Vitutusketju

  • 10 535 878
  • 56 130

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Laskujen maksaminenkin on tehty saatanan vaikeaksi nykyään. Melkein kaikilta tulee nykyään vain s-postilasku. Ei helvetti - sinnehän ne hukkuu kaiken muun paskan sekaan. Jos jotain erehtyy jostain tilaamaan, niin laskuhan tulee ennen tuotetta (STNA!). Sitten joka helvetin maksun jälkeen pitää kaivella uusi numero tunnuslukulistasta. Vituttaa myös ne saatanan kusipäät, joiden takia verkkopankki on mennyt hankalaksi ja Windows vaatii jatkuvaa päivitystä tietoturvapaskojen takia.

Niin, nykyään tuo tosiaan on todella vaikeaa. Ennen oli niin helppoa marssia pankin tiskille tai ainakin tuulikaappiin niiden laskujen kanssa. Kevyesti helpompaa ja vaivattomampaa, kuin etsiä tunnuslukulistasta uusi numero.

Boldaus oma.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Niin, nykyään tuo tosiaan on todella vaikeaa. Ennen oli niin helppoa marssia pankin tiskille tai ainakin tuulikaappiin niiden laskujen kanssa. Kevyesti helpompaa ja vaivattomampaa, kuin etsiä tunnuslukulistasta uusi numero.

Joo. Ja käsittääkseni se lienee ihan oma valinta, haluaako ne laskut sähköpostiin vai perinteisemmällä tyylillä postilaatikkoon.

Se on nykyään niin saatanan vaivalloista tuo laskujen maksaminen, kun pitää osata yhdistää se viivakoodinlukija tietokoneen usbiin, että saa homman hoidettua ilman näpyttelyä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Laskujen maksaminenkin

Kannattaa kokeilla E-laskua. Menee laskut suoraan verkkopankkiin ja nehän saa maksettua nappia painamalla. (Tosin joudut kyllä taas ne tunnuslukulistat kaivelemaan esille.) Tätä helpommaksi laskunmaksamista ei kai voi enää tehdä, paitsi suoraveloituksella, mutta siinä tapauksessa pitää kai käydä jo ihan pankissa asti!

Toinen nopea vaihtoehto on netposti. Eli posti menee kaikki Postin ylläpitämään nettipostilaatikkoon. Sieltä voi kopioida laskusta tiedot ja liittää ne nettipankkiin. Erittäin helppoa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kannattaa kokeilla E-laskua. Menee laskut suoraan verkkopankkiin ja nehän saa maksettua nappia painamalla. (Tosin joudut kyllä taas ne tunnuslukulistat kaivelemaan esille.) Tätä helpommaksi laskunmaksamista ei kai voi enää tehdä, paitsi suoraveloituksella, mutta siinä tapauksessa pitää kai käydä jo ihan pankissa asti!

Ainakin Nordeassa pystyy laittamaan automaattihyväksynnän e-laskuille ja määrittelemään rajan, mihin summaan asti miltäkin laskuttajalta hyväksytään automaattisesti. En muista onko tuo raja pakollinen, kun en ole hetkeen laittanut sinne uusia laskuttajia. Kätevästi menee joka tapauksessa ja kaikki, minkä on pystynyt e-laskuksi muuttamaan, olen muuttanut. Hyvin harvoin enää tarvitsee näpytellä mitään manuaalisesti.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Harakat ja niistä lähtevä ääni. Tänäänkin olen napsinut ilmakiväärillä kolme hengiltä, mutta tuntuu niitä riittävän. Mutta minulla on paljon panoksia, kiva kaupunkiharrastus.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Harakat ja niistä lähtevä ääni. Tänäänkin olen napsinut ilmakiväärillä kolme hengiltä, mutta tuntuu niitä riittävän. Mutta minulla on paljon panoksia, kiva kaupunkiharrastus.

Toimii myös naakoilla.

Täytyy vaan olla tarkkana etteivät putoa hormiin.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Ehkä joku voi siitäkin kiksejä saada.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jälleen kerran...haistakaa venäjä haiseva vittu. Jos mun kannatama joukkue pelaisi kyseisessä ryssän sarjassa niin vituttaisi vielä enemmän.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Helpostikin, jos ymmärtää, mistä on kyse.

Kyykyttykää, te hormittomat.

Kyllä täältä 8 hormia löytyy ja rosteriritilä niiden päällä.

Naakanpesä hormissa ei käsittääkseni ole kovin tavaton juttu, naapurista löytyy käyttämättömästä ilmanvaihtohormista.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Harakat ja niistä lähtevä ääni. Tänäänkin olen napsinut ilmakiväärillä kolme hengiltä, mutta tuntuu niitä riittävän. Mutta minulla on paljon panoksia, kiva kaupunkiharrastus.

Meni vähän aikaa ennen kuin tajusin, että nyt puhutaan niistä linnuista eikä mistään muusta...

Ketjun aiheeseen: Minua ei vituta mikään, ei ole pitkään aikaan vituttanut.. paitsi vähän tosin vituttaa se, että mikään ei vituta.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Vituttaa kun on niin laiska olo loman jälkeen. Toisaalta eihän täällä töissä oikeen mitään tapahdukaan nyt, joten aika menee netissä surffailuun. Ja on tässä sentään vielä viikko jäljellä elokuun alussa... Eväsappelsiinikin täytyy kuoria kolmessa osassa, kun ei jaksa kerralla rykästä.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
YellowBear: nyt kannattaa aloittaa asiasta vänkäys huollon ja/tai valmistajan kanssa. Jos ei auta, voit myös ottaa yhteyttä Iltalehteen.

Vituttaa flunssa, joka tuli juuri kun aloin päästä treenaamisen makuun. Antibiooteilla varmaan osuus asiaan.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
YB, sun täytyy vaan ryhtyä taisteluun puhelimesta, aloita sieltä ostopaikasta.

Mulla meni suht uudesta puhelimesta joku mikrofoni rikki niin ettei soittajan ääntä kuullut kuin kaiuttimella. Väittivät huollossa et on kastunut puhelin, no eipä ollut. Sit meni niin ettei ladannut yks päivä enää ollenkaan, en saanut luuria päälle, ostopaikkaan vein ja huoltoon. Se oli siellä yli neljä viikkoa. Soitin aspalveluun et haluan hyvitystä kuukauden puhelinlaskusta, joo et saa. Laitoin sinne kuluttajasuoja-asiamiehen yhteystiedot ja täytetyn lomakkeen liitteenä, kolmen päivän päästä oli puhelin noudettavana ja 30€ hyvitys laskulla.

Jotainniin ristuksen ärsyttävää toimia näiden puhelinoperaattoreiden asiakaspalvelun kanssa.

E: Freddie mulla on Lumia 820 (tai vastaava?) ja operaattori OLI Telefinland.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kertokaapa hyvät ihmiset, minkämerkkiset puhelimet tässä on kyseessä. Kysymys lienee kumminkin laiteviasta.

Osaan kyllä arvata, mutta faktat olisivat ihan kivoja nekin.
 

Benny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Byllistys
Mistä sen koneen saa? Alkaa kyrsimään oikein kunnolla yksi/kaksi heinäsirkkaa jotka sirittää jossain ilmastointihormissa jo toista päivää. Se helvetin sirinä kaikuu oikein kivasti ympäri taloa. Nuku tässä nyt sitten. Vituttaa sekin.

Jos se on kotisirkka, niin voipi olla vaikea nitistettävä. Entisessä työpaikassa kun aamulla meni, niin aina soi laulu. Loppui saman tien kun valot iski päälle.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
YB: Tuttua touhua. Itse taistelen tallahetkella digikameran kanssa. Ostettiin 500 euron Nikon, kun kyllastyttiin sohloihin. Pidettiin sita kuin kukkaa kammenella, kun ainakin meidan kukkarolle tuon hinta luokan kamera on suht tyyris. Hemmetin hyvin toimi, ei siina mitaan, mutta parin kuukauden paasta ei ladannut enaa, eika saatu piuhan kanssa yhteytta tietokoneeseen, sama reika kun on kyseessa. Kamera meni huoltoon ja sielta tuli viesti, etta ollaan itte se portti paskottu, etta korjaushinta on 250 €. Taman kanssa ollaan nyt viikkoja vaannetty. Voi helvetti kuinka voi ihmista vituttaa. Varsinkin kun kyseessa on tosiaan meidan mittapuulla helvetin kallis kamera ja ollaan kohdeltu sita paremmin kuin paavia.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun kamera hajosi festareilla toissaviikolla. Tai kyllä se muuten toimii, mutta ei tarkenna lähelle, eikä aina kauaskaan. Kosteutta vissiin sai teltassa. Onneksi kyseessä oli vanhempi kamera. Uutta en uskaltanut ottaa matkaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja joo, tosi huono asia tämä tottakai, mutta pitoisuudet joessa ovat jo laimentuneet lähemmäs normaalitasoa. Suurimmat tappiot taitavat olla imagollinen ja jokeen menneen nikkelin arvo.
Ei ihmekkään että tällaisia laiminlyöntejä tapahtuu kun työntekijöiden asenne on tällainen.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ei ihmekkään että tällaisia laiminlyöntejä tapahtuu kun työntekijöiden asenne on tällainen.
On muuten yksi asia mikä vituttaa se että kaikkialla on haukuttu työntekijöitä ja syytelty nukkumisesta, television katselemisesta ynnämuuta. Mutta helvetin helppohan se on jälkikäteen huudella.

Jos työntekijöiden asenne olisi "tälläinen" niin varmasti jokeen olisi päässyt enemmän, useammin ja varmaan myös jätteitä. Ja yrityskään ei varmaan olisi panostanut ympäristöasioihin niin paljon kuin nykyään. Laiterikkoja on aika hankala ennustaa, kuitenkin lupien puitteissa toimittiin. Se ei taas ole yrityksen vika jos ELY antaa luvan toimintatapaan joka jälkeenpäin osoittautuu huonosti arvioiduksi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On muuten yksi asia mikä vituttaa se että kaikkialla on haukuttu työntekijöitä ja syytelty nukkumisesta, television katselemisesta ynnämuuta. Mutta helvetin helppohan se on jälkikäteen huudella...

Ymmärrän vitutuksesi, mutta kai sinä ymmärrät vähättelevän viestisi aiheuttaman vitutuksen?

Kokemäenjokeen joutunut nikkeli koskettaa kahta läheistä sukulaistani varsin läheltä.

Toisella on mökki Kivinillä, joen poukamassa. Heillä on hieman yli vuoden ikäinen poika, joka on uinut vedessä päivittäin. Lisäksi edessä on jossain vaiheessa poukaman ruoppaaminen. Toinen asuu Nakkilassa ja perheessä harrastetaan varsin aktiivisesti jokikalastusta.

Nyt näissä perheissä mietitään sitä, että voiko jokivettä käyttää turvallisesti ja voiko lapsi uida siellä turvallisesti? Mitä tapahtuu ruoppauksessa, sedimentoituuko nikkeli pohjaan? Entä voiko Kokemäenjoen kalaa syödä entiseen malliin, varastoituuko nikkeli kaloihin?

Kysymys ei ole pelkästään imagosta tai jokeen joutuneen nikkelin arvosta vaan siitä, ettei kenelläkään ole vastauksia näihin kysymyksiin.

Virheitä sattuu, mutta nyt sattui tosi iso virhe, jota ei mielestäni kannata väheksyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös