Kanavaa on pakko vaihtaa etenkin ensiksimainitun aikana, koska se saatanan renkutus on vaan niin jumalattoman ärsyttävä ja jää soimaan päähän (eli täydellinen mainosbiisi sinänsä).
Osittain tähän liittyen vitutti eilen, kun juttelin parin tuttavan kanssa mainoksista ja mainoskampanjoista sekä siitä, mitkä ovat hyviä ja mitä huonoja mainoksia. Olimme kaikki suurin piirtein samaa mieltä siitä, mitkä ovat onnistuneita tekeleitä ja mitkä olisivat saaneet jäädä tekemättä.
Sitten haukuin pari mainosta lyttyyn ja totesin samaan hengenvetoon, että aina joskus tulee boikotoitua sellaisia tuotteita/palveluita/lafkoja, joiden mainokset ovat paskoja ja/tai ärsyttäviä. Keskustelussa mukana ollut henkilö, joka työskentelee mainosalalla, naurahti ylimielisesti ja sanoi
"Niinhän sä luulet, toi on yleinen harhaluulo ja hyvin tavanomainen kommentti.". Ihmettelin hetken ja sanoin, että
"Usein kuulee sanottavan, että mainos voi olla hyvä tai huono, kunhan vain jää mieleen. Väite ei pidä paikkaansa ainakaan minun kohdallani.". Tätäkin tämä mainoshörhö naureskeli ja sanoi
"Tuokin on hyvin yleinen kommentti ja myöskin harhaluulo."
Hän oli siis vakaasti sitä mieltä, että jokainen meistä on täysin mainosten vietävissä ja että ärsyttäväkin mainos on onnistunut, jos se vain jää mieleen. No, ainakin hän on ihailtavasti sisäistänyt mainosalan ikuisuusjargonit, vaikka onkin noin muutoin typerä yleistäjä.