakaista katkesi samalla. Onneksi toimii kännykän netti läppärillä. Tosin läppäristä loppuu virta kohta, Samoin kännykästä. Ruuat mätänee. Kannettava ne kai parvekkeelle. Onneksi on kaksi tehokasta sähkölamppua. Vituttaa. Elämä on kovaa. Syytän Putinia.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Hesari ihmetteli kirjoituksessaan, miksi ihmiset epäilevät viranomaisten ja median piiloittelevan mamujen rikoksia. Kirjoitin kommentin, jossa epäilin näin olevan. Kysyin, että mikäli joukko kantasuomalaisia pahoinpitelisi tummaihoisia (vain ja ainoastaan), niin olisiko suurin huolenaihe järjestää näille vesseleille jostain kerhotilat ja kivaa tekemistä? Hesarin kanta selvisi kun kommenttini poistettiin. Ja samaan aikaan tuttu IS:n toimittaja deletoi FB:ssä käymämme keskustelun (eri aiheesta), kun julkesin kritisoida mediaa. Entinen frendi siis. Olisin hyväksynyt moisen, jos olisin kirjoittanut jotain asiatonta, vaan kun en kirjoittanut.

P.S. Ja minkä vitun takia flunssalääkkeisiin lykätään kofeiinia? Vitun hienoa huomata se liian myöhään ja tässä sitä sitten kukutaan kaiken yötä räkä valuen. Kun ei nukuta, ei sitten yhtään. Seitsemältä varmaan sitten kun kello soi.
 
Viimeksi muokattu:

Jeffrey

Jäsen
P.S. Ja minkä vitun takia flunssalääkkeisiin lykätään kofeiinia? Vitun hienoa huomata se liian myöhään ja tässä sitä sitten kukutaan kaiken yötä räkä valuen. Kun ei nukuta, ei sitten yhtään. Seitsemältä varmaan sitten, kun kello soi.

Flunssalääkkeisiin laitetaan usein piristäviä aineita, koska nuo itse flunssalääkkeet taas väsyttävät. Piristeitä lisäämällä pyritään +/- 0 tilanteeseen. Jotkin henkilöt ovat tosin keskivertoa herkempiä piristeille, ja heillä tuo vaikutus tuntuu "positiivisena". Jotkut henkilöt sitten taas kokevat piristävän vaikutuksen ns. lumevaikutuksena, koska tiedostavat piristeiden mukanaolon. Itse veikkaisin, että jälkimmäinen ryhmä on suurempi, joskin molemmat ryhmät lienevät melko kookkaita.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Joulu on vuoden parasta aikaa. Varsinkin aattona kun menee hakeen kaupasta vaikka maitopurkin ja sitten jonotamaan ja hihittelee niille ihmisille jotka pää punasena juoksee ympyrää viimeisten paniikkiostosten takia ja sitten ne kiroaa siellä jonoissa "kun on niin pitkät jonot", kun ne kaikki muutkin tanelit päätti ostaa ne lahjat viimetingassa. Ihan huikeita hetkiä, nautin joka kerta.
Minä pidän joulusta ja jouluruoasta, punkusta ja hyvistä kirjoista mutta juuri tuo stressi ja kaikkien kiire ottaa pattiin. Siksi olenkin paennut jo viimeiset 7 vuotta lämpöisemmille maille joulun aikaan. Saa myöskin samat naurut joulun aluspäivinä kun katselee sitä järjetöntä kiirettä muilla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä pidän joulusta ja jouluruoasta, punkusta ja hyvistä kirjoista mutta juuri tuo stressi ja kaikkien kiire ottaa pattiin. Siksi olenkin paennut jo viimeiset 7 vuotta lämpöisemmille maille joulun aikaan. Saa myöskin samat naurut joulun aluspäivinä kun katselee sitä järjetöntä kiirettä muilla.

Emmekö me itse tee sen stressin ja kiireen? Olen hoitanut perheemme kauppareissun jo vuosikymmenien ajan, enkä tosiaan anna muiden kiireen häiritä elämääni, oli sitten kysymys joulusta tai juhannuksesta. Kysymys on mielestäni vain asenteesta, antaa muiden juosta.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Veikkaisin, että tämä homma alkoi mennä yli äyräiden 1990-luvun puolella, erityisesti lamavuosien jälkeen. Sitä ennen oli vielä joku roti, ja lamavuosina monella ei ollut varaakaan syytää joulutouhuihin loputtomasti, mutta sen jälkeen alkoi mopo karata käsistä ja markkinamiehetkin pääsivät estoitta riehumaan kun ei ollut enää Neuvostoliittoakaan hillitsemässä kapitalistista kulutusjuhlaa paksukulmakarvaisine politrukkeineen.

Kiitosta sinne! Olisihan se Suomen historiaa tutkineena pitänyt arvata, että 90-luvun kauheuden jälkeen, alkoi ihmisten ostovoima lisääntyä ja "menetetyt joulut" ikäänkuin elettiin uudelleen. Kohta alkavat postiluukut täyttyä joulukuvastoista joista suurin osa menee äkkiä takan sytykkeeksi, koska niistä ei yksinkertaisesti löydy järkeviä ja KÄYTÄNNÖLLISIÄ lahjaideoita, mitä toteuttaa.

On se ihmismieli vaan uskomaton siinä mielessä, että kaiken maailman torvelot ostavat tavaransa viime tingassa, vaikka aikaa olisi ollut millä mitalla ennen joulunpyhiä. Kerran olen käynyt kaupassa aattona ja voi herranjumala sitä tönimistä ja kiirettä, mitä saa todistaa ihmisten ryntäillessä hyllyltä toiselle hysteerisinä.

Nyt kuitenkin lukevat Prisman toimistolla Jatkiksen Vitutusketjua, joka on täyttynyt joulu aiheisista viesteistä, mutta ne ovat pääsääntöisesti negatiivisia. Prisma-pikkutorpan myymäläpäällikkö Jukka S-Bonus keksii, että joulu kiinnostaa jo lokakuussa joten aloitetaan joulumarkkinat jo nyt!
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Emmekö me itse tee sen stressin ja kiireen? Olen hoitanut perheemme kauppareissun jo vuosikymmenien ajan, enkä tosiaan anna muiden kiireen häiritä elämääni, oli sitten kysymys joulusta tai juhannuksesta. Kysymys on mielestäni vain asenteesta, antaa muiden juosta.
Mutta sehän siitä tekeekin niin hauskaa kun se on täysin turhaa kiirettä ja stressiä, tälläöin voi nauraa niiden muiden vitutukselle samalla kun itsellä on jo homma hallussa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
..On se ihmismieli vaan uskomaton siinä mielessä, että kaiken maailman torvelot ostavat tavaransa viime tingassa, vaikka aikaa olisi ollut millä mitalla ennen joulunpyhiä. Kerran olen käynyt kaupassa aattona ja voi herranjumala sitä tönimistä ja kiirettä...
Tässä lienee kulttuurikohtaisia eroja. Oma mielikuva Helsingissä on että jouluaatto on selvästi ihan normilauantaita kiireettömämpi päivä kaupoissa.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei ehkä aiheuta vitutusta, mutta ainakin pientä närää juurikin tämä joulun tuputtaminen lokakuun puolessa välissä. Siellä oli jo Prisman hyllyissä joulukalenteria sun muuta kräsää. Eihän joulukuun alkuun olekkaan kuin sen vajaa 45 päivää. PERKELE
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Päivä"uneni" vituttavat. Olin duunissa kuudesta lähtien ja töiden jälkeen ajattelin hetken nukkua, kun illalla firman bileet.
Juuri torkahdettuani, ikkunan alta (n. 5m päässä tiestä) menee pillit päällä poliisit, hetken päästä ambulanssi, kohta toinen, paloauto, paloauto, ambulanssi, paloauto ja paloauto. Hetken ajattelin, että homma ohi niin takaisin päin tulee ambulanssi pillit päällä, sitten toinen. Hetki taas menee ja melkein jo nukahdin, niin taas menee paloauto ohi. Tässä kohtaa luovutin nukkumisen ja painelin suihkuun, edelleen väsyttää.
 

chubster

Jäsen
Vituttaa ruutu.fi.

Vittu, Taas päivä pilalla ku yrittää lätkää kattoa. Puskuroidaan pyörii ruudussa. Sitten näkyy muutama sekuntti ja taas puskuroidaan.

On kokeiltu langattomassa verkossa, on kokeiltu piuhan päässä, on kokeltu macilla, on kokeiltu pc:llä. Kaikilla samaa paskaa.

Netflix toimii moitteetta, viaplay toimii moitteetta, ruudusta katsotut muut jutut toimii moitteetta, nhl gcl toimii moitteetta. Mikä vittu siinä on, että Liigan seuraaminen on mahdotonta.

saatana.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Vituttaa että jokainen Ilves-JYP/JYP-Ilves jonka katson, selostajana on joku saatanan Anssi Ritari.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vituttaa Ruudun paikallisselostajat. Luulisi, että selostajalta vaaditaan vähintäänkin suamen kiälen taito, mutta ilmeisesti ei. Mutta parempi tämäkin, kuin esim. tuo viikolla HIFK:n ottelua selostanut kaljabaarin örisijä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Vituttaa Ruudun paikallisselostajat. Luulisi, että selostajalta vaaditaan vähintäänkin suamen kiälen taito, mutta ilmeisesti ei. Mutta parempi tämäkin, kuin esim. tuo viikolla HIFK:n ottelua selostanut kaljabaarin örisijä.
Olen onnellinen kaikista selostuksista, joita ei suorita Antti Mäkinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös